Lediga jobb som Administrativ assistent i Lindesberg

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Löneadministratör och kontorskoordinator

FoodVentures har lanserats i Norden med sitt första projekt i Sverige, Frövi Greenery. Foodventures grundades 2012, och har därefter blivit den globala experten på högteknologiska växthusoperationer genom att leverera färska och smakrika grönsaker till städer från moderna växthus runtom i världen. Vi hanterar hela värdekedjan från frö till mataffär med hjälp av avancerade växthus och jordbruksmetoder. Som anställd hos FoodVentures / Frövi Greenery kommer ... Visa mer
FoodVentures har lanserats i Norden med sitt första projekt i Sverige, Frövi Greenery.

Foodventures grundades 2012, och har därefter blivit den globala experten på högteknologiska växthusoperationer genom att leverera färska och smakrika grönsaker till städer från moderna växthus runtom i världen. Vi hanterar hela värdekedjan från frö till mataffär med hjälp av avancerade växthus och jordbruksmetoder. Som anställd hos FoodVentures / Frövi Greenery kommer du att vara en nyckelperson i vårt team och spela en viktig roll i att säkerställa att organisationen fungerar optimalt. Vi erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att forma din egen roll.

Titel: Löneadministratör och kontorskoordinator

Arbetsplats: Frövi Greenery, Frövi (Lindesbergs kommun)

Arbetsbeskrivning: Vi söker en strukturerad och ansvarstagande löneadministratör/kontorskoordinator som kommer att axla en bred roll och hantera flera viktiga ansvarsuppgifter inom företaget. Rollen inkluderar ansvar för löneadministration, tidsrapportering, rekryteringskoordination, leverantörsfakturahantering, nyckelutlämning samt inköp av kontorsmaterial och förnödenheter. Du kommer att vara vårt ankare på plats och arbeta nära med ledningsgruppen som består av vår ekonomichef, HR-chef och växthuschef för att säkerställa en smidig och effektiv verksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
1. Löneadministration:
o Hantera löneprocessen från början till slut.
o Säkerställa korrekt och tidsenlig löneutbetalning.
o Uppdatera och underhålla lönerelaterad information i lönesystemet.
o Säkerställa efterlevnad av gällande kollektivavtal, lagar och regler inom löneområdet.

2. Tidsrapportering:
o Hantera och övervaka tidsrapporteringssystemet.
o Assistera anställda med frågor och problem rörande tidsrapportering.
o Säkerställa att all tidsrapportering är korrekt och komplett inför löneutbetalning.

3. Rekryteringskoordination:
o Koordinera och administrera rekryteringsprocesser.
o Skapa och publicera jobbannonser.
o Hantera kandidaturval och koordinera intervjuer.
o Kommunicera med kandidater och ge stöd genom hela rekryteringsprocessen.

4. Inköp och kontorsadministration:
o Beställa och underhålla lager av kontorsmaterial och förnödenheter.
o Upprätthålla goda relationer med leverantörer och förhandla priser.
o Säkerställa att kontoret alltid är välutrustat och fungerande.
o Ansvara för ankommande och avgående post.
o Sköta nyckelförteckning och nyckelutlämning till olika leverantörer.

Kvalifikationer:
. Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom HR- och löneadministration.
. God kunskap om kollektivavtal och relevant lagstiftning.
. Erfarenhet av tidsrapportering och rekrytering är meriterande.
. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
. Goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta med löneadministrativa system.
. Utmärkta organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
. Stark kommunikativ förmåga och serviceinriktad inställning.
. Hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information på ett ansvarsfullt sätt.

Personliga egenskaper:
. Strukturerad och noggrann med tydlig förmåga att prioritera.
. Självgående och initiativrik.
. Flexibel och anpassningsbar i en dynamisk arbetsmiljö.
. God samarbetsförmåga och positiv attityd.

Utbildning:
. Relevant eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi, administration eller liknande område. Visa mindre

TES-planerare sökes till sommaren

Är du en lösningsorienterad, engagerad person som gillar planering och struktur? Då har du hittat rätt! Nu söker vi på Lindesbergs kommun TES-planerare till sommaren. TES-planeringen består av fyra TES-planerare med uppdelade geografiska områden. TES-planerarna tillhör hemtjänstens organisation och som TES-planerare sitter du på enheten och jobbar tätt ihop med enhetschefen och verksamhetsadministratör för hemtjänstgruppen. ARBETSUPPGIFTER Huvuduppgif... Visa mer
Är du en lösningsorienterad, engagerad person som gillar planering och struktur? Då har du hittat rätt! Nu söker vi på Lindesbergs kommun TES-planerare till sommaren.

