Lediga jobb som Inköps-, logistik- och transportchefer i Lindesberg

Se lediga jobb som Inköps-, logistik- och transportchefer i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Depåchef med goda ledaregenskaper sökes till Svealandstrafiken

Ansök    Sep 24    Svealandstrafiken AB    Trafikchef
Få en arbetsdag som präglas av variation På Svealandstrafiken arbetar vi mot ett gemensamt mål; att med våra linjebussar se till att folk kommer från punkt A till punkt B – dygnet runt, sju dagar i veckan, året om. Nu söker vi en depåchef med gedigen ledarerfarenhet till vår verksamhet som utgår från våra depåer i Lindesberg och Nora. Som depåchef tillhör du verksamhetsområde Produktion och har Trafikchefen för Region & Skola som din närmsta chef. Du kom... Visa mer
Få en arbetsdag som präglas av variation

På Svealandstrafiken arbetar vi mot ett gemensamt mål; att med våra linjebussar se till att folk kommer från punkt A till punkt B – dygnet runt, sju dagar i veckan, året om. Nu söker vi en depåchef med gedigen ledarerfarenhet till vår verksamhet som utgår från våra depåer i Lindesberg och Nora.

Som depåchef tillhör du verksamhetsområde Produktion och har Trafikchefen för Region & Skola som din närmsta chef. Du kommer vara omgiven av ett team kompetenta depåchefskollegor som kan ge dig det stöd du behöver för att du ska kunna leda din verksamhet. Vi utgår från vår värdegrund som bildar ordbilden SVEA: Samverkande, Värdeskapande, Engagerande och Ansvarstagande.

Du kommer att ha driftsansvaret för depåerna och fungera bl.a. som lokal trafikledare och personalplanerare. Ansvaret för den lokala fordonsparken samt dagliga fastighetsdriftsfrågor ingår också.

En vanlig dag på jobbet utgår du från ditt kontor, men du måste också alltid vara beredd på oplanerade händelser. Här är ingen dag den andra lik och en arbetsdag kan likväl spenderas i strategimöte på kontoret som ute i verksamheten med synligt ledarskap gentemot medarbetarna. Svealandstrafiken verkar i både Västmanland och Örebro så resor i tjänsten kan förekomma.

Vi letar efter dig – en erfaren ledare med branscherfarenhet

Som chef är du en i teamet och har lätt för att samarbeta med andra. Vi värdesätter en stabil person som jobbar utifrån en coachande och tillitsfull ledarstil.

Du har ett tydligt ansvar för att leda och utveckla din grupp av medarbetare. Det innebär bl.a. att du har arbetsmiljöansvaret på resp. depå, att du håller APT och regelbundna medarbetarsamtal. Du har även ett ansvar för att hantera dialogen med förare om kundsynpunkter, skador, sjukskrivningar mm. Du ser även till att företagets beslutade policys kommuniceras och efterlevs. Vidare har du som depåchef kontakter med lokala representanter för bl.a. kommuner och skolor.

Våra förväntningar på dig är att du:

- har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och besitter en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. är strukturerad och arbetar aktivt med att engagera, motivera och utveckla medarbetare.

- är van att hantera personalärenden och vågar ta obekväma beslut om så krävs. Meriterande är om du också har erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor, SAM, och har goda kunskaper i Officepaketet.

- har ett svenskt körkort med B-behörighet, då resor med företagets bilar kan förekomma i tjänsten. Har du dessutom D-behörighet är det meriterande.

Om anställningen:

Heltid, tillsvidareanställning.
Anställningsdatum: 1 mars 2026 (eller enligt överenskommelse)
Vi tillämpar individuell lönesättning

Bidra till samhällsnyttan tillsammans med oss!

Välkommen till en organisation där vi ställer vi upp för varandra och hjälps åt för att tillsammans nå våra högt uppsatta mål. Känslan att få göra skillnad och vara en viktig samhällsaktör har format Svealandstrafiken till den familjära och målmedvetna verksamhet vi är idag. Vi som jobbar här tycker det är meningsfullt att gå till jobbet och är nyfikna på vad du som vår nya depåchef kan tillföra vår organisation!

Har vi väckt ditt intresse för att jobba hos oss? Då vill vi höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan senast 31 oktober 2025.

Urval och intervjuer kommer att kunna ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så sök redan idag!

Frågor om tjänsten besvaras av:

Thony Lundberg Trafikchef Region & Skola 070-417 19 40
[email protected]

Facklig kontaktperson:

Jenny Aho, Vision
e-post: [email protected]

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.

Om Svealandstrafiken
Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av Region Västmanland och Region Örebro Län. Vi planerar, levererar och utvecklar kollektivtrafik med buss. Tillsammans med våra ägare, uppdragsgivare och samarbetspartners skapar vi affärsmässig samhällsnytta och bidrar till ett hållbart och levande samhälle med resenären i fokus.

Busstrafiken vi utför bedrivs under våra ägares två olika varumärken: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro. Vi kör såväl stads-, region- och skoltrafik i båda länen. Vårt unika koncept bygger på att de trafikuppdrag som tilldelas oss kombineras genom trafik i egen regi och upphandlade underentreprenörer. Tack vare vår modell kan vi optimera trafiken på ett kvalitativt, affärsmässigt och hållbart sätt.

Svealandstrafiken har över 1100 medarbetare. Hos oss samlas människor från hela världen och i vår mångfald föds gemenskap, driv och innovationskraft. Och även om vi inte är nöjda än, är vi stolta över att vara bland de företag i branschen som har störst andel kvinnliga medarbetare. Tillsammans bygger vi en framgångsrik organisation utifrån vår gemensamma värdegrund: samverkande, värdeskapande, engagerande, ansvarstagande. Visa mindre

Produktions- och lagerchef till Frövi

Ansök    Jul 11    OnePartnerGroup Örebro AB    Lagerchef
Som Produktions- och Lagerchef kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla vår produktions- och lagerverksamhet. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra produkter tillverkas och levereras effektivt, i tid och med högsta kvalitet. Då rollen är en varierande operativ tjänst i ett nystartat bolag har du stor möjlighet att forma rollen utefter eget intresse! Välkommen med din ansökan!     Om Foodventures Frövi Greenery-Pionjärer ... Visa mer
Som Produktions- och Lagerchef kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla vår produktions- och lagerverksamhet. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra produkter tillverkas och levereras effektivt, i tid och med högsta kvalitet. Då rollen är en varierande operativ tjänst i ett nystartat bolag har du stor möjlighet att forma rollen utefter eget intresse! Välkommen med din ansökan!
 
 
Om Foodventures Frövi Greenery-Pionjärer inom växthusindustrin
FoodVentures har lanserats i Norden med sitt första projekt i Sverige, Frövi Greenery. FoodVentures grundades 2012, och har därefter blivit en global expert på högteknologiska växthus genom att leverera färska och smakrika grönsaker till städer från moderna gårdar runtom i världen. Vi hanterar hela värdekedjan från frö till mataffär med hjälp av avancerade växthus och jordbruksmetoder.

Dina arbetsuppgifter hos oss
I rollen som produktions- och lagerchef får du möjlighet att utveckla och optimera våra lagerhanteringsprocesser. Du blir ansvarig för hela flödet, på både operativ och strategisk nivå, där stort fokus kommer riktas mot att minimera kostnader och maximera effektiviteten. Detta för att uppnå produktionsmålen och förbättra vår  kvalitét ytterligare. I den dagliga driften har du det övergripande ansvaret i att planera och leda arbetet inom respektive ansvarsområde så att avdelningen kan leverera utefter uppsatta mål. I dagsläget består ditt team av cirka 20 medarbetare och du rapporterar till vd.  
 
Vem är du?
Vi söker dig med logistik- och produktionsbakgrund med goda ledaregenskaper. Du har tidigare erfarenhet av personal- och resultatansvar med framgångsrikt ledningsarbete. Du har minst gymnasieexamen, meriterande med högskoleutbildning med inriktning på logistik/produktion. Vi ser det som högst önskvärt med erfarenhet att starta upp verksamhet och leda utvecklingen både operativt och strategiskt.
Som ledare är du positiv och är bra på att sprida energi vidare i organisationen. Du är utvecklings- och kundfokuserad och har förmågan att leverera goda resultat, är noggrann och har ordning och reda som drivkraft. Du är van att arbeta med dator som arbetsredskap och har lätt att sätta dig in i de system och program som används i arbetet. Vi ser att du har goda kunskaper i ERP-system och andra relevanta IT-system. Du behärskar svenska och engelska obehindrat båda tal och skrift. 
 
Viktig information!
Under sommaren kan svarstid och återkoppling från oss bli lite längre på grund av semestertider. Du är självklart varmt välkommen att skicka in din ansökan under denna tid.
 
Din ansökan
För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Susanne Johansson på [email protected] från vecka 29 svarar Rickard Fornes, rickard.fornes@onepartnergroup på frågor. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Visa mindre

Arbetsledare till Förråd och Maskinregister

Tänk om ditt jobb bjöd på nya utmaningar varje dag? Till Underhållsavdelningen på BillerudKorsnäs i Frövi söker vi nu en Arbetsledare till Förråd och Maskinregister. Denna enhet av underhållsavdelningen arbetar med komponentförsörjning och registerhantering över hela bruket. Avdelningens mål är att utrustningen i fabriken i Frövi ska ha en hög tillgänglighet och att rätt komponenter finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Maskinregistergruppen ansvarar ... Visa mer
Tänk om ditt jobb bjöd på nya utmaningar varje dag?

Till Underhållsavdelningen på BillerudKorsnäs i Frövi söker vi nu en Arbetsledare till Förråd och Maskinregister.

Denna enhet av underhållsavdelningen arbetar med komponentförsörjning och registerhantering över hela bruket. Avdelningens mål är att utrustningen i fabriken i Frövi ska ha en hög tillgänglighet och att rätt komponenter finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Maskinregistergruppen ansvarar för att rätt dokumentation och underlag finns för att säkerställa underhållsåtgärder och komponentförsörjning för bruket.

Vi söker dig som är intresserad av att vara med att leda, planera och strukturera den dagliga verksamheten samt att driva och utveckla Förråds- och registerhantering. Du ansvarar för att utveckla och effektivisera enheten så att det förebyggande och avhjälpande underhållet inom Bruket kan utföras på bästa sätt och med kvalitet.

Du initierar och deltar i tillgänglighetshöjande åtgärder med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för en stabil produktion. Förutom att planera och leda det dagliga arbetet kommer du ha personalansvar för ett antal medarbetare i Förråds och Maskinregistergruppen. I det ansvaret ingår bland annat att aktivt jobba med kompetensutveckling, att förbättra och effektivisera arbetssätt samt att jobba aktivt med frågor som berör skydd och säkerhet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på dagtid.


Vi söker dig som har minst 3 års teknisk gymnasial utbildning. Önskvärt är högre utbildning inom logistik och lager eller genom annan utbildning förvärvat motsvarande kunskaper. Vi vill att du har erfarenhet från en arbetsledande befattning. Har du även vana från logistik/lager eller underhållsbranschen är detta meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


För att lyckas i tjänsten krävs det att du är serviceinriktad, målinriktad, ansvarstagande och strukturerad. Du är engagerad och har förmåga att arbeta självständigt men även ser styrkan av att arbeta i team. Du har fallenheten att skapa ett gott arbetsklimat samt viljan att motivera, inspirera och utveckla dina medarbetare och medarbetarskapet.

Viktigt för rollen är att du har tydliga ledaregenskaper och trivs bra i en ledande roll. Du uppskattar att ta dig an utmaningar och utveckla samarbete såväl internt som externt och är mån om att leverera resultat och uppfylla mål.


Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan C Andersson Sektionschef Centralt Underhåll, Tel:0581-37165 eller på [email protected]


Vid frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Natasha Anderberg, HR Business Partner på 0581-37166 eller på [email protected]
Välkommen med din ansökan senast 27 september. Vi behandlar ansökningar löpande! Visa mindre

Depåchef med goda ledaregenskaper sökes till Svealandstrafiken

Ansök    Feb 13    Svealandstrafiken AB    Trafikchef
Vi är Svealandstrafiken! Med stolthet kör vi linjebusstrafik i region Västmanland och Örebro län samt stadstrafiken i Västerås och Örebro. Med en utvecklingsresa som sträcker sig över snart 100 år i branschen blickar vi nu framåt och söker en medpassagerare i form av en erfaren och trygg depåchef till våra depåer i Lindesberg och Nora. Få en arbetsdag som präglas av variation På Svealandstrafiken arbetar vi mot ett gemensamt mål; att med våra linjebussar... Visa mer
Vi är Svealandstrafiken! Med stolthet kör vi linjebusstrafik i region Västmanland och Örebro län samt stadstrafiken i Västerås och Örebro. Med en utvecklingsresa som sträcker sig över snart 100 år i branschen blickar vi nu framåt och söker en medpassagerare i form av en erfaren och trygg depåchef till våra depåer i Lindesberg och Nora.

Få en arbetsdag som präglas av variation
På Svealandstrafiken arbetar vi mot ett gemensamt mål; att med våra linjebussar se till att folk kommer från punkt A till punkt B – dygnet runt, sju dagar i veckan, året om. Nu söker vi en depåchef med gedigen ledarerfarenhet till vår verksamhet på depåerna i Lindesberg och Nora.

Som depåchef tillhör du verksamhetsområde Produktion och har Regionchefen som din närmsta chef. Du kommer vara omgiven av ett team kompetenta depåchefskollegor som kan ge dig det stöd du behöver för att du ska kunna leda din verksamhet. Vi utgår från vår värdegrund som bildar ordbilden SVEA: Samverkande, Värdeskapande, Engagerande och Ansvarstagande.

Du kommer att ha driftsansvaret för depån och fungera bl.a. som lokal trafikledare och personalplanerare. Ansvaret för den lokala fordonsparken samt dagliga fastighetsdriftsfrågor ingår också.

Som chef är du en i teamet och har lätt för att samarbeta med andra. Vi värdesätter en stabil person som jobbar utifrån en coachande och tillitsfull ledarstil.

Du har ett tydligt ansvar för att leda och utveckla din grupp av medarbetare. Det innebär bl.a. att du har arbetsmiljöansvaret på depån, att du håller APT och regelbundna medarbetar- och lönesamtal. Du har även ett ansvar för att hantera dialogen med förare om kundsynpunkter, skador, sjukskrivningar mm. Du ser även till att företagets beslutade policies kommuniceras och efterlevs. Vidare har du som depåchef kontakter med lokala representanter för bl.a. kommuner och skolor.

En vanlig dag på jobbet utgår du från ditt kontor, men du måste också alltid vara beredd på oplanerade händelser. Här är ingen dag den andra lik och en arbetsdag kan likväl spenderas i strategimöte på kontoret som ute i verksamheten med synligt ledarskap gentemot medarbetarna. Svealandstrafiken verkar i både Västmanland och Örebro så resor i tjänsten kan förekomma.

Vi letar efter dig – en erfaren ledare med branscherfarenhet
Våra förväntningar på dig är att du:

• har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och besitter en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• är strukturerad och arbetar aktivt med att engagera, motivera och utveckla medarbetare.
• är van att hantera personalärenden och vågar ta obekväma beslut om så krävs. Meriterande är om du också har erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor, SAM.
• har goda kunskaper i Officepaketet.
• har ett svenskt körkort med B-behörighet, då resor med företagets bilar kan förekomma i tjänsten. Har du dessutom D-behörighet är det meriterande.

Bidra till samhällsnyttan tillsammans med oss!
Välkommen till en organisation där vi ställer vi upp för varandra och hjälps åt för att tillsammans nå våra högt uppsatta mål. Känslan att få göra skillnad och vara en viktig samhällsaktör har format Svealandstrafiken till den familjära och målmedvetna verksamhet vi är idag. Vi som jobbar här tycker det är meningsfullt att gå till jobbet och är nyfikna på vad du som vår nya depåchef kan tillföra vår organisation!

Om anställningen:
Heltid, tillsvidareanställning.
Anställningsdatum: 1 september 2024
Vi tillämpar individuell lönesättning

Har vi väckt ditt intresse för att jobba hos oss? Då vill vi höra från dig!
Varmt välkommen med din ansökan senast 31 mars 2024.

Urval och intervjuer kommer att kunna ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så sök redan idag!

Frågor om tjänsten besvaras av:

Tony Jansson
Regionchef
070-417 20 64
[email protected]

Peter Beckman
Produktionschef
021-470 18 51
[email protected]

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Meritor söker chef till materialplaneringen

Ansök    Apr 21    Poolia Sverige AB    Inköpschef
Lockas du av att vara en viktig länk i en verksamhet med mycket puls, högt engagemang och arbetsglädje? Meritor bjuder nu på en spännande tjänst i Lindesberg. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som ansvarig för materialplaneringen kommer du till en central position i verksamheten i Lindesberg. Du leder en grupp på fyra personer som har ansvar för att säkerställa materialflödet av direkt material in i fabriken. Utöver materialstyrarna ansvarar d... Visa mer
Lockas du av att vara en viktig länk i en verksamhet med mycket puls, högt engagemang och arbetsglädje? Meritor bjuder nu på en spännande tjänst i Lindesberg. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som ansvarig för materialplaneringen kommer du till en central position i verksamheten i Lindesberg. Du leder en grupp på fyra personer som har ansvar för att säkerställa materialflödet av direkt material in i fabriken. Utöver materialstyrarna ansvarar du även för tre medarbetare som sköter transporter och inventering av lagret.


Du arbetar nära din grupp i den dagliga styrningen och jobbar även tätt med verksamhetens övriga avdelningar för att vara uppdaterad på faktorer som påverkar arbetet på materialplaneringen. Du stöttar och är tillgänglig för dina medarbetare och agerar när uppkomna problem kräver en eskalering.

I ditt ansvar ingår uppföljning av leverantörens prestanda med avseende på t ex leveransprecision och du har tät kontakt med leverantörer för att kunna agera proaktivt vid leveransproblem.

En avgörande del i verksamhetens lönsamhet är en effektiv materialplanering där lagernivåer och omsättningen på materialet hålls inom uppsatta ramar. Kring detta arbetar du och avdelningen med en bra struktur och med stort fokus.

En viktig del i ditt arbete som ledare är givetvis att utveckla och driva gruppen framåt. En del i det är att skapa gemensamma mål och bygga ett engagemang kring hur ni tar er dit. Tillsammans arbetar ni fram handlingsplaner och ser till att de följs upp. Du ansvarar även för rapportering av avdelningens övriga KPI:er.


Vem är du?
Vi tror att du kommer från en verksamhet som likt fordonsindustrin har ett stort materialflöde, snabba omställningar och korta interna ledtider. Du har arbetat med en liknande roll och trivs med ett högt tempo och stor variation i ditt arbete. Det är meriterande om du har en akademisk bakgrund.

Som person är du stabil och trygg i dig själv och din kompetens. Det gör att du håller ett bra perspektiv på frågor och ser både helhet och detaljer. Det medför också att du behåller lugnet även i situationer som kan kännas utmanande.

Du tycker om att se andra växa och är mån om att ge dina medarbetare förtroende och mandat i sin roll. Du är coachande i ditt ledarskap och är tillgänglig och prestigelös som person.

Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Meritor är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Meritor har idag ca 10 000 anställda över hela världen med huvudkontoret i USA (Troy, Michigan). Meritor har ett 30 tal produktionsenheter och Lindesbergsfabriken är den största enheten, både avseende omsättning och antal anställda. Även i Örebroregionen är Meritor en stor arbetsgivare med cirka 900 medarbetare. Visa mindre

Produktionschef, Lindesberg

Är du en kvalitetsmedveten, målfokuserad och motiverad ledare som vill växa i en roll som chef där din kommunikativa förmåga och goda samarbetsvilja kommer att komma väl till pass? Vi söker en Produktionschef till Bergslagen. Bli en del av vårt team Tillsammans formar vi en leveranskultur som innebär att vi säger vad vi ska göra, och gör vad vi säger. I rollen som produktionschef tillhör du distributionsområdets ledningsteam och arbetar nära övriga prod... Visa mer
Är du en kvalitetsmedveten, målfokuserad och motiverad ledare som vill växa i en roll som chef där din kommunikativa förmåga och goda samarbetsvilja kommer att komma väl till pass? Vi söker en Produktionschef till Bergslagen.

Bli en del av vårt team
Tillsammans formar vi en leveranskultur som innebär att vi säger vad vi ska göra, och gör vad vi säger. I rollen som produktionschef tillhör du distributionsområdets ledningsteam och arbetar nära övriga produktionschefer och gruppledare i distributionsområdet. Du har ansvar för verksamheterna i Nora, Kopparberg och Lindesberg, Din stationsort är Lindesberg. Som produktionschef har du fullt resultat-, process- och personalansvar inom ditt verksamhetsområde. Vi lägger stor vikt vid att du levererar enligt målbilden. Genom kommunikativt och delaktigt ledarskap utvecklar du verksamheten. Du skapar enighet kring vision och värderingar, för att lyckas med detta krävs ett aktivt arbete med att coacha och utveckla dina medarbetare.


Du har vad som krävs
Vi söker främst dig som har flerårig erfarenhet av ledarskap med goda resultat. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du är målfokuserad och kvalitetsmedveten. Du har grundläggande kunskap om lagar och avtal. Du är en lyhörd person, en god kommunikatör och har lätt för att samarbeta. Du har B-körkort. Som chef är du tydlig och du involverar. Du levererar värde och tar ansvar. Du är tydlig – i dina förväntningar, din återkoppling och din kommunikation. Du involverar – genom att visa tillit, delegera och skapa förutsättningar. Du tar ansvar – genom att utveckla verksamheten, ta fullt ägarskap och genomföra ständiga förbättringar. Du levererar värde – genom att förstå och agera utifrån kundernas behov, göra prioriteringar och ta ansvar för helheten.

Vi levererar
Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Vill du veta mer om jobbet så kontakta Kristofer Larsson, Produktionschef på telefonnummer 010-436 40 76, tillgänglig från måndag den 9 september. Urval sker löpande.

För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/

Vi ser fram emot att höra från dig.

Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2018 hade koncernen 30 000 anställda och en omsättning på 37,7 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.  Visa mindre

Order - och logistikchef till Nordic Lunch med varumärket VegMe

Ansök    Mar 29    Nercia Bemanning AB    Logistikchef
Vårt uppdrag Brinner du för logistikfrågor och trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig. Nordic Lunch och varumärket VegMe står inför en spännande tillväxtresa, vilket ger goda möjligheter att utvecklas i rollen och växa i företaget! Arbetsuppgifter I denna roll har du det totala ansvaret för order- och logistikflödet på Nordic Lunch AB. Det är en central roll där du fungerar... Visa mer
Vårt uppdrag
Brinner du för logistikfrågor och trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig.

Nordic Lunch och varumärket VegMe står inför en spännande tillväxtresa, vilket ger goda möjligheter att utvecklas i rollen och växa i företaget!


Arbetsuppgifter
I denna roll har du det totala ansvaret för order- och logistikflödet på Nordic Lunch AB. Det är en central roll där du fungerar som huvudkontakt gentemot alla terminaler och ut mot kund.

Arbetet innebär planering och styrning av den dagliga verksamheten där du ansvarar för att nå uppsatta mål avseende leveranser, prognos och transporter. Uppdraget innefattar att analysera såväl enskilda flöden som synergiskapande transporter i syfte att hitta kostnadseffektiva lösningar. Du kommer även att förhandla nya transportavtal, samt identifiera, analysera och kontinuerligt följa upp relevanta logistiska nyckeltal.

Till din hjälp har du en underställd medarbetare på avdelningen. Tjänsten är placerad vid Nordic Lunch fabrik i Lindesberg. Som Order-och logistikchef ingår du i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till fabrikschefen.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll inom supply chain och därigenom har kunskap om verktyg, processer och metoder inom området. Det är viktigt att du har god förståelse för logistiska flöden, samt att du har goda kunskaper i Office och transportbokningssystem med EDI-integration.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobbat med kyl- och frysflöden samt artiklar med kort hållbarhet, liksom relevant utbildning, med inriktning logistik/supply chain management.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har starkt driv och gillar att ständigt utveckla och förbättra för att skapa resultat. Du bör vara flexibel för att kunna hantera förändringar, men också noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Vi ser också att du är stresstålig, handlingskraftig och självgående och att du besitter god förmåga att engagera och motivera andra.


Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 21 april 2019. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Lihagen, tel. 076-0006303 eller Ingela Klingvall, tel. 076-3173420

Om kundföretaget
Nordic Lunch AB är en av nordens största producenter och leverantörer av färska on-the-go produkter, med egna varumärken och produktion av olika kunders egna märkesvaror.

Den huvudsakliga marknaden är den svenska, men det förekommer också export inom Norden. Med ett brett sortiment av on-the-go produkter producerar och distribuerar Nordic Lunch AB ett konkurrenskraftigt sortiment främst till servicehandeln, men även en del till dagligvaruhandeln.

Nordic Lunch AB ingår i den norska koncernen BAMA Gruppen AS som omsätter 16 miljarder kr per år. Utöver on-the-go produkter producerar och levererar Nordic Lunch AB också produkter av det veganska varumärket VegMe, ett nytt och ungt varumärke med ambitiösa planer.
I VegMes portfölj ingår färska proteiner, kalla såser och kylda färdigrätter, samtliga veganska och glutenfria. VegMe säljs främst till dagligvaruhandeln, men erbjuder också en del av sortimentet till HORECA grossister och servicehandeln. Produktion och logistik sker via den nybyggda fabriken i Lindesberg, med ett marknads- och försäljningskontor i Stockholm.

Nordic Lunch AB finner sig just nu i en spännande tillväxtfas och det finns stora möjligheter till att forma de logistiska processerna för att säkerställa ett framtida logistikflöde i toppklass.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Visa mindre