Lediga jobb Poolia Sverige AB i Lindesberg

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Lindesberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lindesberg som finns inom det yrket.

Ekonomiassistent till Myndighet

Ansök    Sep 4    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid eller heltid (50-100%) i Kopparberg. Tilltänkt startdatum är flexibelt, dock nu i höst, och sträcker sig ca 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia Örebro. Sista ansökningsdatum är 2024-12-13. Vi hanterar ansökningar löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som ekonomiassistent hos vår ... Visa mer
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid eller heltid (50-100%) i Kopparberg. Tilltänkt startdatum är flexibelt, dock nu i höst, och sträcker sig ca 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia Örebro. Sista ansökningsdatum är 2024-12-13.

Vi hanterar ansökningar löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att hantera följande arbetsuppgifter:

• arbete med löpande redovisning och bokföring
• arbete med huvudbokföring
• arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kontering
• inköp
• kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• arbete med leverantör- och kundreskontra
• delta i bokslutsarbete
• besvara förfrågningar om in- och utbetalningar



Vem är du?
Vi söker en engagerad och kompetent ekonomiassistent för att ansluta sig till vårt team. Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomifunktion och bidra till att säkerställa att alla ekonomiska transaktioner hanteras korrekt och effektivt.

Krav:

- Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Minst 1 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet av ekonomisystem såsom U4 Agresso, Raindance eller liknande
- Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både muntligt och skriftligt
- Körkort och tillgång till egen bil

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomiassistent till Myndighet

Ansök    Feb 26    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid 50-75% till myndighet i Kopparberg. Tjänsten är start omgående och sträcker sig c.a 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia Dina arbetsuppgifter i huvudsak I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma; • arbete med löpande redovisning och bokföring • arbete med huvudbokföring • arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.&... Visa mer
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid 50-75% till myndighet i Kopparberg. Tjänsten är start omgående och sträcker sig c.a 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;

• arbete med löpande redovisning och bokföring
• arbete med huvudbokföring
• arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kontering
• kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• arbete med leverantör- och kundreskontra
• delta i bokslutsarbete
• besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.



Vem är du?
Vi söker en engagerad och kompetent ekonomiassistent för att ansluta sig till vårt team. Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomifunktion och bidra till att säkerställa att alla ekonomiska transaktioner hanteras korrekt och effektivt.

Krav:

Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
Minst 1 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av ekonomisystem såsom U4 Agresso, Raindance eller liknande
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både muntligt och skriftligt
Körkort och tillgång till egen bil
Möjlighet att vara student och studera ekonomi är meriterande

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonom med inriktning mot personaladministration sökes i Grimsö

Är du en serviceinriktad person som är van att arbeta med ekonomiadministration och har goda kunskaper inom HR? Vill du arbeta på en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker! Till vår kund SLU i Grimsö söker vi nu en ekonom med inriktning mot personaladministration. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer i första hand att pågå i 6 månader, med möjlighet till direktanställning för ... Visa mer
Är du en serviceinriktad person som är van att arbeta med ekonomiadministration och har goda kunskaper inom HR? Vill du arbeta på en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker!

Till vår kund SLU i Grimsö söker vi nu en ekonom med inriktning mot personaladministration. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer i första hand att pågå i 6 månader, med möjlighet till direktanställning för rätt person.

Under uppdraget kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, för att inte missa denna möjlighet – skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som ekonom med inriktning mot personaladministration kommer du vara placerad på institutionen för ekologi i Grimsö och tillhöra teamet som arbetar med verksamhetsstöd till forskare, studenter och ledning. I gruppen är vi totalt 15 personer med placering både i Grimsö och i Uppsala. Vi hanterar ekonomi- och personalfrågor, utbildningsadministration, diarieföring och arkivering.

Vid institutionen för ekologi bedrivs forskning och utbildning i ekologi kring populationers, organismsamhällenas och ekosystemens dynamik, ofta med inriktning på jordbruks- och skogslandskapets ekologi. Grundläggande och tillämpade frågeställningar om ekologiska konsekvenser av markanvändning och om biologisk mångfald hanteras ofta tillsammans i såväl enskilda projekt som större samarbeten.

Som ekonom med inriktning mot personaladministration arbetar du självständigt med stor bredd av arbetsuppgifter med nära koppling till institutionens uppdrag inom utbildning och forskning. Vi erbjuder en roll som är stimulerande, varierande och där du förväntas ta egna initiativ.

Då verksamheten är i en expansiv fas kommer arbetsuppgifterna att variera med institutionens utveckling. Det finns därför goda möjligheter att påverka arbetssätt och rutiner utifrån gällande regelverk, och därmed också goda möjligheter till egen utveckling.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administration av anställningsbeslut, uppsägningar, ledighet, timlöner, arvoden, lönehantering, försäkringsfrågor mm.
• Hantering av inkommande personalärenden i mejlkorgen
• Medverka vid utveckling av personalprocessen och rutiner
• Vägleda och stötta ämnesföreträdare och projektledare gällande ekonomi, budget och regelverk såsom kontraktsskrivningar, lönekonteringar, fakturering/rekvirering av medel, granskning av ansökningskalkyler mm.
• Vägleda och stötta studierektorerna för Grundutbildningen gällande ekonomi, budget och regelverk som exempelvis lönekonteringar
• Rapportering och redovisning till externa finansiärer, bidragsgivare och projektpartners
• Uppföljning av projekt, ta fram relevanta ekonomiska rapporter och prognoser till projektledare
• Avstämning i redovisningen såsom uppföljning av medfinansiering och disposition av eget kapital
• Budgetarbete och uppföljning av budget för projektekonomi och statsanslag
• Medverka vid utveckling av ekonomiska rutiner och projekthantering

Då vi har internationella medarbetare ingår support i samband med deras ankomst till Sverige, vilket bland annat innebär kontakter med Migrationsverket, Försäkringskassan och Skatteverket.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning med inriktning personalvetare /ekonom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Van att arbeta i IT-system för bland annat ekonomi- och personalhantering
• Goda kunskaper i Office-paketet, Microsoft och Access
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska
• Krav på B-körkort

Meriterande om du har:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Kunskaper i personalsystemet Primula/UBW
• Erfarenhet från offentlig förvaltning och kännedom om de statliga villkorsavtalen
• Erfarenhet från universitet eller högskola

Som person ser vi att du är självgående, noggrann, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper som flexibelt och självgående arbetssätt samt förmågan att prioritera och hålla deadline. Arbetet som ekonom med inriktning mot personaladministration innebär varierande arbetsuppgifter och vi ser därför att du är välorganiserad, tydlig och har en förmåga att sätta gränser.

Du kommer att ha mycket kontakt med institutionens alla avdelningar med våra ämnesföreträdare, projektledare och bidragsgivare vilket medför att du behöver vara kommunikativ och gillar att arbeta med olika slags människor.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

HR-generalist för långsiktigt uppdrag i Lindesberg!

Har du några års erfarenhet inom HR-området med god vana vid att supporta chefer och arbeta administrativt? Vi söker just nu en HR-generalist för spännande uppdrag i Lindesberg! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under sex till nio månader, med möjlighet till förlängning eller eventuell anställning på sikt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka d... Visa mer
Har du några års erfarenhet inom HR-området med god vana vid att supporta chefer och arbeta administrativt? Vi söker just nu en HR-generalist för spännande uppdrag i Lindesberg! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under sex till nio månader, med möjlighet till förlängning eller eventuell anställning på sikt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som HR-generalist kommer du till stor del arbeta med att supporta chefer inom HR-processer, främst rörande rehabiliteringsärenden. Din roll innefattar mycket administration rörande dokumenthantering och registreringar i företagets interna system. Vidare innefattar rollen arbete kring rekrytering och till viss del även utbildning.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som HR-generalist söker vi dig med:
• 3-5 års erfarenhet inom brett HR-arbete
• Gärna utbildning inom HR på universitetsnivå
• Mycket god datorvana och förståelse för diverse affärssystem – gärna duktig inom Excel
• Mycket god kunskap i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.
• Tidigare erfarenhet från tillverkande industri anses meriterande för tjänsten

Som person är du positiv och glad med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har god kommunikativ förmåga, affärsmässigt förhållningssätt och en naturlig känsla för service. Vidare är du flexibel och prestigelös med förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter och kontakter samtidigt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonom med inriktning mot personaladministration sökes i Grimsö

Är du en serviceinriktad person som är van att arbeta med ekonomiadministration och har goda kunskaper inom HR? Vill du arbeta på en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker! Till vår kund SLU i Grimsö söker vi nu en ekonom med inriktning mot personaladministration. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer i första hand att pågå i 6 månader, med möjlighet till direktanställning för ... Visa mer
Är du en serviceinriktad person som är van att arbeta med ekonomiadministration och har goda kunskaper inom HR? Vill du arbeta på en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker!

Till vår kund SLU i Grimsö söker vi nu en ekonom med inriktning mot personaladministration. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer i första hand att pågå i 6 månader, med möjlighet till direktanställning för rätt person.

Under uppdraget kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, för att inte missa denna möjlighet – skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som ekonom med inriktning mot personaladministration kommer du vara placerad på institutionen för ekologi i Grimsö och tillhöra teamet som arbetar med verksamhetsstöd till forskare, studenter och ledning. I gruppen är vi totalt 15 personer med placering både i Grimsö och i Uppsala. Vi hanterar ekonomi- och personalfrågor, utbildningsadministration, diarieföring och arkivering.

Vid institutionen för ekologi bedrivs forskning och utbildning i ekologi kring populationers, organismsamhällenas och ekosystemens dynamik, ofta med inriktning på jordbruks- och skogslandskapets ekologi. Grundläggande och tillämpade frågeställningar om ekologiska konsekvenser av markanvändning och om biologisk mångfald hanteras ofta tillsammans i såväl enskilda projekt som större samarbeten.

Som ekonom med inriktning mot personaladministration arbetar du självständigt med stor bredd av arbetsuppgifter med nära koppling till institutionens uppdrag inom utbildning och forskning. Vi erbjuder en roll som är stimulerande, varierande och där du förväntas ta egna initiativ.

Då verksamheten är i en expansiv fas kommer arbetsuppgifterna att variera med institutionens utveckling. Det finns därför goda möjligheter att påverka arbetssätt och rutiner utifrån gällande regelverk, och därmed också goda möjligheter till egen utveckling.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administration av anställningsbeslut, uppsägningar, ledighet, timlöner, arvoden, lönehantering, försäkringsfrågor mm.
• Hantering av inkommande personalärenden i mejlkorgen
• Medverka vid utveckling av personalprocessen och rutiner
• Vägleda och stötta ämnesföreträdare och projektledare gällande ekonomi, budget och regelverk såsom kontraktsskrivningar, lönekonteringar, fakturering/rekvirering av medel, granskning av ansökningskalkyler mm.
• Vägleda och stötta studierektorerna för Grundutbildningen gällande ekonomi, budget och regelverk som exempelvis lönekonteringar
• Rapportering och redovisning till externa finansiärer, bidragsgivare och projektpartners
• Uppföljning av projekt, ta fram relevanta ekonomiska rapporter och prognoser till projektledare
• Avstämning i redovisningen såsom uppföljning av medfinansiering och disposition av eget kapital
• Budgetarbete och uppföljning av budget för projektekonomi och statsanslag
• Medverka vid utveckling av ekonomiska rutiner och projekthantering

Då vi har internationella medarbetare ingår support i samband med deras ankomst till Sverige, vilket bland annat innebär kontakter med Migrationsverket, Försäkringskassan och Skatteverket.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning med inriktning personalvetare /ekonom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Van att arbeta i IT-system för bland annat ekonomi- och personalhantering
• Goda kunskaper i Office-paketet, Microsoft och Access
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska
• Krav på B-körkort

Meriterande om du har:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Kunskaper i personalsystemet Primula/UBW
• Erfarenhet från offentlig förvaltning och kännedom om de statliga villkorsavtalen
• Erfarenhet från universitet eller högskola

Som person ser vi att du är självgående, noggrann, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper som flexibelt och självgående arbetssätt samt förmågan att prioritera och hålla deadline. Arbetet som ekonom med inriktning mot personaladministration innebär varierande arbetsuppgifter och vi ser därför att du är välorganiserad, tydlig och har en förmåga att sätta gränser.

Du kommer att ha mycket kontakt med institutionens alla avdelningar med våra ämnesföreträdare, projektledare och bidragsgivare vilket medför att du behöver vara kommunikativ och gillar att arbeta med olika slags människor.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

HR-generalist för långsiktigt uppdrag i Lindesberg!

Har du några års erfarenhet inom HR-området med god vana vid att supporta chefer och arbeta administrativt? Vi söker just nu en HR-generalist för spännande uppdrag i Lindesberg! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under sex till nio månader, med möjlighet till förlängning eller eventuell anställning på sikt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka d... Visa mer
Har du några års erfarenhet inom HR-området med god vana vid att supporta chefer och arbeta administrativt? Vi söker just nu en HR-generalist för spännande uppdrag i Lindesberg! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under sex till nio månader, med möjlighet till förlängning eller eventuell anställning på sikt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som HR-generalist kommer du till stor del arbeta med att supporta chefer inom HR-processer, främst rörande rehabiliteringsärenden. Din roll innefattar mycket administration rörande dokumenthantering och registreringar i företagets interna system. Vidare innefattar rollen arbete kring rekrytering och till viss del även utbildning.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som HR-generalist söker vi dig med:
• 3-5 års erfarenhet inom brett HR-arbete
• Gärna utbildning inom HR på universitetsnivå
• Mycket god datorvana och förståelse för diverse affärssystem – gärna duktig inom Excel
• Mycket god kunskap i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.
• Tidigare erfarenhet från tillverkande industri anses meriterande för tjänsten

Som person är du positiv och glad med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har god kommunikativ förmåga, affärsmässigt förhållningssätt och en naturlig känsla för service. Vidare är du flexibel och prestigelös med förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter och kontakter samtidigt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Meritor söker chef till materialplaneringen

Ansök    Apr 30    Poolia Sverige AB    Planeringschef
Lockas du av att vara en viktig länk i en verksamhet med mycket puls, högt engagemang och arbetsglädje? Meritor bjuder nu på en spännande tjänst i Lindesberg. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som ansvarig för materialplaneringen kommer du till en central position i verksamheten i Lindesberg. Du leder en grupp på fyra personer som har ansvar för att säkerställa materialflödet av direkt material in i fabriken. Utöver materialstyrarna ansvarar d... Visa mer
Lockas du av att vara en viktig länk i en verksamhet med mycket puls, högt engagemang och arbetsglädje? Meritor bjuder nu på en spännande tjänst i Lindesberg. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som ansvarig för materialplaneringen kommer du till en central position i verksamheten i Lindesberg. Du leder en grupp på fyra personer som har ansvar för att säkerställa materialflödet av direkt material in i fabriken. Utöver materialstyrarna ansvarar du även för tre medarbetare som sköter transporter och inventering av lagret.


Du arbetar nära din grupp i den dagliga styrningen och jobbar även tätt med verksamhetens övriga avdelningar för att vara uppdaterad på faktorer som påverkar arbetet på materialplaneringen. Du stöttar och är tillgänglig för dina medarbetare och agerar när uppkomna problem kräver en eskalering.

I ditt ansvar ingår uppföljning av leverantörens prestanda med avseende på t ex leveransprecision och du har tät kontakt med leverantörer för att kunna agera proaktivt vid leveransproblem.

En avgörande del i verksamhetens lönsamhet är en effektiv materialplanering där lagernivåer och omsättningen på materialet hålls inom uppsatta ramar. Kring detta arbetar du och avdelningen med en bra struktur och med stort fokus.

En viktig del i ditt arbete som ledare är givetvis att utveckla och driva gruppen framåt. En del i det är att skapa gemensamma mål och bygga ett engagemang kring hur ni tar er dit. Tillsammans arbetar ni fram handlingsplaner och ser till att de följs upp. Du ansvarar även för rapportering av avdelningens övriga KPI:er.


Vem är du?
Vi tror att du kommer från en verksamhet som likt fordonsindustrin har ett stort materialflöde, snabba omställningar och korta interna ledtider. Du har arbetat med en liknande roll och trivs med ett högt tempo och stor variation i ditt arbete. Det är meriterande om du har en akademisk bakgrund.

Som person är du stabil och trygg i dig själv och din kompetens. Det gör att du håller ett bra perspektiv på frågor och ser både helhet och detaljer. Det medför också att du behåller lugnet även i situationer som kan kännas utmanande.

Du tycker om att se andra växa och är mån om att ge dina medarbetare förtroende och mandat i sin roll. Du är coachande i ditt ledarskap och är tillgänglig och prestigelös som person.

Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Meritor är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Meritor har idag ca 10 000 anställda över hela världen med huvudkontoret i USA (Troy, Michigan). Meritor har ett 30 tal produktionsenheter och Lindesbergsfabriken är den största enheten, både avseende omsättning och antal anställda. Även i Örebroregionen är Meritor en stor arbetsgivare med cirka 900 medarbetare. Visa mindre

Meritor söker chef till materialplaneringen

Ansök    Apr 21    Poolia Sverige AB    Inköpschef
Lockas du av att vara en viktig länk i en verksamhet med mycket puls, högt engagemang och arbetsglädje? Meritor bjuder nu på en spännande tjänst i Lindesberg. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som ansvarig för materialplaneringen kommer du till en central position i verksamheten i Lindesberg. Du leder en grupp på fyra personer som har ansvar för att säkerställa materialflödet av direkt material in i fabriken. Utöver materialstyrarna ansvarar d... Visa mer
Lockas du av att vara en viktig länk i en verksamhet med mycket puls, högt engagemang och arbetsglädje? Meritor bjuder nu på en spännande tjänst i Lindesberg. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som ansvarig för materialplaneringen kommer du till en central position i verksamheten i Lindesberg. Du leder en grupp på fyra personer som har ansvar för att säkerställa materialflödet av direkt material in i fabriken. Utöver materialstyrarna ansvarar du även för tre medarbetare som sköter transporter och inventering av lagret.


Du arbetar nära din grupp i den dagliga styrningen och jobbar även tätt med verksamhetens övriga avdelningar för att vara uppdaterad på faktorer som påverkar arbetet på materialplaneringen. Du stöttar och är tillgänglig för dina medarbetare och agerar när uppkomna problem kräver en eskalering.

I ditt ansvar ingår uppföljning av leverantörens prestanda med avseende på t ex leveransprecision och du har tät kontakt med leverantörer för att kunna agera proaktivt vid leveransproblem.

En avgörande del i verksamhetens lönsamhet är en effektiv materialplanering där lagernivåer och omsättningen på materialet hålls inom uppsatta ramar. Kring detta arbetar du och avdelningen med en bra struktur och med stort fokus.

En viktig del i ditt arbete som ledare är givetvis att utveckla och driva gruppen framåt. En del i det är att skapa gemensamma mål och bygga ett engagemang kring hur ni tar er dit. Tillsammans arbetar ni fram handlingsplaner och ser till att de följs upp. Du ansvarar även för rapportering av avdelningens övriga KPI:er.


Vem är du?
Vi tror att du kommer från en verksamhet som likt fordonsindustrin har ett stort materialflöde, snabba omställningar och korta interna ledtider. Du har arbetat med en liknande roll och trivs med ett högt tempo och stor variation i ditt arbete. Det är meriterande om du har en akademisk bakgrund.

Som person är du stabil och trygg i dig själv och din kompetens. Det gör att du håller ett bra perspektiv på frågor och ser både helhet och detaljer. Det medför också att du behåller lugnet även i situationer som kan kännas utmanande.

Du tycker om att se andra växa och är mån om att ge dina medarbetare förtroende och mandat i sin roll. Du är coachande i ditt ledarskap och är tillgänglig och prestigelös som person.

Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Meritor är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Meritor har idag ca 10 000 anställda över hela världen med huvudkontoret i USA (Troy, Michigan). Meritor har ett 30 tal produktionsenheter och Lindesbergsfabriken är den största enheten, både avseende omsättning och antal anställda. Även i Örebroregionen är Meritor en stor arbetsgivare med cirka 900 medarbetare. Visa mindre

Financial Analyst för konsultuppdrag hos Meritor HVS AB i Lindesberg!

Ansök    Jan 19    Poolia Sverige AB    Financial controller
Har du ett par års erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig bekväm i hela processen? Har du kanske dessutom arbetat med analys och affärsstöd? Då kan detta vara uppdraget för dig! Just nu söker vi en Financial Analyst för konsultuppdrag hos Meritor HVS AB i Lindesberg. Uppdraget gäller för ett föräldravikariat och förväntas starta under mars 2021 för att pågå till och med årsskiftet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tills... Visa mer
Har du ett par års erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig bekväm i hela processen? Har du kanske dessutom arbetat med analys och affärsstöd? Då kan detta vara uppdraget för dig! Just nu söker vi en Financial Analyst för konsultuppdrag hos Meritor HVS AB i Lindesberg. Uppdraget gäller för ett föräldravikariat och förväntas starta under mars 2021 för att pågå till och med årsskiftet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Financial Analyst får du eget ansvar med fokus på analys och uppföljning och du kommer kontinuerligt att växa i större ansvar, med stöd av dina kompetenta kollegor på avdelningen. Ert gemensamma ansvar är att ta fram finansiella rapporter och beslutsunderlag för siten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina främsta ansvarsområden kommer bland annat vara:

• Månadsbokslut
• Kostnadsanalyser
• Prognosarbete
• Rapporter till ledningen
• Intern kontroll av processer och rutiner
• Projektadministration/ -ekonomi
• Pensionsuppföljning, semesterlöneskuld, avstämningar för dessa till årsredovisning samt till deklarationer etc.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen söker vi dig med redovisningskompetensen i botten i form av akademisk examen. Som arbetserfarenhet har du ett par år i redovisningsverksamhet, helst från tillverkande bolag, och känner dig bekväm i hela processen. Det är ett stort plus om du redan jobbat med analys och affärsstöd utöver den löpande redovisningen, kanske till och med i en internationell verksamhet. Du har god systemvana och mycket goda kunskaper inom Excel. Vidare ser vi helst att du har vana från något större affärssystem, där kunskaper i Oracle är meriterande.

Som person är du både noggrann och strukturerad. Vid det här laget kan du din redovisning men det är analys, uppföljning och proaktivt användande av din redovisningskompetens som intresserar dig mest. Som person är du flexibel och prestigelös, driven i dina egna uppgifter likaväl som du stimuleras av utbytet med dina kollegor och de delar av organisationen du supportar. Vidare är du kommunikativ i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Meritor söker chef till materialplaneringen

Ansök    Apr 3    Poolia Sverige AB    Planeringschef
Lockas du av att vara en viktig länk i en verksamhet med mycket puls, högt engagemang och arbetsglädje? Meritor bjuder nu på en spännande tjänst i Lindesberg. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som ansvarig för materialplaneringen kommer du till en central position i verksamheten i Lindesberg. Du leder en grupp på fyra personer som har ansvar för att säkerställa materialflödet av direkt material in i fabriken. Du arbetar nära din grupp i den ... Visa mer
Lockas du av att vara en viktig länk i en verksamhet med mycket puls, högt engagemang och arbetsglädje? Meritor bjuder nu på en spännande tjänst i Lindesberg. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som ansvarig för materialplaneringen kommer du till en central position i verksamheten i Lindesberg. Du leder en grupp på fyra personer som har ansvar för att säkerställa materialflödet av direkt material in i fabriken.

Du arbetar nära din grupp i den dagliga styrningen och jobbar även tätt med verksamhetens övriga avdelningar för att vara uppdaterad på faktorer som påverkar arbetet på materialplaneringen. Du stöttar och är tillgänglig för dina medarbetare och agerar när uppkomna problem kräver en eskalering.

I ditt ansvar ingår uppföljning av leverantörens prestanda med avseende på t ex leveransprecision och du har tät kontakt med leverantörer för att kunna agera proaktivt vid leveransproblem.

En avgörande del i verksamhetens lönsamhet är en effektiv materialplanering där lagernivåer och omsättningen på materialet hålls inom uppsatta ramar. Kring detta arbetar du och avdelningen med en bra struktur och med stort fokus.

En viktig del i ditt arbete som ledare är givetvis att utveckla och driva gruppen framåt. En del i det är att skapa gemensamma mål och bygga ett engagemang kring hur ni tar er dit. Tillsammans arbetar ni fram handlingsplaner och ser till att de följs upp. Du ansvarar även för rapportering av avdelningens övriga KPI:er.


Vem är du?
Vi tror att du kommer från en verksamhet som likt fordonsindustrin har ett stort materialflöde, snabba omställningar och korta interna ledtider. Du har arbetat med en liknande roll och trivs med ett högt tempo och stor variation i ditt arbete. Det är meriterande om du har en akademisk bakgrund.

Som person är du stabil och trygg i dig själv och din kompetens. Det gör att du håller ett bra perspektiv på frågor och ser både helhet och detaljer. Det medför också att du behåller lugnet även i situationer som kan kännas utmanande.

Du tycker om att se andra växa och är mån om att ge dina medarbetare förtroende och mandat i sin roll. Du är coachande i ditt ledarskap och är tillgänglig och prestigelös som person.

Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Meritor är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Meritor har idag ca 10 000 anställda över hela världen med huvudkontoret i USA (Troy, Michigan). Meritor har ett 30 tal produktionsenheter och Lindesbergsfabriken är den största enheten, både avseende omsättning och antal anställda. Även i Örebroregionen är Meritor en stor arbetsgivare med cirka 900 medarbetare. Visa mindre