TES-planeringen består av fyra TES-planerare med uppdelade geografiska områden.
TES-planerarna tillhör hemtjänstens organisation och som TES-planerare sitter du på enheten och jobbar tätt ihop med enhetschefen och verksamhetsadministratör för hemtjänstgruppen.

ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppgiften är planering och fördelning av det dagliga arbetet i hemtjänstgrupperna genom TES-planering, där du verkställer och planerar ut beviljade insatser utifrån SOL och HSL.

Du kommer att arbeta tillsammans med enhetschefer i de hemtjänstgrupper vars planering du ansvarar för, och har mycket kontakter med biståndshandläggare, utskrivningssamordnare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och även anhöriga.

Vi erbjuder dig introduktion där du får gå bredvid en erfaren kollega för att bli trygg i uppdraget. I introduktionen får du kunskap om vår värdegrund som vår personal arbetar utifrån.

Anställningen är tidsbegränsad under sommaren.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, främst hemtjänst med god datavana och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande roll.

Som TES-planerare behöver du vara bra på att både lyssna och delge information till andra, samt att ha en god samarbetsförmåga och servicekänsla.

Vi önskar vidare att du har god analytisk förmåga, är nyfiken på uppgiften och ser möjligheter istället för hinder - en ansvarsfull och flexibel problemlösare. Då du är en del av ett team ska du bidra till ett positivt arbetsklimat och vara lyhörd.

• Avslutad gymnasieutbildning
• För tjänsten krävs att du har väldigt goda datakunskaper
• Erfarenhet av att jobba inom hemtjänsten
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
• God geografisk och lokal kännedom

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering använder vi oss av löpande intervjuer.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Administratör till Anstalt/Häkte Hinseberg

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinse... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om

ARBETSUPPGIFTER
Kriminalvården bedriver viss öppen hälso- och sjukvård vilket innebär att alla anstalter och häkten har sjukvårdsmottagningar där de intagna kan söka vård. På mottagningarna finns förutom sjuksköterska, även arbetsterapeut, sjukgymnast, samordnare, psykologer, allmänläkare och psykiatriker. Som Administratör har du det dagliga ansvaret för logistiken till och från sjukvårdsmottagningen och har ett nära samarbete med kriminalvårdare samt sjukvårdspersonal.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och har väl grundade och tydliga värderingar. I stressituationer är du lugn, stabil och kontrollerad. Du har stor integritet och förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt har förmågan att själv strukturera ditt angreppssätt och driva dina processer vidare. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Avklarad gymnasial utbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som KV bedömer som relevant.
• God vana av administration och dokumentation.
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
• Arbetslivserfarenhet från kriminalvård.

Meriterande:
• Arbetslivserfarenhet från vårdcentral eller annan typ av vård.
• Relevanta språkkunskaper.
• Arbetslivserfarenhet inom administration.




ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

Provanställning kan komma att tillämpas.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

Administratör till familjeenheten

Vi söker dig som vill arbeta som administratör hos oss på Familjeenheten i Lindesbergs kommun. Familjeenheten består av 28 medarbetare som arbetar med myndighetsutövning inom barn och unga, familjerätt, vuxna missbrukare och familjehemsvård. Vi arbetar med barn och ungdomar mellan 0-18 år och deras familjer. Vårt uppdrag är att erbjuda hjälp, råd, stöd samt information om andra hjälpmöjligheter i samhället. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder förmåner som se... Visa mer
Vi söker dig som vill arbeta som administratör hos oss på Familjeenheten i Lindesbergs kommun. Familjeenheten består av 28 medarbetare som arbetar med myndighetsutövning inom barn och unga, familjerätt, vuxna missbrukare och familjehemsvård. Vi arbetar med barn och ungdomar mellan 0-18 år och deras familjer. Vårt uppdrag är att erbjuda hjälp, råd, stöd samt information om andra hjälpmöjligheter i samhället.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme/motionspeng, möjlighet att teckna förmånscykel och förmånsbil, flexibel arbetstid med mera. Vi har även extern handledning för medarbetarna.

ARBETSUPPGIFTER
Kärnuppdraget är att med gott bemötande, god tillgänglighet och administrativ kunskap ge stöd och service till enhetschef och medarbetare.

I rollen som administratör arbetar du på uppdrag av enhetschef och har ett varierande arbete där den ena dagen inte är den andra lik. Det som är kännetecknande för tjänsten är att du fungerar som spindeln i nätet och driver frågor i parallella processer samtidigt. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara en viktig stödfunktion för hela enheten. Bland dina arbetsuppgifter ingår att hantera leverantörs- och kundfakturor, återsökning av statsbidrag, arkivarbete, behörighetstilldelning, avstämningar samt andra förekommande arbetsuppgifter inom socialtjänstens administration. Vidare kommer du arbeta med verksamhetsutveckling och systemförvaltning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning och aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du har goda IT-kunskaper och är van dator- och systemanvändare. Kunskaper och erfarenheter inom systemförvaltning särskilt meriterande. Du har god vana av att arbeta med Officepaketet. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet är meriterande. Det är meriterande med erfarenhet av socialt arbete och en förståelse för verksamheten och socialtjänstens uppdrag.

Vi söker dig som brinner för att ge en god service till dina kollegor och kommunens medborgare. Du är hjälper andra på ett prestigelöst och lösningsfokuserat sätt. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och noggrann. Du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt och håller tidsramar. För att trivas i rollen har du god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontakter. För oss är dina personliga förmågor och färdigheter viktiga varvid vi kommer att lägga stor vikt vid dem.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Anestesi och intensivvård söker en Administratör till Lindesbergs lasarett.

På ANIVA-kliniken i Lindesberg finns 3 enheter, Anestesi, dagkirurgi/postop och intensivvårdsavdelning med totalt ca 75 schemalagda medarbetare. Schemaläggning sker för närvarande i TESSA, ett personalsystem som är kopplat till Heroma och löneenheten. Samtliga medarbetare lägger sitt schema efter bestämda ramar där verksamhetens behov är det som ytterst styr. Verksamhetsområde anestesi- och intensivvård bedriver verksamhet vid regionens tre sjukhus, Unive... Visa mer
På ANIVA-kliniken i Lindesberg finns 3 enheter, Anestesi, dagkirurgi/postop och intensivvårdsavdelning med totalt ca 75 schemalagda medarbetare. Schemaläggning sker för närvarande i TESSA, ett personalsystem som är kopplat till Heroma och löneenheten. Samtliga medarbetare lägger sitt schema efter bestämda ramar där verksamhetens behov är det som ytterst styr.

Verksamhetsområde anestesi- och intensivvård bedriver verksamhet vid regionens tre sjukhus, Universitetssjukhuset Örebro, Karlskoga lasarett och Lindesbergs lasarett. Det är ett stort verksamhetsområde med cirka 400 anställda. Våra arbetsområden är anestesi, intensivvård, operationsservice (postop och dagkirurgi) samt en neurointermediär avdelning. Vid Karlskoga lasarett finns en anestesiavdelning, intensivvårdsavdelning och en postoperativ enhet.
Lindesbergs lasarett är ett av Region Örebro läns tre akutsjukhus. Här hittar du det lilla sjukhusets alla fördelar - en vänlig och familjär atmosfär i kombination med effektivitet och stort kunnande. Lasarettet har cirka 600 anställda.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.


Anestesi och intensivvård söker en Administratör till Lindesbergs lasarett.

Arbetsuppgifter

Arbetet som schemasamordnare innebär bl. a att:
. Skapa schemaärenden
. Justera och fastställa scheman tillsammans med schemagrupperna på respektive enhet, så rätt kompetens finns i tjänst dygnets alla timmar.
. På daglig basis se över bemanning och ersätta korttidsfrånvaro i samråd med enhetschef.
. Sköta registrering och korrigering i schemasystem, dvs TESSA och Heroma.
Det här är ett nytt uppdrag där du tillsammans med oss hittar former och uppgifter som förbättrar schemaläggning och bemanning.

Övrig information

Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker nu dig som trivs med eget ansvar, har blick för schemaläggning, ser lösningar och inte räds att ta beslut. Du ska ha ordningssinne och lätt att kommunicera, med chefer och personal. Arbetet kräver en person med tydlighet, engagemang och god samarbetsförmåga. Du kommer att ha ett nära samarbete med de personalkategorier samt Enhetschefer som ingår i schemaläggningen.
Om du älskar att vara Spindeln i nätet i en fartfylld bransch är det här en uppgift för dig. Minst gymnasiekompetens med kunskap i Excel. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Förståelse för sjukvård är ett plus men inte ett krav. Vi ser gärna att du arbetet med Heroma tidigare. Vi sätter stor vikt vid personlighet då förmågan att kommunicera och organisera är avgörande för det här uppdraget.

Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Intervjuer sker löpande.

Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län.

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig Visa mindre

Administratör till Linde energi

Nu finns chans att ta dig an uppdraget som administratör hos Linde energi! Här blir du en del av ett familjärt team i en organisation som vill vara ett elbolag i framkant när det kommer till hållbarhet. Vi jobbar med löpande urval, så sök redan idag! OM TJÄNSTEN Linde energi arbetar med sol – och vattenkraft och producerar 100 % förnybar el. I din roll som administratör kommer du att tillhöra ett team på sex personer där alla har varierande arbetsuppgif... Visa mer
Nu finns chans att ta dig an uppdraget som administratör hos Linde energi! Här blir du en del av ett familjärt team i en organisation som vill vara ett elbolag i framkant när det kommer till hållbarhet. Vi jobbar med löpande urval, så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Linde energi arbetar med sol – och vattenkraft och producerar 100 % förnybar el. I din roll som administratör kommer du att tillhöra ett team på sex personer där alla har varierande arbetsuppgifter. Linde Energi söker nu dig som vill avlasta teamet administrativt under en arbetstopp de kommande sex månaderna. Ditt ansvar blir att ge service både externt och internt. Du kommer att kommunicera med både kunder och kollegor via såväl ärendehanteringssystem som telefon och mail. För Linde energi är säkerhet och miljö högt prioriterat. De ser sig som ”det lilla, lokala elbolaget” som satsar på ny teknik och minskad miljöpåverkan. De beskriver de anställdas trivsel på arbetet som sin stora framgångsfaktor och har högst ”nöjdmedarbetarindex” i Sverige bland jämförda energibolag.

Du erbjuds


* En dedikerad konsultchef och karriärspartner på Academic Work
* En plats i ett familjärt och socialt team
* En roll i ett elbolag som arbetar för hållbar energiförsörjning
* Möjlighet att samla erfarenhet och kunskap inom administration inför framtiden


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvar för ärende – och orderhantering i datasystem
- Ansvar för intern dialog i organisationen gällande ärenden, ordrar och förfrågningar
- Serviceinriktat arbete gentemot företagets kunder
- Att verka som länken mellan företaget och kunderna i pågående uppdrag

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad gymnasieutbildning
- Har ett tekniskt intresse
- Har datorvana
- Har B-körkort
- Kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
- Vill arbeta med administration på ett uppdrag på sex månader

Meriterande är om du


* Har erfarenhet av administrativt arbete
* Har erfarenhet av att arbeta med el
* Har arbetat i systemen Föranmälan eller DigPro


Som person är du


* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Lindesberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Linde Energi och hur det är att arbeta där på denna länk https://www.lindeenergi.se/ovrigt/omoss/jobbahososs.4.3f92e550166bf6eb43d8e74.html Visa mindre

Administratör till Christinagården och Yxe herrgård i Lindesberg

Ansök    Mar 10    Nytida AB    Administrativ assistent
Nu söker vi på Christinagården och Yxe herrgård i Lindesberg en administratör till våra verksamheter. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: - Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår ege... Visa mer
Nu söker vi på Christinagården och Yxe herrgård i Lindesberg en administratör till våra verksamheter. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner.

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Det här får du hos oss:

- Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
- Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
- Coachande och stöttande chefer nära dig
- En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter


Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt skobidrag för omsorgspersonalen.

Om rollen
Vi söker nu en strukturerad och noggrann medarbetare till tjänsten som administratör. Du trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter. Det dagliga arbetet består främst i att ansvara för det administrativa arbetet såsom personalbemanning, fakturahantering, inköp, schemaläggning med mera. Du arbetar på uppdrag från verksamhetscheferna på respektive verksamhet.

Om Christinagården och Yxe herrgård
Christinagården och Yxe Herrgård startade 1984 och omfattar två behandlings- och psykiatriboenden inklusive utsluss- och träningslägenheter, fyra LSS-boenden samt en daglig verksamhet. Verksamheterna har totalt 116 omsorgsplatser och finns i området kring Lindesberg och Nora.

Din erfarenhet och kunskap
Arbetet kräver att du är ansvarskännande och har en personlig mognad. I övrigt har du god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att du vill arbeta enligt våra värderingar:

Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.
Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.
Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.
Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-03-31
För mer information kontakta: Natalie Lindgren, [email protected], 076-3168359

Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected]
Kommunal, www.kommunal.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

När du söker arbete hos oss på Nytida kommer du att få besvara en obligatorisk fråga vid ansökan om du kan uppvisa vaccinationsbevis vid en eventuell intervju? Undantaget är om du kan visa intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl och du behöver då ta med sig ett sådant intyg till intervjun.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. (http://www.nytida.se/) Visa mindre

Administratör inom Funktionsstöd

Vår organisation präglas av teamarbete och nytänkande! Vi vet att samarbete är en viktig faktor för att skapa en framgångsrik organisation. Är du redo för nya utmaningar och vill vara med och starta och utforma en ny roll? Som administratör kommer du arbeta som administrativt stöd till Funktionsstöds enhetschefer. Du kommer att bli en del av ett team med skickliga chefer som du alltid kan bolla idéer med när du känner att du behöver. Din arbetsplats kommer... Visa mer
Vår organisation präglas av teamarbete och nytänkande! Vi vet att samarbete är en viktig faktor för att skapa en framgångsrik organisation. Är du redo för nya utmaningar och vill vara med och starta och utforma en ny roll? Som administratör kommer du arbeta som administrativt stöd till Funktionsstöds enhetschefer. Du kommer att bli en del av ett team med skickliga chefer som du alltid kan bolla idéer med när du känner att du behöver. Din arbetsplats kommer vara på Kullgatan i Lindesberg där samtliga enhetschefer sitter.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du arbeta på uppdrag av enhetschefer.

Som administratör kommer du jobba med att serva våra grupp- och servicebostäder inom LSS med rekrytering och bemanning av korttidsvikarier. Du kommer arbeta i planerings- och schemasystemet Time Care. Som administratör arbetar du med att kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet Personec P utifrån underlag från chefer. Det som är kännetecknande för tjänsten är att du fungerar som spindeln i nätet och driver frågor i parallella processer samtidigt. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara en viktig stödfunktion för enhetscheferna.

Vi söker nu dig som vill vara med och forma och utveckla rollen. Du som söker måste vara medveten om att rollen är ny och under uppbyggnad och att vi arbetar tillsammans med att bygga upp rutiner och arbetssätt, vilket kan upplevas som utmanande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i något av våra system Personec P eller Time Care. Du har goda IT-kunskaper och är van dator- och systemanvändare.

Det är även meriterande med erfarenhet från vård och omsorg eller funktionsstöds verksamhet då vi tror att det är en fördel om man vet hur verksamheten fungerar för att kunna ge ett sånt bra stöd som möjligt.

Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift samt b-körkort.

Som person är du noggrann och utför dina uppgifter strukturerat och med kvalitet. Du behöver även ha lätt att samarbeta och tycka om att planera och lösa problem. Du kan arbeta både självständigt och i grupp. Vi vill också att du är mån om att göra ett gott jobb och att du är serviceinriktad.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Chefssekreterare Område nära vård, vårdcentralerna i norra länsdelen

Trivs du med att arbeta i en stor organisation där din roll är mångsidig och att ge stöd till andra? Gillar du administrativa arbetsuppgifter och att vara spindeln i nätet och söker nya utmaningar? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som chefssekreterare till Vårdcentralerna i norr. Arbetsuppgifter: Du kommer att vara verksamhetschefens administrativa stöd och även vara delaktig i verksamhetsledningens arbete där arbetsuppgifterna kräver både bred och d... Visa mer
Trivs du med att arbeta i en stor organisation där din roll är mångsidig och att ge stöd till andra? Gillar du administrativa arbetsuppgifter och att vara spindeln i nätet och söker nya utmaningar?
Då tycker vi att du ska söka tjänsten som chefssekreterare till Vårdcentralerna i norr.

Arbetsuppgifter:
Du kommer att vara verksamhetschefens administrativa stöd och även vara delaktig i verksamhetsledningens arbete där arbetsuppgifterna kräver både bred och djup kompetens. Du bistår med att planera, leda, genomföra och följa upp olika aktiviteter.
Exempel på arbetsuppgifter:
- förbereda inför möten
- skriva minnesanteckningar och protokoll samt upprätta handlingar/underlag inför beslut, uppdrag eller projekt
- diarieföring
- bokning av lokaler och förtäring, kalenderadministration och möteskoordinering
- upprättande/revidering av rutiner samt arbete som arkivredogörare.

Arbetet kan även omfatta insamlande av fakta eller utförande av särskilda uppdrag. Du kommer till viss del arbeta med ledning av processer kopplat till verksamhetens strategiska frågor och mål på uppdrag av verksamhetschefen.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har adekvat utbildning och erfarenhet av liknande uppdrag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Hälso- och sjukvård och med fördel även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i primärvården. Goda kunskaper i kvalitetsutveckling är önskvärt liksom kunskap om arbete i Heroma och Platina. Goda kunskaper i Office-paketet inklusive kalenderhantering i Outlook eller motsvarande program är ett krav. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Du är positiv och lösningsfokuserad. För att lyckas i uppdraget behöver du vara en strukturerad, systematisk person med god förmåga att hantera många olika frågor parallellt. Vi värdesätter förmåga till självständigt arbete högt, men du behöver likväl ha en god samarbetsförmåga då du behöver kunna samverka med andra i olika funktioner. Du är även ansvarstagande och diplomatisk samt har förmåga att knyta samman lösa trådar så att en arbetsuppgift blir avslutad.

Anställningsform:
Tillsvidare, heltid.

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Upplysningar:
Ulrica Vidfelt, verksamhetschef, [email protected]

Facklig företrädare:
Vision, Solveig Kiel Israelsson, 019-602 27 58

Hemsida: Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län, läs mer på www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Sista ansökningsdag:
2022-02-06

Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Om organisationen:
Vårdcentralerna i norr ingår i Område nära vård. Området har till uppgift att tillhandahålla den vård som är vanligt förekommande, ofta återkommande eller kronisk och som därför behöver finnas geografiskt nära patienterna. I området finns navet för hälso- och sjukvårdens omställning mot just nära vård. Tanken med den nära vården är knyta vård inom sjukhus, vårdcentraler och kommuner närmare varandra. Vi ska möta människor med komplexa behov och kronisk sjukdom på ett än bättre sätt och arbeta hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande för alla länsinvånare.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.

Välkommen med din ansökan!

Ärendenummer:
HoS:2022:41

Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Visa mindre

Administrativ assistent 50%

Vi annonserar nu efter en ny administrativ assistent på 50 % med chans att få ökat ansvar upp till en heltidstjänst beroende på personlig lämplighet. Om oss: Vi har i dagsläget 20 hyreshus, plus småhus och villor, vilket innebär många hyresgäster. Arbetslaget som består av fastighetsskötare, snickare, målare osv är idag 18 personer, men på kontoret finns endast en tjänst som just du nu har tillfälle att söka. Tjänsten: Om du känner att du vill verka som ... Visa mer
Vi annonserar nu efter en ny administrativ assistent på 50 % med chans att få ökat ansvar upp till en heltidstjänst beroende på personlig lämplighet.
Om oss:
Vi har i dagsläget 20 hyreshus, plus småhus och villor, vilket innebär många hyresgäster. Arbetslaget som består av fastighetsskötare, snickare, målare osv är idag 18 personer, men på kontoret finns endast en tjänst som just du nu har tillfälle att söka.
Tjänsten:
Om du känner att du vill verka som spindeln i nätet, med många bollar i luften samtidigt så kan detta vara tjänsten för dig. Vi beskriver denna tjänst som administrativ assistent.
Tjänsten innefattar administrativt arbete som består i att bland annat skicka nyhetsbrev, klagomål, ansökningar till myndigheter, brev till föreningar, administrera intresseansökningar, kö-systemet, göra hyresavtal i fråga om bostad, garage, lokaler, p-platser, magasin, uppsägningar, visa och besikta bostäderna, viss faktura hantering. Vi arbetar med Hogia fastighetssystem.
Du behöver därför ha mycket god datakunskap och en fördel är om du är lättlärd och snabb.
Du som person bör vara väl strukturerad, flexibel, snabb, trevlig och trygg i dig själv.
Vi ser gärna att du har olika färdigheter inom administrativt arbete och gott kundbemötande.
Kompetenskrav
B körkort
Datautbildning
Minst 5 års arbetslivserfarenhet
Meriterande
Tidigare arbetslivserfarenhet inom fastighets administration
Kunskap om Hogia fastighetsprogram
Kundkontaktvana Visa mindre

Administrativ assistent 50%

Vi annonserar nu efter en ny administrativ assistent på 50 % med chans att få ökat ansvar upp till en heltidstjänst beroende på personlig lämplighet. Om oss: Vi har i dagsläget 20 hyreshus, plus småhus och villor, vilket innebär många hyresgäster. Arbetslaget som består av fastighetsskötare, snickare, målare osv är idag 18 personer, men på kontoret finns endast en tjänst som just du nu har tillfälle att söka. Tjänsten: Om du känner att du vill verka som ... Visa mer
Vi annonserar nu efter en ny administrativ assistent på 50 % med chans att få ökat ansvar upp till en heltidstjänst beroende på personlig lämplighet.
Om oss:
Vi har i dagsläget 20 hyreshus, plus småhus och villor, vilket innebär många hyresgäster. Arbetslaget som består av fastighetsskötare, snickare, målare osv är idag 18 personer, men på kontoret finns endast en tjänst som just du nu har tillfälle att söka.
Tjänsten:
Om du känner att du vill verka som spindeln i nätet, med många bollar i luften samtidigt så kan detta vara tjänsten för dig. Vi beskriver denna tjänst som administrativ assistent.
Tjänsten innefattar administrativt arbete som består i att bland annat skicka nyhetsbrev, klagomål, ansökningar till myndigheter, brev till föreningar, administrera intresseansökningar, kö-systemet, göra hyresavtal i fråga om bostad, garage, lokaler, p-platser, magasin, uppsägningar, visa och besikta bostäderna, viss faktura hantering. Vi arbetar med Hogia fastighetssystem.
Du behöver därför ha mycket god datakunskap och en fördel är om du är lättlärd och snabb.
Du som person bör vara väl strukturerad, flexibel, snabb, trevlig och trygg i dig själv.
Vi ser gärna att du har olika färdigheter inom administrativt arbete och gott kundbemötande.
Kompetenskrav
B körkort
Datautbildning
Minst 5 års arbetslivserfarenhet
Meriterande
Tidigare arbetslivserfarenhet inom fastighets administration
Kunskap om Hogia fastighetsprogram
Kundkontaktvana Visa mindre

Club Administrator

Specific responsibilities with the Club include: . Governance - Processing of player licenses, memberships and fees . Recruiting players for the season, discuss, negotiate etc . Website - Weekly content generation, including match reports and other club news . Emails - Manage the Club's email account . Bookings - Check and adjust bookings as necessary, including courts, transport and accommodation . Promotion - Produce and distribute posters and other s... Visa mer
Specific responsibilities with the Club include:

. Governance - Processing of player licenses, memberships and fees
. Recruiting players for the season, discuss, negotiate etc
. Website - Weekly content generation, including match reports and other club news
. Emails - Manage the Club's email account
. Bookings - Check and adjust bookings as necessary, including courts, transport and accommodation
. Promotion - Produce and distribute posters and other sources of advertisement for matches and club activities
. Match Day - Organise staff and volunteers for match days
. Results - Updating Profixio after each match
. Meetings - Attend all Club Board meetings and represent the Club at SVBF/SEV meetings
. Social League - Co-ordinate the social league
. Fundraising - Co-ordinate fundraising activities for the club
. Idrott Online - Collaborate with coaches to ensure all club activities are recorded for LOK support

This is a part time position, with the expectation that 25 hours of work are completed each week. It is understood by both the Club and the Administrator that the nature of this role may require extra hours of work some weeks, for which the expectation for following weeks will be lower to crate balance.
In general, the Administrator will engage themself during the contract period to contribute to the operation of the Club according to the rules and regulations of the Club and superior Associations. The Administrator will endeavour to be a positive contributor when participating in Club activities and also avoid actions that could harm the Club's reputation.

. The Administrator will receive a monthly salary of 14 300 SEK. This amount is before tax and relevant fees are deducted.
. Salary is to be paid out on the 25th of each month.
. The Club will pay for insurance connected to the job and secure an overall Health insurance.
. The Club will arrange and pay for the relevant permits required for living and working within Sweden. Visa mindre

Administratör till företag i Fellingsbro

Tjänstebeskrivning Har du erfarenhet från administrativt arbete och gillar att arbeta med service? Har du bra struktur och tycker om att ha många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker som Administratör till företag i Fellingsbro. BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER PerformIQ söker för kunds räkning en person som kan arbeta administrativt med inriktning mot support och orderhandläggning. I rollen som administratör kommer du att erbjudas en förvaltande ro... Visa mer
Tjänstebeskrivning
Har du erfarenhet från administrativt arbete och gillar att arbeta med service? Har du bra struktur och tycker om att ha många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker som Administratör till företag i Fellingsbro.

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
PerformIQ söker för kunds räkning en person som kan arbeta administrativt med inriktning mot support och orderhandläggning. I rollen som administratör kommer du att erbjudas en förvaltande roll där du bland annat registrerar order som du rapporterar in i ett affärssystem. Tjänsten innefattar daglig kundkontakt och med både befintliga och nya kunder/leverantörer. Du stöttar även den interna organisationen med att ta fram rapporter, statistik och underlag för att driva företaget framåt.
I rollen kommer du till exempel att:

• Hantera inkommande ärenden via telefon och mail
• Kommunicera med såväl kunder, leverantörer som den interna organisationen
• Administrera dokumentation och avvikelser, vilka rapporteras till närmsta chef



Krav på person
Vi söker dig som vill jobba med administration och service. Du är kommunikativ och trivs med att ha många kontaktytor. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt och med glädje. Det är högst meriterande om du har arbetat med administration, ordermottagning eller service tidigare. Vidare ser vi att du som söker är initiativtagande, stresstålig och driven. Du är även en person som har ett öga för vad som skall göras, är noggrann och att du hjälper till där det behövs.

• Avslutad gymnasieutbildning
• Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i MS Office, samt allmänt god datorkunskap.
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom service, support eller ordermottagning

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, vikariat
Arbetstid: Dagtid
Plats: Fellingsbro



Företagspresentation
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Camilla Aurell på telefonnummer 073-3537541 Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se Visa mindre

Administratör

Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen är en arbetsplats som erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Förvaltningen består av ca 50 engagerade medarbetare med varierande professioner och arbetsområden. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom bl.a. strategisk planering... Visa mer
Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen är en arbetsplats som erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Förvaltningen består av ca 50 engagerade medarbetare med varierande professioner och arbetsområden. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom bl.a. strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Varje medarbetare är en viktig pusselbit, därför ska du jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och gillar att hjälpa andra. Hos oss kommer du att vara en del i förvaltningens administrativa enhet på fem personer. Tillsammans är ni ett stöd till handläggare och ledningsgrupp. I arbetsuppgifterna ingår att registrera inkommande post, hantera e-post, administrera nämndsammanträden, göra utskick, scanna handlingar samt övrig administration. Anställningen är ett vikariat på cirka 6 månader.

KVALIFIKATIONER
Du har utbildning på gymnasienivå, gärna med administrativ inriktning. Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet är en fördel. Arbetet förutsätter att du har god datorvana och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Du är en noggrann person som utför dina uppgifter strukturerat och med kvalitet. Du planerar självständigt din dag, men kan snabbt ändra fokus vid nya behov hos kunder och kollegor. Hos oss är du en del av många olika processer och deltar aktivt i att förbättra dem. Du får ett varierande arbete som kräver god samarbetsförmåga. Vi erbjuder dig generös flextid, friskvård och rökfri arbetstid.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Upphandlingsadministratör

Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003. Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora. Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen! Staben arbetar med stöd till våra verksam... Visa mer
Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003.
Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora.
Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen!

Staben arbetar med stöd till våra verksamhetsavdelningar på ett professionellt och kvalitetssäkert sätt. Sammanhållningen i gruppen är god, alla jobbar självständigt med stor variation i arbetsuppgifterna och ett stort eget ansvar. Här erbjuds hjälp med allt från det stora till det lilla.

Ekonomienheten bistår verksamheterna med alla frågor gällande såväl ekonomi och budget som upphandling. Inom enheten finns totalt 9 skickliga medarbetare, varav 6 inom ekonomi och 3 inom upphandling.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlingsadministratör varierar dina arbetsuppgifter från enklare rutinärenden till efterhand mer kvalificerat upphandlingsarbete. Det finns stora möjligheter att utvecklas i ditt uppdrag.

Du bistår enhetens upphandlare med alla de administrativa delar som uppstår. Du har en nyckelroll i hanteringen av avtalsregistret med ansvar för administrationen av avtalens fortlöpande, eventuella förlängningar och avtalsslut. På sikt medverkar du vid genomförandet av direktupphandlingar, gör avropsavtal, beställningar från ramavtal och liknande.
Vidare utöver att vara ett administrativt stöd innebär arbetet intern rådgivning. Du kommer att få hantera frågor av många olika slag tillsammans med olika intressenter, interna såväl som externa.

Arbetet innebär även ett ansvar för att lagar, krav, rutiner, instruktioner och mål efterlevs samt att rutiner upprättas inom arbetsområdet.

KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Vi förutsätter att Du har goda kunskaper i Officepaketet.

För att lyckas som upphandlingsadministratör har du sinne för ordning och reda, är självgående och har lätt för att ta till dig nya saker. Genom effektiv planering, organisering och prioritering av ditt arbete ser du till att uppgifter blir lösta. Du har lätt för att ta kontakt och samarbeta med olika människor. Arbetet ställer krav på att Du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi vill att Du på ett engagerat sätt tar ansvar för ditt arbete, har gott omdöme och är affärsmässig.

Meriterande:
Tidigare erfarenhet från arbete med offentlig upphandling.
Erfarenhet av och kunskap inom administrativt arbete; t ex diarieföring och arkivering.
Har du dessutom intresse för samhällsbyggnadsfrågor ses detta som positivt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen inom Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har förbundet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tack på förhand! Visa mindre