Lediga jobb Lindesbergs kommun, Personalenheten i Lindesberg

Se alla lediga jobb från Lindesbergs kommun, Personalenheten i Lindesberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lindesberg som finns inom det yrket.

Lönespecialist/Systemförvaltare

Som lönespecialist/systemförvaltare tillhör du personalenheten vid kommunledningskontoret. Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar konsultativt med frågor inom både lön och personal. Du har nära till kollegor inom området. ARBETSUPPGIFTER Befattningen är en ny kombination inom lön och systemförvaltning då vi ser ett utökat behov av systemförvaltarroll utifrån att förvalta och utveckla vårt personal- och lönesystem, Personec P och tillhö... Visa mer
Som lönespecialist/systemförvaltare tillhör du personalenheten vid kommunledningskontoret. Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar konsultativt med frågor inom både lön och personal. Du har nära till kollegor inom området.

ARBETSUPPGIFTER
Befattningen är en ny kombination inom lön och systemförvaltning då vi ser ett utökat behov av systemförvaltarroll utifrån att förvalta och utveckla vårt personal- och lönesystem, Personec P och tillhörande applikationsplattformar. Det finns idag en systemförvaltare på enheten som du framförallt kommer ha ett nära samarbete med. Ditt uppdrag kommer ha ett tydligt fokus på att jobba vidare med förenkling av processer och IT-stöd inom personal- och löneområdet. Där kommer du bidra till fortsatt utveckling av våra system så att de stödjer verksamheterna och skapar bästa möjliga förutsättningar för våra användare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom systemförvaltning blir att:
• Planera och genomföra bearbetningar/körningar löpande under månaden samt medverka vid konfigurering
• Genomföra acceptanstester avseende nya versioner
• Analysera incidenter/supportärenden både internt och externt och föreslå förbättringar
• Hantera driftsfrågor

Inom löneområdet kommer du arbeta med att:
• Registrera och kvalitetssäkra uppgifter i lönesystemet utifrån underlag
• Göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar
• Samarbeta med och stödja chefer i anställnings- och lönefrågor
• Arbeta med att dokumentera rutiner och processer
• Ge förebyggande stöd till verksamheterna genom utbildning, användarstöd och rådgivning i olika lönefrågor

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR eller systemområdet alternativt motsvarande yrkeserfarenhet av arbete inom systemförvaltning och/eller löneadministration. Du ska ha kunskap om löne- och avtalsområdet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med systemförvaltning av lönesystem. Du är en van användare av Office-paketet och har goda kunskaper i Excel.

Du är en drivande person som tar egna initiativ och som slutför det du påbörjat. Du är kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Då tjänsten innehåller många kontaktytor, både internt och externt, behöver du vara skicklig på att samarbeta och upprätthålla goda relationer. Du arbetar strukturerat och har en god analytisk förmåga, som gör att du hittar lösningar på problem när dessa uppstår.

Vad erbjuder vi dig?
Ett varierande arbete som innebär ett ständigt lärande där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom området. Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme, flexibel arbetstid med mera.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Löneadministratör/Lönespecialist

Som löneadministratör tillhör du personalenheten vid kommunledningskontoret. Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar konsultativt med frågor inom både lön och personal. Du har nära till dina kollegor inom arbetsområdet. Vad erbjuder vi dig? Ett varierande arbete som innebär ett ständigt lärande där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom området. Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme/motionspeng, flexibel arbetst... Visa mer
Som löneadministratör tillhör du personalenheten vid kommunledningskontoret. Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar konsultativt med frågor inom både lön och personal. Du har nära till dina kollegor inom arbetsområdet.

Vad erbjuder vi dig?
Ett varierande arbete som innebär ett ständigt lärande där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom området. Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme/motionspeng, flexibel arbetstid med mera.

ARBETSUPPGIFTER
Medarbetarna vid Lindesbergs kommun rapporterar frånvaro och avvikelser via lönesystemet Personec självservice och ditt uppdrag som löneadministratör innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar för att ge bra stöd till våra chefer, administratörer och medarbetare i löne-, anställnings- och avtalsfrågor. Arbetet innebär ett stort eget ansvar där målet är rätt lön i rätt tid.

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- registrera och kvalitetssäkra uppgifter i lönesystemet utifrån underlag.
- göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar.
- samarbeta med och stödja chefer i anställnings- och lönefrågor.
- skriva arbetsgivarintyg och lämna uppgifter till olika myndigheter.
- arbeta med att dokumentera rutiner och processer.
- ge förebyggande stöd till verksamheterna genom utbildning, användarstöd och rådgivning i olika lönefrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort intresse för lönefrågor! Du har några års erfarenhet av lönearbete. Meriterande är om du har erfarenhet från arbete med kollektivavtal inom offentlig sektor samt lönesystemet PersonecP. Du har gymnasiekompetens och gärna eftergymnasial utbildning inom löneadministration.

Som person är du engagerad och ansvarstagande med förmåga att planera och prioritera ditt arbete utifrån deadlines. Du har en pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta och tycker om att ge bra stöd till chefer och medarbetare. Vidare tror vi att du som söker både gillar att arbeta självständigt och samarbeta med andra i grupp.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre