Lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Lindesberg

Se lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Operations Development Manager till Billerud Frövi, Örebro

Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss! Vi söker nu en Operations Development Manager till vår produktionsenhet i Frövi. Billerud Frövi är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekar... Visa mer
Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss!


Vi söker nu en Operations Development Manager till vår produktionsenhet i Frövi.
Billerud Frövi är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekartong avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar. Vi söker dig som är en engagerad och erfaren förändringsledare som vill vara med på vår förändringsresa mot att bli morgondagens kartongtillverkare.
Du kommer att ingå i avdelningen Operations Development som syftar till att stötta organisationen i verksamhetsutveckling. Som Operations Development Manager utvecklar och ansvarar du för Billerud Frövis processer och verktyg för verksamhetsutveckling.
Fokus i rollen kommer att vara på att driva implementeringen framåt av Billeruds produktionssystem (BPS), som syftar till att stärka vår operationella effektivitet och optimera våra arbetssätt och resursanvändning. I det arbetet kommer du att arbeta tillsammans med vårt lokala BPS-team ute i verksamheten men också vår centrala Operations Development-funktion för alla våra siter.
Du är även med och aktivt coachar verksamheten i implementering och uppföljning av nya arbetssätt och processer.
I den här rollen rapporterar du till Senior Manager Operations Development

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Driva implementeringen av Billeruds produktionssystem lokalt i Frövi.
Stötta i och medverka till framtagandet av planer för att utveckla verksamhetsutvecklingen.
Coacha verksamheten och stötta i implementering av arbetssätt och processer.
Visualisera pågående aktiviteter inom verksamhetsutveckling.
Arbeta med övergripande och lokala ledningsgrupper i Frövi för gemensamma processer inom ansvarsområdet.
Ansvara för vår uppföljningsstruktur rörande verksamhetsutveckling.
Utifrån behov utbilda och coacha team och arbetsgrupper i våra verktyg och processer för verksamhetsutveckling.
Samverka och delta i projekt inom Billerud-koncernen.


Vi sätter Safety First! Hos oss på Billerud ansvarar vi alla för att bidra till en säker arbetsmiljö.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som har du:
Civilingenjörsexamen inom exempelvis industriell ekonomi, industriellt management, maskinteknik, kemiteknik eller motsvarande. Alternativt erfarenhet som Billerud bedömer motsvarande.
Flerårig erfarenhet av förändringsledning inom WCM, Six Sigma, Lean eller motsvarande.
Ledarskapserfarenhet.
Tidigare erfarenhet från industri eller pappers- och massaindustri är meriterande.



Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Vi tror att du som är en trygg och engagerad förändringsledare med ett proaktivt förhållningssätt kommer att trivas i denna roll. Vi söker dig med en djup förståelse för de faktorer som driver affärer framåt och har fokus på att leverera resultat som bidrar organisationens framgång. Som person tycker du det är spännande att ta dig an nya utmaningar. Du är skicklig på att analysera komplexa situationer och identifiera möjligheter för förbättring och utveckling. I ditt arbetssätt är du ansvarsfull, noggrann och metodisk. Du kommunicerar på ett klart och lyhört sätt och har förmågan att bygga förtroende på alla nivåer i organisationen. Du är också skicklig på att ge och ta emot feedback på ett konstruktivt sätt.
Våra värderingar är viktiga för oss och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Vi värnar om varandra och vi håller det vi lovar.


Kontakta oss
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryterande chef Malin Suneson, Senior Manager Operations Development på telefon +4658137216 eller på mejl [email protected].
Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Marcus Blomberg, Talent Acquisition Partner på telefon +46722207367 eller på mejl [email protected]


Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Urval och intervjuer kan ske löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Med anledning av semestrar kommer vi inte kunna återkoppla i denna rekryteringsprocess innan v.34. Tack för ditt tålamod.
Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater.
Frövi är en del av The Greater Örebro Area. Att arbeta hos Billerud Frövi innebär att du enkelt kan pendla mellan jobbet och alla upplevelser som Örebro har att erbjuda för att leva och bo. Vare sig det är till shopping i City, en picknick i Stadsparken, långfärdsskridskor på Hjälmaren eller en match med Örebro Hockey.
Varför det är smart att leva och bo i Region Örebro kan du lära dig mer om genom Smart Move - The Greater Örebro Area : www.thesmartmove.se

Varför oss?
En möjlighet att bidra till en mer hållbar framtid och morgondagens kartongtillverkning.
Utvecklings- och karriärmöjligheter
Balans i arbetslivet
Prestationsbaserad bonus, tjänstepension och en rad olika förmåner enligt företagets policy.
Tillgång till fritids- och semesterbostäder.
Möjlighet till hybridarbete enligt företagsstandard.


Rekryteringsprocessen:
Vår rekryteringsprocess inkluderar rekryteringstester, intervjuer med rekryterande chefer och HR och referenstagning. På slutkandidat genomförs alkohol & drogtest – ja, vi sätter säkerhet först. Visa mindre

HSE Manager till Baettr Guldsmedshyttan

Ansök    Sep 20    AxÖ Consulting AB    Kvalitetssamordnare
”Varje dag vaknar vi för att göra ren, förnybar vindenergi till den mest föredragna och allmänt tillgängliga energikällan i världen. Att vara en del av Baettr innebär att du förstår att det inte bara är lönsamt att skapa en bättre plats för framtida generationer – det är verkligen berikande.” På Baettr tror vi på att göra grön energi till världens mest prisvärda och efterfrågade energikälla. Det är också något som vi är riktigt bra på! I mer än två dec... Visa mer
”Varje dag vaknar vi för att göra ren, förnybar vindenergi till den mest föredragna och allmänt tillgängliga energikällan i världen.

Att vara en del av Baettr innebär att du förstår att det inte bara är lönsamt att skapa en bättre plats för framtida generationer – det är verkligen berikande.”

På Baettr tror vi på att göra grön energi till världens mest prisvärda och efterfrågade energikälla. Det är också något som vi är riktigt bra på! I mer än två decennier har Baettr försett den globala vindkraftsindustrin med design av turbinkomponenter, gjutning, bearbetning, ytbehandling och montering som används för tillämpningar både på land och till havs.

Nu söker vi en HSE Manager som vill bli en del av teamet på Baettr. Det här är en tjänst för dig som vill driva det övergripande HSE-arbetet på siten i Guldsmedshyttan och som brinner för säkerhet, hälsa och miljö. På gjuteriet arbetar idag cirka 131 medarbetare som tillsammans banar väg för innovation inom gjutteknik för komponenter på land.

Arbetsbeskrivning
Som HSE Manager ansvarar du för att driva Baettrs HSE-arbete samt utvecklar en trygg och attraktiv arbetsmiljö, där trivsel och samarbete och står i fokus.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

- Utvärdera tillbud och olyckor för att sätta in förebyggande och korrigerande åtgärder.
- Kartlägga arbetsmiljön och sätta in förebyggande och korrigerande åtgärder.
- Driva det övergripande HSE-arbetet samt hantera dagliga frågor inom området.
- Bidra med expertkunskap i det dagliga HSE-arbetet till chefer och medarbetare.
- Upprätthålla och arbeta efter standarder ISO 14001 och 45001.
- Samverka med systergjuterier och maskinfabriker inom koncernen inom HSE-frågor.
- Bevaka svensk lagstiftning inom området, sammanställa rapporter och ha kontakt med myndigheter såsom arbetsmiljöverket och länsstyrelsen.
- Samordna provtagningar för verksamheten.
- Driva och vara kravställare gentemot konsulter för större projekt såsom energikartläggning och bullermätning.

Resor förekommer i tjänsten. Du rapporterar direkt till VD och ingår i den lokala ledningsgruppen.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:

Relevant utbildning på akademisk nivå eller erfarenhet av liknande arbete.

- Erfarenhet av att arbeta med ISO standarder 14001 och 45001.
- God kunskap om svensk lagstiftning och standarder inom miljö- och arbetsmiljö.
- Erfarenhet av att driva miljö- och säkerhetsarbete samt har arbetat med ständiga förbättringar.
- Mycket goda kunskaper i svenska och koncernspråket engelska, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med externa och interna revisioner samt är utbildad Lead Auditor för ISO.

Som person är du driven och har ett stort engagemang för hälsa-, säkerhets- och miljöarbete. Vidare är du öppen i din kommunikation och du har lätt för att samarbeta med olika människor.

Baettr Guldsmedshyttan AB
Baettr Guldsmedshyttan AB är ett järngjuteri som producerar stort och mellanstort järngjutgods, framför allt till vindkraftverk. Vi tror på människor och samarbete. Positiv förändring kan bara åstadkommas genom samarbetsprojekt och genom att visualisera vad vi kan göra bättre. Vi är ett globalt företag och vi ansvarar för vårt sätt att göra affärer, vår inverkan på människors liv samt vårt globala ekologiska fotavtryck. Vi bevisar detta ansvar med att visa respekt för våra mänskliga och materiella resurser. Eftersom vi anser att lämna över en bättre plats till kommande generationer inte bara är lönsamt – det är genuint berikande.

Information och ansökan
I den här rekryteringen har Baettr Guldsmedshyttan AB valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vi jobbar med löpande urval, ansök därför redan idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter:

- Linda Axäng:

079-340 54 42

linda. [email protected].

- Jakob Erlingsson:

070-687 97 58  

[email protected]

 

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 15    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 b... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 23    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 17    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 b... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Jan 10    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av ... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 11    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 bo... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Tänk om du kunde få driva en hållbar utveckling och samtidigt förbättra verksamheten? Vi söker dig som drivs av förändring, förbättring och utveckling. Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete, där du kommer att få möjlighet att utmana existerande processer och verktyg inom vår verksamhetsutveckling – för att främja framsteg och förbättring. Vi söker just nu en verksamhetsutvecklare som kommer att vara placerad på vår avdelning för Kvalitet, Miljö och Verks... Visa mer
Tänk om du kunde få driva en hållbar utveckling och samtidigt förbättra verksamheten?
Vi söker dig som drivs av förändring, förbättring och utveckling. Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete, där du kommer att få möjlighet att utmana existerande processer och verktyg inom vår verksamhetsutveckling – för att främja framsteg och förbättring.
Vi söker just nu en verksamhetsutvecklare som kommer att vara placerad på vår avdelning för Kvalitet, Miljö och Verksamhetsutveckling i Frövi. I den här rollen kommer du att arbeta verksamhetsövergripande för att kontinuerligt utveckla våra förbättringsprocesser och verktyg. Därmed kommer du att ge ett värdefullt bidrag till att produktionen i Frövi uppfyller BillerudKorsnäs ambitioner, förväntningar och högt ställda målsättningar.
Arbetsuppgifterna inkluderar också att driva arbetet med att ta fram planer för implementering av förbättrande insatser, samt att genomföra utbildningar för att säkerställa att arbetet utförs på samma sätt i olika delar av verksamheten. I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete med produktionsutvecklarna på Kartong- respektive Massabruket. Din närmaste chef kommer att vara avdelningschefen för Kvalitet, Miljö och Verksamhetsutveckling.
Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning i kombination med utbildningar inom WCM eller motsvarande, samt gärna kunskaper inom områden som arbetsmiljö, energi, kvalitet, livsmedelssäkerhet och miljö. Vi tänker oss att du har ledarskapserfarenhet, samt god erfarenhet av förändringsledning och systematiskt förbättringsarbete. Du är även väl insatt i förbättringsverktyg som exempelvis DMAIC och LEAN.
Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Ett av BillerudKorsnäs främsta mål är att främja en god arbetsmiljö och personlig säkerhet. Vi ser att du i din roll har ett naturligt säkerhetstänk.
Vi söker dig som är driven och beslutsam. Du tar dig an ditt arbete på ett systematiskt och organiserat sätt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och kan leda för förändring. I ditt bemötande av andra är du prestigelös, lyhörd och respektfull. Genom detta främjar du en positiv och utvecklande arbetsmiljö.
Din personlighet och ditt beteende samspelar med BillerudKorsnäs värderingar:
Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring och Värna om varandra.
Kontakt
Har du frågor eller funderingar om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Henrik Nord: [email protected] / +46701677303
Har du frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig ta kontakt med Natasha Anderberg, HR Business Partner Frövi [email protected] / +46722057166
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast den 19 juni 2022!
BillerudKorsnäs är en arbetsgivare med jämställda möjligheter. Vi uppmuntrar mångfald och strävar alltid efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vi använder psykologiska tester som en del av vår urvalsprocess, i syfte att ta objektiva beslut.
Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Billerudkorsnäs söker en Verksamhetsutvecklare

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt för... Visa mer
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Om tjänsten

Är du intresserad av att utveckla människor och processer för att nå världsklass är detta något för dig.
Till vår avdelning Säkerhet/Verksamhetsutveckling i Frövi söker vi en driven och självgående person som vill utvecklas inom kartongtillverkningens alla områden. Som BKOM-Manager stöttar du organisationen att arbeta enligt WCOM-metodiken (BKOM- BillerudKorsnäs Operativa Målstyrning). Du är ansvarig och den drivande kraften för införandet av WCOM arbetet i våra olika pelare, team samt styrgrupp.

Då vi är en lärande organisation ingår att hålla interna utbildningar inom de verktyg och metoder som används samt att utveckla de arbetsprocesser vi har. Teamarbete och problemlösning är en stor del av vardagen hos oss.

Kvalifikationer

Till denna befattning söker vi en kommunikativ person med goda kunskaper och intresse för att driva förbättringsarbete. Du ska tycka om att driva aktiviteter självständigt utifrån det behov som finns i organisationen. Meriterande är kunskaper inom förändringsledning, projekt samt förändringsarbete (WCOM, TPM, Six Sigma eller Lean).
Du som söker har en akademisk kandidatexamen eller högre, gärna med teknisk inrikning, eller inhämtat motsvarande kunskaper på annat sätt.
Då resor mellan våra två produktionsenheter ingår är B-körkort ett krav

Kontakt

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Niklas Jansson Tele 0581-37630.
För  ytterligare information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Business Partner David Magnusson Tele 0581-37152.

Välkommen med din ansökan senast 5 Maj 2019. Urval sker löpande. Visa mindre

Kommunstrateg

Nu finns chansen att växa in i rollen som kommunstrateg! Vi söker dig som är intresserad av att driva processer, delta i förbättringsarbeten och har en förmåga att få med dig andra. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en miljö där det finns bred kompetens och ett stort engagemang. Vi söker dig som vill jobba med helheten och vill bidra till ett viktigt stöd till kommunens ledningsgrupp. ARBETSUPPGIFTER Som kommunstrateg kommer du både ha ett strat... Visa mer
Nu finns chansen att växa in i rollen som kommunstrateg! Vi söker dig som är intresserad av att driva processer, delta i förbättringsarbeten och har en förmåga att få med dig andra. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en miljö där det finns bred kompetens och ett stort engagemang. Vi söker dig som vill jobba med helheten och vill bidra till ett viktigt stöd till kommunens ledningsgrupp.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunstrateg kommer du både ha ett strategiskt och operativt uppdrag. Rollen som kommunstrateg är övergripande och du arbetar konsultativt på uppdrag av kommunledningen och är ett viktigt administrativt stöd för kommundirektör. Du kommer ansvara för att driva olika utvecklingsarbeten, leda förbättringsprocesser, genomföra utredningar, ta fram statistik och göra analyser. Du kommer ha täta kontakter med politiken och arbeta med olika ledningsgrupper, men även med kommunens kvalitetsgrupp som består av utvecklingsstrateger från förvaltningarna där du har ett samordnande ansvar för gruppen. Frågorna är breda och passar dig som är en tydlig generalist. Det handlar bland annat om ledarskap, kvalitetsarbete, digitalisering, jämställdhet och hållbarhetsfrågor. Du har även en drivande roll i kommunens övergripande arbete med ledning, styrning och uppföljning samt är systemansvarig för kommunens kvalitets- och ledningssystem. Du kommer ingå i flera olika nätverk både regionalt och nationellt och har ett stort engagemang gällande omvärldsbevakning.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk examen inom t.ex. statsvetenskap eller offentlig förvaltning och ledning. Det är viktigt att du har god kunskap om hur en politiskt styrd organisation fungerar och erfarenheter av att leda processer och utvecklingsarbete är meriterande. Du har kunskap i övergripande kvalitetsarbete samt gärna erfarenhet av arbete i något kvalitets- och ledningssystem, Lindesbergs kommun jobbar idag med Stratsys. Det är viktigt att du är en god kommunikatör och har goda kunskaper i svenska, tal och skrift.

Vi söker dig som är nyfiken på en ny utmaning i din yrkesroll och har en förmåga att få med dig andra genom samverkan och ett förtroendeskapande förhållningssätt. Din strategiska förmåga tillsammans med din goda struktur gör att du både arbetar för ett långsiktigt perspektiv och samtidigt får saker att hända. Rollen kräver att du har ett helhetsperspektiv på frågor samtidigt som du bidrar operativt i processerna. Du har ett brinnande samhällsintresse och är kommunikativ samt pedagogisk.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Affärsutvecklare med stort kundfokus sökes till projekt Rusta och Matcha!

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ... Visa mer
Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.
I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den aktör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända aktör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner och ett förmånligt bonussystem.

Arcus söker nu en driven och engagerad affärsutvecklare till tjänsten Rusta & Matcha!

Tjänsten är ett projekt upphandlad av Arbetsförmedlingen med målet att de arbetssökande ska komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid och på det sättet finna en lösning på sin arbetslöshetssituation.

Navet i arbetet som affärsutvecklare är din förmåga att nätverka och skapa företagskontakter. Vi söker dig som i första hand redan har ett brett kontaktnät av företag i det aktuella området.

För att passa i tjänsten som affärsutvecklare ser vi att du:

• Brinner för kontaktskapande och har en fallenhet för att skapa goda, långvariga relationer och samarbeten.
• Har erfarenhet från sälj eller har en ”säljprofil”.
• Har kundfokus, och förstår dig på såväl våra deltagare som arbetsgivarens behov och har förmågan att matcha rätt deltagare ut i långvarig sysselsättning.
• Karaktäriseras av självständighet och har initiativ- och planeringsförmåga som två av dina främsta egenskaper.
• Har ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och verkligen brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier.

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Lindesberg.
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-04.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Lindesberg

Kontaktperson
Områdeschef: Maria Agirman
Mail: [email protected]

HR: Andréa Malek
Mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre