Lediga jobb som Ekonomiassistent i Lindesberg

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent till Myndighet

Ansök    Sep 4    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid eller heltid (50-100%) i Kopparberg. Tilltänkt startdatum är flexibelt, dock nu i höst, och sträcker sig ca 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia Örebro. Sista ansökningsdatum är 2024-12-13. Vi hanterar ansökningar löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som ekonomiassistent hos vår ... Visa mer
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid eller heltid (50-100%) i Kopparberg. Tilltänkt startdatum är flexibelt, dock nu i höst, och sträcker sig ca 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia Örebro. Sista ansökningsdatum är 2024-12-13.

Vi hanterar ansökningar löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att hantera följande arbetsuppgifter:

• arbete med löpande redovisning och bokföring
• arbete med huvudbokföring
• arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kontering
• inköp
• kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• arbete med leverantör- och kundreskontra
• delta i bokslutsarbete
• besvara förfrågningar om in- och utbetalningar



Vem är du?
Vi söker en engagerad och kompetent ekonomiassistent för att ansluta sig till vårt team. Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomifunktion och bidra till att säkerställa att alla ekonomiska transaktioner hanteras korrekt och effektivt.

Krav:

- Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Minst 1 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet av ekonomisystem såsom U4 Agresso, Raindance eller liknande
- Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både muntligt och skriftligt
- Körkort och tillgång till egen bil

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomiassistent till Frövi

Vi söker en noggrann och strukturerad ekonomiassistent som också kommer bli vår kontorskoordinator. Du kommer att ansvara för vår ekonomiadministration samtidigt som du säkerställer att kontoret fungerar smidigt och effektivt. Söker du en varierande och operativ tjänst i ett nystartat bolag? Där du dessutom har möjlighet att vara med och påverka? Då är detta tjänsten för dig!    Om Foodventures Frövi Greenery-Pionjärer inom växthusindustrin FoodVentures ha... Visa mer
Vi söker en noggrann och strukturerad ekonomiassistent som också kommer bli vår kontorskoordinator. Du kommer att ansvara för vår ekonomiadministration samtidigt som du säkerställer att kontoret fungerar smidigt och effektivt. Söker du en varierande och operativ tjänst i ett nystartat bolag? Där du dessutom har möjlighet att vara med och påverka? Då är detta tjänsten för dig! 
 
Om Foodventures Frövi Greenery-Pionjärer inom växthusindustrin
FoodVentures har lanserats i Norden med sitt första projekt i Sverige, Frövi Greenery. FoodVentures grundades 2012, och har därefter blivit en global expert på högteknologiska växthus genom att leverera färska och smakrika grönsaker till städer från moderna gårdar runtom i världen. Vi hanterar hela värdekedjan från frö till mataffär med hjälp av avancerade växthus och jordbruksmetoder.

Hur kommer dina arbetsdagar se ut?
I din roll som ekonomiassistent arbetar du med hela ekonomiflödet såsom kundreskontra, leverantörsreskontra, in-och utbetalningar, löpande bokföring samt kontoavstämningar. Även enklare rapportering vid månads-, kvartal- och årsbokslut. Som kontorskoordinator kommer du vara "spindeln i nätet" och vara den som koordinerar kontorets dagliga verksamhet såsom att planera och organisera möten, hantering av post och leveranser, beställa kontorsmaterial samt vara kontaktperson för externa leverantörer och samarbetspartners.
 
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid din personlighet där vi gärna ser att du är en person som tar egna initiativ med ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Du har ett analytiskt förhållningssätt med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du är driven och arbetar bra i team såväl som självständigt. Då du kommer att ha fler kontaktytor både internt och externt har du en mycket god kommunikationsförmåga och känsla för service. Du har tidigare arbetat några som ekonomiassistent eller liknande roll. Du är trygg i att arbeta i ekonomiska processer och har god erfarenhet av bokföring. 
 
Vi ser att du
behärskar svenska och engelska flytande
har god systemvana
har god förmåga att anpassa dig till olika situationer och förutsättningar
utbildning i ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet

 
Vad händer när du har sökt tjänsten?
För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Susanne Johansson på [email protected] från vecka 29 svarar Rickard Fornes på frågor, [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Visa mindre

Ekonomikonsult till Lindesberg

Ansök    Mar 1    Andara Group AB    Ekonomiassistent
Vi söker en erfaren och hjälpsam ekonomikonsult till vår kund i Lindesberg. Du kommer att fokusera på att stötta ekonomifunktionen med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar, moms- och skatteredovisning. Uppdraget är på deltid, ca 3 dagar i veckan och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlänging. Vår kund är ett stabillt och familjärt bolag med låg personalomsättning. Om jobbet som ekonomikonsult Rollen är varierad och innehåller ... Visa mer
Vi söker en erfaren och hjälpsam ekonomikonsult till vår kund i Lindesberg. Du kommer att fokusera på att stötta ekonomifunktionen med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar, moms- och skatteredovisning.

Uppdraget är på deltid, ca 3 dagar i veckan och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlänging.

Vår kund är ett stabillt och familjärt bolag med låg personalomsättning.



Om jobbet som ekonomikonsult

Rollen är varierad och innehåller diverse administrativa uppgifter inom ekonomi. Du arbetar på en ekonomiavdelning med fyra erfarna kollegor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Kundreskontra

- Leverantörsreskontra

- Löpande bokföring

- Avstämningar

- Momsredovisning

- Skatteredovisning



Är du vår nya ekonomikonsult?

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och erfarenhet som ekonomikonsult. Du har erfarenhet från arbete med kund- eller leverantörsreskontra samt löpande bokföring och avstämningar. Därutöver har du god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har arbetat i Hogia.

För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du känner dig bekväm med att snabbt sätta dig in i nya situationer och arbetssätt och att du gillar att ta egna initiativ. Du är ansvarsfull och hjälpsam. Vidare är det viktigt att du är flexibel och att du fokuserar på att hitta lösningar. Dessutom utför du ditt arbete med stor noggrannhet och struktur.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: start början på mars

- Omfattning: deltid ca 3 dagar i veckan

- Placering: centrala Lindesberg

- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected].


Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent till Myndighet

Ansök    Feb 26    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid 50-75% till myndighet i Kopparberg. Tjänsten är start omgående och sträcker sig c.a 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia Dina arbetsuppgifter i huvudsak I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma; • arbete med löpande redovisning och bokföring • arbete med huvudbokföring • arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.&... Visa mer
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid 50-75% till myndighet i Kopparberg. Tjänsten är start omgående och sträcker sig c.a 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;

• arbete med löpande redovisning och bokföring
• arbete med huvudbokföring
• arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kontering
• kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• arbete med leverantör- och kundreskontra
• delta i bokslutsarbete
• besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.



Vem är du?
Vi söker en engagerad och kompetent ekonomiassistent för att ansluta sig till vårt team. Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomifunktion och bidra till att säkerställa att alla ekonomiska transaktioner hanteras korrekt och effektivt.

Krav:

Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
Minst 1 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av ekonomisystem såsom U4 Agresso, Raindance eller liknande
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både muntligt och skriftligt
Körkort och tillgång till egen bil
Möjlighet att vara student och studera ekonomi är meriterande

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomiassistent | Manpower | Kopparberg

Ansök    Feb 27    Manpower AB    Ekonomiassistent
Vi söker nu en engagerad och erfarenhet Ekonomiassistent till vår kund i Kopparberg. Manpower är ett framstående företag inom konsulttjänster och vi är stolta över att erbjuda en stimulerande arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa i din karriär. Har du minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbeta med ekonomiadministration? Då kan det här vara en tjänst för dig! Vår kund behöver nu stärka upp med en erfaren ekonomiassistent, med förväntad uppdragsstart... Visa mer
Vi söker nu en engagerad och erfarenhet Ekonomiassistent till vår kund i Kopparberg. Manpower är ett framstående företag inom konsulttjänster och vi är stolta över att erbjuda en stimulerande arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa i din karriär. Har du minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbeta med ekonomiadministration? Då kan det här vara en tjänst för dig!

Vår kund behöver nu stärka upp med en erfaren ekonomiassistent, med förväntad uppdragsstart snarast eller enligt överenskommelse. Sysselsättningsgraden på tjänsten kan variera över tid med 50-75%. Uppdraget förväntas pågå i minst 4-6 månader.

Detta är ett konsultuppdrag som utförs på plats hos vår kund i Kopparberg och förväntas pågå åtminstone till sommaren 2024.

Arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du att ha en nyckelroll i att tillsammans med dina kollegor hantera och följa upp ekonomiska transaktioner med våra leverantörer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
* Registrering och hantering av inkommande fakturor.
* Kontroll av fakturor mot avtal och beställningar.
* Betalningshantering och rapportering.
* Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4, Agresso, Raindance m.fl.
* Kommunikation med leverantörer gällande fakturafrågor och betalningar.
* Arbete med leverantör- och kundreskontra
* Arbeta med löpande redovisning och bokföring.

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erkänt goda kunskaper inom ekonomiskt administration, där du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Du har kunskaper i ekonomisystem som tex. U4 Agresso, Raindance eller liknande. Du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Du har körkort och tillgång till egen bil.

För att trivas och vara framgångsrik i rollen som Ekonomiassistent är det viktigt att du är självgående, strukturerad och har en stark analytisk förmåga. Du är serviceinriktad och trivs med att samarbeta och kommunicera med både interna och externa kontakter. Flexibilitet och förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt är också egenskaper som vi värdesätter högt.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid. Låter detta intressant tveka inte att skicka in en ansökan genom att klicka på "ansök", för att just du ska bli aktuell för framtida uppdrag!

Intresserad?
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Tobias Troije via e-post: [email protected]

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

ekonomiassistent

Ansök    Jan 31    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en engagerad, noggrann och ansvarsfull person med ett intresse för ekonomi och en vilja att växa i tjänsten som ekonomiassistent på ett uppdrag hos vår kund ca 30 minuter norr om Lindesberg. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Uppdraget ger dig en möjlighet att få en god inblick i ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad, noggrann och ansvarsfull person med ett intresse för ekonomi och en vilja att växa i tjänsten som ekonomiassistent på ett uppdrag hos vår kund ca 30 minuter norr om Lindesberg. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Uppdraget ger dig en möjlighet att få en god inblick i företagets spännande verksamhet och du kommer även att vara delaktig i att effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på företaget. Din roll som ekonomiassistent kommer att vara att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt vara en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar.

Tjänsten startar omgående och pågår initialt fram tills 2023-08-31 med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Uppdraget är på 80% och arbetet sker på plats under arbetstiderna 07:30-16:00 på följande dagar: Måndag, tisdag, torsdag och fredag
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-02-06. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Uppdraget ger dig en möjlighet att få en god inblick i företagets spännande verksamhet och du kommer även att vara delaktig i att effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på företaget. Din roll som ekonomiassistent kommer att vara att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt vara en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:


3-årig gymnasial utbildning mot ekonomi eller motsvarande
Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete med månadsbokslut, redovisning, avstämningar, kund- och leverantörskontra
Mycket goda kunskaper i Officepaketet och IT-kompetens
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
B-körkort är ett krav


Meriterande
Högskoleutbildning inom ekonomi
Erfarenhet av ekonomiarbete från statlig eller annan offentlig verksamhet
Erfarenhet från budgeteringsprocessen, planering, utfallsanalys, uppföljning, avvikelserapportering, prognos, mm
Erfarenhet från arbete inom UBW (Agresso m.fl.)
Erfarenhet från andra system som Visma proceedo och Diabas.


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Ekonomiassistent för omgående uppdrag till Kopparberg

Ansök    Apr 19    Manpower AB    Ekonomiassistent
Vi på Manpower söker omgående en ekonomiassistent till kund i Kopparberg. Har du jobbat ett par år som ekonomiassistent? Är social, strukturerad och gillar att jobba mot gemensamma mål? Varmt välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Du kommer att vara anställd av Manpower för att arbeta på plats hos vår kund i Kopparberg. Om tjänsten Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbe... Visa mer
Vi på Manpower söker omgående en ekonomiassistent till kund i Kopparberg. Har du jobbat ett par år som ekonomiassistent? Är social, strukturerad och gillar att jobba mot gemensamma mål? Varmt välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Du kommer att vara anställd av Manpower för att arbeta på plats hos vår kund i Kopparberg.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och vara en viktig del i vår ekonomifunktion. Du kommer vara ansvarig för några bolag inom koncernen som till största delen innebär arbete med löpande ekonomiarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

* löpande bokföring
* inköp
* månatliga avstämningar av balanskonton
* budget- och prognosarbete

Du kommer supportera och samarbeta med kollegor i teamet där du får möjlighet att utvecklas inom ekonomiområdet och bli en del av ett team som tillsammans jobbar mot gemensamma mål.

Startdatum:
Omgående eller enligt överenskommelse. 80-100% till och med 15/9 med ev. förlängning.
Arbetstider helgfri måndag-fredag 07.30-16.00.

Dina kvalifikationer:
Du har ett par års erfarenhet av ekonomiarbete, som ekonomiassistent eller motsvarande.

* har ekonomiutbildning - antingen avslutad gymnasieutbildning och/eller yrkesutbildning inom ekonomi
* erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete med månadsbokslut, redovisning och avstämningar
* mycket goda kunskaper i Office-paketet samt god IT-kompetens
* talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


Meriterande om du även har erfarenhet:

* Agresso UBW

Som person är du:

* social, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta
* flexibel och har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter
* strukturerad och noggrann

För att lyckas i rollen behöver du vara självständig och ansvarstagande. Du drivs av att hjälpa människor, tycker om ordning och reda samt ett högt arbetstempo med mycket som händer på en gång. Du har ett helhetstänk som gör att du lätt ser vad som bör göras och på vilket sätt det ska genomföras.
Vidare motiveras du av att agera problemlösande och du anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Du ser det som en självklarhet att slutföra det du tar dig an och du trivs i en miljö där du kan arbeta strukturerat och finna stöd i rutiner samtidigt som du kan nyttja din noggrannhet och ditt öga för detaljer.

Erbjudande
Som konsult på Manpower erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Manpower är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sandra Bjurman via e-post: [email protected]

Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Ekonomikonsult till Lindesberg

Ansök    Feb 15    Andara Group AB    Ekonomiassistent
Vi söker en erfaren och hjälpsam ekonomikonsult till vår kund i Lindesberg. Du kommer att fokusera på att stötta ekonomifunktionen med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar, moms- och skatteredovisning. Uppdraget är på deltid, ca 3 dagar i veckan och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlänging. Vår kund är ett stabillt och familjärt bolag med låg personalomsättning. Om jobbet som ekonomikonsult Rollen är varierad och innehåller ... Visa mer
Vi söker en erfaren och hjälpsam ekonomikonsult till vår kund i Lindesberg. Du kommer att fokusera på att stötta ekonomifunktionen med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar, moms- och skatteredovisning.

Uppdraget är på deltid, ca 3 dagar i veckan och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlänging.

Vår kund är ett stabillt och familjärt bolag med låg personalomsättning.



Om jobbet som ekonomikonsult

Rollen är varierad och innehåller diverse administrativa uppgifter inom ekonomi. Du arbetar på en ekonomiavdelning med fyra erfarna kollegor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Kundreskontra

- Leverantörsreskontra

- Löpande bokföring

- Avstämningar

- Momsredovisning

- Skatteredovisning



Är du vår nya ekonomikonsult?

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och erfarenhet som ekonomikonsult. Du har erfarenhet från arbete med kund- eller leverantörsreskontra samt löpande bokföring och avstämningar. Därutöver har du god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har arbetat i Hogia.

För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du känner dig bekväm med att snabbt sätta dig in i nya situationer och arbetssätt och att du gillar att ta egna initiativ. Du är ansvarsfull och hjälpsam. Vidare är det viktigt att du är flexibel och att du fokuserar på att hitta lösningar. Dessutom utför du ditt arbete med stor noggrannhet och struktur.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: start början på mars

- Omfattning: deltid ca 3 dagar i veckan

- Placering: centrala Lindesberg

- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected].


Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiadministratör

Tjänsten omfattar löneadministation, fakturering, löpande redovisning och bokföring. Att sköta rapporteringar och avtal. Receptionsarbete och kundkontakter förekommer samt protokollsskrivning. Tjänsten är på halvtid. Kunskaper i bokförings- och redovisningsprogram är nödvändiga. Du måste vara noggrann och tycka om att möta människor. Anställningsintervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Visa mer
Tjänsten omfattar löneadministation, fakturering, löpande redovisning och bokföring. Att sköta rapporteringar och avtal. Receptionsarbete och kundkontakter förekommer samt protokollsskrivning.
Tjänsten är på halvtid. Kunskaper i bokförings- och redovisningsprogram är nödvändiga. Du måste vara noggrann och tycka om att möta människor.
Anställningsintervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Visa mindre

Ekonomiadministratör till Barn och utbildningsförvaltningen

Ansök    Nov 14    Lindesbergs kommun    Ekonomiassistent
Arbetet som administratör innebär att du arbetar som administrativt stöd till rektorer och biträdande rektorer i södra Lindesbergs kommun utifrån ett brett perspektiv. Du kommer ha din arbetsplats på Fröviskolan. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär: • Ekonomi, fakturahantering, upprättande av budget, prognoser och budgetuppföljning. Arbetsuppgifter inom Elevadministration och Personal/löner kan förekomma. Det som är kännetecknan... Visa mer
Arbetet som administratör innebär att du arbetar som administrativt stöd till rektorer och biträdande rektorer i södra Lindesbergs kommun utifrån ett brett perspektiv. Du kommer ha din arbetsplats på Fröviskolan.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Ekonomi, fakturahantering, upprättande av budget, prognoser och budgetuppföljning.

Arbetsuppgifter inom Elevadministration och Personal/löner kan förekomma.

Det som är kännetecknande för tjänsten är att du fungerar som spindeln i nätet och driver frågor i parallella processer samtidigt. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara en viktig stödfunktion för skolorna. Du kommer arbeta med service till både skolledning, personal, elever och föräldrar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Erfarenhet eller utbildning inom ekonomihantering såsom upprättande av budget, budgetuppföljning och bokslut är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av elevregistrering, arbetsrätt och lönesystemet Personec. Du har goda IT-kunskaper och är van dator- och systemanvändare.

Som person är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ. Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och har ett serviceinriktat bemötande. Tempot är tidvis högt och påverkas av skolans årshjul vilket kräver en förmåga att planera och prioritera ditt arbete.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administratör till Barn och utbildningsförvaltningen

Ansök    Jun 9    Lindesbergs kommun    Ekonomiassistent
Arbetet som administratör innebär att du arbetar som administrativt stöd till rektorer och biträdande rektorer i södra Lindesbergs kommun utifrån ett brett perspektiv. Du kommer ha din arbetsplats på Fröviskolan. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter innebär: • Ekonomi, fakturahantering, upprättande av budget, prognoser och budgetuppföljning. • Elevadministration och betygshantering för grundskola • Personalredogörare för anställda och vikarier Det so... Visa mer
Arbetet som administratör innebär att du arbetar som administrativt stöd till rektorer och biträdande rektorer i södra Lindesbergs kommun utifrån ett brett perspektiv. Du kommer ha din arbetsplats på Fröviskolan.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär:
• Ekonomi, fakturahantering, upprättande av budget, prognoser och budgetuppföljning.
• Elevadministration och betygshantering för grundskola
• Personalredogörare för anställda och vikarier

Det som är kännetecknande för tjänsten är att du fungerar som spindeln i nätet och driver frågor i parallella processer samtidigt. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara en viktig stödfunktion för skolorna. Du kommer arbeta med service till både skolledning, personal, elever och föräldrar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Erfarenhet eller utbildning inom ekonomihantering såsom upprättande av budget, budgetuppföljning och bokslut är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av elevregistrering, arbetsrätt och lönesystemet Personec. Du har goda IT-kunskaper och är van dator- och systemanvändare.

Som person är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ. Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och har ett serviceinriktat bemötande. Tempot är tidvis högt och påverkas av skolans årshjul vilket kräver en förmåga att planera och prioritera ditt arbete.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Visa mindre