Lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Lindesberg

Se lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent till Myndighet

Ansök    Sep 4    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid eller heltid (50-100%) i Kopparberg. Tilltänkt startdatum är flexibelt, dock nu i höst, och sträcker sig ca 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia Örebro. Sista ansökningsdatum är 2024-12-13. Vi hanterar ansökningar löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som ekonomiassistent hos vår ... Visa mer
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid eller heltid (50-100%) i Kopparberg. Tilltänkt startdatum är flexibelt, dock nu i höst, och sträcker sig ca 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia Örebro. Sista ansökningsdatum är 2024-12-13.

Vi hanterar ansökningar löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att hantera följande arbetsuppgifter:

• arbete med löpande redovisning och bokföring
• arbete med huvudbokföring
• arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kontering
• inköp
• kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• arbete med leverantör- och kundreskontra
• delta i bokslutsarbete
• besvara förfrågningar om in- och utbetalningar



Vem är du?
Vi söker en engagerad och kompetent ekonomiassistent för att ansluta sig till vårt team. Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomifunktion och bidra till att säkerställa att alla ekonomiska transaktioner hanteras korrekt och effektivt.

Krav:

- Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Minst 1 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet av ekonomisystem såsom U4 Agresso, Raindance eller liknande
- Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både muntligt och skriftligt
- Körkort och tillgång till egen bil

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomiassistent till Frövi

Vi söker en noggrann och strukturerad ekonomiassistent som också kommer bli vår kontorskoordinator. Du kommer att ansvara för vår ekonomiadministration samtidigt som du säkerställer att kontoret fungerar smidigt och effektivt. Söker du en varierande och operativ tjänst i ett nystartat bolag? Där du dessutom har möjlighet att vara med och påverka? Då är detta tjänsten för dig!    Om Foodventures Frövi Greenery-Pionjärer inom växthusindustrin FoodVentures ha... Visa mer
Vi söker en noggrann och strukturerad ekonomiassistent som också kommer bli vår kontorskoordinator. Du kommer att ansvara för vår ekonomiadministration samtidigt som du säkerställer att kontoret fungerar smidigt och effektivt. Söker du en varierande och operativ tjänst i ett nystartat bolag? Där du dessutom har möjlighet att vara med och påverka? Då är detta tjänsten för dig! 
 
Om Foodventures Frövi Greenery-Pionjärer inom växthusindustrin
FoodVentures har lanserats i Norden med sitt första projekt i Sverige, Frövi Greenery. FoodVentures grundades 2012, och har därefter blivit en global expert på högteknologiska växthus genom att leverera färska och smakrika grönsaker till städer från moderna gårdar runtom i världen. Vi hanterar hela värdekedjan från frö till mataffär med hjälp av avancerade växthus och jordbruksmetoder.

Hur kommer dina arbetsdagar se ut?
I din roll som ekonomiassistent arbetar du med hela ekonomiflödet såsom kundreskontra, leverantörsreskontra, in-och utbetalningar, löpande bokföring samt kontoavstämningar. Även enklare rapportering vid månads-, kvartal- och årsbokslut. Som kontorskoordinator kommer du vara "spindeln i nätet" och vara den som koordinerar kontorets dagliga verksamhet såsom att planera och organisera möten, hantering av post och leveranser, beställa kontorsmaterial samt vara kontaktperson för externa leverantörer och samarbetspartners.
 
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid din personlighet där vi gärna ser att du är en person som tar egna initiativ med ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Du har ett analytiskt förhållningssätt med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du är driven och arbetar bra i team såväl som självständigt. Då du kommer att ha fler kontaktytor både internt och externt har du en mycket god kommunikationsförmåga och känsla för service. Du har tidigare arbetat några som ekonomiassistent eller liknande roll. Du är trygg i att arbeta i ekonomiska processer och har god erfarenhet av bokföring. 
 
Vi ser att du
behärskar svenska och engelska flytande
har god systemvana
har god förmåga att anpassa dig till olika situationer och förutsättningar
utbildning i ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet

 
Vad händer när du har sökt tjänsten?
För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Susanne Johansson på [email protected] från vecka 29 svarar Rickard Fornes på frågor, [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Visa mindre

Ekonomiassistent till Myndighet

Ansök    Feb 26    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid 50-75% till myndighet i Kopparberg. Tjänsten är start omgående och sträcker sig c.a 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia Dina arbetsuppgifter i huvudsak I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma; • arbete med löpande redovisning och bokföring • arbete med huvudbokföring • arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.&... Visa mer
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på deltid 50-75% till myndighet i Kopparberg. Tjänsten är start omgående och sträcker sig c.a 4-6 månader. Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Poolia

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;

• arbete med löpande redovisning och bokföring
• arbete med huvudbokföring
• arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kontering
• kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• arbete med leverantör- och kundreskontra
• delta i bokslutsarbete
• besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.



Vem är du?
Vi söker en engagerad och kompetent ekonomiassistent för att ansluta sig till vårt team. Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomifunktion och bidra till att säkerställa att alla ekonomiska transaktioner hanteras korrekt och effektivt.

Krav:

Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
Minst 1 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av ekonomisystem såsom U4 Agresso, Raindance eller liknande
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både muntligt och skriftligt
Körkort och tillgång till egen bil
Möjlighet att vara student och studera ekonomi är meriterande

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomikonsult till Lindesberg

Ansök    Mar 1    Andara Group AB    Ekonomiassistent
Vi söker en erfaren och hjälpsam ekonomikonsult till vår kund i Lindesberg. Du kommer att fokusera på att stötta ekonomifunktionen med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar, moms- och skatteredovisning. Uppdraget är på deltid, ca 3 dagar i veckan och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlänging. Vår kund är ett stabillt och familjärt bolag med låg personalomsättning. Om jobbet som ekonomikonsult Rollen är varierad och innehåller ... Visa mer
Vi söker en erfaren och hjälpsam ekonomikonsult till vår kund i Lindesberg. Du kommer att fokusera på att stötta ekonomifunktionen med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar, moms- och skatteredovisning.

Uppdraget är på deltid, ca 3 dagar i veckan och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlänging.

Vår kund är ett stabillt och familjärt bolag med låg personalomsättning.



Om jobbet som ekonomikonsult

Rollen är varierad och innehåller diverse administrativa uppgifter inom ekonomi. Du arbetar på en ekonomiavdelning med fyra erfarna kollegor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Kundreskontra

- Leverantörsreskontra

- Löpande bokföring

- Avstämningar

- Momsredovisning

- Skatteredovisning



Är du vår nya ekonomikonsult?

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och erfarenhet som ekonomikonsult. Du har erfarenhet från arbete med kund- eller leverantörsreskontra samt löpande bokföring och avstämningar. Därutöver har du god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har arbetat i Hogia.

För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du känner dig bekväm med att snabbt sätta dig in i nya situationer och arbetssätt och att du gillar att ta egna initiativ. Du är ansvarsfull och hjälpsam. Vidare är det viktigt att du är flexibel och att du fokuserar på att hitta lösningar. Dessutom utför du ditt arbete med stor noggrannhet och struktur.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: start början på mars

- Omfattning: deltid ca 3 dagar i veckan

- Placering: centrala Lindesberg

- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected].


Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent | Manpower | Kopparberg

Ansök    Feb 27    Manpower AB    Ekonomiassistent
Vi söker nu en engagerad och erfarenhet Ekonomiassistent till vår kund i Kopparberg. Manpower är ett framstående företag inom konsulttjänster och vi är stolta över att erbjuda en stimulerande arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa i din karriär. Har du minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbeta med ekonomiadministration? Då kan det här vara en tjänst för dig! Vår kund behöver nu stärka upp med en erfaren ekonomiassistent, med förväntad uppdragsstart... Visa mer
Vi söker nu en engagerad och erfarenhet Ekonomiassistent till vår kund i Kopparberg. Manpower är ett framstående företag inom konsulttjänster och vi är stolta över att erbjuda en stimulerande arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa i din karriär. Har du minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbeta med ekonomiadministration? Då kan det här vara en tjänst för dig!

Vår kund behöver nu stärka upp med en erfaren ekonomiassistent, med förväntad uppdragsstart snarast eller enligt överenskommelse. Sysselsättningsgraden på tjänsten kan variera över tid med 50-75%. Uppdraget förväntas pågå i minst 4-6 månader.

Detta är ett konsultuppdrag som utförs på plats hos vår kund i Kopparberg och förväntas pågå åtminstone till sommaren 2024.

Arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du att ha en nyckelroll i att tillsammans med dina kollegor hantera och följa upp ekonomiska transaktioner med våra leverantörer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
* Registrering och hantering av inkommande fakturor.
* Kontroll av fakturor mot avtal och beställningar.
* Betalningshantering och rapportering.
* Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4, Agresso, Raindance m.fl.
* Kommunikation med leverantörer gällande fakturafrågor och betalningar.
* Arbete med leverantör- och kundreskontra
* Arbeta med löpande redovisning och bokföring.

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erkänt goda kunskaper inom ekonomiskt administration, där du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Du har kunskaper i ekonomisystem som tex. U4 Agresso, Raindance eller liknande. Du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Du har körkort och tillgång till egen bil.

För att trivas och vara framgångsrik i rollen som Ekonomiassistent är det viktigt att du är självgående, strukturerad och har en stark analytisk förmåga. Du är serviceinriktad och trivs med att samarbeta och kommunicera med både interna och externa kontakter. Flexibilitet och förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt är också egenskaper som vi värdesätter högt.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid. Låter detta intressant tveka inte att skicka in en ansökan genom att klicka på "ansök", för att just du ska bli aktuell för framtida uppdrag!

Intresserad?
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Tobias Troije via e-post: [email protected]

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Interim redovisningskonsult, Lindesberg

Ansök    Feb 15    Randstad AB    Bokförare
Arbetsbeskrivning Är du erfaren inom redovisning och värdesätter noggrannhet och korrekthet i bokföring? Då har vi har det perfekta uppdraget för dig! Just nu söker vi en redovisningskonsult på deltid för en spännande kund i Lindesberg med start omgående. Uppdragslängden förväntas pågå i 3 månader men vi ser gärna att du är tillgänglig längre än så Det här är ett konsultuppdrag för ett kundföretag som befinner sig i en expansiv fas därav lägger vi stor vik... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du erfaren inom redovisning och värdesätter noggrannhet och korrekthet i bokföring? Då har vi har det perfekta uppdraget för dig! Just nu söker vi en redovisningskonsult på deltid för en spännande kund i Lindesberg med start omgående. Uppdragslängden förväntas pågå i 3 månader men vi ser gärna att du är tillgänglig längre än så
Det här är ett konsultuppdrag för ett kundföretag som befinner sig i en expansiv fas därav lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att vara aktuell för denna roll är det viktigt att du är flexibelt, tar egna initiativ, är självgående och har lätt för att ta tag i saker.

Ansvarsområden
Din främsta uppgift kommer vara att stötta ekonomiavdelningen med följande:
Avstämningar mellan konton
momsdeklarationer
fakturaflöden (viss manuell fakturering)


Kvalifikationer
För att vara aktuell i denna process behöver du ha en gedigen erfarenhet inom redovisning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av systemet Hogia.

Erfarenhet
Redovisning
Grundläggande redovisningsfunktioner
Ekonomi
Bokföringsmetoder


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Ekonomikonsult till Lindesberg

Ansök    Feb 15    Andara Group AB    Ekonomiassistent
Vi söker en erfaren och hjälpsam ekonomikonsult till vår kund i Lindesberg. Du kommer att fokusera på att stötta ekonomifunktionen med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar, moms- och skatteredovisning. Uppdraget är på deltid, ca 3 dagar i veckan och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlänging. Vår kund är ett stabillt och familjärt bolag med låg personalomsättning. Om jobbet som ekonomikonsult Rollen är varierad och innehåller ... Visa mer
Vi söker en erfaren och hjälpsam ekonomikonsult till vår kund i Lindesberg. Du kommer att fokusera på att stötta ekonomifunktionen med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar, moms- och skatteredovisning.

Uppdraget är på deltid, ca 3 dagar i veckan och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlänging.

Vår kund är ett stabillt och familjärt bolag med låg personalomsättning.



Om jobbet som ekonomikonsult

Rollen är varierad och innehåller diverse administrativa uppgifter inom ekonomi. Du arbetar på en ekonomiavdelning med fyra erfarna kollegor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Kundreskontra

- Leverantörsreskontra

- Löpande bokföring

- Avstämningar

- Momsredovisning

- Skatteredovisning



Är du vår nya ekonomikonsult?

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och erfarenhet som ekonomikonsult. Du har erfarenhet från arbete med kund- eller leverantörsreskontra samt löpande bokföring och avstämningar. Därutöver har du god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har arbetat i Hogia.

För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du känner dig bekväm med att snabbt sätta dig in i nya situationer och arbetssätt och att du gillar att ta egna initiativ. Du är ansvarsfull och hjälpsam. Vidare är det viktigt att du är flexibel och att du fokuserar på att hitta lösningar. Dessutom utför du ditt arbete med stor noggrannhet och struktur.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: start början på mars

- Omfattning: deltid ca 3 dagar i veckan

- Placering: centrala Lindesberg

- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected].


Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent för omgående uppdrag till Kopparberg

Ansök    Apr 19    Manpower AB    Ekonomiassistent
Vi på Manpower söker omgående en ekonomiassistent till kund i Kopparberg. Har du jobbat ett par år som ekonomiassistent? Är social, strukturerad och gillar att jobba mot gemensamma mål? Varmt välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Du kommer att vara anställd av Manpower för att arbeta på plats hos vår kund i Kopparberg. Om tjänsten Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbe... Visa mer
Vi på Manpower söker omgående en ekonomiassistent till kund i Kopparberg. Har du jobbat ett par år som ekonomiassistent? Är social, strukturerad och gillar att jobba mot gemensamma mål? Varmt välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Du kommer att vara anställd av Manpower för att arbeta på plats hos vår kund i Kopparberg.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och vara en viktig del i vår ekonomifunktion. Du kommer vara ansvarig för några bolag inom koncernen som till största delen innebär arbete med löpande ekonomiarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

* löpande bokföring
* inköp
* månatliga avstämningar av balanskonton
* budget- och prognosarbete

Du kommer supportera och samarbeta med kollegor i teamet där du får möjlighet att utvecklas inom ekonomiområdet och bli en del av ett team som tillsammans jobbar mot gemensamma mål.

Startdatum:
Omgående eller enligt överenskommelse. 80-100% till och med 15/9 med ev. förlängning.
Arbetstider helgfri måndag-fredag 07.30-16.00.

Dina kvalifikationer:
Du har ett par års erfarenhet av ekonomiarbete, som ekonomiassistent eller motsvarande.

* har ekonomiutbildning - antingen avslutad gymnasieutbildning och/eller yrkesutbildning inom ekonomi
* erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete med månadsbokslut, redovisning och avstämningar
* mycket goda kunskaper i Office-paketet samt god IT-kompetens
* talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


Meriterande om du även har erfarenhet:

* Agresso UBW

Som person är du:

* social, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta
* flexibel och har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter
* strukturerad och noggrann

För att lyckas i rollen behöver du vara självständig och ansvarstagande. Du drivs av att hjälpa människor, tycker om ordning och reda samt ett högt arbetstempo med mycket som händer på en gång. Du har ett helhetstänk som gör att du lätt ser vad som bör göras och på vilket sätt det ska genomföras.
Vidare motiveras du av att agera problemlösande och du anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Du ser det som en självklarhet att slutföra det du tar dig an och du trivs i en miljö där du kan arbeta strukturerat och finna stöd i rutiner samtidigt som du kan nyttja din noggrannhet och ditt öga för detaljer.

Erbjudande
Som konsult på Manpower erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Manpower är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sandra Bjurman via e-post: [email protected]

Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Sommarjobb Logistics Invoice Control till Frövi bruk

Att sommarjobba på Billerud ger dig goda möjligheter att få värdefulla erfarenheter. Vi på Billerud ger vi dig möjlighet att arbeta i en innovativ och spännande miljö samtidigt som du tillsammans med andra kommer bidra till en hållbar morgondag. Vi söker nu efter en Logistics Invoice Control som vill sommarjobba hos oss under sommaren 2023. Denna tjänst pågår mellan som tidigast vecka 18 och vecka 37 som senast. Du kommer arbeta tillsammans med ett engag... Visa mer
Att sommarjobba på Billerud ger dig goda möjligheter att få värdefulla erfarenheter. Vi på Billerud ger vi dig möjlighet att arbeta i en innovativ och spännande miljö samtidigt som du tillsammans med andra kommer bidra till en hållbar morgondag.

Vi söker nu efter en Logistics Invoice Control som vill sommarjobba hos oss under sommaren 2023.
Denna tjänst pågår mellan som tidigast vecka 18 och vecka 37 som senast. Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat team och dina arbetstider kommer vara förlagda till dagtid.

Beskrivning av tjänsten
Som kontrollant av logistikfakturor kommer du få möjlighet att prova på ett jobb med varierande arbetsuppgifter. Du har din arbetsplats i Frövi och tillhör avdelningen Logistics Frövi/Gävle som ingår i Supply Chain Management/Logistics. Uppdraget för avdelningen handlar om att stödja Billeruds övergripande mål genom att operera de mest proaktiva, pålitliga och effektiva försörjningskedjor i branschen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att kontrollera, matcha, kontera och bestryka våra logistikoperatörers fakturor samt att stödja logistikkostnadsstyrningen. Det är en social roll vilket innebär flertal interna och externa kontakthanteringar. Du är en viktig del i ett team som arbetar tillsammans att nå uppsatta mål.
Du kommer bland annat arbeta med:
• Stödja logistikkostnadsstyrningen.
• Kontrollera, matcha, kontera och bestyrka logistikoperatörers fakturor.
• Hantera interna och externa kontakter.
Vi sätter säkerheten först! Hos oss på Billerud ansvarar vi alla för att bidra till en säker arbetsmiljö. Läs mer om vårt ‘Safety First’-arbete här.
https://www.billerud.se/om-billerud/hallbarhet/sakerheten-forst

Kvalifikationer
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
• Måste ha fyllt 18 år.
Vi ser det som meriterande att du fortsatt din utbildning efter gymnasiet mot en högskole- och/eller universitetsutbildning med inriktning mot logistik, Supply Chain Management eller företagsekonomi eller likvärdig utbildning. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är det meriterande. Vi värdesätter även att du har en god datorvana och att din systemförståelse är övergripande hög.
Stor vikt kommer även läggas vad dina personliga egenskaper som i kombination med tidigare erfarenheter avgör om du är rätt person för oss


Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Logistics Invoice Control är du en positiv och noggrann person som gillar siffror. Du är en lagspelare som förstår värdet i en trygg och säker arbetsmiljö och du är en person som ser möjligheter när utmaningar uppstår. Det vi värderar hos oss är ett stort engagemang och en vilja att lära sig nya saker.
Våra värderingar är viktiga för oss på Billerud och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Sätt kunden i fokus, våga prova nytt, driv förändring och värna om varandra.


Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten innan du söker? Varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Olson, Senior Manager Strategic Logistics Frövi/Gävle på telefonnummer +4658137225 eller på email [email protected]
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Marcus Blomberg, HR Administratör på telefonnummer +46722207367 eller på email [email protected]


Ansökningsinformation
Varmt välkommen med din ansökan senast 28 februari 2023!
Urval sker i regel efter ansökningsperiodens slut. Som kandidat kommer du få en första återkopplingen om ett potentiellt nästa steg via email och vi rekommenderar att du håller utkik i din mailkorg under mars för att inte missa information från teamet på Billerud.
Kandidater som går vidare till ett första steg i denna process kommer bli ombedda att genomföra ett problemlösnings- samt ett personlighetstest. Som ett andra steg i processen kommer vi bjuda in aktuella kandidater till intervju.
På Billerud sätter vi säkerheten först och slutkandidaten kommer bli ombedd att i enlighet med vår policy att genomföra ett Drog- & Alkoholtest på vår företagshälsovård.

Lär känna tidigare sommarjobbare!
Vi har många karriärvägar inom Billerud där tiden som sommarjobbare ger dig en fantastisk insikt i vår verksamhet. Läs gärna mer här om hur våra tidigare sommarjobbare har utvecklats och vad deras upplevelser om sommarjobb som en ingångsport till Billerud.
https://www.billerud.se/karriar/varfor-billerud/karriarmojligheter Visa mindre

Ekonomiadministratör

Tjänsten omfattar löneadministation, fakturering, löpande redovisning och bokföring. Att sköta rapporteringar och avtal. Receptionsarbete och kundkontakter förekommer samt protokollsskrivning. Tjänsten är på halvtid. Kunskaper i bokförings- och redovisningsprogram är nödvändiga. Du måste vara noggrann och tycka om att möta människor. Anställningsintervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Visa mer
Tjänsten omfattar löneadministation, fakturering, löpande redovisning och bokföring. Att sköta rapporteringar och avtal. Receptionsarbete och kundkontakter förekommer samt protokollsskrivning.
Tjänsten är på halvtid. Kunskaper i bokförings- och redovisningsprogram är nödvändiga. Du måste vara noggrann och tycka om att möta människor.
Anställningsintervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Visa mindre

ekonomiassistent

Ansök    Jan 31    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en engagerad, noggrann och ansvarsfull person med ett intresse för ekonomi och en vilja att växa i tjänsten som ekonomiassistent på ett uppdrag hos vår kund ca 30 minuter norr om Lindesberg. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Uppdraget ger dig en möjlighet att få en god inblick i ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad, noggrann och ansvarsfull person med ett intresse för ekonomi och en vilja att växa i tjänsten som ekonomiassistent på ett uppdrag hos vår kund ca 30 minuter norr om Lindesberg. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Uppdraget ger dig en möjlighet att få en god inblick i företagets spännande verksamhet och du kommer även att vara delaktig i att effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på företaget. Din roll som ekonomiassistent kommer att vara att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt vara en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar.

Tjänsten startar omgående och pågår initialt fram tills 2023-08-31 med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Uppdraget är på 80% och arbetet sker på plats under arbetstiderna 07:30-16:00 på följande dagar: Måndag, tisdag, torsdag och fredag
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-02-06. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Uppdraget ger dig en möjlighet att få en god inblick i företagets spännande verksamhet och du kommer även att vara delaktig i att effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på företaget. Din roll som ekonomiassistent kommer att vara att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt vara en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:


3-årig gymnasial utbildning mot ekonomi eller motsvarande
Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete med månadsbokslut, redovisning, avstämningar, kund- och leverantörskontra
Mycket goda kunskaper i Officepaketet och IT-kompetens
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
B-körkort är ett krav


Meriterande
Högskoleutbildning inom ekonomi
Erfarenhet av ekonomiarbete från statlig eller annan offentlig verksamhet
Erfarenhet från budgeteringsprocessen, planering, utfallsanalys, uppföljning, avvikelserapportering, prognos, mm
Erfarenhet från arbete inom UBW (Agresso m.fl.)
Erfarenhet från andra system som Visma proceedo och Diabas.


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Ekonomiadministratör till Barn och utbildningsförvaltningen

Ansök    Nov 14    Lindesbergs kommun    Ekonomiassistent
Arbetet som administratör innebär att du arbetar som administrativt stöd till rektorer och biträdande rektorer i södra Lindesbergs kommun utifrån ett brett perspektiv. Du kommer ha din arbetsplats på Fröviskolan. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär: • Ekonomi, fakturahantering, upprättande av budget, prognoser och budgetuppföljning. Arbetsuppgifter inom Elevadministration och Personal/löner kan förekomma. Det som är kännetecknan... Visa mer
Arbetet som administratör innebär att du arbetar som administrativt stöd till rektorer och biträdande rektorer i södra Lindesbergs kommun utifrån ett brett perspektiv. Du kommer ha din arbetsplats på Fröviskolan.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Ekonomi, fakturahantering, upprättande av budget, prognoser och budgetuppföljning.

Arbetsuppgifter inom Elevadministration och Personal/löner kan förekomma.

Det som är kännetecknande för tjänsten är att du fungerar som spindeln i nätet och driver frågor i parallella processer samtidigt. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara en viktig stödfunktion för skolorna. Du kommer arbeta med service till både skolledning, personal, elever och föräldrar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Erfarenhet eller utbildning inom ekonomihantering såsom upprättande av budget, budgetuppföljning och bokslut är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av elevregistrering, arbetsrätt och lönesystemet Personec. Du har goda IT-kunskaper och är van dator- och systemanvändare.

Som person är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ. Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och har ett serviceinriktat bemötande. Tempot är tidvis högt och påverkas av skolans årshjul vilket kräver en förmåga att planera och prioritera ditt arbete.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Visa mindre

Erfaren redovisningskonsult sökes till BAS Konsult i Lindesberg

Ansök    Sep 30    Bas Konsult KB    Bokförare
Erfaren redovisningskonsult sökes till BAS Konsult i Lindesberg Vi söker en erfaren redovisningskonsult som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens, engagemang och gemenskap. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker! I vår organisation har vi lång erfarenhet och stor kunskap av revision & redovisning. Vi har kontor i Kumla, Örebro, Vingåker och Lindesberg. BAS Konsult är en del av LR Revision & Redovi... Visa mer
Erfaren redovisningskonsult sökes till BAS Konsult i Lindesberg
Vi söker en erfaren redovisningskonsult som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens, engagemang och gemenskap. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker!
I vår organisation har vi lång erfarenhet och stor kunskap av revision & redovisning. Vi har kontor i Kumla, Örebro, Vingåker och Lindesberg. BAS Konsult är en del av LR Revision & Redovisning, som är ett nätverk av lokalt ägda byråer, med fler än 70 kontor över hela Sverige. Nu letar vi efter förstärkning till kontoret i Lindesberg.
Arbetsuppgifter
Vi på BAS Konsult är idag 4 medarbetare och arbetar framför allt med små och medelstora ägarledda företag. Goda relationer är kärnan i företagets affärer och arbetet är därför inriktat på helhetsansvar och långsiktigt arbete. Som medarbetare får du därför ett större ansvar och en större roll, men också ett stort utrymme att skapa och styra din vardag.
I denna roll får du ett eget kundansvar och hanterar bland annat löpande bokföring, rapportering, bokslut och inkomstdeklarationer. Du har en konsultativ roll och fungerar som rådgivare i hela kundens ekonomiprocess. Som en del i det arbetet kommer du även att hjälpa våra kunder att digitalisera och effektivisera sin ekonomifunktion. Då varje företag har olika behov anpassar du arbetet så att varje kund får det ekonomiska stöd som den är i behov av. Du arbetar nära dina kollegor och har alltid någon att rådfråga och diskutera med.
Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.baskonsult.se
Din profil
Vi söker dig som har ett intresse för företagande och näringsliv samt en vilja av att skapa och leverera kundvärde med stort yrkesmässigt engagemang. Du har eftergymnasial utbildning inom redovisning samt erfarenhet och 2-5 års erfarenhet i en roll som redovisningskonsult.
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är mån om att arbeta kundorienterat. Som person är du social och serviceinriktad och kan hantera många uppdrag samtidigt. Du trivs med att ta eget ansvar för din planering och dina arbetsuppgifter. Vi värdesätter att du är kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Bli en del av BAS Konsult du också!
Övrig information
Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning.
Körkort och tillgång till bil är ett plus.
Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering sker fortlöpande.
Välkommen med din ansökan märkt ” Erfaren redovisningskonsult” till [email protected]
Om du har några frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande Karin Wallin på [email protected]. Sista ansökningsdagen är 31 oktober. Urval sker löpande så e-posta din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att träffa dig! Visa mindre

Semestervikariat till Logistics sökes BillerudKorsnäs Frövi/Rockhammar

Tänk om du kunde sommarjobba och bidra till en hållbar framtid? Vi söker nu efter en Logistics Invoice Control som vill sommarjobba i Frövi. På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenhet... Visa mer
Tänk om du kunde sommarjobba och bidra till en hållbar framtid?

Vi söker nu efter en Logistics Invoice Control som vill sommarjobba i Frövi.
På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter.
Tidsperioden för sommarjobbet är tidigast från vecka 18 och senast till vecka 37. Arbetstiden är dagtid.
Som kontrollant av logistikfakturor kommer du få möjlighet att prova på ett jobb med varierande arbetsuppgifter. Du har din arbetsplats i Frövi och tillhör avdelningen Logistics Frövi/Gävle som ingår i Supply Chain Management/Logistics. Uppdraget för avdelningen handlar om att stödja BillerudKorsnäs övergripande mål genom att operera de mest proaktiva, pålitliga och effektiva försörjningskedjor i branschen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att kontrollera, matcha, kontera och bestryka våra logistikoperatörers fakturor samt att stödja logistikkostnadsstyrningen. Det är en social roll vilket innebär flertal interna och externa kontakthanteringar. Du är en viktig del i ett team som arbetar tillsammans att nå uppsatta mål.
Du kommer bland annat arbeta med:
Stödja logistikkostnadsstyrningen.
Kontrollera, matcha, kontera och bestyrka logistikoperatörers fakturor.
Hantera interna och externa kontakter.

Kvalifikationer
Krav för tjänsten:
Avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Du måste ha fyllt 18 år.

Vi ser det som meriterande att du fortsatt din utbildning efter gymnasiet mot en högskole- och/eller universitetsutbildning med inriktning mot logistik, Supply Chain Management eller företagsekonomi eller likvärdig utbildning. Vi värdesätter även att du har en god datorvana och att din systemförståelse är övergripande hög.
Stor vikt kommer även läggas vad dina personliga egenskaper som i kombination med tidigare erfarenheter avgör om du är rätt person för oss.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Logistics Invoice Control är du en positiv och noggrann person som gillar siffror. Du är en lagspelare som förstår värdet i en trygg och säker arbetsmiljö och du är en person som ser möjligheter när utmaningar uppstår. Det vi värderar hos oss är ett stort engagemang och en vilja att lära sig nya saker.
För oss är det viktigt att du känner igen dig i BillerudKorsnäs värdeord; Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring, Värna om varandra.
Kontakta oss
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Peter K Olson, Senior Manager Strategic Logistics, Frövi/Gävle [email protected] /+46761253292
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt med Fredrik Jansson, HR Specialist, [email protected] / 0581-37104
Ansökningsinformation
Om du vill bli vår nästa medarbetare som tillsammans med oss utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid är du välkommen med din ansökan senast 28 februari 2022.
Urval sker löpande och vi kontaktar dig för nästa steg. Visa mindre

Redovisningsassistent

Ansök    Okt 28    Bas Konsult KB    Redovisningsassistent
Nu söker vi en redovisningsassistent som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens och engagemang. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker! BAS Konsult är ett företag med fokus på att personalen ska må bra. På kontoret i Lindesberg finns stor kunskap och lång erfarenhet och nu letar vi förstärkning. Vi är en del av LR Revision & Redovisning som är ett nätverk av lokalt ägda redovisningsbyråer, med fler... Visa mer
Nu söker vi en redovisningsassistent som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens och engagemang. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker!
BAS Konsult är ett företag med fokus på att personalen ska må bra. På kontoret i Lindesberg finns stor kunskap och lång erfarenhet och nu letar vi förstärkning. Vi är en del av LR Revision & Redovisning som är ett nätverk av lokalt ägda redovisningsbyråer, med fler än 70 kontor i organisationen som finns över hela Sverige.
Bli en del av BAS Konsult och LR du också!


VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi på BAS Konsult arbetar framför allt med små och medelstora ägarledda bolag. Goda relationer är kärnan i företagets affärer och arbetet är därför inriktat på helhetsansvar och långsiktigt arbete. Som medarbetare får du därför ett större ansvar och en större roll, men också ett stort utrymme att skapa och styra din vardag.
Som redovisningsassistent hos oss kommer du att arbeta med löpande bokföring, avstämningar, rapportering, skattefrågor, bokslut, deklarationsarbete och en fortlöpande kontakt med kunder. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med varierande uppgifter samt kunder i många olika branscher.
Då varje bolag har olika behov anpassar du arbetet så att varje kund får det ekonomiska stöd som den är i behov av. Du arbetar nära dina kollegor och har alltid någon att rådfråga och diskutera med.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en relevant utbildningsbakgrund, gärna med tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning och som vill utvecklas vidare inom området. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är mån om att arbeta kundorienterat.
Som person är du social och serviceinriktad och kan hantera många uppdrag samtidigt. Du trivs med att ta eget ansvar för din planering och dina arbetsuppgifter. Vi värdesätter att du är förtroendeingivande och kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Vi ser fram emot att träffa dig! Visa mindre

Logistics Invoice Control

Tänk om du kunde sommarjobba och bidra till en hållbar framtid? Vi söker nu efter en Logistics Invoice Control som vill sommarjobba i Frövi. På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter... Visa mer
Tänk om du kunde sommarjobba och bidra till en hållbar framtid? Vi söker nu efter en Logistics Invoice Control som vill sommarjobba i Frövi.
På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter.
Tidsperioden för sommarjobbet är tidigast från vecka 18 och senast till vecka 37. Arbetstiden för denna tjänst är dagtid.
Beskrivning av tjänsten
Som kontrollant av logistikfakturor kommer du få möjlighet att prova på ett jobb med varierande arbetsuppgifter. Du har din arbetsplats i Frövi och tillhör avdelningen Logistics Frövi/ Gävle som ingår i Supply Chain Management/ Logistics. Uppdraget för avdelningen handlar om att stödja BillerudKorsnäs övergripande mål genom att operera de mest proaktiva, pålitliga och effektiva försörjningskedjor i branschen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att kontrollera, matcha, kontera och bestryka våra logistikoperatörers fakturor samt att stödja logistikkostnadsstyrningen. Det är en social roll vilket innebär flertal interna och externa kontakthanteringar. Du är en viktig del i ett team som arbetar tillsammans att nå uppsatta mål.
Du kommer att arbeta med:
Stödja logistikkostnadsstyrningen
Kontrollera, matcha, kontera och bestyrka logistikoperatörers fakturor
Hantera interna och externa kontakter

Kvalifikationer
Avslutad eller pågående gymnasieutbildning med godkända betyg.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Du måste ha fyllt 18 år

Vi ser det som meriterande att du fortsatt din utbildning efter gymnasiet mot en högskole- och/eller universitetsutbildning med inriktning mot logistik, Supply Chain Management eller företagsekonomi alt. motsvarande utbildningar. Vi värdesätter även att du har en god datorvana och att din systemförståelse är övergripande hög. Stor vikt kommer även läggas vad dina personliga egenskaper som i kombination med tidigare erfarenheter avgör om du är rätt person för oss.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Logistics Invoice Control är du en positiv och noggrann person som gillar siffror. Du är en lagspelare som förstår värdet i en trygg och säker arbetsmiljö och du är en person som ser möjligheter när utmaningar uppstår. Det vi värderar hos oss är ett stort engagemang och en vilja att lära sig nya saker.
För oss är det viktigt att du känner igen dig i BillerudKorsnäs värdeord; tänka nytt, känna ansvar, samarbete och skapa värde.
Kontakt
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Peter K Olson, Senior Manager Strategic Logistics, Frövi/ Gävle. [email protected] /+46761253292
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt med Hanna Eriksson, Talent Acquisition Partner, [email protected] alt. +46722067033
Ansökningsinformation
Om du vill bli vår nästa medarbetare som tillsammans med oss utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid är du välkommen med din ansökan senast 28 februari 2021.
Urval sker löpande och vi kontaktar dig för nästa steg. Visa mindre

Administratör till Barn och utbildningsförvaltningen

Ansök    Jun 9    Lindesbergs kommun    Ekonomiassistent
Arbetet som administratör innebär att du arbetar som administrativt stöd till rektorer och biträdande rektorer i södra Lindesbergs kommun utifrån ett brett perspektiv. Du kommer ha din arbetsplats på Fröviskolan. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter innebär: • Ekonomi, fakturahantering, upprättande av budget, prognoser och budgetuppföljning. • Elevadministration och betygshantering för grundskola • Personalredogörare för anställda och vikarier Det so... Visa mer
Arbetet som administratör innebär att du arbetar som administrativt stöd till rektorer och biträdande rektorer i södra Lindesbergs kommun utifrån ett brett perspektiv. Du kommer ha din arbetsplats på Fröviskolan.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär:
• Ekonomi, fakturahantering, upprättande av budget, prognoser och budgetuppföljning.
• Elevadministration och betygshantering för grundskola
• Personalredogörare för anställda och vikarier

Det som är kännetecknande för tjänsten är att du fungerar som spindeln i nätet och driver frågor i parallella processer samtidigt. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara en viktig stödfunktion för skolorna. Du kommer arbeta med service till både skolledning, personal, elever och föräldrar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Erfarenhet eller utbildning inom ekonomihantering såsom upprättande av budget, budgetuppföljning och bokslut är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av elevregistrering, arbetsrätt och lönesystemet Personec. Du har goda IT-kunskaper och är van dator- och systemanvändare.

Som person är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ. Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och har ett serviceinriktat bemötande. Tempot är tidvis högt och påverkas av skolans årshjul vilket kräver en förmåga att planera och prioritera ditt arbete.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Visa mindre

Fakturakontrollant

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt för... Visa mer
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Tänk om du kunde sommarjobba och bidra till en hållbar framtid?

Nu söker vi efter en Fakturakontrollant till Frövi. 

På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter.

Perioden för sommarjobbet är från tidigast v. 18 till senast v. 37.
Tjänsten är på dagtid. 

Om tjänsten
Som Fakturakontrollant kommer du få möjlighet att prova på flertal olika arbetsuppgifter. Du tillhör avdelningen som heter Logistics Compliance & Control inom Sourcing & Technology. Logistics uppdrag handlar om att stödja BillerudKorsnäs övergripande mål genom att operera de mest proaktiva, pålitliga och effektiva försörjningskedjorna i branschen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att kontrollera, matcha, kontera och bestyrka våra logistikoperatörers fakturor samt att stödja logistikkostnadsstyrningen. Det är en social roll vilket innebär flertal interna och externa kontakthanteringar

Du kommer att arbeta med:
 - Hantera effektiva försörjningkedjor
 - Kontrollera, matcha, kontera och bestyrka våra logistikoperatörers fakturor
 - Stödja logistikkostnadsstyrningen.
 - Hantera interna och externa kontakter. 

Kvalifikationer
 - Avslutad eller pågående gymnasieutbildning - krav på godkända betyg
 - Du ska ha fyllt 18 år.
 - Du skall ha goda kunskaper att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift
 - Meriterande med datorvana.
 - Meriterande med högskole-/universitetsutbildning i Logistik/Supply Chain Management/Företagsekonomi eller motsvarande utbildningar samt systemförståelse. 

Personliga egenskaper
Vi sätter alltid säkerheten först. Därför ser vi att du är naturligt ansvarstagande och tänker på både dig själv och personer runt omkring dig. Vi vill gärna att du känner igen dig i våra värdeord på BillerudKorsnäs; tänka nytt, känna ansvar, samarbete och skapa värde.

Kontakt och rekryteringsprocess
Välkommen med din ansökan senast 2020-03-01.
Urval sker löpande och vi kontaktar dig för nästa steg. 

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Olson, Chef Logistics Compliance & Control, tel. 0581-37 225 alt. 076-12 53 292.
Vid frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Sofia Rehnwall, HR-administratör Tel: 0581-37151 alt. mejl: [email protected].

Välkommen till oss på BillerudKorsnäs Visa mindre