Lediga jobb BillerudKorsnäs Aktiebolag (publ) i Lindesberg

Se alla lediga jobb från BillerudKorsnäs Aktiebolag (publ) i Lindesberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lindesberg som finns inom det yrket.

Team Leader till Produktionsplaneringen på BillerudKorsnäs i Frövi

Tänk om du fick gå till ett jobb där du utvecklas både som ledare och människa? Till Supply Chain och Customer Service Cartonboard söker vi nu en Team Leader till gruppen om Production Planners på BillerudKorsnäs i Frövi. Arbetet som Team Leader innebär att både operativt och strategiskt stötta och utveckla den befintliga verksamheten och att vara personalansvarig för ett team om fem medarbetare med befattningen Production Planner. Avdelningens fokus är at... Visa mer
Tänk om du fick gå till ett jobb där du utvecklas både som ledare och människa?
Till Supply Chain och Customer Service Cartonboard söker vi nu en Team Leader till gruppen om Production Planners på BillerudKorsnäs i Frövi. Arbetet som Team Leader innebär att både operativt och strategiskt stötta och utveckla den befintliga verksamheten och att vara personalansvarig för ett team om fem medarbetare med befattningen Production Planner. Avdelningens fokus är att på bästa sätt anpassa produktionsplanen, för att öka kundnytta och företagets lönsamhet. Som organisation utmärker vi oss som snabba och flexibla med ständigt kundfokus i alla led.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Driva arbetet på avdelningen och agera support i dagliga operativa frågor. Detta genom att ansvara för servicenivå, processer och åtaganden utifrån kundlöfte.
Driva strategiska frågor som hjälper verksamheten framåt. Detta genom att bland annat ansvara för att leda, strukturera och förbättra produktionsplaneringens processer och leverans genom tydliga mål.
Leda, utveckla, motivera och stötta teamet i att nå uppsatta mål med din expertis och coachande ledarskap.
Vara en samverkanspart för extern kontakt samt gentemot övriga gränssnitt inom Supply Chain, produktionsavsnitten samt övriga affärssegment.
Delta i och driva projekt.



Befattningen rapporterar till Manager Customer Service. Anställningsformen är tillsvidare och placeringsort är Frövi.
För att verka på bästa sätt i rollen ser vi att du som söker har:
En eftergymnasial utbildning, examen inom logistik eller ekonomi är meriterande.
Erfarenhet av att framgångsrikt bedriva ett coachande ledarskap.
Mycket god förståelse för planeringsprocesser.
Kunskap inom Supply Chain Management är meriterande.
Att flytande kunna kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift, är ett krav.



För att lyckas på bästa sätt i rollen som Team Leader trivs och motiveras du av leda förändring och ständiga förbättringar, för teamet och verksamhetens bästa. Du är tydlig i din kommunikation och kan anpassa budskap till mottagare och situation. Som person ser vi gärna att du är analytiskt lagd och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du lever redan idag BillerudKorsnäs värdeord: Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring, Värna om varandra.
Varför oss?
Utvecklingsmöjligheter genom vårt akademiprogram; Hållbart ledarskap. Läs mer här.
Möjlighet att leda i en förbättringsinriktad arbetsmiljö.
Möjlighet att påverka och bidra i Supply Chains fortsatta verksamhetsutveckling.
Prestationsbaserad bonus, tjänstepension och en rad olika förmåner.
Möjlighet att arbeta i en koncern med stort fokus på hållbarhet i alla led.



Välkommen med din ansökan senast 2022-08-11.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
BillerudKorsnäs är en arbetsgivare som uppmuntrar mångfald och alltid strävar efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vi använder rekryteringstester som en del av vår urvalsprocess, i syfte att ta objektiva beslut. Visa mindre

Customer Service Specialist

Vi söker nu två stycken Customer Service Specialists för visstidsanställning på BillerudKorsnäs i Frövi. Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta med utvecklande och varierande arbetsuppgifter. Du förväntas tillhandahålla förstklassig kundservice gällande orderprocessen, från förfrågan till slutleverans hos kund. Arbetet innebär nära dialog med kund och ansvarig säljare. Som Customer Service Specialist har du en central roll i arbetet för lev... Visa mer
Vi söker nu två stycken Customer Service Specialists för visstidsanställning på BillerudKorsnäs i Frövi.
Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta med utvecklande och varierande arbetsuppgifter. Du förväntas tillhandahålla förstklassig kundservice gällande orderprocessen, från förfrågan till slutleverans hos kund. Arbetet innebär nära dialog med kund och ansvarig säljare. Som Customer Service Specialist har du en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Koordinera hela ”order to cash”-processen.
Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura.
Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls.
Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet.


Du kommer att ingå i ett mindre team men arbeta på en avdelning om totalt 18 stycken Customer Service Specialist-kollegor, som alla arbetar mot olika marknader. På avdelningen delar man en bild om att trivsel på arbetet är viktigt och alla stävar efter att ge kunden bästa möjliga service. Som Customer Service Specialist rapporterar du till Team Leader Customer Service. Anställningsform är en visstidsanställning och tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort är Frövi. I denna tjänst finns viss möjlighet till flexibelt arbete.

Vi erbjuder dig:
En möjlighet att växa och utvecklas!
Många kollegor att lära sig av, både lokalt och internationellt.
Ett utmanande arbete med olika kunder och produkter.
Stora kontaktytor och samarbete inom företaget.
En självständig roll där du får stort ansvar för ditt eget arbete och är en viktig kugge i organisationens motor.
...och många flera andra anledningar som vi gärna berättar om!



Vi söker dig som har:
Högskole- eller Universitetsexamen, gärna inom logistik eller ekonomi, alternativt likvärdig erfarenhet.
Erfarenhet från arbete med externa kunder, exempelvis inom serviceyrke.
En god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden.
God datorvana och erfarenhet från att arbeta i olika IT system.
Du ska kunna kommunicera flytande engelska och svenska, i både tal och skrift. God kunskap i det tyska och franska språket är meriterande.



För att passa i rollen på bästa sätt behöver du ha en god kommunikativ förmåga. Vi tror att samarbete med andra är en framgångsfaktor, och ser gärna att du håller med oss om det! Som person ser vi gärna att du är van att omprioritera bland dina uppgifter och att du trivs med att den ena dagen inte är den andra lik. Vi tror att du som söker arbetar strukturerat, vilket innebär att du alltid levererar kvalitet. Du är en problemlösare och du har ett driv och en vilja att hitta bästa möjliga lösning för kunden.


Kontakt:
Alla ansökningar sker via vår hemsida och vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader för Customer Service Cartonboard Emelia Nydén per mail: [email protected], alt. via telefon: 070-1677615.


Ansökningsinformation:
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-28. Vi hanterar urvalet löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Alla ansökningar sker via vår hemsida och vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Visa mindre