Lediga jobb som Logistiker i Lindesberg

Se lediga jobb som Logistiker i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Logistikmedarbetare sökes till Linde Maskiner

Ansök    Jul 12    AB Linde Maskiner    Logistiker
Vid Lindesjöns strand i det vackra Bergslagen har Linde Maskiner verkat sedan 1853. Mer än hälften av alla tunga lastvagnar som tillverkas i Europa har t.ex. plåtkomponenter från Linde Maskiner i sig. Vi jobbar med plåt från någon millimeters tjocklek upp till 25 mm. Vi automatpressar, laserskär, hydraulpressar, svetsar och monterar. Vår affärsidé är att vi levererar, utifrån kundernas specifikationer, plåtkomponenter och sammanbyggnader med de högsta krav... Visa mer
Vid Lindesjöns strand i det vackra Bergslagen har Linde Maskiner verkat sedan 1853. Mer än hälften av alla tunga lastvagnar som tillverkas i Europa har t.ex. plåtkomponenter från Linde Maskiner i sig. Vi jobbar med plåt från någon millimeters tjocklek upp till 25 mm. Vi automatpressar, laserskär, hydraulpressar, svetsar och monterar.
Vår affärsidé är att vi levererar, utifrån kundernas specifikationer, plåtkomponenter och sammanbyggnader med de högsta kraven på kvalitet och leveranssäkerhet. Vi vinner och behåller affärer genom att vara en konkurrenskraftig, kunnig och pålitlig partner.
Om jobbet:
Vi söker dig som är stresstålig och gillar att ha många bollar i luften. Det kan ibland innebära att arbeta mot en deadline, där man behöver göra rätt prioriteringar så arbetet blir klart i tid. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du kommer att arbeta i ett positivt och engagerat team där samarbete står i fokus.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet från arbete inom logistik, kundservice eller lagerarbete
• Administrativ erfarenhet samt vana av arbete i Excel
• Vana vid att arbeta i ett högt tempo
• Talar och skriver engelska


Med kunden i fokus kommer du tillsammans med dina kollegor i logistikteamet dagligen arbeta med att säkerställa att våra kunder får rätt produkter i rätt tid! Arbetet som logistikmedarbetare omfattar dagliga kontakter med såväl externa kunder som ett stort antal interna kontakter. Som logistikmedarbetare kommer du att ingå i ett team av 3 personer med ett strukturerat arbetssätt. Du kommer att arbeta med kunder, leveransbevakning, inköp, ordermottagning, mm.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du strukturerad och trivs att arbeta självständigt i högt tempo. Du tycker det är viktigt att hålla en hög kvalitet på det arbete du utför. Dessutom är du glad och positiv och har lätt att samarbeta med andra och anpassa dig till ändrade förhållanden och nya situationer. Du är som person noggrann, ansvarstagande och har lätt för att analysera information och lösa problem.


Anställningen påbörjas med en visstidsanställning med möjligheter till en tillsvidareanställning.
Intervjuer kommer påbörjas efter annonseringstidens slut, välkommen med din ansökan! Visa mindre

Utbilda dig till busschaufför & säkra ditt jobb framåt!

Inledning Vill du arbeta som busschaufför och bli en del av ett bolag som värnar om sina medarbetare samtidigt som de värdesätter trygghet, kvalitet och miljömedvetenhet? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som busschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos Bergkvarabuss. Varmt välkommen med din ansö... Visa mer
Inledning
Vill du arbeta som busschaufför och bli en del av ett bolag som värnar om sina medarbetare samtidigt som de värdesätter trygghet, kvalitet och miljömedvetenhet? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som busschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos Bergkvarabuss. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande.

Om Bergkvarabuss
Bergkvarabuss grundades 1975 och har sedan dess expanderat till att omfatta hela Sverige. Idag är Bergkvara buss en betydande aktör med 1300 bussar och cirka 2000 anställda. Företaget är en del av koncernen Mekka Traffic Group, en av de ledande företagsgrupperna inom den svenska bussbranschen. De erbjuder en omfattande service inom upphandlad kollektivtrafik, skoltrafik samt kommersiell linje- och beställningstrafik. Koncernen har etablerat sig på över 30 orter runt om i Sverige.

Bergkvarabuss är ett företag som värderar sina medarbetare och som arbetar för trygghet och god trivsel för deras medarbetare. Tillsammans med Professionals Nord inleder de nu en fantastisk möjlighet för rätt person att få både utbildning och sedan arbete på Bergkvarabuss.

Information om utbildningen
Start: 20:e maj 2024
Examen: Prel. Början på september 2024
Utbildningsort: Laxå med några moment på distans 

Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen. Utbildningen kommer kombineras av lärarledda sessioner och självstudier. Efter utbildningen kommer du ha en garanterad anställning via Professionals Nord med uppdrag som busschaufför hos Bergkvarabuss. Vi erbjuder dig en utbildning som kommer varva teoretiska och praktiska moment och som ger dig de behörigheter som krävs för att kunna utföra ditt arbete som busschaufför. I detta innefattar yrkeskompetensbevis (YKB) samt D-körkort.

Information om tjänsten
Under programmet förbereds du inför rollen som busschaufför via Professionals Nord med uppdrag hos Bergkvarabuss. Efter avslutad utbildning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som chaufför och ett garanterat jobb på Bergkvarabuss. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du i dialog med din konsultchef sedan överrekryterad till Bergkvarabuss.

I rollen som busschaufför utgår du från depån i Frövi. Du har ett varierat arbete genom att det kommer vara olika körningar och arbetstider. Trafikdygnet sträcker sig från tidig morgon till sen kväll.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Bergkvarabuss önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected].

Vi söker dig som:
• Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som busschaufför
• Har B-körkort
• Är 24 år eller äldre då det krävs för D-kort
• Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift

Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska lyckas med utbildningen och trivas i arbetet. Vi söker därför dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet för att sedan briljera i din nya tjänst. Naturligtvis är du serviceinriktad och bekväm i interaktionen med andra människor. Dessutom är du självgående och har förmågan att lösa problem och övervinna hinder som kan uppstå under arbetets gång. Du har även en grundläggande teknisk förståelse för fordon och kan självständigt hantera mindre tekniska utmaningar. Vi söker efter dig som även är flexibel och kan anpassa dig till olika situationer.

FÖRSTA ARBETSDAG: Prel. 9:e september
OMFATTNING: Heltid
STAD: Frövi
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund
ÖVRIGT: Innan anställning ingås krävs godkänt utdrag ur belastningsregistret

Ansökningsprocessen
När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. Visa mindre

Utbilda dig till busschaufför & säkra ditt jobb framåt!

Vill du arbeta som busschaufför och bli en del av ett modernt bolag som värdesätter god sammanhållning och som värnar om sina medarbetare? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som busschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos Connect Bus. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om Conne... Visa mer
Vill du arbeta som busschaufför och bli en del av ett modernt bolag som värdesätter god sammanhållning och som värnar om sina medarbetare? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som busschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos Connect Bus. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande.

Om Connect Bus
Connect Bus och Karlsson Buss från Sverige bildar tillsammans med norska Torghatten Buss, Norgesbuss, Trønderbilene och Sørlandsruta en nordisk busskoncern där fokus ligger på hållbarhet, digitalisering och att tillsammans vara det ledande bussföretaget i Norden som driver branschen framåt. De är idag 3700 medarbetare, 2700 fordon, 64 depåer och finns över hela Sverige och Norge som en av de största kollektivtrafikoperatörerna.

Connect Bus är ett företag som värderar sina medarbetare och strävar efter att vara den bästa arbetsgivaren i branschen. Tillsammans med Professionals Nord inleder de nu en fantastisk möjlighet för rätt person att få både utbildning och sedan arbete på Connect Bus.

Information om utbildningen
Start: 22 januari 2024
Examen: Prel. mitten av april 2024
Arbetsort: Lindesberg

Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen. Utbildningen kommer kombineras av lärarledda sessioner och självstudier. Efter utbildningen kommer du ha en garanterad anställning via Professionals Nord med uppdrag som busschaufför hos Connect Bus i Lindesberg. Vi erbjuder dig en utbildning som kommer varva teoretiska och praktiska moment och som ger dig de behörigheter som krävs för att kunna utföra ditt arbete som busschaufför. I detta innefattar yrkeskompetensbevis (YKB) samt D-körkort.

Information om tjänsten
Under programmet förbereds du inför rollen som busschaufför via Professionals Nord med uppdrag hos Connect Bus. Efter avslutad utbildning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som chaufför och ett garanterat jobb på Connect Bus. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du i dialog med din konsultchef sedan överrekryterad till Connect Bus.

I rollen som busschaufför utgår du från depån i Lindesberg. Du har ett varierat arbete genom att det kommer vara olika körningar och arbetstider. Trafikdygnet sträcker sig från tidig morgon till sen kväll.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Connect Bus önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Vi söker dig som:

• Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som busschaufför
• Har B-körkort
• Är 24 år eller äldre då det krävs för D-kort
• Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift

Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska lyckas med utbildningen och trivas i arbetet. Vi söker därför dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet för att sedan briljera i din nya tjänst. Du är självklart serviceinriktad och känner dig bekväm i mötet med andra människor. Vidare är du självgående och lösningsorienterad i arbetet och är flexibel med att rutterna kan komma att ändras under arbetspassets gång.  

START: Utbildningsstart 22 januari 2024
OMFATTNING: Heltid
STAD: Lindesberg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Ansökningsprocessen
När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. Visa mindre

Delivery Planner

Beskrivning av tjänsten På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter. Logistics är en verksamhetsfunktion inom Supply Chain som har i uppgift att ombesörja logistik av färdiga produkter... Visa mer
Beskrivning av tjänsten
På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter.
Logistics är en verksamhetsfunktion inom Supply Chain som har i uppgift att ombesörja logistik av färdiga produkter från bruk till kund. På avdelningen har vi medarbetare som arbetar som Delivery Planner, en viktig roll som operativt hanterar brukets leveranser.
Delivery Planner är ett varierande och roligt arbete där kunden alltid är i fokus. Du är en viktig del i ett team som tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli bättre.
Du kommer att arbeta med:
· Planering av leveranser till kund
· Planering av leveranser till externa terminaler
· Beställning av material
Tjänsten är ett vikariat pga föräldraledighet med placeringsort Frövi. Tidsperioden är initialt 6 månader med goda chanser till förlänging
Kvalifikationer
Civilekonom/civilingenjör eller motsvarande för tjänsten relevant erfarenhet
Goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande att du har erfarenhet av logistik, produktionsplanering eller kundtjänst i industriell miljö. Vi värdesätter även god datorvana, kommunikativ förmåga samt systemförståelse.
Det är till din fördel om du har arbetslivserfarenhet från liknande roller där service varit en central del.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Delivery Planner är du är en positiv och driven person med hög servicekänsla och du ser möjligheter när utmaningar uppstår. Vi värdesätter att du förstår leveransprocessens olika delar och hur den bidrar till servicegraden. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och förstår värdet i en trygg och säker arbetsmiljö. Vi värderar även ett stort engagemang och en vilja att lära sig nya saker.
För oss är det viktigt att du känner igen dig i BillerudKorsnäs värdeord; tänka nytt, känna ansvar, samarbete och skapa värde.
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper som i kombination med tidigare erfarenheter och kompetenser avgör om du är rätt person för oss.
Kontakt
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Peter K Olson, Senior Manager Strategic Logistics, Frövi/ Gävle. [email protected] /+46761253292
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt med David Magnusson, HR Business Partner. [email protected]
Sista dag för ansökan
2021-02-28
Ansökningsinformation
Om du vill bli vår nästa medarbetare som tillsammans med oss utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid är du välkommen med din ansökan senast 28 februari 2021.
Urval sker löpande. Visa mindre

Sales & Operations Planner

Ansök    Okt 17    TNG Group AB    Logistiker
Har du ett intresse för sälj- och verksamhetsplanering (S&OP;)? Vill du arbeta i en internationell miljö? För uppdrag på ett globalt företag i norra Örebro län söker vi nu en planerare inom Sales & Operations planning. Här får du möjlighet att bidra med din analysförmåga och vara en viktig del i företagets framtida optimering av processer för att effektivt och flexibelt möta kundernas behov. Varmt välkommen med din ansökan! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? Vi e... Visa mer
Har du ett intresse för sälj- och verksamhetsplanering (S&OP;)? Vill du arbeta i en internationell miljö?

För uppdrag på ett globalt företag i norra Örebro län söker vi nu en planerare inom Sales & Operations planning. Här får du möjlighet att bidra med din analysförmåga och vara en viktig del i företagets framtida optimering av processer för att effektivt och flexibelt möta kundernas behov. Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i en global verksamhet. Du kommer in i en organisation som befinner sig i en förändringsprocess, där du har stora möjligheter att vara med att bidra. Här har du chans att påverka rollens innehåll och utveckling. 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du ansvarar för att utveckla och driva arbetet med att ta fram och implementera processen för Sales & Operations Planning. Detta är ett system för säkerställande av att aktiviteter i funktioner för sälja/leverera och där budget/prognos är koordinerade. Som planerare ansvarar du för balansering av tillgång och efterfrågan av material och resurser för ett stort antal flöden.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Rollen ingår i avdelningen för Supply chain och rapporterar till planeringschefen.

Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via TNG Tech, med stora möjligheter till anställning hos kund. Förväntad start snarast möjligt. 

Eftersom detta är ett konsultuppdrag vill vi att du ska känna dig trygg som konsult! Därför är det bra för dig att veta att vi på TNG är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester. 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har erfarenhet och intresse av att analysera stora mängder data. Du har vana av att genomföra simuleringar och analyser i Excel och utifrån dessa ta fram prognoser till beslutsunderlag. Vi tror att du har en bakgrund som t.ex. planerare, inköpare eller controller med god numerisk förmåga. 

Tidigare erfarenhet från internationella organisationer samt erfarenhet från förändringsarbete är meriterande. Vidare har du goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, då detta är koncernspråket.

Som person ser vi gärna att du är analytisk, har en förmåga att se helheten och att du är strukturerad. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer. Vidare trivs du i en föränderlig miljö där du får chansen att bidra till företagets fortsatta utveckling.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Visa mindre