Lediga jobb som Kundtjänstchef i Lindesberg

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Team Leader till Produktionsplaneringen på BillerudKorsnäs i Frövi

Tänk om du fick gå till ett jobb där du utvecklas både som ledare och människa? Till Supply Chain och Customer Service Cartonboard söker vi nu en Team Leader till gruppen om Production Planners på BillerudKorsnäs i Frövi. Arbetet som Team Leader innebär att både operativt och strategiskt stötta och utveckla den befintliga verksamheten och att vara personalansvarig för ett team om fem medarbetare med befattningen Production Planner. Avdelningens fokus är at... Visa mer
Tänk om du fick gå till ett jobb där du utvecklas både som ledare och människa?
Till Supply Chain och Customer Service Cartonboard söker vi nu en Team Leader till gruppen om Production Planners på BillerudKorsnäs i Frövi. Arbetet som Team Leader innebär att både operativt och strategiskt stötta och utveckla den befintliga verksamheten och att vara personalansvarig för ett team om fem medarbetare med befattningen Production Planner. Avdelningens fokus är att på bästa sätt anpassa produktionsplanen, för att öka kundnytta och företagets lönsamhet. Som organisation utmärker vi oss som snabba och flexibla med ständigt kundfokus i alla led.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Driva arbetet på avdelningen och agera support i dagliga operativa frågor. Detta genom att ansvara för servicenivå, processer och åtaganden utifrån kundlöfte.
Driva strategiska frågor som hjälper verksamheten framåt. Detta genom att bland annat ansvara för att leda, strukturera och förbättra produktionsplaneringens processer och leverans genom tydliga mål.
Leda, utveckla, motivera och stötta teamet i att nå uppsatta mål med din expertis och coachande ledarskap.
Vara en samverkanspart för extern kontakt samt gentemot övriga gränssnitt inom Supply Chain, produktionsavsnitten samt övriga affärssegment.
Delta i och driva projekt.



Befattningen rapporterar till Manager Customer Service. Anställningsformen är tillsvidare och placeringsort är Frövi.
För att verka på bästa sätt i rollen ser vi att du som söker har:
En eftergymnasial utbildning, examen inom logistik eller ekonomi är meriterande.
Erfarenhet av att framgångsrikt bedriva ett coachande ledarskap.
Mycket god förståelse för planeringsprocesser.
Kunskap inom Supply Chain Management är meriterande.
Att flytande kunna kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift, är ett krav.



För att lyckas på bästa sätt i rollen som Team Leader trivs och motiveras du av leda förändring och ständiga förbättringar, för teamet och verksamhetens bästa. Du är tydlig i din kommunikation och kan anpassa budskap till mottagare och situation. Som person ser vi gärna att du är analytiskt lagd och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du lever redan idag BillerudKorsnäs värdeord: Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring, Värna om varandra.
Varför oss?
Utvecklingsmöjligheter genom vårt akademiprogram; Hållbart ledarskap. Läs mer här.
Möjlighet att leda i en förbättringsinriktad arbetsmiljö.
Möjlighet att påverka och bidra i Supply Chains fortsatta verksamhetsutveckling.
Prestationsbaserad bonus, tjänstepension och en rad olika förmåner.
Möjlighet att arbeta i en koncern med stort fokus på hållbarhet i alla led.



Välkommen med din ansökan senast 2022-08-11.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
BillerudKorsnäs är en arbetsgivare som uppmuntrar mångfald och alltid strävar efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vi använder rekryteringstester som en del av vår urvalsprocess, i syfte att ta objektiva beslut. Visa mindre

Chef Kundcenter

Ansök    Okt 22    Consensus Sverige AB    Kundtjänstchef
Bergslagens Sparbank erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Verksamheten bedrivs genom sju kontor i Bergslagen. Närhet och lokal förankring är två av bankens viktigaste hörnstenar. Affärsvolymen uppgår till 20 miljarder kronor och antalet anställda är ca 60. Banken har sitt huvudkontor i Lindesberg och är marknadsledande i Bergslagen. Bergslagens Sparbank erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda mö... Visa mer
Bergslagens Sparbank erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Verksamheten bedrivs genom sju kontor i Bergslagen. Närhet och lokal förankring är två av bankens viktigaste hörnstenar. Affärsvolymen uppgår till 20 miljarder kronor och antalet anställda är ca 60. Banken har sitt huvudkontor i Lindesberg och är marknadsledande i Bergslagen.


Bergslagens Sparbank erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas och skapa värden för såväl våra kunder som dig själv, banken och vår ägare. Här kan ditt engagemang berika hela Bergslagen, såväl direkt som på sikt. Vi arbetar med ett decentraliserat arbetssätt som innebär tydliga mandat, befogenheter och ansvar. Allt som inte är under utveckling är under avveckling är en mening som styr vår verksamhet.

Vi söker nu en chef för vårt kundcenter som vill utvecklas i sitt ledarskap och som blir en viktig kugge i vårt fortsatta förändringsarbete.

Om rollen

Kundcenters huvuduppgift är att under dagtid besvara alla inkommande ärenden via telefon samt digitala kanaler såsom mail, app, livechatt etc från såväl privat- som företagskunder. Ditt team består av tre medarbetare som har bred och djup bankkompetens. Som chef för kundcenter blir ditt uppdrag att leda och fördela arbetet i gruppen samt stötta och coacha medarbetarna i det dagliga arbetet samt i deras vidareutveckling. Du kommer också själv till del att arbeta operativt med inkommande ärenden. 

I och med att våra kunders bankärenden sker digitalt i allt större utsträckning behöver våra processer och arbetssätt successivt anpassas. För att kunna tillgodose våra kunders behov och önskemål kommer du därför att leda förändringsprojekt med syfte att utveckla och effektivisera våra digitala kanaler och arbetssätt.

Tjänsten rapporterar till bankens rörelsechef och du blir placerad vid vårt huvudkontor i Lindesberg.

Vår kandidat

Vår kandidat har god förståelse för bankens affär och ett digitaliserat arbetssätt. Du har några års erfarenhet av bankarbete, gärna som privatrådgivare. Du har också någon form av ledarerfarenhet och har en vilja att fortsätta utvecklas i ditt ledarskap. Dessutom vill du aktivt delta i den utveckling som sker i digitaliseringen/tekniska utvecklingen och har förmåga att driva våra interna processer inom området. Swedsec Rådgivarlicens och Bolånelicens är formella krav för uppdraget liksom goda kunskaper i svenska och engelska. Det är önskvärt att du har utbildning på högskolenivå.

Du är en ansvarstagande, resultatinriktad coach och lagspelare som leder mot uppsatta mål och som drivs av att se dina medarbetare växa. Likaså är du en tillgänglig, kommunikativ och prestigelös ledare som med ditt engagemang bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen.

Som person är du serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer. Du tycker om när tempot är högt och uppgifterna varierade samtidigt som du har förmåga att skapa struktur och prioritera. 

Välkommen till en attraktiv arbetsplats där du får goda möjligheter till personlig utveckling!

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar vi med Consensus. För mer information är du välkommen att kontakt Fanny Bergstedt 070-698 36 86 eller Lena Ottaway 070-547 36 00. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu senast 11 november. Visa mindre