Lediga jobb som Övriga administrations- och servicechefer i Lindesberg

Se lediga jobb som Övriga administrations- och servicechefer i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Säkerhetschef

Ansök    Jul 15    Lindesbergs kommun    Säkerhetschef
Vision 2040: Med ett jäklar anamma skapar vi det storslagna i det lilla!  I vår kommun skapar vi tillsammans en plats på jorden där vardagsnära trygghet möter naturens skönhet och människors vilja av järn. Från höga höjder till glittrande sjöar, från en levande landsbygd till småstadens liv och rörelse – hos oss är varje plats unik och en viktig del av helheten. För vi vet att det är tillsammans som vi skapar vår framtid – med stolthet för vår långa hist... Visa mer
Vision 2040: Med ett jäklar anamma skapar vi det storslagna i det lilla! 

I vår kommun skapar vi tillsammans en plats på jorden där vardagsnära trygghet möter naturens skönhet och människors vilja av järn. Från höga höjder till glittrande sjöar, från en levande landsbygd till småstadens liv och rörelse – hos oss är varje plats unik och en viktig del av helheten.

För vi vet att det är tillsammans som vi skapar vår framtid – med stolthet för vår långa historia och med ett jäklar anamma.

Lindesbergs kommun är den lagom stora kommunen där du får möjlighet att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. I den lagom stora kommunen är det lätt till samarbete och du har möjlighet att påverka.

Nu söker vi dig; en erfaren ledare med säkerhetstänk som tillsammans med oss ska arbeta med att stärka Lindesbergs kommuns beredskaps- och säkerhetsförmåga.

ARBETSUPPGIFTER
Idag ingår kommunens beredskaps- och säkerhetsarbete i Kanslienhetens grunduppdrag. När denna tjänst tillsätts kommer en ny enhet skapas med renodlat uppdrag för beredskap och säkerhet. Där får du möjlighet att forma enhetens arbetssätt. Kommunen har idag två säkerhetssamordnare som placeras på den nya enheten och som du därmed får personal- och arbetsmiljöansvar för. 

Som säkerhetschef kommer du ansvara för: 

• Samordning av kommunens säkerhetsarbete
• Leda och fördela arbete gällande brottsförebyggande arbete och civilberedskap
• Personal- och arbetsmiljöansvar för enhetens medarbetare.

Du har fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Du ska på ett kostnadseffektivt sätt leda, planera, samordna och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer och ekonomiska ramar. Det finns ett nära samarbete med våra stödfunktioner inom t.ex. personal och ekonomi. Samverkan med fackliga organisationer är viktigt för att fortsätta främja en god arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. 

Rollen innebär hög grad av samverkan såväl inom kommunen som med andra myndigheter i syfte att samordna beredskaps- och säkerhetsrelaterade frågor. 

Du rapporterar till kommundirektör och ingår i Kommunstyrelseförvaltningens ledningsgrupp. Du kommer ha en nära dialog med kommunens politiska styre för inriktning.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen med inriktning mot risk- och krishantering, kriminologi, statsvetenskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Rollen kräver god förståelse för kärnverksamhetens förutsättningar, ett lyhört och tydligt arbetssätt samt en stark pedagogisk förmåga och naturlig fallenhet för samarbete och relationsbyggande. 

I det här jobbet behöver du:

• Bidra till ett gott samarbete
• Planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• Arbeta självständigt utifrån de värderingar och riktlinjer som styr verksamheten
• Ta egna initiativ

Tjänsten kräver svenskt medborgarskap och innebär inplacering i säkerhetsklass. Du behöver också ha körkort och uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Arbetsmiljö-/ Säkerhetsansvarig till Cummins-Meritor

Arbetsmiljö-/ Säkerhetsansvarig till Cummins-Meritor Lindesbergsfabriken - känd som Meritor är sedan augusti 2022 en del av den globala koncernen Cummins, som i sin tur är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Cummins-Meritor har idag ca 70 000 anställda över hela... Visa mer
Arbetsmiljö-/ Säkerhetsansvarig till Cummins-Meritor
Lindesbergsfabriken - känd som Meritor är sedan augusti 2022 en del av den globala koncernen Cummins, som i sin tur är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri.

I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Cummins-Meritor har idag ca 70 000 anställda över hela världen. I Örebroregionen är Cummins-Meritor en stor arbetsgivare med strax över 1100 medarbetare.  Vi på Cummins Meritor är familjära och jobbar som ett team med ett lokalt engagemang. Lyckas vi så lyckas samhället att växa, lokalt och globalt.

Välkommen att bli vår kollega!

 

Cummins-Meritor erbjuder
Till vår HSE-avdelning på Cummins-Meritor Lindesberg söker vi dig som vill leda vårt viktiga Safetyarbete inom HSE. Tjänsten är en ny befattning och är ett led i den satsning som Cummins-Meritor gör för hela HSE-området. Tjänsten är placerad i Lindesberg och du kommer till en stark företagsmiljö där alla är viktiga.

Du erbjuds

- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor
- En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande
- Att ständigt få arbeta med din egen kompetensutveckling
- Få vara med på en utvecklingsresa inom området HSE – uppbyggnad av en funktion

 

Arbetsbeskrivning
Som Arbetsmiljö-/ Säkerhetsansvarig på Cummins-Meritor kommer du att vara en del av HSE-teamet på fabriken i Lindesberg. Du kommer arbeta mycket nära produktionen men har också mycket andra kontakter på företaget såsom platschef, HSE-chef, verksamhetschef, energi- och miljöchef. Du rapporterar direkt till HSE-chefen och ingår också i Cummins globala HSE-team.

I rollen som Säkerhetsansvarig kommer du att arbeta både som ledare och som ämnesexpert. Du kommer att leda teamet och ansvara för planering, genomförande och uppföljning av säkerhetsrelaterade aktiviteter för att säkerställa att målen uppnås. Du kommer också att ansvara för implementering av ISO45000 samt utveckla och säkerställa att vi har processer och rutiner som stöder det dagliga arbetet. Du ansvar för vår kemikaliehantering. Du kommer också att genomföra audits på andra Cumminsfabriker vilket innebär att du kan behöva resa lite grann.

Exempel på andra arbetsuppgifter:

- Genomföra förändringar för ökad medvetenhet om arbetsmiljöfaror, exempelvis utbildning av personal och chefer
- Mäta och förbättra prestanda för hälsa och säkerhet
- Ansvara för att rapportera nyckeltal för H&S
- Hantera olycks-/incidentutredningar samt rapportering
- Utvärdera praxis och procedurer för riskbedömning samt genomföra riskbedömningar
- Leda, implementera, stödja och följa upp riskbedömningar inom H&S området
- Kontinuerligt arbeta med att analysera behov av insatser för att förbättra arbetsmiljö och hälsa, både på kort och lång sikt.

 

Kvalifikationer
Som kandidat förväntas du ha en universitetsexamen inom miljö-, kemi-, energi-, teknik- eller motsvarande utbildning. Vi ser att du har minst 1-2 års erfarenhet av att leda, samt coacha både team och individer.  Vidare har du erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.

Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

 

Personliga egenskaper
För att du ska trivas i rollen förväntar vi oss att du är en självgående ledare med en positiv och engagerande attityd. Vi vill se och känna att du har ett brinnande engagemang och intresse för hälsa, miljö och säkerhet. Du har ett strategiskt arbetssätt och ansvarstagande är något naturligt för dig. Du har ett noggrant, metodiskt och strukturerat arbetssätt. Andra viktiga egenskaper i rollen är nyfikenhet, kreativitet och att du kan se både teoretiska och praktiska lösningar på komplexa problem. Som person vill du ta egna initiativ, driva sakfrågor och du har också förmågan att få med dig medarbetare.

 

Ansökan och information
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler, på tel. 070-591 90 33 alternativt HR-konsult Linnea Arvidsson, på tel. 070–301 99 80.

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 22 augusti 2023. Visa mindre

Konstruktionschef till IMH Machinery AB i Kopparberg

Ansök    Maj 4    Performiq AB    Kvalitetschef
Tjänstebeskrivning & erbjudande IMH Machinery är en av de ledande tillverkarna i världen av hydrauliska spikmaskiner för palltillverkning. Vi är i en expansiv fas där vi utökar våra marknadsandelar i världen. En viktig del i detta arbete är att vi kontinuerligt utvecklar våra produkter för att säkerställa vår ledande position. Vi söker därför en driven konstruktionschef till vår verksamhet som är under snabb internationell tillväxt. Som medlem i lednings... Visa mer
Tjänstebeskrivning & erbjudande
IMH Machinery är en av de ledande tillverkarna i världen av hydrauliska spikmaskiner för palltillverkning. Vi är i en expansiv fas där vi utökar våra marknadsandelar i världen. En viktig del i detta arbete är att vi kontinuerligt utvecklar våra produkter för att säkerställa vår ledande position. Vi söker därför en driven konstruktionschef till vår verksamhet som är under snabb internationell tillväxt.

Som medlem i ledningsgruppen ska du som konstruktionschef driva våra eftertraktade maskiners utvecklig och se till att de ligger i framkant vad gäller teknologi, konstruktion och säkerhet, så att vi fortsätter hålla kvar positionen som en av de marknadsledande inom vårt område. Du kommer även driva arbetet med att utveckla nya maskiner som vi behöver komplettera med för att kunna erbjuda helhetslösningar till kunderna. Vi har ett långtgående modultänk inom bolaget, något som du tillsammans med sälj fortsätter att driva och förfina, vilket även leder till att stötta organisationen att avväga vad som i expansionen produceras lokalt och vad som bör sourcas. Du rapporterar till VD och samarbetar tätt med produktionschefen.

Som Konstruktionschef på IMH Machinery kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära att:
- Leda och ansvara för konstruktionsavdelningen där du har en underställd CAD-ingenjör. Du är även med och arbetar i CAD.
- Leda löpande konstruktions- och ritningsarbete för inkomna order
- Leda arbetet av standardmaskiner vilket innebär utveckling och effektivisering
- Leda utvecklingsarbetet av nya maskiner vilket innebär att hitta bästa lösningarna och genomföra dessa


Personprofil
Vi söker dig som är en kommunikativ och teknikintresserad maskiningenjör med goda CAD kunskaper, som trivs med att utveckla, effektivisera, standardisera och modulera konstruktionsarbete. Som person trivs du med att arbeta med god struktur, ett analytiskt tankesätt och ett coachande ledarskap. Vi ser vidare att du är självgående och van att ta ansvar. Verksamheten präglas av korta beslutsvägar vilket innebär att du som är idérik kommer få möjligheten att vara kreativ.

IMH Machinery är en liten professionell organisation med hög kompetens och trevlig laganda. Hos oss får du arbeta med intressanta och utmanande uppgifter både på fabriken i Kopparberg och ute hos våra kunder i Europa och övriga världen.


Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Kopparberg

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jakob Erlingsson på 073-353 75 38 eller [email protected] Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Team Leader till Produktionsplaneringen på BillerudKorsnäs i Frövi

Tänk om du fick gå till ett jobb där du utvecklas både som ledare och människa? Till Supply Chain och Customer Service Cartonboard söker vi nu en Team Leader till gruppen om Production Planners på BillerudKorsnäs i Frövi. Arbetet som Team Leader innebär att både operativt och strategiskt stötta och utveckla den befintliga verksamheten och att vara personalansvarig för ett team om fem medarbetare med befattningen Production Planner. Avdelningens fokus är at... Visa mer
Tänk om du fick gå till ett jobb där du utvecklas både som ledare och människa?
Till Supply Chain och Customer Service Cartonboard söker vi nu en Team Leader till gruppen om Production Planners på BillerudKorsnäs i Frövi. Arbetet som Team Leader innebär att både operativt och strategiskt stötta och utveckla den befintliga verksamheten och att vara personalansvarig för ett team om fem medarbetare med befattningen Production Planner. Avdelningens fokus är att på bästa sätt anpassa produktionsplanen, för att öka kundnytta och företagets lönsamhet. Som organisation utmärker vi oss som snabba och flexibla med ständigt kundfokus i alla led.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Driva arbetet på avdelningen och agera support i dagliga operativa frågor. Detta genom att ansvara för servicenivå, processer och åtaganden utifrån kundlöfte.
Driva strategiska frågor som hjälper verksamheten framåt. Detta genom att bland annat ansvara för att leda, strukturera och förbättra produktionsplaneringens processer och leverans genom tydliga mål.
Leda, utveckla, motivera och stötta teamet i att nå uppsatta mål med din expertis och coachande ledarskap.
Vara en samverkanspart för extern kontakt samt gentemot övriga gränssnitt inom Supply Chain, produktionsavsnitten samt övriga affärssegment.
Delta i och driva projekt.



Befattningen rapporterar till Manager Customer Service. Anställningsformen är tillsvidare och placeringsort är Frövi.
För att verka på bästa sätt i rollen ser vi att du som söker har:
En eftergymnasial utbildning, examen inom logistik eller ekonomi är meriterande.
Erfarenhet av att framgångsrikt bedriva ett coachande ledarskap.
Mycket god förståelse för planeringsprocesser.
Kunskap inom Supply Chain Management är meriterande.
Att flytande kunna kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift, är ett krav.



För att lyckas på bästa sätt i rollen som Team Leader trivs och motiveras du av leda förändring och ständiga förbättringar, för teamet och verksamhetens bästa. Du är tydlig i din kommunikation och kan anpassa budskap till mottagare och situation. Som person ser vi gärna att du är analytiskt lagd och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du lever redan idag BillerudKorsnäs värdeord: Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring, Värna om varandra.
Varför oss?
Utvecklingsmöjligheter genom vårt akademiprogram; Hållbart ledarskap. Läs mer här.
Möjlighet att leda i en förbättringsinriktad arbetsmiljö.
Möjlighet att påverka och bidra i Supply Chains fortsatta verksamhetsutveckling.
Prestationsbaserad bonus, tjänstepension och en rad olika förmåner.
Möjlighet att arbeta i en koncern med stort fokus på hållbarhet i alla led.



Välkommen med din ansökan senast 2022-08-11.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
BillerudKorsnäs är en arbetsgivare som uppmuntrar mångfald och alltid strävar efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vi använder rekryteringstester som en del av vår urvalsprocess, i syfte att ta objektiva beslut. Visa mindre

Energi- & Miljöansvarig till Cummins-Meritor

Ansök    Jul 3    Oak Consultant Group AB    Miljöchef
Energi- & Miljöansvarig till Cummins-Meritor Lindesbergsfabriken - känd som Meritor är sedan augusti 2022 en del av den globala koncernen Cummins, som i sin tur är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Cummins-Meritor har idag ca 70 000 anställda över hela världen... Visa mer
Energi- & Miljöansvarig till Cummins-Meritor
Lindesbergsfabriken - känd som Meritor är sedan augusti 2022 en del av den globala koncernen Cummins, som i sin tur är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri.

I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Cummins-Meritor har idag ca 70 000 anställda över hela världen. I Örebroregionen är Cummins-Meritor en stor arbetsgivare med strax över 1100 medarbetare.  Vi på Cummins Meritor är familjära och jobbar som ett team med ett lokalt engagemang. Lyckas vi så lyckas samhället att växa, lokalt och globalt.

Välkommen att bli vår kollega!

 

Cummins-Meritor erbjuder
Till vår HSE-avdelning på Cummins-Meritor Lindesberg söker vi dig som vill leda vårt viktiga Energi- & Miljöarbete inom HSE där det övergripande målet är Cummins Planet 2050. Tjänsten är en ny befattning och är ett led i den satsning som Cummins-Meritor gör för hela HSE-området. Tjänsten är placerad i Lindesberg och du kommer till en stark företagsmiljö där alla är viktiga.

Du erbjuds:

- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor
- En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande
- Att ständigt få arbeta med din egen kompetensutveckling
- Få vara med på en utvecklingsresa inom området HSE – uppbyggnad av en funktion

 

Arbetsbeskrivning
Som Energi- & Miljöansvarig på Cummins-Meritor kommer du att vara en del av HSE-teamet på fabriken i Lindesberg. Du kommer arbeta mycket nära produktionen men har också mycket andra kontakter på företaget såsom platschef, HSE-chef, verksamhetschef, energi- och miljöchef. Du rapporterar direkt till HSE-chefen och ingår också i Cummins globala HSE-team.

I rollen som Energi- & Miljöansvarig kommer du att arbeta både som ledare och som ämnesexpert. Du kommer att leda och bygga vidare ditt team av miljö- och energiingenjör/projektsamordnare som arbetar tillsammans med miljö- och energiämnen i anläggningen. Som chef och ledare ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning av miljö- och energirelaterade aktiviteter för att säkerställa att målen uppnås. Du leder vår miljökommitté. Andra viktiga delar i arbetet är att arbeta för att få bort vår gasolförbrukning, öka vår värmeåtervinning samt minska vår avfallshantering.



Exempel på andra arbetsuppgifter:

- Leda utvecklingen och implementeringen av processer för att stödja ISO 14001 och ISO 50001 certifiering.
- Utveckla rutiner, mål och aktiviteter för att förbättra miljö- och energiprestanda för platsen.
- Vid en miljöincident, samordna utredningar, nödvändiga åtgärder och rapportering.
- Stödja chefer i det dagliga miljöarbetet men också i miljörevisioner
- Myndighetskontakter

 

Kvalifikationer
Som kandidat förväntas du ha en universitetsexamen inom miljö-, kemi-, energi-, teknik eller motsvarande utbildning. Du har minst 1-2 års erfarenhet av att leda samt coacha team och individer. Vi ser att du har varit ledare av tidigare projekt för förbättring av miljö- och energiprocesser.

Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

 

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är en självgående ledare med en positiv och engagerande attityd. Du har ett brinnande intresse och engagemang för Energi- och miljöfrågor och ”triggas” av tydliga mål.

Du har ett noggrant, metodiskt och strukturerat arbetssätt och du har också en god samarbets-förmåga som gör att du kan bygga goda relationer. Andra viktiga egenskaper i rollen är att du tar dig an uppgifter med stor energi och en känsla av ”sense of urgence”. Du ser såväl teoretiska som praktiska lösningar på komplexa problem. Som person vill du ta egna initiativ, driva sakfrågor och du har också förmågan att få med dig medarbetare.

 

Ansökan och information
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler, på tel. 070-591 90 33 alternativt HR-konsult Linnea Arvidsson, på tel. 070–301 99 80.

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 22 augusti 2023. Visa mindre

Dokumentationsledare

BillerudKorsnäs Frövi stärker sin projektverksamhet. Har du erfarenhet av att arbeta i omfattande och komplexa industriprojekt och samtidigt vill fortsätta din utveckling inom projektverksamhet är detta ett unikt tillfälle. Vi söker nu en erfaren och driven Dokumentationsledare med fast eller temporär placering i Frövi. Om tjänsten Som Dokumentationsledare kommer du att leda, samordna och koordinera programmets resurspool för dokumentation mot uppsatta mål... Visa mer
BillerudKorsnäs Frövi stärker sin projektverksamhet. Har du erfarenhet av att arbeta i omfattande och komplexa industriprojekt och samtidigt vill fortsätta din utveckling inom projektverksamhet är detta ett unikt tillfälle.
Vi söker nu en erfaren och driven Dokumentationsledare med fast eller temporär placering i Frövi.
Om tjänsten
Som Dokumentationsledare kommer du att leda, samordna och koordinera programmets resurspool för dokumentation mot uppsatta mål. Du kommer att ansvara för framtagande av programmets strategi för dokumenthantering som inkluderar uppsättning av strukturer och arbetssätt i brukets olika system som hanterar dokumentation. Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta framtagande och förvaltande av arbetsprocesser, instruktioner och verktyg för programmets dokumentationshantering. I rollen kommer du att samarbeta mycket med andra funktioner i programmet såväl som i linjeorganisationen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av rollen som Dokumentationsledare i stora och komplexa industri- och/ eller infrastrukturprogram med en budget om flera 100 MSEK. Du har bevisad erfarenhet av att sätta upp, implementera och förvalta dokumenthanteringsprocesser i tekniskt tunga och omfattande projekt. Vidare behärskar du både svenska och engelska på hög nivå i både tal som skift.
Personliga egenskaper
Som person är du samarbetsinriktad, du kan agera som trovärdig och inspirerande förebild gällande struktur och ordning och du är mycket serviceinriktad. För att lyckas i rollen som Dokumentationsledare förväntar vi oss att du med hjälp av din kommunikativa förmåga kan motivera personal. Du är van att delegera och hantera konflikter samt ta beslut.
Vi fäster även vikt i dina goda ledaregenskaper där du kan leda både dig själv och andra på ett naturligt sätt.
Kontakt
Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas i första hand av Ingrid Engström, Senior Specialist Asset Development. Tel: 0706184208, alternativt Mikael Borefur, Projektledare SPAjax. Tel: 0768994112.
Har du frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig ta kontakt med Lisa Ardesjö, HR Business Partner Frövi. Tel: 0701677149.
Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum? Visa mindre

Kvalitets- och miljöchef till Bama Foods AB

Ansök    Feb 25    Nercia Bemanning AB    Kvalitetschef
Vårt uppdrag Vill du driva och utveckla kvalitets-och miljöarbetet inom en livsmedelsindustri i tillväxt? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av kvalitets- och miljöfrågor och som är van vid att leda arbetet inom området. I den här rollen erbjuds du gott om utmaningar, en omväxlande vardag och stora möjligheter att påverka både ditt eget arbete och utvecklingen av Bama Foods. Arbetsuppgifter Som kvalitets-och miljöchef har du det övergripande ansvaret... Visa mer
Vårt uppdrag
Vill du driva och utveckla kvalitets-och miljöarbetet inom en livsmedelsindustri i tillväxt? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av kvalitets- och miljöfrågor och som är van vid att leda arbetet inom området. I den här rollen erbjuds du gott om utmaningar, en omväxlande vardag och stora möjligheter att påverka både ditt eget arbete och utvecklingen av Bama Foods.

Arbetsuppgifter
Som kvalitets-och miljöchef har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla kvalitets- och miljöarbetet på anläggningen i Lindesberg. I samarbete med andra skapar du förutsättningar för att organisationen lever upp till de krav som finns gällande kvalitet-, miljö och livsmedelssäkerhet.

De huvudsakliga arbetsområdena är:

• Ansvara för att företaget uppfyller tillämpliga lagar och föreskrifter inom kvalitets- och miljöarbetet
• Driva och leda företagets kvalitets- och miljöledningssystem utifrån FSSC22000
• Delta i - och i relevanta fall driva - revisioner både internt och externt
• Leda utbildningar inom området
• Delta i produkt- och processutvecklingsarbetet
• Delta i leverantörsbedömningar tillsammans med Inköp
• Leda HACCP-arbetet
• Eventuellt driva nya miljöcertifieringar som företaget beslutar om
• Leda ett team

I tjänsten som Kvalitets-och miljöchef hos Bama Foods får du många kontaktytor och du arbetar både operativt nära verksamheten i Lindesberg och med frågor på koncernnivå. Du rapporterar till Platschef och är en del av den lokala ledningsgruppen i Lindesberg.


Din profil
Kvalifikationskrav:

• Relevant examen från universitet eller högskola, t.ex. agronom eller civilingenjör med inriktning mot kemi
• Minst fem års arbetslivserfarenhet inom kvalitets-och miljöarbete och säkerställande av standarder, gärna inom livsmedelsindustri eller annan processindustri
• Mycket god kännedom inom GFSI-standarder, samt erfarenhet av att arbeta med certifieringsprocesser och revisioner
• Tidigare ansvar för HACCP-arbete
• Erfarenhet av att arbeta med ledningssystem

För att lyckas med uppdraget så tror vi att du drivs av att göra skillnad och har ett starkt resultatfokus, i kombination med goda ledaregenskaper. Du är även strukturerad och har ett metodiskt arbetssätt och en förmåga att fatta snabba beslut. Vi värdesätter en god kommunikations- och samarbetsförmåga, då funktionen är central i bolaget med många kontaktytor. Den här tjänsten passar dig som vill ta stort ansvar och ett ägandeskap för de frågor som rör ditt arbetsområde.


Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval och intervjuer sker löpande så registrera din ansökan snarast.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ingela Klingvall, tel. 076- 317 34 20.

Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Bama Foods AB är en av Nordens största producenter och leverantörer av färska on-the-go produkter, med egna varumärken och produktion av olika kunders egna märkesvaror. Utöver on-the-go produkter producerar och levererar Bama Foods AB också produkter av det veganska varumärket VegMe, ett nytt och ungt varumärke med ambitiösa planer.

Bama Foods AB är en del av Bama Nordic-koncernen, som har sitt huvudkontor i Helsingborg, och ägs av den norska koncernen BAMA Gruppen AS med en omsättning om 17 MDNOK. Bama Nordic driver en vision om en sundare och friskare framtid. Vi låter vår värdegrund – Målinriktad, Ansvarstagande, Inspirerande och Samverkande – vägleda oss i detta arbete, i allt från vår produktutveckling och klimatpåverkan till hur vi arbetar och utvecklas tillsammans.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Visa mindre

Chef Kundcenter

Ansök    Okt 22    Consensus Sverige AB    Kundtjänstchef
Bergslagens Sparbank erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Verksamheten bedrivs genom sju kontor i Bergslagen. Närhet och lokal förankring är två av bankens viktigaste hörnstenar. Affärsvolymen uppgår till 20 miljarder kronor och antalet anställda är ca 60. Banken har sitt huvudkontor i Lindesberg och är marknadsledande i Bergslagen. Bergslagens Sparbank erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda mö... Visa mer
Bergslagens Sparbank erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Verksamheten bedrivs genom sju kontor i Bergslagen. Närhet och lokal förankring är två av bankens viktigaste hörnstenar. Affärsvolymen uppgår till 20 miljarder kronor och antalet anställda är ca 60. Banken har sitt huvudkontor i Lindesberg och är marknadsledande i Bergslagen.


Bergslagens Sparbank erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas och skapa värden för såväl våra kunder som dig själv, banken och vår ägare. Här kan ditt engagemang berika hela Bergslagen, såväl direkt som på sikt. Vi arbetar med ett decentraliserat arbetssätt som innebär tydliga mandat, befogenheter och ansvar. Allt som inte är under utveckling är under avveckling är en mening som styr vår verksamhet.

Vi söker nu en chef för vårt kundcenter som vill utvecklas i sitt ledarskap och som blir en viktig kugge i vårt fortsatta förändringsarbete.

Om rollen

Kundcenters huvuduppgift är att under dagtid besvara alla inkommande ärenden via telefon samt digitala kanaler såsom mail, app, livechatt etc från såväl privat- som företagskunder. Ditt team består av tre medarbetare som har bred och djup bankkompetens. Som chef för kundcenter blir ditt uppdrag att leda och fördela arbetet i gruppen samt stötta och coacha medarbetarna i det dagliga arbetet samt i deras vidareutveckling. Du kommer också själv till del att arbeta operativt med inkommande ärenden. 

I och med att våra kunders bankärenden sker digitalt i allt större utsträckning behöver våra processer och arbetssätt successivt anpassas. För att kunna tillgodose våra kunders behov och önskemål kommer du därför att leda förändringsprojekt med syfte att utveckla och effektivisera våra digitala kanaler och arbetssätt.

Tjänsten rapporterar till bankens rörelsechef och du blir placerad vid vårt huvudkontor i Lindesberg.

Vår kandidat

Vår kandidat har god förståelse för bankens affär och ett digitaliserat arbetssätt. Du har några års erfarenhet av bankarbete, gärna som privatrådgivare. Du har också någon form av ledarerfarenhet och har en vilja att fortsätta utvecklas i ditt ledarskap. Dessutom vill du aktivt delta i den utveckling som sker i digitaliseringen/tekniska utvecklingen och har förmåga att driva våra interna processer inom området. Swedsec Rådgivarlicens och Bolånelicens är formella krav för uppdraget liksom goda kunskaper i svenska och engelska. Det är önskvärt att du har utbildning på högskolenivå.

Du är en ansvarstagande, resultatinriktad coach och lagspelare som leder mot uppsatta mål och som drivs av att se dina medarbetare växa. Likaså är du en tillgänglig, kommunikativ och prestigelös ledare som med ditt engagemang bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen.

Som person är du serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer. Du tycker om när tempot är högt och uppgifterna varierade samtidigt som du har förmåga att skapa struktur och prioritera. 

Välkommen till en attraktiv arbetsplats där du får goda möjligheter till personlig utveckling!

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar vi med Consensus. För mer information är du välkommen att kontakt Fanny Bergstedt 070-698 36 86 eller Lena Ottaway 070-547 36 00. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu senast 11 november. Visa mindre

Enhetschef för myndighetsenheten och e - hälsa

Vill du jobba med framtidens vård och omsorg och bidra till att utveckla välfärden? Vi söker dig som vill leda en enhet med fokus på e-hälsa och myndighetsutövning. Uppdraget passar dig som vill bygga upp en ny enhet och få möjlighet att bidra till nya innovativa och hållbara lösningar. Socialförvaltningen kommer inom kort starta en ny enhet och du kommer tillsammans med dina medarbetare forma enhetens arbetssätt. Det gemensamma fokuset framåt handlar om ... Visa mer
Vill du jobba med framtidens vård och omsorg och bidra till att utveckla välfärden? Vi söker dig som vill leda en enhet med fokus på e-hälsa och myndighetsutövning. Uppdraget passar dig som vill bygga upp en ny enhet och få möjlighet att bidra till nya innovativa och hållbara lösningar.

Socialförvaltningen kommer inom kort starta en ny enhet och du kommer tillsammans med dina medarbetare forma enhetens arbetssätt. Det gemensamma fokuset framåt handlar om att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter för ökad kvalité i verksamheterna, få en mer jämlik vård och omsorg samt använda resurserna mer effektivt. Det kan t.ex. handla om att hitta nya tekniska lösningar, arbetsmetoder eller tjänster som underlättar för individen att klara sin vardag och leva självständigt.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som enhetschef kommer du att ha ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Du kommer få i uppdrag att starta upp enheten, bygga rutiner och arbetssätt samt driva utvecklingsfrågor för socialförvaltningen inom områdena myndighetsutövning, e-hälsa och välfärdsteknik. I din roll ingår att ge stöd till bistånds- och LSS-handläggare i komplicerade ärenden inom myndighetsutövningen och du kommer även ha ansvar för två systemförvaltare. Du kommer även arbeta mycket med omvärldsbevakning, behovsanalyser, prioritering av teknik, implementering och uppföljning. Du kommer ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp och ansvarar för all teknik inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom området exempelvis socionom. Du har goda kunskaper inom lagstiftningen, SOL och LSS. Det är meriterande om du har tidigare chefserfarenhet samt erfarenhet av förändringsledning. Det är viktigt att du har goda kunskaper och ett stort intresse för digitalisering och teknik. Som person behöver du ha en vilja att driva och utveckla verksamheten. En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och skapa goda relationer då arbetet innebär många olika kontaktytor internt och externt. B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Vill du veta mer om platsen Lindesberg? Gå in på www.flyttatilllindesberg.se Visa mindre

Dokumentationsledare

BillerudKorsnäs Frövi stärker sin projektverksamhet. Har du erfarenhet av att arbeta i omfattande och komplexa industriprojekt och samtidigt vill fortsätta din utveckling inom projektverksamhet är detta ett unikt tillfälle. Vi söker nu en erfaren och driven Dokumentationsledare med fast eller temporär placering i Frövi. Om tjänsten Som Dokumentationsledare kommer du att leda, samordna och koordinera programmets resurspool för dokumentation mot uppsatta mål... Visa mer
BillerudKorsnäs Frövi stärker sin projektverksamhet. Har du erfarenhet av att arbeta i omfattande och komplexa industriprojekt och samtidigt vill fortsätta din utveckling inom projektverksamhet är detta ett unikt tillfälle.
Vi söker nu en erfaren och driven Dokumentationsledare med fast eller temporär placering i Frövi.
Om tjänsten
Som Dokumentationsledare kommer du att leda, samordna och koordinera programmets resurspool för dokumentation mot uppsatta mål. Du kommer att ansvara för framtagande av programmets strategi för dokumenthantering som inkluderar uppsättning av strukturer och arbetssätt i brukets olika system som hanterar dokumentation. Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta framtagande och förvaltande av arbetsprocesser, instruktioner och verktyg för programmets dokumentationshantering. I rollen kommer du att samarbeta mycket med andra funktioner i programmet såväl som i linjeorganisationen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av rollen som Dokumentationsledare i stora och komplexa industri- och/ eller infrastrukturprogram med en budget om flera 100 MSEK. Du har bevisad erfarenhet av att sätta upp, implementera och förvalta dokumenthanteringsprocesser i tekniskt tunga och omfattande projekt. Vidare behärskar du både svenska och engelska på hög nivå i både tal som skift.
Personliga egenskaper
Som person är du samarbetsinriktad, du kan agera som trovärdig och inspirerande förebild gällande struktur och ordning och du är mycket serviceinriktad. För att lyckas i rollen som Dokumentationsledare förväntar vi oss att du med hjälp av din kommunikativa förmåga kan motivera personal. Du är van att delegera och hantera konflikter samt ta beslut.
Vi fäster även vikt i dina goda ledaregenskaper där du kan leda både dig själv och andra på ett naturligt sätt.
Kontakt
Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas i första hand av Ingrid Engström, Senior Specialist Asset Development. Tel: 0706184208, alternativt Mikael Borefur, Projektledare SPAjax. Tel: 0768994112.
Har du frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig ta kontakt med Lisa Ardesjö, HR Business Partner Frövi. Tel: 0701677149.
Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum? Visa mindre

Vi söker säkerhetschef till BillerudKorsnäs!

Ansök    Jan 31    Frövi, Rockhammar    Säkerhetschef
Säkerhet och hållbarhet är nyckelord inom BillerudKorsnäs, som ständigt arbetar för att utveckla och ligga i framkant inom dessa områden. Fokus är en tillbuds- och skadefri arbetsplats med en stark säkerhetskultur. Är du en säkerhetsmedveten och erfaren ledare som gillar att ligga steget före? Skulle du beskriva dig själv som en noggrann och kvalitetsmedveten person med förmågan att entusiasmera och motivera dina kollegor? Då kan detta vara rollen för ... Visa mer
Säkerhet och hållbarhet är nyckelord inom BillerudKorsnäs, som ständigt arbetar för att utveckla och ligga i framkant inom dessa områden.

Fokus är en tillbuds- och skadefri arbetsplats med en stark säkerhetskultur.

Är du en säkerhetsmedveten och erfaren ledare som gillar att ligga steget före? Skulle du beskriva dig själv som en noggrann och kvalitetsmedveten person med förmågan att entusiasmera och motivera dina kollegor? Då kan detta vara rollen för dig!

På uppdrag av BillerudKorsnäs söker AxÖ Consulting en säkerhetschef som vill leda utvecklingen mot en hållbar framtid inom BillerudKorsnäs i Frövi och Rockhammar.

Rollen är direkt underställd fabriksdirektören och ingår i företagets ledningsgrupp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Väx med BillerudKorsnäs
BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring. Här finns en förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. 

Som anställd på BillerudKorsnäs erbjuds du
• En möjlighet att bidra till en mer hållbar framtid
• Erkännande
• Utveckling
• Karriärmöjligheter
• Balans mellan arbete och privatliv
• En konkurrenskraftig nationell och regional ersättning
• Prestationsbaserad bonus
• En rad olika förmåner

Om tjänsten
Som säkerhetschef går du före och leder utvecklingen i Frövi och Rockhammar mot en olycksfallsfri fabrik. Inom avdelningen arbetar arbetsmiljöingenjörer, brandingenjör och risk manager. Du ansvarar för säkerhet inom egen organisation och för att leda utvecklingen inom hela bruket, i nära samarbete med övriga enheter och tillsammans med centrala funktioner inom koncernen.

BillerudKorsnäs prioriterar säkerhetsarbete varför en viktig del i ditt arbete kommer att vara att utveckla framtidens fabrik för ökad säkerhet. Detta gäller såväl den tekniska säkerheten som det individuella säkerhetsbeteendet.

Detta är en tjänst för dig som vill ha ansvar och möjlighet att påverka. Du kommer att vara kontaktperson mot externa parter, leverantörer och myndigheter gällande säkerhetsfrågor. Som säkerhetschef kommer du att bli involverad i flertalet frågor som rör fabriken och du kommer att vara en viktig part i flera projekt.
Du kommer även att ansvara för att:
• Upprätta och underhålla företagets säkerhetsinstruktioner.
• Kontinuerligt följa upp inträffade säkerhetsmässiga händelser och genomföra säkerhetsmässiga utredningar.
• Utbilda och instruera personal i skyddsfrågor, leda och organisera utbildningar samt delta i skyddsronder. 
• Stödja cheferna i arbetet med hälsa och säkerhet.

I rollen som säkerhetschef kommer du att medverka vid upphandlingar, budgetering och uppföljning samt genomföra framtagning av priser och kalkyler.

Vem söker vi?
Tjänsten passar dig som är en uthållig och analytisk lagspelare som på ett naturligt sätt involverar andra i ditt arbete. I ditt ledarskap har du en ödmjuk och prestigelös attityd samtidigt som du har skinn på näsan. Du har även förmågan att lösa de problem som du ställs inför på ett systematiskt och rationellt sätt.
Du är duktig på att driva förändringsarbete samt har utmärkt kommunikativ förmåga. Att ha en naturlig fallenhet för att inspirera organisationen till en säkrare arbetsmiljö är mycket viktig.

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du som söker tjänsten har dokumenterad ledarerfarenhet gärna från liknande roll inom industrin. Vi ser även att du har god kunskap om fysisk säkerhet och erfarenhet av arbete med utredningar, risk-och krishantering.
För tjänsten krävs att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska samt att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Om du har utbildning som diplomerad Säkerhetschef eller har en akademisk examen inom något område är det meriterande.

Ansökan och information
Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Axäng, AxÖ Consulting, på telefonnummer 079-340 54 42 eller via mejl [email protected]. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan senast den 3 mars 2020.
Eller vet du någon som skulle passa ännu bättre? Tipsa dem om tjänsten.

Om BillerudKorsnäs:
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid.

Sammanslagningen av företagen Billerud och Korsnäs år 2012 gör att vi idag tillsammans kan bygga vidare på mer än 150 år av samlad verksamhet och stolta traditioner inom skogsbruk och pappersindustri. Genom vår expertis, som omfattar allt från råvaror till konsumentinsikter och miljöhänsyn, kan vi frigöra potentialen inom papper och förpackningslösningar, och i förlängningen skapa värde till både företag och varumärken. Varje dag bidrar vi till att spara resurser, öka vinster och inspirera miljontals konsumenter över hela världen. Läs mer om Billerudkorsnäs https://www.billerudkorsnas.se/

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre