Lediga jobb Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen i Lindesberg

Se alla lediga jobb från Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen i Lindesberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lindesberg som finns inom det yrket.

Systemförvaltare av Time Care

Lindesbergs kommun ska sjösätta arbetet med att fler ska arbeta heltid. En avgörande och viktig del i detta arbete är implementeringen av Time Care. Vi söker nu en systemförvaltare som vill vara med och driva detta arbete och den förändringsprocess det innebär för våra verksamheter. Vi söker dig som trivs med att skapa struktur och har ett helhetsperspektiv. Du kommer tillhöra enheten för E-hälsa och Myndighet som är en del av socialförvaltningen och har... Visa mer
Lindesbergs kommun ska sjösätta arbetet med att fler ska arbeta heltid. En avgörande och viktig del i detta arbete är implementeringen av Time Care. Vi söker nu en systemförvaltare som vill vara med och driva detta arbete och den förändringsprocess det innebär för våra verksamheter. Vi söker dig som trivs med att skapa struktur och har ett helhetsperspektiv.

Du kommer tillhöra enheten för E-hälsa och Myndighet som är en del av socialförvaltningen och har din arbetsplats i Lindesberg.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta som systemförvaltare för Time Care och arbeta med implementering av systemet i våra verksamheter. Dina främsta uppgifter handlar om uppgraderingar, integration med andra system, rapportering och förvaltning av systemet. En viktig del är integrationen med vårt personalsystem Personec. I rollen ingår ett tydligt fokus på kvalitetssäkring och vara stöd och support till andra personer som jobbar i systemet. Du samverkar med olika funktioner för att skapa rutiner och arbetssätt. Du har ett nära samarbete med andra systemförvaltare och är ansvarig för kontakten med Time Care när det gäller systemets funktion. Du kommer dessutom att ha tydlig kontakt med den bemanningsenhet som är skapad utifrån att arbeta med bokningarna som görs i Time Care.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av att jobba som systemförvaltare eller har högskoleutbildning inom området. Det viktigaste för oss är att du har kunskaper om Time Care. Det är meriterande om du dessutom har kunskaper i Personec.

Som person är det viktigt att du är självgående och kan lägga upp arbetet självständigt. Det är en stor fördel om du tidigare har arbetat med förändringsprocesser och det kräver en pedagogisk förmåga och lyhördhet för att lyckas. Du har god struktur och är driven. Detta är ett stort projekt i kommunen och vi söker dig som gillar att vara med och förändra.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Enhetschef Försörjningsstöd

I denna roll söker vi dig som är modig och kommunikativ och har fullt fokus på uppdraget. Du söker kunskap och prövar praxis för att få vägledning av domar. Struktur och tydlighet är viktiga både i rollen som enhetschef och inom myndighetsutövning. Socialt arbete är komplext och du behöver kunna omsätta kunskap och erfarenhet till den dagliga driften. Du är en glad och entusiasmerande ledare som både ger och får energi av att verka för dina medarbetare och... Visa mer
I denna roll söker vi dig som är modig och kommunikativ och har fullt fokus på uppdraget. Du söker kunskap och prövar praxis för att få vägledning av domar. Struktur och tydlighet är viktiga både i rollen som enhetschef och inom myndighetsutövning. Socialt arbete är komplext och du behöver kunna omsätta kunskap och erfarenhet till den dagliga driften. Du är en glad och entusiasmerande ledare som både ger och får energi av att verka för dina medarbetare och deras vardag. Du sprider stolthet och värde i det arbete som görs och du avslutar det som inte gynnar verksamhetens uppdrag. Om du känner igen dig i detta så har vi ett uppdrag åt dig.

Försörjningsstöd består av 13 medarbetare; socialsekreterare, dödsbohandläggare, administratör samt budget o skuldrådgivare. Du kommer till en stabil arbetsgrupp med höga ambitioner och god arbetsglädje. Tillsammans arbetar vi med ett viktigt, stimulerande och komplext uppdrag gentemot kommunens socialt utsatta.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ansvara för att leda och fördela det dagliga arbetet och ha fullt ansvar för både personal, ekonomi och verksamhet. Du har en drivande roll i att utveckla, kvalitetssäkra och effektivisera arbetet utifrån ett helhetsperspektiv. Du kommer även arbeta med samverkan med t.ex. övriga delar inom kommunen/socialtjänsten men också externa parter som regionen, försäkringskassan och arbetsförmedlingen.

Du ingår i ledningsgruppen för individ och familj och förväntas bidra aktivt till gemensamma frågor och ökad samverkan. Samverkan med fackliga organisationer är viktigt för att fortsätta främja en god arbetsmiljö och verksamhetsutveckling.

Att vara förtroendeskapande och ha ett ledarskap som bygger på delaktighet ser vi som viktiga ledord i hela socialförvaltningen. Det är varje socialsekreterare som står för specialistkunskapen och vi förväntar oss att du värdesätter och tillvaratar medarbetarnas kompetens för verksamhetens utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen alternativt kandidatexamen som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har god kunskap om lagarna som styr vårt arbete och har tidigare erfarenhet av socialt arbete med inriktning myndighetsutövning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledande funktion. Det är viktigt att du har förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar då du kommer vara med på socialnämnd och föredra ärenden.

Som ledare är du kommunikativ, relationsskapande och coachande. Du är lyhörd och bygger ditt ledarskap på delaktighet. Du bidrar till en god arbetsglädje genom en förmåga att se möjligheter och kan skapa motivation samt engagemang. Det är viktigt att du trivs i ett högt tempo och snabbt kan ställa om då arbetet är omväxlande och flexibelt. Du behöver vara lugn och trygg i dig själv för att kunna navigera på ett bra sätt och göra sakliga bedömningar. Du är förtroendeingivande och kan vidareutveckla ett professionellt förhållningssätt som präglar hela vår organisation.

ÖVRIGT
Eftersom annonsen är publicerad under semesterperioden kan frågor om tjänsten först besvaras från och med måndag 26 augusti.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Familjerättssekreterare

I den slående vackra Bergslagsnaturen med skogar, sjöar, berg i norr och böljande åkermarker i söder finns kraften och energin. Välkommen till Lindesbergs kommun Individ och familj kännetecknas som en verksamhet som står för kompetens, kvalité och goda kollegor. Det är en arbetsplats som erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ett gott arbetsklimat. Familjeenheten som du kommer att tillhöra består i dagsläget av 27 engagera... Visa mer
I den slående vackra Bergslagsnaturen med skogar, sjöar, berg i norr och böljande åkermarker i söder finns kraften och energin.
Välkommen till Lindesbergs kommun
Individ och familj kännetecknas som en verksamhet som står för kompetens, kvalité och goda kollegor. Det är en arbetsplats som erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ett gott arbetsklimat. Familjeenheten som du kommer att tillhöra består i dagsläget av 27 engagerade medarbetare med varierande professioner och arbetsområden.


ARBETSUPPGIFTER
Fokus för familjerättens arbete är att erbjuda stöd och i möjligaste mån finna samförståndslösningar mellan föräldrar, med barnets bästa i centrum.
Rollen som familjerättssekreterare innebär att du ansvarar för att genomföra utredningar, yttranden och upplysningar på begäran av domstol i frågor om vårdnad, boende och umgänge. Du arbetar också med samarbetssamtal, att upprätta avtal, faderskapsutredningar, adoptionsärenden samt planering och uppföljning av beslutat umgänge med umgängesstöd.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen. En fördel är om du har erfarenhet av arbete inom familjerättsliga frågor, ett krav är att det finns erfarenhet från socialtjänsten barn och ungdomsvård. Viktigt är att du tror på medborgarens egna förmågor och ser service och rådgivning som något självklart likväl som ett professionellt förhållningssätt, och att du kan hålla barnets bästa i fokus i ditt arbete. Arbetet kräver även god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Vi ser även att du är positiv och lyhörd att du har en stark drivkraft och är lösningsfokuserad samt har lätt för att lära nytt och ta egna initiativ. Du är noggrann och självständig med en god förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.
Känns det här nåt för dig tveka inte att söka.





ÖVRIGT
"Eftersom annonsen är publicerad under semesterperioden kan frågor om tjänsten först besvaras från och med måndag 12 augusti"

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Socialsekreterare vuxen

ARBETSUPPGIFTER Är du nyfiken på hur det är att arbeta inom socialtjänsten i Lindesberg? Vi söker en socialsekreterare till oss inom vuxenenheten. Vi utför arbetsuppgifter som faktiskt gör skillnad och tycker du precis som vi att målgruppen unga vuxna, vuxna med missbruk och våld i nära relation är en omväxlande, utmanande och positiv målgrupp att jobba med? Då är du den vi söker. Vi utreder, beslutar och följer upp beslut om vård och behandling för per... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
Är du nyfiken på hur det är att arbeta inom socialtjänsten i Lindesberg? Vi söker en socialsekreterare till oss inom vuxenenheten. Vi utför arbetsuppgifter som faktiskt gör skillnad och tycker du precis som vi att målgruppen unga vuxna, vuxna med missbruk och våld i nära relation är en omväxlande, utmanande och positiv målgrupp att jobba med? Då är du den vi söker.
Vi utreder, beslutar och följer upp beslut om vård och behandling för personer från 18 år med missbruk- eller beroendeproblematik av alkohol, narkotika och spel enligt Socialtjänstlagen och Lagen om vård av missbrukare i vissa fall. Vi utreder också behovet av stöd och insatser till vuxna som är utsatt av våld i nära relation samt hedersrelaterat våld.

KVALIFIKATIONER
Krav:
- Du som söker har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och vana från myndighetsutövning inom beroendevård socialtjänst.
- Du är väl förtrogen med lagar och riktlinjer på området SoL och LVM
- Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då det är myndighetsutövning som vi arbetar med.
- Du behöver även ha B-körkort.
- Ett krav är god dokumentationsförmåga.

Meriterande:
- Det är önskvärt att du har använt dig av ASI och MI.
-Vi ser gärna att det finns erfarenhet att arbeta med våld i nära relation och bedömningsinstrument som FREDA PATRIARK

Personliga egenskaper:
- Du är professionell i yrkesrollen genom att visa respekt för ditt uppdrag och arbeta utifrån Lindesbergs kommuns värdegrund.
- Du är ansvarstagande genom att ta ansvar för ett arbetsklimat som utvecklar verksamheten.
- Du är ödmjuk inför ditt uppdrag och har en god förmåga att etablera kontakt med människor i utsatta situationer och en genuin vilja att göra skillnad för våra medborgare.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Vill du veta mer om platsen Lindesberg? Gå in på www.flyttatilllindesberg.se Visa mindre

Enhetschef för myndighetsenheten och e - hälsa

Vill du jobba med framtidens vård och omsorg och bidra till att utveckla välfärden? Vi söker dig som vill leda en enhet med fokus på e-hälsa och myndighetsutövning. Uppdraget passar dig som vill bygga upp en ny enhet och få möjlighet att bidra till nya innovativa och hållbara lösningar. Socialförvaltningen kommer inom kort starta en ny enhet och du kommer tillsammans med dina medarbetare forma enhetens arbetssätt. Det gemensamma fokuset framåt handlar om ... Visa mer
Vill du jobba med framtidens vård och omsorg och bidra till att utveckla välfärden? Vi söker dig som vill leda en enhet med fokus på e-hälsa och myndighetsutövning. Uppdraget passar dig som vill bygga upp en ny enhet och få möjlighet att bidra till nya innovativa och hållbara lösningar.

Socialförvaltningen kommer inom kort starta en ny enhet och du kommer tillsammans med dina medarbetare forma enhetens arbetssätt. Det gemensamma fokuset framåt handlar om att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter för ökad kvalité i verksamheterna, få en mer jämlik vård och omsorg samt använda resurserna mer effektivt. Det kan t.ex. handla om att hitta nya tekniska lösningar, arbetsmetoder eller tjänster som underlättar för individen att klara sin vardag och leva självständigt.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som enhetschef kommer du att ha ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Du kommer få i uppdrag att starta upp enheten, bygga rutiner och arbetssätt samt driva utvecklingsfrågor för socialförvaltningen inom områdena myndighetsutövning, e-hälsa och välfärdsteknik. I din roll ingår att ge stöd till bistånds- och LSS-handläggare i komplicerade ärenden inom myndighetsutövningen och du kommer även ha ansvar för två systemförvaltare. Du kommer även arbeta mycket med omvärldsbevakning, behovsanalyser, prioritering av teknik, implementering och uppföljning. Du kommer ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp och ansvarar för all teknik inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom området exempelvis socionom. Du har goda kunskaper inom lagstiftningen, SOL och LSS. Det är meriterande om du har tidigare chefserfarenhet samt erfarenhet av förändringsledning. Det är viktigt att du har goda kunskaper och ett stort intresse för digitalisering och teknik. Som person behöver du ha en vilja att driva och utveckla verksamheten. En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och skapa goda relationer då arbetet innebär många olika kontaktytor internt och externt. B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Vill du veta mer om platsen Lindesberg? Gå in på www.flyttatilllindesberg.se Visa mindre