Lediga jobb Sparbanken Bergslagen AB i Lindesberg

Se alla lediga jobb från Sparbanken Bergslagen AB i Lindesberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lindesberg som finns inom det yrket.

Kundstöd Företag

Sparbanken Bergslagens verksamhet bedrivs genom sju kontor där de största ligger i Hedemora, Lindesberg och Nora. Affärsvolymen uppgår till ca 45 miljarder kronor och antalet anställda är ca 100. Vi är marknadsledande i vårt verksamhetsområde och erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Vår samhällsnytta, och att våra ägarstiftelser gillar att ge tillbaka till samhället, skapar stolthet hos våra kunder och ... Visa mer
Sparbanken Bergslagens verksamhet bedrivs genom sju kontor där de största ligger i Hedemora, Lindesberg och Nora. Affärsvolymen uppgår till ca 45 miljarder kronor och antalet anställda är ca 100. Vi är marknadsledande i vårt verksamhetsområde och erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Vår samhällsnytta, och att våra ägarstiftelser gillar att ge tillbaka till samhället, skapar stolthet hos våra kunder och medarbetare.
Har du ett genuint intresse för företagsaffären och vill göra skillnad varje dag för både kollegor och kunder? Då kan det vara dig vi söker - företagsgruppen växer och vi rekryterar nu en medarbetare till Kundstöd Företag!
Sparbanken Bergslagens Företagsmarknad
Banken har en Företagsmarknad som spänner över hela verksamhetsområdet. Företagsmarknad leds av en Företagsmarknadschef med ansvar för den totala företagsaffären i samarbete med två regionala chefer för företagsmarknad – Sparbanken Bergslagen Norra (ort: Hedemora) respektive Södra (ort: Lindesberg).
Rollen Kundstöd Företag
Som Kundstöd blir du en del av ett team som tillsammans fokuserar på våra största företagskunder, nya som befintliga i bankens södra verksamhetsområde. Teamet består av, utöver kundstöd, kundansvarig företagsrådgivare och analytiker. Du hjälper proaktivt till med kundernas behov av service och upplägg av tjänster, med extra fokus på att utveckla och ge råd i Cash Management-tjänster och digitala lösningar. Du möter våra kunder där behovet finns, vilket kan vara på telefon, kontoret, i digitala kanaler eller ute hos kunden ihop med en kundansvarig företagsrådgivare. I rollen som kundstöd är du också den naturliga kontaktpersonen i löpande frågor för kundansvarigas kunder.
Urval av arbetsuppgifter
Upplägg/ändring av Cash Management- och digitala tjänster på uppdrag av kundansvarig Företagsrådgivare eller genom egen kontakt med kund
Genomföra och administrera delar av KYC- flödet (kundkännedom) och i det arbetet identifiera behov och affärer
Stötta och administrera kundansvarig företagsrådgivare i exempelvis upplägg av krediter och villkorsförändringar



Om dig
Din personlighet är en viktig del av att lyckas i denna roll. Vi tror att du är serviceinriktad, kommunikativ och trivs i en stödjande roll där du kan göra skillnad för både kollegor och kunder genom ditt proaktiva förhållningssätt. Du har god administrativ förmåga, är prestigelös och prioriterar effektivt när tempot är högt. Du ser samarbete som en naturlig del av arbetet och har förmågan att skapa förtroende i möten, såväl med kunder som med kollegor. Du delar självklart våra värderingar och känner stort engagemang och ansvar för ditt arbete, dina kollegor, vår bank samt samhället vi verkar i.
I denna roll behöver du ha:
Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller finans alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms motsvarande
Swedsec rådgivarlicens samt tidigare erfarenhet från företagsaffären inom bank är starkt meriterande



?Om Sparbanken Bergslagen
Sparbanken Bergslagen skiljer sig från en vanlig bank på många sätt. Som sparbank har vi inte några aktieägare som kräver utdelning. Vårt överskott återinvesterar vi i vårt verksamhetsområde. För oss är det självklart att ta ansvar och bidra till det lokala samhällslivet i form av stöd via vår samhällsnytta. På så sätt fortsätter vi att vara en katalysator för den lokala tillväxten.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas samtidigt som du får chansen att göra skillnad och skapa värden för såväl våra kunder som dig själv, banken och våra ägare. Du erbjuds en arbetsplats i nyrenoverade lokaler och närhet till kollegor i teamet. Som anställd i Sparbanken Bergslagen får du också ta del av våra fina personalförmåner som stöttar både ditt arbetsliv och din fritid.
Ansökan
Bakgrundskontroll kommer att göras innan anställning. Personlighetstester kan även förekomma som en del av rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan senast den 12 oktober via Varbi rekryteringssystem. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Kundansvarig Företagsrådgivare

Sparbanken Bergslagens verksamhet bedrivs genom sju kontor där de största ligger i Hedemora, Lindesberg och Nora. Affärsvolymen uppgår till ca 45 miljarder kronor och antalet anställda är ca 100. Vi är marknadsledande i vårt verksamhetsområde och erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Vår samhällsnytta, och att våra ägarstiftelser gillar att ge tillbaka till samhället, skapar stolthet hos våra kunder och ... Visa mer
Sparbanken Bergslagens verksamhet bedrivs genom sju kontor där de största ligger i Hedemora, Lindesberg och Nora. Affärsvolymen uppgår till ca 45 miljarder kronor och antalet anställda är ca 100. Vi är marknadsledande i vårt verksamhetsområde och erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Vår samhällsnytta, och att våra ägarstiftelser gillar att ge tillbaka till samhället, skapar stolthet hos våra kunder och medarbetare.
Vi har blivit nästan dubbelt så stora – och vi vill bli ännu större! Vill du bli en viktig del av den resan? Sök då tjänsten som Kundansvarig Företagsrådgivare hos oss!
Sparbanken Bergslagens Företagsmarknad
Banken har en Företagsmarknad som spänner över hela verksamhetsområdet. Företagsmarknad leds av en Företagsmarknadschef med ansvar för den totala företagsaffären i samarbete med två regionala chefer för företagsmarknad – Sparbanken Bergslagen Norra (ort: Hedemora) respektive Södra (ort: Lindesberg).
Rollen Kundansvarig Företagsrådgivare
Som Kundansvarig Företagsrådgivare erbjuds du en viktig roll i att driva bankens tillväxt genom prospektering och utveckling av befintliga företagskunder i bankens södra verksamhetsområde. I rollen ingår ett helhetsansvar över våra största och mest komplexa företagskunder, där du med hänsyn till lönsamhet, hållbarhet, risk och kundnöjdhet utvecklar och fördjupar befintliga affärsrelationer. En annan central del av uppdraget handlar om att bredda och utöka den befintliga kundbasen, då ett av våra strategiska mål är att växa inom vårt verksamhetsområde. Till din hjälp har du ett team bestående av kundstöd och analytiker men även kollegor och specialister inom andra områden. Tillsammans erbjuder vi våra kunder helhetslösningar utifrån företagets alla behov.
Att arbeta som Företagsrådgivare hos oss innebär att arbeta i en decentraliserad organisation med korta beslutsvägar och med beslutskraft nära kunden. Vi tror på en nära relation med våra kunder och att vara en viktig partner i deras tillväxt – det är vårt framgångsrecept genom åren. Vår närhet till kund, tillsammans med smidiga beslutsvägar, gör att vi kan agera direkt när det behövs. Du kommer att arbeta med kollegor som drivs av att göra affärer och av att ha ett nära samarbete med kunder och de samhällen vi verkar i. Du möter våra kunder där behovet finns, vilket kan vara på telefon, kontoret, i digitala kanaler men främst ute hos våra kunder. Vidare representerar du banken som ambassadör i Bergslagens näringsliv – i nätverk, på kundträffar och andra aktiviteter.
Om dig
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som kombinerar ett starkt affärsintresse med en relationsskapande förmåga. Du är driven, tar egna initiativ, trivs i mötet med kund och skapar förtroendefulla relationer. För dig är varje kundmöte en möjlighet att hitta nya affärer som skapar värde för både kund och banken. Att arbeta i team som tillsammans skapar framgång är en naturlig och viktig del av din vardag. Du delar självklart våra värderingar och känner stort engagemang och ansvar för ditt arbete, dina kollegor, vår bank samt samhället vi verkar i.
I den här rollen behöver du:
Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller finans alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms motsvarande
Erfarenhet av arbete med komplexa företagsaffärer inom bank
Swedsec rådgivarlicens
B-körkort

Om Sparbanken Bergslagen
Sparbanken Bergslagen skiljer sig från en vanlig bank på många sätt. Som sparbank har vi inte några aktieägare som kräver utdelning. Vårt överskott återinvesterar vi i vårt verksamhetsområde. För oss är det självklart att ta ansvar och bidra till det lokala samhällslivet i form av stöd via vår samhällsnytta. På så sätt fortsätter vi att vara en katalysator för den lokala tillväxten.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas samtidigt som du får chansen att göra skillnad och skapa värden för såväl våra kunder som dig själv, banken och våra ägare. Du erbjuds en arbetsplats i nyrenoverade lokaler och närhet till kollegor i teamet. Som anställd i Sparbanken Bergslagen får du också ta del av våra fina personalförmåner som stöttar både ditt arbetsliv och din fritid.
Ansökan
Det är totalt en ledig tjänst som Kundansvarig Företagsrådgvare, placeringsort bestäms i samråd med den sökande och kan väljas mellan Lindesberg eller Nora.
Bakgrundskontroll kommer att göras innan anställning. Personlighetstester kan även förekomma som en del av rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan senast den 12 oktober 2025 via Varbi rekryteringssystem. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Premiumrådgivare

Sparbanken Bergslagen bildades i början av 2024 genom en fusion mellan Södra Dalarnas Sparbank och Bergslagens Sparbank. Bankens verksamhet bedrivs genom sju kontor där de största ligger i Hedemora, Lindesberg och Nora. Affärsvolymen uppgår till 43 miljarder kronor och antalet anställda är ca 100. Vi är marknadsledande i vårt verksamhetsområde och erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Vår samhällsnytta, ... Visa mer
Sparbanken Bergslagen bildades i början av 2024 genom en fusion mellan Södra Dalarnas Sparbank och Bergslagens Sparbank. Bankens verksamhet bedrivs genom sju kontor där de största ligger i Hedemora, Lindesberg och Nora. Affärsvolymen uppgår till 43 miljarder kronor och antalet anställda är ca 100. Vi är marknadsledande i vårt verksamhetsområde och erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Vår samhällsnytta, och att våra ägarstiftelser gillar att ge tillbaka till samhället, skapar stolthet hos våra kunder och medarbetare.
Har du en passion för att etablera, utveckla och underhålla starka och långsiktiga kundrelationer? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker nu en Premiumrådgivare med försäkringsintresse till vår Private Banking /Premium avdelning.
Vad innebär det att vara Premiumrådgivare?
Du kan förvänta dig ett roligt, utvecklande och stimulerande arbete i ett team med kompetenta och erfarna rådgivare. Du kommer att ta över en befintlig kundbas som kännetecknas av privatpersoner med en större ekonomi och som har behov av återkommande kvalificerad rådgivning. Rollen innebär också att prospektera, utvidga och utveckla din kundstock för att öka såväl lönsamhet som kundnöjdhet. Tillsammans med kunderna tar du fram finansiella handlingsplaner för hur deras ekonomi skall växa. Som premiumrådgivare skapar du även nätverk med specialister och samarbetspartners för att på bästa sätt stödja kundens hela affär.
Vårt team arbetar över hela banken. Det innebär att det förekommer resor och arbete på andra kontor än ”hemkontoret” samt deltagande på kundträffar och events, ibland på kvällstid.
Vem är du?
Du behöver ha ett stort intresse för allt inom spara, fonder och börsmarknaden. Du har även ett genuint intresse för andra människor och har hög kompetens att inventera och hantera kundens totala privatekonomi samt läsa kundens behov. Du är bra på att samarbeta med andra och skapa förtroende i möten, såväl med kunder som med kollegor. Du arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser, ta till dig ny teknik och delar med dig kunskap till kollegor. Vi värdesätter ett starkt eget driv, att du gillar att göra affärer och tar initiativ. Det är en fördel om du har en lokal förankring och god marknadskännedom och du gillar att skapa, bygga, nyttja och underhålla nätverk i affärssyfte.
I den här rollen behöver du:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms motsvarande
Minst fem års erfarenhet från pension-, spara-, försäkra- och kreditaffären
Kunna förstå olika bolagsstrukturer och upplägg och ha viss kännedom om företagsaffären
Behärska skatter och juridik avseende privatekonomi
God kunskap om arbete mot penningtvätt samt kundkännedom (AML/KYC) samt gällande regler kring rådgivningsdokumentation
Swedsec rådgivar- och bolånelicens och IDD FFL Liv

Det är meriterande om du innehar InsureSec.
Om Sparbanken Bergslagen
Sparbanken Bergslagen erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas och skapa värden för såväl våra kunder som dig själv, banken och våra ägarstiftelser. Som anställd i Sparbanken Bergslagen får du även ta del av bra förmåner som vi erbjuder vår personal.
Välkommen med din ansökan senast den 30 maj 2025 via Varbi rekryteringssystem.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

AML-ansvarig

Sparbanken Bergslagen bildades i början av 2024 genom en fusion mellan Södra Dalarnas Sparbank och Bergslagens Sparbank. Bankens verksamhet bedrivs genom sju kontor där de största ligger i Hedemora, Lindesberg och Nora. Affärsvolymen uppgår till 43 miljarder kronor och antalet anställda är ca 100. Vi är marknadsledande i vårt verksamhetsområde och erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Vår samhällsnytta, ... Visa mer
Sparbanken Bergslagen bildades i början av 2024 genom en fusion mellan Södra Dalarnas Sparbank och Bergslagens Sparbank. Bankens verksamhet bedrivs genom sju kontor där de största ligger i Hedemora, Lindesberg och Nora. Affärsvolymen uppgår till 43 miljarder kronor och antalet anställda är ca 100. Vi är marknadsledande i vårt verksamhetsområde och erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Vår samhällsnytta, och att våra ägarstiftelser gillar att ge tillbaka till samhället, skapar stolthet hos våra kunder och medarbetare.
Sparbanken Bergslagen söker AML-ansvarig
Drivs du av att i vardagen arbeta med att motverka finansiell brottslighet och söker en roll där du verkligen kan göra skillnad? Då har vi en spännande möjlighet för dig!
Vi på Sparbanken Bergslagen söker nu en AML-ansvarig som vill vara en nyckelperson i bankens arbete mot penningtvätt och finansiering av terrorism.
Om rollen
Som AML-ansvarig erbjuds du en bred och variationsrik roll som omfattar alla delar inom arbetet med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism. Du kommer att ha en central roll i att utveckla och implementera bankens strategier för att bekämpa finansiell brottslighet och säkerställa att banken uppfyller gällande lagar och regler inom AML-området.
Rollen är placerad inom Affärsrörelsen, men innebär ett nära samarbete med andra delar i banken samt med externa samarbetspartners och myndigheter. Ett av rollens viktigaste uppdrag är att säkerställa att bankens arbete inom området är effektivt och ändamålsenligt samt har god kontinuitet.
Rapportering sker löpande till Affärschef/SUB samt bankens AML-råd.
Arbetsuppgifter
Rollen innebär ett helhetsansvar för bankens arbete inom AML och sker i nära samarbete med bankens SUB. Exempel på arbetsuppgifter:
Aktivt arbeta med bankens strategier inom AML-området i såväl det korta som i det långa perspektivet
Utveckla och utvärdera processer och arbetssätt inom AML-området
Ägandeskap för samt arbete med instruktioner, policys, riskbedömning samt modellvalidering
Övervaka, kontrollera och utveckla bankens transaktionsmonitoreringssystem
Vara mottagare av extern information och förmedla relevant information vidare inom banken
Vara bankens kontaktperson inom AML-området mot granskningsfunktioner
Fungera som kontaktperson gentemot myndigheter vid rapportering av misstänkt aktivitet
Deltagare i bankens AML-råd
Vid behov bidra i det praktiska AML-arbetet som vid AML-utredningar, myndighetsrapportering, monitorering, bedrägerier och registervård

Om dig
För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att arbeta självständigt med ett lösningsorienterat fokus. Du är ansvarstagande, strukturerad och analytisk samt drivs av att utveckla dig själv och lära dig nya saker. Du är kommunikativ och kan förmedla information på ett pedagogiskt och tydligt sätt i både tal och skrift. Då arbetet innebär samverkan med flera olika funktioner är du en god relationsbyggare som ser samarbete som en förutsättning för att nå bästa möjliga resultat.
Det är meriterande om du har:
Relevant högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller liknande
Erfarenhet av arbete inom AML eller compliance, gärna inom bank eller annan finansiell verksamhet/myndighet
Erfarenhet av att leda projekt eller team och tidigare arbetat i en liknande roll

En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har goda kunskaper om regelverk och föreskrifter som påverkar en banks arbete inom AML, såsom tex. EU:s penningtvättsdirektiv och Finansinspektionens föreskrifter.
Vi erbjuder
Hos oss får du chansen att arbeta i en lokal sparbank där du får ta stort ansvar och vara med och forma vårt AML-arbete. Vi värdesätter kompetensutveckling och erbjuder möjlighet att växa inom företaget. Du blir en del av ett engagerat team med fokus på att skydda våra kunder och samhället från finansiell brottslighet.
Det är totalt en ledig tjänst som AML-ansvarig och placeringsort kan väljas mellan Hedemora eller Lindesberg och bestäms i samråd med den sökande.
Välkommen med din ansökan senast den 25 april 2025 via Varbi rekryteringssytem.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Vi söker Redovisningsansvarig till vår Ekonomiavdelning

Arbetsort: Lindesberg eller Hedemora. För mer information om tjänsten klicka på länken för ansökan. Välkommen med din ansökan! Visa mer
Arbetsort: Lindesberg eller Hedemora. För mer information om tjänsten klicka på länken för ansökan.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre