Lediga jobb som Systemförvaltare i Lindesberg

Se lediga jobb som Systemförvaltare i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Systemförvaltare Cambio Viva till Socialförvaltningen

Ansök    Feb 6    Lindesbergs kommun    Systemförvaltare
E-hälsa och Myndighetsenheten på Socialförvaltningen i Lindesbergs kommun söker nu en systemförvaltare till organisationen. Vi är just nu inne i en spännande och utmanande digital resa där fokus är att föra tekniken framåt i våra verksamheter genom att hitta smarta och effektiva arbetssätt för våra medarbetare, enskilda och anhöriga. Vi har ett tight och bra gäng på plats idag som arbetar med detta men då en av våra kollegor ska gå i pension behöver vi få ... Visa mer
E-hälsa och Myndighetsenheten på Socialförvaltningen i Lindesbergs kommun söker nu en systemförvaltare till organisationen. Vi är just nu inne i en spännande och utmanande digital resa där fokus är att föra tekniken framåt i våra verksamheter genom att hitta smarta och effektiva arbetssätt för våra medarbetare, enskilda och anhöriga. Vi har ett tight och bra gäng på plats idag som arbetar med detta men då en av våra kollegor ska gå i pension behöver vi få in en ny lagspelare till vårt gäng och ge god tid för överlämning och introduktion.

Vi behöver därför säkra den fortsatta kompetensen inom det digitala området och söker härmed en systemförvaltare, som ska hantera vårt dokumentationssystem Cambio Viva, till vår organisation. 

Vill du vara med på en spännande resa och bidra till digital utveckling inom Socialförvaltningen? Välkommen med din ansökan till oss på Lindesbergs kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ingå i ett nära team som består av systemförvaltare för Intraphone och TES, systemförvaltare för Timecare och två välfärdstekniker som bland annat arbetar med programmering, service och installation av trygghetsrelaterade produkter som lås, larm och kameror samt enhetschefen för E-hälsa och Myndighet. Vi är en tight enhet som också går in och hjälper varandra vid vakanser eller arbetsanhopningar. 

Som systemförvaltare för Cambio Viva kommer du att ta över en välfungerande och implementerad produkt från den systemförvaltare som har varit med  i kommunen från början och byggt upp systemet mot Vård och Omsorg och Funktionsstöd. 

Arbetet innefattar bland annat:

• Förvalta och utveckla Cambio Viva samt hantera integrationer med andra system (t.ex. Intraphone och TES).
• Skapa och administrera användare, behörigheter och organisationsstrukturer.
• Stötta personal genom utbildningar, support och service både på plats och via telefon.
• Felsöka, åtgärda systemfel och ha kontakt med leverantören vid behov.
• Arbeta med dokumentation, rutiner och riskanalyser tillsammans med chef och kollegor.
• Ta fram rapporter och statistik.
• Ansvara för systemadministratörsträffar internt och representera kommunen vid leverantörens möten

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med, minst, slutförd gymnasieutbildning med systemteknisk inriktning eller liknande som arbetsgivaren bedömer passande. Vi ser gärna att du har arbetat med systemförvaltning i tidigare arbete. Har du erfarenhet av handläggningsprocesser eller god kunskap om processledning är det meriterande. 

Vi önskar att du har god vana att hantera, administrera och arbeta i system, vara tålmodig och duktig på att bemöta människor då delar av ditt arbete kommer att vara att vägleda personer med begränsade IT-kunskaper. Som person är du självgående, lugn, engagerad, ansvarstagande med stort eget driv. Du har en stark organisatorisk och strukturerande förmåga vilket genomsyrar ditt arbete och det är av stor vikt att kunna arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann i ditt arbetssätt, serviceinriktad, samt har ett genuint intresse för struktur och digitalisering.

Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift är ett krav.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Övrigt:

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Lönespecialist/Systemförvaltare

Som lönespecialist/systemförvaltare tillhör du personalenheten vid kommunledningskontoret. Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar konsultativt med frågor inom både lön och personal. Du har nära till kollegor inom området. ARBETSUPPGIFTER Befattningen är en ny kombination inom lön och systemförvaltning då vi ser ett utökat behov av systemförvaltarroll utifrån att förvalta och utveckla vårt personal- och lönesystem, Personec P och tillhö... Visa mer
Som lönespecialist/systemförvaltare tillhör du personalenheten vid kommunledningskontoret. Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar konsultativt med frågor inom både lön och personal. Du har nära till kollegor inom området.

ARBETSUPPGIFTER
Befattningen är en ny kombination inom lön och systemförvaltning då vi ser ett utökat behov av systemförvaltarroll utifrån att förvalta och utveckla vårt personal- och lönesystem, Personec P och tillhörande applikationsplattformar. Det finns idag en systemförvaltare på enheten som du framförallt kommer ha ett nära samarbete med. Ditt uppdrag kommer ha ett tydligt fokus på att jobba vidare med förenkling av processer och IT-stöd inom personal- och löneområdet. Där kommer du bidra till fortsatt utveckling av våra system så att de stödjer verksamheterna och skapar bästa möjliga förutsättningar för våra användare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom systemförvaltning blir att:
• Planera och genomföra bearbetningar/körningar löpande under månaden samt medverka vid konfigurering
• Genomföra acceptanstester avseende nya versioner
• Analysera incidenter/supportärenden både internt och externt och föreslå förbättringar
• Hantera driftsfrågor

Inom löneområdet kommer du arbeta med att:
• Registrera och kvalitetssäkra uppgifter i lönesystemet utifrån underlag
• Göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar
• Samarbeta med och stödja chefer i anställnings- och lönefrågor
• Arbeta med att dokumentera rutiner och processer
• Ge förebyggande stöd till verksamheterna genom utbildning, användarstöd och rådgivning i olika lönefrågor

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR eller systemområdet alternativt motsvarande yrkeserfarenhet av arbete inom systemförvaltning och/eller löneadministration. Du ska ha kunskap om löne- och avtalsområdet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med systemförvaltning av lönesystem. Du är en van användare av Office-paketet och har goda kunskaper i Excel.

Du är en drivande person som tar egna initiativ och som slutför det du påbörjat. Du är kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Då tjänsten innehåller många kontaktytor, både internt och externt, behöver du vara skicklig på att samarbeta och upprätthålla goda relationer. Du arbetar strukturerat och har en god analytisk förmåga, som gör att du hittar lösningar på problem när dessa uppstår.

Vad erbjuder vi dig?
Ett varierande arbete som innebär ett ständigt lärande där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom området. Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme, flexibel arbetstid med mera.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Systemförvaltare av Time Care

Lindesbergs kommun ska sjösätta arbetet med att fler ska arbeta heltid. En avgörande och viktig del i detta arbete är implementeringen av Time Care. Vi söker nu en systemförvaltare som vill vara med och driva detta arbete och den förändringsprocess det innebär för våra verksamheter. Vi söker dig som trivs med att skapa struktur och har ett helhetsperspektiv. Du kommer tillhöra enheten för E-hälsa och Myndighet som är en del av socialförvaltningen och har... Visa mer
Lindesbergs kommun ska sjösätta arbetet med att fler ska arbeta heltid. En avgörande och viktig del i detta arbete är implementeringen av Time Care. Vi söker nu en systemförvaltare som vill vara med och driva detta arbete och den förändringsprocess det innebär för våra verksamheter. Vi söker dig som trivs med att skapa struktur och har ett helhetsperspektiv.

Du kommer tillhöra enheten för E-hälsa och Myndighet som är en del av socialförvaltningen och har din arbetsplats i Lindesberg.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta som systemförvaltare för Time Care och arbeta med implementering av systemet i våra verksamheter. Dina främsta uppgifter handlar om uppgraderingar, integration med andra system, rapportering och förvaltning av systemet. En viktig del är integrationen med vårt personalsystem Personec. I rollen ingår ett tydligt fokus på kvalitetssäkring och vara stöd och support till andra personer som jobbar i systemet. Du samverkar med olika funktioner för att skapa rutiner och arbetssätt. Du har ett nära samarbete med andra systemförvaltare och är ansvarig för kontakten med Time Care när det gäller systemets funktion. Du kommer dessutom att ha tydlig kontakt med den bemanningsenhet som är skapad utifrån att arbeta med bokningarna som görs i Time Care.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av att jobba som systemförvaltare eller har högskoleutbildning inom området. Det viktigaste för oss är att du har kunskaper om Time Care. Det är meriterande om du dessutom har kunskaper i Personec.

Som person är det viktigt att du är självgående och kan lägga upp arbetet självständigt. Det är en stor fördel om du tidigare har arbetat med förändringsprocesser och det kräver en pedagogisk förmåga och lyhördhet för att lyckas. Du har god struktur och är driven. Detta är ett stort projekt i kommunen och vi söker dig som gillar att vara med och förändra.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre