Lediga jobb som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning i Lindesberg

Se lediga jobb som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Säkerhetssamordnare

Lindesbergs kommun; den lagom stora kommunen där du får möjlighet att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjligheter till egen utveckling. I den lagom stora kommunen är det lätt till samarbete och du har möjlighet att påverka. Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till medarbetare, chefer, invånare och förtroendevalda. Vi är elva medarbetare och en enhetschef. Vi är en samling... Visa mer
Lindesbergs kommun; den lagom stora kommunen där du får möjlighet att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjligheter till egen utveckling. I den lagom stora kommunen är det lätt till samarbete och du har möjlighet att påverka.

Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till medarbetare, chefer, invånare och förtroendevalda. Vi är elva medarbetare och en enhetschef. Vi är en samling specialister inom allt från kommunikation till krisberedskap.

Arbetet med krisberedskap, civilt försvar och brottsförebyggande arbete växer, därför vill vi utöka med en till kollega!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med varierande uppgifter för att stärka kommunernas förmåga att hantera samhällsstörningar, extraordinära händelser, höjd beredskap och brottsförebyggande arbete. Detta gör du i nära samarbete med kommunens andra säkerhetssamordnare, som redan idag jobbar på enheten. Ditt primära område kommer vara brottsförebyggande arbete.

Du kommer samordna kommunens brottförebyggande råd och kommunens lägesbilder genom metoden EST (effektiv samordning för trygghet). Du kommer också att delta i olika nätverk och samverkansforum inom området.

Du kommer också att delta i arbetet med kommunal krisledning, kontinuitetshantering, beredskapsplanering, behovsanalyser, samverkan och ledning, utbildningar och övningar samt utvärderingar.

Du rapporterar till chef för kanslienheten där fler av kommunens övriga stödfunktioner är placerade.

Lindesbergs kommun är ett finskt förvaltningsområde. Det ingår i varje medarbetares uppdrag att jobba för de nationella minoriteterna - med fokus på sverigefinnar och den finska minoriteten.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen med inriktning mot kriminologi eller risk- och krishantering, alternativt relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har en god förmåga att strukturera, planera och prioritera samt att göra avvägningar utifrån vad som behöver göras. Du kan snabbt ställa om och är flexibel. Du har förmågan att analysera, värdera och sammanfatta information som sedan kommuniceras effektivt och tydligt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten kräver svenskt medborgarskap och innebär inplacering i säkerhetsklass. Du behöver också ha körkort och uttrycka dig väl i svenska. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.


ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Avfallsplanerare till Tekniska förvaltningen!

Välkommen till Tekniska förvaltningen, Avfall & Återvinning - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora. Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk avfallsplanering, insamling av avfall samt mottagning av avfall vid våra bemannade återvinningscentraler i respektive kommun. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösnin... Visa mer
Välkommen till Tekniska förvaltningen, Avfall & Återvinning - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora. Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk avfallsplanering, insamling av avfall samt mottagning av avfall vid våra bemannade återvinningscentraler i respektive kommun. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Verksamhetens fokus är att arbeta med avfallsförebyggande åtgärder och en hållbar avfallshantering. Verksamheten består idag av 12 hängivna och erfarna medarbetare.



ARBETSUPPGIFTER
Nu utökar vi vår verksamhet med en avfallsplanerare. Är du vår nya medarbetare?

Som avfallsplanerare arbetar du strategiskt med införandet av det nya direktivet, som berör det kommunala ansvaret av att samla in förpackningar. Du är specialist i sakfrågor och stödjer verksamheten utifrån behov inom området som berör förpackningsinsamling samt ÅVC-verksamheten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med verksamhetschef och övriga tjänstepersoner inom avfallsavdelningen.

Inom ramen för uppdraget kommer du bland annat att arbeta med införandet av direktivet rörande förpackningsinsamlingen och driva det projekt som är kopplat till direktivet. Du kommer också att vara ett stöd i drift- och utvecklingsfrågor för våra återvinningscentraler.

Som avfallsplanerare utreder, analyserar och utarbetar du underlag för politiska beslut och genomför muntliga föredragningar i exempelvis nämnden. Uppdraget medför också en del kontakter med myndigheter och andra organisationer inom området, samt aktivt deltagande i våra avfallsnätverk.

Då det här uppdraget är nytt finns det goda möjligheter för dig att vara med och utveckla tjänsten framöver.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill utvecklas i en spännande och samhällsviktig verksamhet!
Tjänsten som avfallsplanerare kräver att du har tidigare erfarenhet som projektledare, utredare och eller har arbetat med utvecklingsprojekt. Du kan ha arbetat inom offentlig eller privat verksamhet, men har du tidigare erfarenhet av arbete inom det offentliga ser vi det som meriterande.

Som lägst behöver du ha gymnasieutbildning, relevant högskoleutbildning inom t.ex. miljö är meriterande.

För att trivas i tjänsten behöver du ha en helhetssyn och god förmåga att planera, prioritera och följa upp arbetet. Du behöver kunna arbeta långsiktigt och målinriktat, utifrån egen drivkraft, såväl självständigt som i grupp. Vi tror att du som person är modig, nytänkande och tror på vikten av samverkan och dialog. Du behöver ha god förmåga att utrycka dig, i såväl tal som skrift.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

B-körkort och tillgång till egen bil behövs för tjänsten.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Avfallsplanerare till Tekniska förvaltningen!

Välkommen till Tekniska förvaltningen, Avfall & Återvinning - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora. Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk avfallsplanering, insamling av avfall samt mottagning av avfall vid våra bemannade återvinningscentraler i respektive kommun. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösnin... Visa mer
Välkommen till Tekniska förvaltningen, Avfall & Återvinning - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora. Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk avfallsplanering, insamling av avfall samt mottagning av avfall vid våra bemannade återvinningscentraler i respektive kommun. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Verksamhetens fokus är att arbeta med avfallsförebyggande åtgärder och en hållbar avfallshantering. Verksamheten består idag av 12 hängivna och erfarna medarbetare.



ARBETSUPPGIFTER
Nu utökar vi vår verksamhet med en avfallsplanerare. Är du vår nya medarbetare?

Som avfallsplanerare arbetar du strategiskt med införandet av det nya direktivet, som berör det kommunala ansvaret av att samla in förpackningar. Du är specialist i sakfrågor och stödjer verksamheten utifrån behov inom området som berör förpackningsinsamling samt ÅVC-verksamheten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med verksamhetschef och övriga tjänstepersoner inom avfallsavdelningen.

Inom ramen för uppdraget kommer du bland annat att arbeta med införandet av direktivet rörande förpackningsinsamlingen och driva det projekt som är kopplat till direktivet. Du kommer också att vara ett stöd i drift- och utvecklingsfrågor för våra återvinningscentraler.

Som avfallsplanerare utreder, analyserar och utarbetar du underlag för politiska beslut och genomför muntliga föredragningar i exempelvis nämnden. Uppdraget medför också en del kontakter med myndigheter och andra organisationer inom området, samt aktivt deltagande i våra avfallsnätverk.

Då det här uppdraget är nytt finns det goda möjligheter för dig att vara med och utveckla tjänsten framöver.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill utvecklas i en spännande och samhällsviktig verksamhet!
Tjänsten som avfallsplanerare kräver att du har tidigare erfarenhet som projektledare, utredare och eller har arbetat med utvecklingsprojekt. Du kan ha arbetat inom offentlig eller privat verksamhet, men har du tidigare erfarenhet av arbete inom det offentliga ser vi det som meriterande.

Som lägst behöver du ha gymnasieutbildning, relevant högskoleutbildning inom t.ex. miljö är meriterande.

För att trivas i tjänsten behöver du ha en helhetssyn och god förmåga att planera, prioritera och följa upp arbetet. Du behöver kunna arbeta långsiktigt och målinriktat, utifrån egen drivkraft, såväl självständigt som i grupp. Vi tror att du som person är modig, nytänkande och tror på vikten av samverkan och dialog. Du behöver ha god förmåga att utrycka dig, i såväl tal som skrift.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

B-körkort och tillgång till egen bil behövs för tjänsten.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Samverkansledare norra länsdelen

Är du intresserad av att tillsammans med de fyra kommunerna i norra länsdelen och Region Örebro län forma vårt gemensamma uppdrag för god hälsa och förebyggande vård? Kan du tänka nytt och vara nyfiken på hur en framtid där arenor som hälsa, vård, omsorg och skola samhandlar på ett effektivt och invånarvänligt sätt? Hur samarbetarar vi med civilsamhället? Tilltalas du av att samordna, skapa gemensamma arenor och driva processer framåt? Vi söker en engagera... Visa mer
Är du intresserad av att tillsammans med de fyra kommunerna i norra länsdelen och Region Örebro län forma vårt gemensamma uppdrag för god hälsa och förebyggande vård? Kan du tänka nytt och vara nyfiken på hur en framtid där arenor som hälsa, vård, omsorg och skola samhandlar på ett effektivt och invånarvänligt sätt? Hur samarbetarar vi med civilsamhället? Tilltalas du av att samordna, skapa gemensamma arenor och driva processer framåt? Vi söker en engagerad samverkansledare till norra Örebro län där vi vill att du har strategisk blick samtidigt som du kan värna kulturen.
I Örebro län finns sedan 2015 en samverkansledare knuten till var och en av de fyra länsdelsgrupperna. Samverkansledaren leder och agerar motor i att driva arbetet framåt med fokus på hållbart utvecklingsarbete, kvalitetsarbete samt skapa och förvalta olika nätverk med fokus på samverkan.
Nationellt pågår en omställning kallad nära vård vilket för oss innebär en välfärdsomställning där vår målbild är - Vi ska skapa förutsättningar för hälsa - Genom att kroka arm arbetar vi nära - tillsammans. I länsdelsgrupp norr deltar chefsrepresentanter från Nora, Lindesberg, Hällefors och Ljusnarsbergs kommuner tillsammans med chefer från sjukhuset, vårdcentraler, habilitering, psykiatri samt folkhälsoteamet.
Du kommer att vara en av fyra samverkansledare och finns därmed i ett regionalt nätverk som också arbetar med länsgemensamma uppdrag. Samverkansledaren har sin grundanställning i Region Örebro län men är samfinansierad av Region Örebro län och de fyra kommunerna i norra länet och rollen styrs därför av parterna gemensamt.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.


Samverkansledare norra länsdelen

Arbetsuppgifter

Som samverkansledare i norr jobbar du strategiskt med samverkansfrågor tillsammans med lokala grupperingar och nyckelpersoner så som processledare i kommunerna, vårdcentralschefer, folkhälsochef samt samordnare för psykisk hälsa. Till stöd för arbetet finns en handlings- och aktivitetsplan som Länsdelsgruppen fattat beslut om. Du kommer agera motor i utvecklingsarbetet med utgångspunkt i målbilden. I rollen ingår uppdrag som att informera, samordna, omvärldsbevaka, processa och följa upp med utgångspunkt i handlingsplanen samt vid behov initiera förbättringsarbeten.
I de länsgemensamma uppdragen har du dialog och erfarenhetsutbyte med de andra samverkansledarna, och deltar i regionala nätverk.

Övrig information

Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker dig med lämplig akademisk utbildning för uppdraget vilket kan vara både inom hälso- och sjukvårdsområdet eller inom beteendevetare/samhällsvetare, likväl som folkhälsa och socialtjänst. Gärna med erfarenhet från både region och kommun. Tilltalande är om du har förmågor inom digitaliseringsområdet samt tjänstedesign eller liknande.
Som person är du ansvarstagande, tydlig, strukturerad och strategisk med ett förhållningssätt som uppmuntrar till flexibilitet, kreativitet och mod, för såväl det enskilda uppdraget som för helheten. Samtidigt som du arbetar med ett brett perspektiv behöver du ha förmåga att avgränsa och skapa fokus. Du tycker att det är utmanande och inspirerande att motivera och leda grupper mot gemensamma mål och att leda i omställnings- och utvecklingsarbete med våra innevånares bästa i fokus. Som person har du lätt för att kommunicera och god förmåga att planera och strukturera.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och arbetet innebär framför allt krav på självständighet, lyhördhet, god samarbetsförmåga och flexibilitet.

Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Läs mer här

Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig Visa mindre

Alkohol- och tobakshandläggare

Välkommen till Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora. Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Förvaltningen består av ca 70 engagerade medarbetare med varierande r... Visa mer
Välkommen till Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora. Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt.

Förvaltningen består av ca 70 engagerade medarbetare med varierande roller och arbetsområden. Hos oss får du möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi ser varje medarbetare som en viktig pusselbit. Är du redo att utveckla framtidens samhälle med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Som alkohol- och tobakshandläggare utreder du självständigt ansökningar och tillsynsärenden gällande serveringstillstånd och tobakstillstånd. Din uppgift är att granska handlingar och ge stöd till sökande genom hela processen. Du utreder självständigt brister som kan påträffas vid tillsyn och föreslår administrativa åtgärder enligt lagens bestämmelser. Tjänsten innebär att du behöver kunna arbeta vissa kvällar och helger.

Arbetet omfattar också tillsyn hos verksamheterna, handläggning av klagomål, rådgivning och information till verksamheter och allmänhet samt att bereda ärenden till nämnd. Arbetet innebär ett nära samarbete med andra myndigheter som till exempel Polismyndigheten, Länsstyrelsen och Skatteverket.

Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en utvecklande handläggartjänst med många utåtriktade kontakter samt att utgöra en viktig faktor för företagare. Du får även arbeta med den sociala skyddsaspekten att se till att alkohol serveras och hanteras ansvarsfullt, vilket bidrar till en tryggare miljö i nattlivet. I arbetsuppgifterna ingår också att stödja kommunerna inom alkohol- och tobaksområdet, att sprida kunskap om förändringar i lagstiftning och ingå i olika nätverk. Du ansvarar också för tillsyn av vissa receptfria läkemedel.

KVALIFIKATIONER
Du behöver ha en lämplig högskoleutbildning, exempelvis inom juridik eller ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat, men du kan också ha förvärvat kunskapen genom arbetserfarenhet inom området. Då vi arbetar med myndighetsutövning är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, har en god datorvana och har förståelse för din roll som myndighetsperson.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du trygg, stabil och serviceinriktad. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och kan samtidigt vara tydlig i kommunikationen med våra kunder. Din förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt, där du sätter upp och håller tidsramar, är viktig i vår organisation.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Säkerhets- och beredskapssamordnare

Endast 30 minuter med tåg från Örebro finns Lindesberg! Lindesbergs kommun den lagom stora kommunen där du får möjligheten att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Hos oss får du närhet till både politik och andra tjänstepersoner, något som gynnar möjligheterna till samarbete. Som anställd får du friskvårdsbidrag eller motionstimme. Du har möjlighet att leasa förmåncykel... Visa mer
Endast 30 minuter med tåg från Örebro finns Lindesberg!

Lindesbergs kommun den lagom stora kommunen där du får möjligheten att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Hos oss får du närhet till både politik och andra tjänstepersoner, något som gynnar möjligheterna till samarbete.

Som anställd får du friskvårdsbidrag eller motionstimme. Du har möjlighet att leasa förmåncykel och kan semesterväxla för att få fler semesterdagar. Självklart har du även flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan.

Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till medarbetare, chefer, medborgare och förtroendevalda. Till vår enhet söker vi nu två säkerhets- och beredskapssamordnare som vill forma kommunens arbete med kris- och säkerhetsfrågor.

Nu skapar ett helt nytt team som ska stötta kommunens verksamheter - ni blir två nybyggare! Vi söker två personer för att ge extra skjuts i kris- och säkerhetsarbetet men också för att minska sårbarheten.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvuduppdrag är att planera, samordna och praktiskt arbeta med kris- och säkerhetsfrågor inom kommunen. Arbetet kommer att fördelas mellan de två säkerhets- och beredskapssamordnare utifrån erfarenhet, kunskap och intresse. Arbetet fördelas till en början av närmsta chef.

Exempel på arbetsuppgifter:

Planering och praktiskt arbete med
• Risk- och sårbarhetsanalyser
• Säkerhetsincidenter
• Brottsförebyggande arbete
• Krisledningsarbete
• Krisberedskapsarbete och civilt försvar
• Totalförsvarsarbete

Som säkerhets- och beredskapssamordnare i Lindesbergs kommun har du ett brett arbetsområde och ansvarar för att aktivt utveckla och underhålla kommunens systematiska säkerhets- och brottsförebyggande arbete. Du kommer bland annat samordna kommunens brottförebygganderåd och vara en del av kommunens centrala krisledningsstab.

Du rapporterar till chef för kanslienheten där fler av kommunens övriga stödfunktioner är placerade.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen med inriktning mot risk- och krishantering, kriminologi eller relevant arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver också ha körkort och god förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift.

Du har en god förmåga att strukturera, planera och prioritera samt göra avvägningar utifrån vad som behöver göras. Du kan snabbt ställa om och är flexibel. Du har förmågan att analysera, värdera och sammanfatta information som sedan kommuniceras effektivt och tydligt. Dessa egenskaper är viktiga för att kunna bearbeta all information som inkommer och för att kunna ställa om från dag till dag utifrån säkerhets- och beredskapsincidenter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap och en godkänd registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan tillträde kan ske.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Klienthandläggare till anstalten Hinseberg

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinse... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om

ARBETSUPPGIFTER
Som klienthandläggare ansvarar du för handläggning av klienternas rättsvårdsärenden. Arbetet innebär utredning, beslutsförberedande och visst beslutsfattande enligt gällande regelverk. Tillsammans med kriminalvårdsinspektören upprätthåller du och utvecklar rättsvårdsarbetet och medverkar i rättsvårdsforum. Klienthandläggaren ansvarar även för handledning av kriminalvårdare i deras roll som kontaktperson, samt för kvalitetssäkring av klienternas verkställighetsplaner.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som klienthandläggare är det viktigt att du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning eller tillfälliga arbetsuppgifter. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter rådande omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person är du trygg, stabil och skiljer på det personliga och professionella. Det är viktigt för dig att alltid agera i enighet med fattade beslut, policys och riktlinjer. Du är pedagogisk och har ett tydligt sätt att kommunicera, samt anpassar sättet att förmedla information efter mottagaren för att säkerställa att ditt budskap gått fram.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Akademisk examen (tex jurist- socionom- samhällsvetenskap-) eller annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig
• Erfarenhet av handläggning inom stat, kommun eller landsting
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Goda datakunskaper

Meriterande:
• Erfarenhet av handläggning inom kriminalvården
• Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med kriminalvårdens klientadministrativa system
• Goda förvaltningsrättsliga kunskaper
• Relevanta språkkunskaper

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Klienthandläggare till anstalten Hinseberg

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinse... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om

Anstalten Hinseberg är Sveriges största kvinnoanstalt med plats för 96 klienter och 14 häktesplatser. Hinseberg var ursprungligen en herrgård och har anor från 1400-talet. På 1940-talet användes herrgården som vårdhem för pojkar med psykiska problem. År 1956 köpte staten och Kriminalvården Hinseberg och är sedan 1960 Sveriges största kvinnoanstalt. Anstalten är belägen i Frövi ca 2 mil söder om Lindesberg och 3 mil norr om Örebro. Det finns goda kommunikationer till Frövi från både Lindesberg och Örebro och det är ca 15 min promenad från stationen i Frövi till anstalten. Av Hinsebergs drygt 100 anställda, är ca 2/3 kvinnor.

ARBETSUPPGIFTER
Som klienthandläggare ansvarar du för handläggning av klienternas rättsvårdsärenden. Arbetet innebär utredning, beslutsförberedande och visst beslutsfattande enligt gällande regelverk. Tillsammans med kriminalvårdsinspektören upprätthåller du och utvecklar rättsvårdsarbetet och medverkar i rättsvårdsforum. Klienthandläggaren ansvarar även för handledning av kriminalvårdare i deras roll som kontaktperson, samt för kvalitetssäkring av klienternas verkställighetsplaner.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som klienthandläggare är det viktigt att du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning eller tillfälliga arbetsuppgifter. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter rådande omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person är du trygg, stabil och skiljer på det personliga och professionella. Det är viktigt för dig att alltid agera i enighet med fattade beslut, policys och riktlinjer. Du är pedagogisk och har ett tydligt sätt att kommunicera, samt anpassar sättet att förmedla information efter mottagaren för att säkerställa att ditt budskap gått fram.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Akademisk examen (tex jurist- socionom- samhällsvetenskap-) eller annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig
• Erfarenhet av handläggning inom stat, kommun eller landsting
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Goda datakunskaper

Meriterande:
• Erfarenhet av handläggning inom kriminalvården
• Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med kriminalvårdens klientadministrativa system
• Goda förvaltningsrättsliga kunskaper
• Relevanta språkkunskaper

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Utvecklingsstrateg till socialförvaltningen

Vår utvecklingsstrateg går vidare till annat uppdrag inom kommunen och vi söker nu en efterträdare till en mycket intressant tjänst! Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar. Förvaltningens verksamhet bedrivs i tre olika verksamhetsområden: vård och omsorg, funktionsstöd och individ och familj. Tillsammans jobbar vi med att ge stöd och service till våra medborgare med god kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Som utvecklingsstrateg i Socialför... Visa mer
Vår utvecklingsstrateg går vidare till annat uppdrag inom kommunen och vi söker nu en efterträdare till en mycket intressant tjänst!

Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar. Förvaltningens verksamhet bedrivs i tre olika verksamhetsområden: vård och omsorg, funktionsstöd och individ och familj. Tillsammans jobbar vi med att ge stöd och service till våra medborgare med god kvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsstrateg i Socialförvaltningen kommer du att ha ett strategiskt och operativt uppdrag. Du är direkt underställd förvaltningschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Rollen som utvecklingsstrateg är förvaltningsövergripande och du arbetar konsultativt på ledningens uppdrag för våra verksamheter. Det är ett brett och varierande uppdrag som styrs av förvaltningens utvecklingsbehov.

Detta uppdrag är en kombination av utvecklings- och kvalitetsarbete. I uppdraget ingår att operativt arbeta med kvalitetsarbete tillsammans med chefer i våra verksamheter. I uppdraget ingår du också i den centrala kvalitetsgruppen som arbetar för att få en kommunövergripande samsyn med arbetet kring planering, verksamhetsutveckling, uppföljning, internkontroll samt kvalitetsarbete.

I ansvarsområdet ingår även att svara för omvärldsbevakning, ta fram, sammanställa, analysera och leverera fakta- och statistikunderlag. Ansvara för ansökan, samordna och redovisa olika utvecklingsprojekt. Vara behjälplig i upprättandet av förvaltnings- och enhetsövergripande planer. Andra arbetsuppgifter kan också förekomma, uppdraget är brett och varierat. I uppdraget ingår också att representera Socialförvaltningen i olika nätverk, relevanta för uppdraget.

KVALIFIKATIONER
Du har för området relevant akademisk utbildning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation och goda kunskaper om hur en kommun fungerar. Erfarenhet att leda processer och utvecklingsarbete på en övergripande nivå är också meriterande. Du kommer att använda det svenska språket både i tal och skrift och det är viktigt att du är en god kommunikatör.

Du har god analytisk förmåga och kompetens inom utredningsarbete. För arbetet som utvecklingsstrateg behöver du ha god insikt i övergripande kvalitetsarbete samt verksamhets- och ledningssystem. Du är en initiativrik och ansvarskännande person. Det krävs engagemang, kreativitet och flexibilitet i rollen, men också att du har tålamod och uthållighet att hålla fast i processer. Det är också viktigt att kunna ta ansvar för hela processer på ett självständigt sätt, allt från kartläggning, analyser, planering, utförande, implementering och utvärdering. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Arbetscoach

Välkommen till Coachingteamet i norra Örebro län! Vår övertygelse är att alla människor kan och vill utvecklas och vi stöttar individen till stegförflyttning för att komma närmare arbetsmarknaden. Framförallt har vi fokus på de som är i behov av fördjupat stöd och vägledning. Vi tillhandahåller bland annat arbetsträningsplatser, studiebesök, motivationshöjande och coachande samtal och samordning mellan myndigheter. Arbetet genomsyras av tron på att alla... Visa mer
Välkommen till Coachingteamet i norra Örebro län!

Vår övertygelse är att alla människor kan och vill utvecklas och vi stöttar individen till stegförflyttning för att komma närmare arbetsmarknaden. Framförallt har vi fokus på de som är i behov av fördjupat stöd och vägledning. Vi tillhandahåller bland annat arbetsträningsplatser, studiebesök, motivationshöjande och coachande samtal och samordning mellan myndigheter.

Arbetet genomsyras av tron på att alla människor vill och kan utvecklas. Vi ser till alla människors lika värde och bemöter varandra med lyhördhet och respekt. Vi arbetar aktivt med inkludering och mångfald och våra utlåtanden baseras på fakta. Vi ser varje individ som en egen person och har nolltolerans mot diskriminering.

Coachingteamet är verksam i de fyra norrkommunerna Lindesberg, Nora, Hällefors och Ljusnarsberg och är ett samarbete mellan kommunerna, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan samt Region Örebro län. Coachingteamet finansieras som projekt av Samordningsförbundet Sofint (Finsam) och Lindesbergs kommun är projektägare. Det finns en styrgrupp med representation från alla parter som leder arbetet.

I teamet arbetar fyra arbetscoacher idag varav en går i pension samt att vi förstärker teamet med ytterligare en resurs. Vi söker därför två nya kollegor i denna rekrytering
- en ersättare för medarbetare som går i pension
- en tillfällig medarbetare som förstärker teamet under 2021, med eventuell möjlighet till förlängning därefter.

Eftersom coachningsteamet är verksam i flera kommuner, finns det möjlighet att ha arbetsplats I både Lindesberg, Nora, Hällefors och Ljusnarsberg. Resor mellan kommunerna ingår i tjänsten.

ARBETSUPPGIFTER
Målgruppen för insatsen är personer mellan 18-65 år som är i behov av samordnad arbetslivsinriktad rehabilitering. Gruppen utgörs av individer med försörjningsstöd, aktivitetsersättning, sjukpenning men även av så kallade 0-klassade - en grupp som inte har offentlig försörjning. Det som är gemensamt för gruppen är att de ännu inte klarar av att tillgodogöra sig de insatser som erbjuds inom ordinarie myndigheter, såsom i samverkan mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen eller via kommunernas arbetsmarknadsenheter. Således föreligger behov av insatser av lågtröskel-karaktär för att stödja dessa individer mot stegförflyttning till de ordinarie aktörernas verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• Har relevant högskoleutbildning
• Har intresse för att arbeta i stödjande förstegsverksamhet för målgruppen som beskrivs ovan
• Har kunskaper och gärna erfarenhet av arbete med människor med psykisk och/eller fysisk funktionsvariation som påverkar arbetsförmågan
• Har kunskap om andra myndigheters arbete, ex arbetsförmedlingen, försäkringskassan, regionen eller kommunerna
• Vana av att dokumentera och följa upp
• Kan arbeta ensam men också i team
• Orädd, självgående och driven
• Är lösningsorienterad och flexibel
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Flerspråkighet är meriterande.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Klienthandläggare till anstalten Hinseberg

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om Anstalten Hinseberg är Sveriges största kvinnoanstalt med plats för 96 kli... Visa mer
Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om

Anstalten Hinseberg är Sveriges största kvinnoanstalt med plats för 96 klienter och 14 häktesplatser. Hinseberg var ursprungligen en herrgård och har anor från 1400-talet. På 1940-talet användes herrgården som vårdhem för pojkar med psykiska problem. År 1956 köpte staten och Kriminalvården Hinseberg och är sedan 1960 Sveriges största kvinnoanstalt. Anstalten är belägen i Frövi ca 2 mil söder om Lindesberg och 3 mil norr om Örebro. Det finns goda kommunikationer till Frövi från både Lindesberg och Örebro och det är ca 15 min promenad från stationen i Frövi till anstalten. Av Hinsebergs drygt 100 anställda, är ca 2/3 kvinnor.


ARBETSUPPGIFTER
Som klienthandläggare ansvarar du för handläggning av klienternas rättsvårdsärenden. Arbetet innebär utredning, beslutsförberedande och visst beslutsfattande enligt gällande regelverk. Tillsammans med kriminalvårdsinspektören upprätthåller du och utvecklar rättsvårdsarbetet och medverkar i rättsvårdsforum. Klienthandläggaren ansvarar även för handledning av kriminalvårdare i deras roll som kontaktperson, samt för kvalitetssäkring av klienternas verkställighetsplaner.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som klienthandläggare är det viktigt att du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning eller tillfälliga arbetsuppgifter. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter rådande omständigheter och ser möjligheter i förändringar, Som person är du trygg, stabil och skiljer på det personliga och professionella. Det är viktigt för dig att alltid agera i enighet med fattade beslut, policys och riktlinjer. Du är pedagogisk och har ett tydligt sätt att kommunicera, samt anpassar sättet att förmedla information efter mottagaren för att säkerställa att ditt budskap gått fram.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Universitets- eller högskoleexamen med juridisk, samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av handläggning inom stat, kommun eller landsting
• Mycket god skriftlig och muntlig framställningsförmåga i svenska språket
• Goda datakunskaper

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av utredningsarbete och handläggning av klientärenden inom Kriminalvården eller annan offentlig verksamhet
• Utbildad i instrument för risk-, behov- och mottaglighetsbedömning (RBM-B)
• Utbildning och erfarenhet av att arbeta med verkställighetsplanering inom kriminalvården
• Relevanta språkkunskaper


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Supporttelefon för sökande: 0771-693693.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Beslutshandläggare till Lindesberg

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Precis som övriga samhället påverkas vårt arbete av pandemin och vi söker därför nya medarbetare för tillträde så snart som möjligt och som längst tom 31 juli 2021.

Detta för att vi på bästa sätt ska kunna möta arbetssökandes behov.

Till Lindesberg söker vi nu ett antal beslutshandläggare. 

Arbetsuppgifter

Arbetsförmedlingen arbetar för att bidra till att arbetssökande snabbare kan matchas mot arbetsgivares behov av kompetens. Under hösten 2020 kommer vi att intensifiera arbetet med att öka antalet arbetssökande som får hjälp i sitt arbetssökande med matchningstjänster och där kommer du att ha en viktig roll.

Ditt ansvarsområde och arbetsuppgifter är att fatta beslut så att arbetssökande får ta del av matchningstjänster. Det innebär att du kommer att arbeta med arbetsmarknadspolitiska insatser och myndighetsutövning utifrån givna regelverk och riktlinjer. Du kommer assistera arbetsförmedlare i beslutsprocessen genom att

- Ha kontakt med arbetssökande
- Förbereda och fatta beslut
- Godkänna utbildningsplan
- Dokumentation
- Uppföljning 

Administration är en stor del av arbetet.

Du kommer att arbeta främst i olika digitala kanaler i de kontakter du har med arbetssökande och leverantörer av matchningstjänster. Du kommer att arbeta i flera olika systemstöd. Kundnöjdhet är alltid centralt och du arbetar för en hög effektivitet kring beslutsfattande.

Arbetet sker utifrån Arbetsförmedlingens värdegrund och du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra samt har förmåga att handla efter detta vid beslutsfattande.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år alternativt högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)
- Mycket goda kunskaper i svenska, god förmåga att kommunicera i tal och skrift
- Vana av att arbeta i digitala kanaler
- Mycket goda kunskaper i MS Office

Färdigheter:

Du ska ha förmåga att arbeta utifrån givna regelverk och riktlinjer.

Du ska också ha god förmåga att hantera information, se hur delar hänger ihop och ser din del i helheten.

God förmåga att analysera, planera, prioritera och dokumentera rätt saker i ditt arbete.

Du ska kunna lyssna aktivt på kundens behov, vara serviceinriktad samt ha god samarbetsförmåga.  

Du har intresse för arbetsmarknadsfrågor, du håller dig uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är en visstidsanställning med tillträde snarast och som längst tom 31 juli 2021. Tjänsten är på heltid, men kan anpassas efter arbetsutbud.

Läs mer om Arbetsförmedlingen på https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

Ansökan

Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem, välkommen med din ansökan senast 2020-07-23. För att din ansökan skall vara komplett ska du bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg som styrker att du uppfyller kvalifikationskraven. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Tester förekommer i den här rekryteringen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Ulla Strauss, Sektionschef, 010-486 99 31

Stefan Pettersson, Sektionschef, 010-486 86 83 

Elin Åkerström, HR-partner, [email protected]

Anna Käck Herlin, HR-partner, [email protected]

Ebba Hägglund, Rekryteringspartner, [email protected]

Fackliga företrädare

Carola Persson, SEKO, 010-486 85 11

Johan Eklund, ST, 010-486 24 24  t.o.m v30

Mikael Sandberg, ST, 010-4869287 v. 31

Johan Westergren, Saco-S, 010-488 29 07

Lennart Thuresson, Saco-S, 010-487 58 07



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Administratör, vikariat, till anstalten Hinseberg

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för anstalter, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalva... Visa mer
Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för anstalter, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om

Anstalten Hinseberg är Sveriges största kvinnoanstalt med plats för drygt 100 intagna, anstalten är belägen i Frövi ca 2 mil söder om Lindesberg och 3 mil norr om Örebro, det finns goda kommunikationer till Frövi från både Lindesberg och Örebro sen är det ca 15 min promenad från stationen i Frövi till anstalten. Av Hinsebergs drygt 100 anställda, är ca 2/3 kvinnor.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör har du tillsammans med kriminalvårdsinspektör särskilt ansvar över anstaltens häktesavdelning samt samordningsansvar över de långtidsdömda klienter som initial placeras på anstalten för utredning inför beslut om särskilda villkor. Vidare ansvarar du för bl.a. för handläggningen av rättsvårdsärenden samt agerar som stöd för andra funktioner i rättsvårds via granskning samt och handledning. Arbetet innebär utredning och beslutsfattande enligt fängelselagen. Du kommer förbereda beslut och föredra ärenden för kriminalvårdsinspektören som du är direkt underställd. Du kommer tillsammans med kriminalvårdsinspektören/verksamhetschefen och med rättssäkerheten i fokus, utveckla det fortsatta rättsvårdsarbetet, medverka i rättsvårdsforum och ansvara för handledning och vidareutveckling av personal i det klientnära arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är mål- och resultatorienterad. Du har ett strukturerat arbetssätt där du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är initiativtagande och arbetar bra med andra människor. Du förhåller dig till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter konstruktivt. Du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap utifrån mottagarens kunskap och förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid social och pedagogisk förmåga.

Krav
• Akademisk examen med juridisk, samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer l
• Erfarenhet av utredningsarbete och handläggning av ärenden inom Kriminalvården eller annan offentlig verksamhet.
• Mycket god skriftlig och muntlig framställningsförmåga, i såväl svenska som engelska

Meriterande
• Arbete inom Kriminalvården eller annan statlig förvaltning
• Erfarenhet av utredningsarbete vid riksmottagningarna inom kriminalvården
• Erfarenhet av häktesverksamhet
• Utbildning i kriminalvårdens Risk-, Behov- och Mottaglighetsbedömningsintrument (RBM-B)
• Utbildning och erfarenhet av att arbeta med verkställighetsplanering inom kriminalvården

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Supporttelefon för sökande: 0771-693693.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Klienthandläggare, vikariat, till anstalten Hinseberg

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om Anstalten Hinseberg är Sveriges största kvinnoanstalt med plats för 96 kli... Visa mer
Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om

Anstalten Hinseberg är Sveriges största kvinnoanstalt med plats för 96 klienter och 14 häktesplatser. Hinseberg var ursprungligen en herrgård och har anor från 1400-talet. På 1940-talet användes herrgården som vårdhem för pojkar med psykiska problem. År 1956 köpte staten och Kriminalvården Hinseberg och är sedan 1960 Sveriges största kvinnoanstalt. Anstalten är belägen i Frövi ca 2 mil söder om Lindesberg och 3 mil norr om Örebro. Det finns goda kommunikationer till Frövi från både Lindesberg och Örebro och det är ca 15 min promenad från stationen i Frövi till anstalten. Av Hinsebergs drygt 100 anställda, är ca 2/3 kvinnor.


ARBETSUPPGIFTER
Som klienthandläggare ansvarar du särskilt för handläggning av klienternas rättsvårdsärenden och gör bedömningar och beslut enligt fängelselagen. Arbetet innebär främst att göra situationsanpassade bedömningar av komplexa enskilda problem så som behandlingsprogram, klienter, strafftidsbeslut etc. Tillsammans med kriminalvårdsinspektören/verksamhetschefen och med rättssäkerheten i fokus utvecklar ni det fortsatta rättsvårdsarbetet, medverkar i rättsvårdsforum och ansvarar för handledning och vidareutveckling av kriminalvårdare och kvalitetssäkring av klienternas verkställighetsplaner.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som klienthandläggare är det viktigt att du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt och är van att arbeta efter mål och korta tidsramar. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning eller tillfälliga arbetsuppgifter. Det är viktigt för dig att alltid agera i enighet med fattade beslut, policys och riktlinjer och du har förmågan att hantera stora mängder med information och agera med gott omdöme i alla lägen.
Som person är du trygg, stabil och skiljer på det personliga och professionella. Du är pedagogisk och har ett tydligt sätt att kommunicera, samt anpassar sättet att förmedla information efter mottagaren för att säkerställa att ditt budskap gått fram.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Universitets- eller högskoleexamen med juridisk, samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av handläggning inom stat, kommun eller landsting
• Mycket god skriftlig och muntlig framställningsförmåga i svenska språket

Meriterande:
• Erfarenhet av utredningsarbete och handläggning av ärenden inom Kriminalvården eller annan offentlig verksamhet
• Relevanta språkkunskaper
• Utbildad i instrument för risk-, behov- och mottaglighetsbedömning (RBM-B)
• Utbildning och erfarenhet av att arbeta med verkställighetsplanering inom kriminalvården





ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Supporttelefon för sökande: 0771-693693.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Handläggare till Arbetsmarknadsenheten

Välkommen till Masugnen och Arbetsmarknadsenheten! Alla människor kan och vill utvecklas och vi bidrar med att stegförflytta de som behöver vårt stöd för att bli självförsörjande, genom utbildning och arbete. Framförallt har vi fokus på de som är i behov av fördjupat stöd och vägledning för att komma ut på den reguljära arbetsmarknaden. Vi är i en spännande fas där vi utvecklar vår verksamhet för att bättre möta upp morgondagens behov av arbetskraft. Vi ... Visa mer
Välkommen till Masugnen och Arbetsmarknadsenheten!
Alla människor kan och vill utvecklas och vi bidrar med att stegförflytta de som behöver vårt stöd för att bli självförsörjande, genom utbildning och arbete. Framförallt har vi fokus på de som är i behov av fördjupat stöd och vägledning för att komma ut på den reguljära arbetsmarknaden.

Vi är i en spännande fas där vi utvecklar vår verksamhet för att bättre möta upp morgondagens behov av arbetskraft. Vi tillhandahåller bland annat arbetsträningsplatser, anpassade anställningar, arbetsförmågebedömningar och mindre kompetensutvecklingsinsatser. Vi har ett nära samarbete med SFI och Vuxenutbildningen på Masugnen, vilket innebär att vi jobbar tillsammans med våra deltagare och elever där det är effektfullt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi planerar för varje individ utifrån dennes förutsättningar, förmågor och framtidsvisioner. Genom motivationshöjande samtal och vägledning får vi individen att vara sitt livs egna processledare. Vi har många arbetsgivarkontakter och är finns som ett stöd för de företag som tar emot våra deltagare vi kan vara med och introducera, översätta föreskrifter, gå in med kortare utbildningsinslag eller finnas med som handledare på arbetsplatsen om så behövs.

Vi är ett antal medarbetare på AME som söker en ny kollega. På arbetsplatsen finns ett flertal handläggare och andra professioner och för att trivas hos oss behöver du vara en skicklig samarbetspartner.

Du är en nyckelperson för att våra deltagare ska komma vidare till nästa steg och därför är det ytterst viktigt att du kan knyta nya kontakter både internt och externt. Har du redan ett befintligt nätverk, får du gärna ta med dig den till oss. Du ska kunna utvärdera vilka insatser som är effektfulla och kontinuerligt arbeta för att förbättra verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Du är en utvecklingsorienterad och förändringsbenägen person. Du har ett strategiskt tänk och kan analysera utmaningar ur flera perspektiv. Du behöver ha god vana att omvärldsbevaka och förstå vad dagens händelser har för betydelse för morgondagens utmaningar - samt att gå från tanke om utveckling till att agera! Du kan problemformulera, men har främst fokus på lösningarna.

Ordning och reda är viktigt hos oss, vi arbetar med fakta och har inte utrymme till godtyckliga bedömningar. Du behöver ha god vana av att dokumentera och vara noggrann i ditt arbete.
Högskoleutbildning är ett krav, gärna med inriktning pedagogik, SYV eller annan likvärdig utbildning

Körkort B
Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.

Meriterande
Erfarenhet och vana av att göra arbetsmarknadspolitiska bedömningar, särskilt för nyanlända som har behov av fördjupat stöd. Vidare är det meriterande med kunskap och erfarenhet av effektfulla åtgärder som kan stegförflytta individer till självförsörjning.
Vi värdesätter kunskaper om den lokala och regionala arbetsmarknaden. Därtill, är det mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med nyanlända och långtidsarbetslösa samt personer med funktionsvariationer, låg utbildningsbakgrund med mera.
Erfarenhet av arbete i offentlig sektor. Meriterande är också utbildning och erfarenhet av motiverande samtal (MI) eller liknande.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Klienthandläggare, vikariat, till anstalten Hinseberg

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för fängelser, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljde... Visa mer
Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för fängelser, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.

Läs mer på vår hemsida www.kriminalvarden.se


ARBETSUPPGIFTER
Som klienthandläggare ansvarar du för bl.a. för handläggningen av rättsvårdsärenden samt agerar som stöd för andra funktioner i rättsvård via granskning och handledning . Arbetet innebär utredning och beslutsfattande enligt fängelselagen. Du kommer förbereda beslut och föredra ärenden för kriminalvårdsinspektören som du är direkt underställd. Du kommer tillsammans med kriminalvårdsinspektören/verksamhetschefen och med rättssäkerheten i fokus, utveckla det fortsatta rättsvårdsarbetet, medverka i rättsvårdsforum och ansvara för handledning och vidareutveckling av personal i det klientnära arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är mål- och resultatorienterad. Du har ett strukturerat arbetssätt där du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är initiativtagande och arbetar bra med andra människor. Du förhåller dig till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter konstruktivt. Du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap utifrån mottagarens kunskap och förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid social och pedagogisk förmåga.

Krav
• Universitets- eller högskoleexamen med juridisk, samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Arbete inom kriminalvården eller annan statlig förvaltning
• Mycket god skriftlig och muntlig framställningsförmåga, i såväl svenska som engelska


Meriterande
• Erfarenhet av utredningsarbete och handläggning av ärenden inom Kriminalvården eller annan offentlig verksamhet
• Utbildad i instrument för risk-, behov- och mottaglighetsbedömning (RBM-B)
• Utbildning och erfarenhet av att arbeta med verkställighetsplanering inom kriminalvården

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Supporttelefon för sökande: 0771-693693.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre