Lediga jobb som Arbetsledare, anläggning i Lindesberg

Se lediga jobb som Arbetsledare, anläggning i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Vikariat som Arbetsledare för Avfall & återvinning

Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser. Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och m... Visa mer
Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser.

Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och miljö.

Förvaltningen utvecklar samhället och Avfall- och Återvinningsenheten har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk avfallsplanering, insamling av avfall samt mottagning av avfall vid våra bemannade återvinningscentraler i respektive kommun. Verksamhetens fokus är att arbeta med avfallsförebyggande åtgärder och en hållbar
avfallshantering. Avdelningen består idag av 20 hängivna och erfarna medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsledare leder och fördelar du det dagliga arbetet inom återvinnings- och insamlingsverksamheten. Uppdraget omfattar återvinningscentralerna i de fyra kommunerna, kärlservice med ansvar för utkörning av kärl, ÅVS-service som sköter städning och underhåll av cirka 60 återvinningsstationer samt projekt för fastighetsnära insamling. Totalt arbetar 14 medarbetare i verksamheten, som du samordnar och stöttar i det dagliga arbetet för att säkerställa en effektiv, säker och serviceinriktad drift.

Du har en helhetssyn på driften och fångar genom dialog upp synpunkter och förbättringsförslag från kunder, kollegor och samarbetspartners allt för att skapa en positiv upplevelse för våra besökare. I uppdraget ingår även ansvar för fordon och maskiner, inköp och fakturahantering, kostnadsuppföljning och underhållsplaner.

Rollen innehåller både operativa och strategiska delar. Du kommunicerar mål och resultat till medarbetarna, bidrar med kunskap om förändringar och trender samt stödjer i kompetens- och verksamhetsplanering. Även avvikelsehantering och arbetsmiljöfrågor som skyddsronder, egenkontroller och riskbedömningar ingår i arbetet.

Som arbetsledare är du en brygga mellan driftspersonalen och enhetschefen för Avfall & Återvinning. Du representerar verksamheten i kontakter med andra förvaltningar, politiker, myndigheter och näringsliv. I din roll blir du också en viktig del i utvecklingen av gruppen genom att bidra till engagemang, delaktighet och arbetsglädje.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och samordna arbete, gärna i en arbetsledande eller koordinerande roll. Har du dessutom tidigare arbetat med avfalls- och återvinningsfrågor är det meriterande, men det viktigaste är att du har intresse och förmåga att snabbt sätta dig in i verksamheten. Erfarenhet från såväl privat som offentlig sektor är värdefull.

Du har en relevant utbildningsbakgrund, som lägst gymnasieutbildning. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation och har kännedom om verksamhetsområdet Avfall & Återvinning och gällande lagstiftning.

Som person är du en trygg och tydlig ledare som skapar struktur i vardagen och samtidigt kan inspirera andra. Du är kommunikativ, samarbetar väl med olika aktörer och är lösningsfokuserad när utmaningar uppstår. Du trivs med att fatta beslut, vågar prioritera och har förmåga att driva utveckling framåt med engagemang och arbetsglädje.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. 

Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Arbetsledare Avfall & återvinning

Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser. Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och m... Visa mer
Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser.

Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och miljö.

ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsledare är det du som leder och fördelar det dagliga arbetet vilket innebär allt från att sköta bemanning till att säkerställa att anläggningarna drivs på ett ekonomiskt, effektivt och säkert sätt. Driften inom Återvinnings och insamlingsverksamheten består för närvarande av 11 medarbetare fördelat på 4 återvinningscentraler belägna i varje kommun, kärl service som ombesörjer utkörning av kärl och funktionen ÅVS-service som ansvarar för städning och underhåll av våra ca 60 återvinningsstationer.

Du är den som har en helhetssyn på verksamheten och genom dialog fångar upp, samt kommer med förslag på förbättringsmöjligheter både från kunder, kollegor och samarbetspartners. Detta i syfte att våra kunder på anläggningarna skall uppleva ett så trevligt besök som möjligt.

Du ansvarar också för fordon och maskiner som disponeras, inköp och fakturahantering, kostnadsuppföljning, underhållsplaner med mera.

Tjänsten innehåller vissa strategiska delar så som att kommunicera mål och måluppfyllnad till medarbetarna samt bidra med kunskap om förändringar/trender som på sikt kan påverka verksamheten. Som arbetsledare är du den som fångar upp behov av stöttning i den dagliga driften på anläggningen, samt bidrar i kompetens- och verksamhetsplanering. Även avvikelsehantering ingår i tjänsten.

Arbetsledaren är direkt underställd enhetschef för Avfall & Återvinning. Du företräder enheterna i kontakter med övriga verksamheter, tjänstemän, politiker, myndigheter och näringsliv. Du finner en utmaning i att utveckla enheterna genom att finna nya vägar för att skapa engagemang, delaktighet och arbetsglädje. I det dagliga arbetet har du stöd av olika datorprogram.

Du kommer att arbeta i en verksamhet som är inspirerande, i ständig förändring och där miljö och återbruksfrågor är i fokus. Givetvis är du en stor del i att tillsammans med övriga kollegor bidrar till förändringsarbeten med en lösningsfokuserad och positiv attityd. Du är med och skapar och följer upp rutiner samt är delaktig i arbetsmiljöansvaret i form av att hålla i skyddsronder, göra egenkontroller, riskbedömningar och säkerställa att rätt kompetens finns på plats.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med några års yrkeserfarenhet från arbete som arbetsledare eller någon form av ledande befattning och som har tidigare erfarenhet av att jobba med avfalls- och återvinningsfrågor. Du kan ha arbetat inom privat eller offentlig sektor och vill utvecklas vidare i en spännande verksamhet.

Du har för tjänsten en relevant utbildningsbakgrund, som lägst gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation, inom verksamhetsområdet Avfall och Återvinning och övrig avfallslagstiftning.

Som person är du en nytänkande ledare som tänker strategiskt, är drivande och kan fatta beslut. Du kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar och har förmåga att hitta lösningar som ser till helheten. Du är kommunikativ, har lätt för att samarbeta och visar gott omdöme vid uttalanden och beslut.

B-körkort erfordras för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Arbetsledare VA Ledningsnät Utredningsgrupp

Välkommen till tekniska förvaltningen, Lindesbergs kommun - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora. Här finns det samlade ansvaret för den tekniska försörjning inom avfall och återvinning, vatten och avlopp (VA) samt gator och vägar. Som medarbetare hos oss erbjuds du möjlighet att vara en del av ett större sammanhang då vi tillsammans arbetar för en välfungerande vardag för våra medborgare. VA verksam... Visa mer
Välkommen till tekniska förvaltningen, Lindesbergs kommun - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora.

Här finns det samlade ansvaret för den tekniska försörjning inom avfall och återvinning, vatten och avlopp (VA) samt gator och vägar. Som medarbetare hos oss erbjuds du möjlighet att vara en del av ett större sammanhang då vi tillsammans
arbetar för en välfungerande vardag för våra medborgare.

VA verksamheten ansvarar för att leverera dricksvatten och rena avloppsvatten inom våra fyra kommuner. Verksamheten har ca 300 anläggningar fördelat på avloppsreningsverk, vattenverk och pumpstationer samt ca 180 mil ledningsnät.

Inom VA arbetar ca 45 kvalitetsinriktade medarbetare för att säkerställa att våra medborgare har tillgång till vårt viktigaste
livsmedel varje dag.
Vill du vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att leda en nystartad gruppering med fyra utredningsresurser och vara med att rekrytera två av dina framtida medarbetare. Fokus på ert gemensamma uppdrag kommer att vara förnyelseplanering utav vårt VA-ledningsnät, samarbete med vår Gata-avdelning vid deras beläggningsplanering samt utföra VA-utredningar gällande olika typer av driftstörningar på vårt befintliga ca 180 mil långa ledningsnät. Du och din personal utgår från vårt VA-kontor på Stafettgatan i Lindesberg. Du kommer att leda medarbetare och verksamhet såväl i det dagliga operativa arbetet som mot långsiktiga mål.

Beredskap kan ingå i tjänsten.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår
• att ha personal- och verksamhetsansvar där du driver, utvecklar och följer upp verksamheten mot uppsatta mål
• att leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare
• att utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med ett driftsäkert VA-ledningssystem i fokus
• att ansvara för att gällande lagar, policys, riktlinjer och rutiner följs
• att skapa en bra arbetsmiljö och att bidra till att vara en attraktiv arbetsplats.

KVALIFIKATIONER
Som arbetsledare på Tekniska förvaltningen drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Att engagera och inspirera samt vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du uttrycker dig väl både i tal och i skrift och har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt har en god IT-vana. Du är en teamspelare som samarbetar och vill fortsätta det påbörjade utvecklingsarbetet inom enheten. Ditt ledarskap präglas av integritet och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar.

Vi söker dig med som lägst gymnasieutbildning, helst med inriktning mot teknisk verksamhet. B-körkort är ett krav för tjänsten, då vi arbetar över ett stort geografiskt område.

Har du dessutom tidigare innehaft chefsuppdrag och/eller har VA-kompetens ses detta som mycket meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig chefsutveckling och chefsstöd samt goda möjligheter till individuell utveckling.

ÖVRIGT
Lindesbergs kommun ingår i det finska förvaltningsområdet. Ange gärna i din ansökan om du har språkkunskaper i finska.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Arbetsledare Avfall & återvinning

Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser. Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och m... Visa mer
Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser.

Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och miljö.

Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors,
Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser.

Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och
miljö.

Inom den tekniska verksamheten finns det samlade ansvaret för den tekniska försörjning inom avfall och återvinning, vatten och avlopp (VA) samt gator och vägar. Som medarbetare hos oss erbjuds du möjlighet att vara en del av ett större sammanhang då vi tillsammans arbetar för en välfungerande vardag för våra medborgare. Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk avfallsplanering, insamling av avfall samt mottagning av avfall vid våra bemannade återvinningscentraler i respektive kommun. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och
härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Verksamhetens fokus är att arbeta med avfallsförebyggande åtgärder och en hållbar avfallshantering.

Verksamheten består idag av 17 hängivna och erfarna medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsledare är det du som leder och fördelar det dagliga arbetet vilket innebär allt från att sköta bemanning till att säkerställa att anläggningarna drivs på ett ekonomiskt, effektivt och säkert sätt. Driften inom Återvinnings och insamlingsverksamheten består för närvarande av 11 medarbetare fördelat på 4 återvinningscentraler belägna i varje kommun, kärl service som ombesörjer utkörning av kärl och funktionen ÅVS-service som ansvarar för städning och underhåll av våra ca 60 återvinningsstationer.

Du är den som har en helhetssyn på verksamheten och genom dialog fångar upp, samt kommer med förslag på förbättringsmöjligheter både från kunder, kollegor och samarbetspartners. Detta i syfte att våra kunder på anläggningarna skall uppleva ett så trevligt besök som möjligt.

Du ansvarar också för fordon och maskiner som disponeras, inköp och fakturahantering, kostnadsuppföljning, underhållsplaner med mera.

Tjänsten innehåller vissa strategiska delar så som att kommunicera mål och måluppfyllnad till medarbetarna samt bidra med kunskap om förändringar/trender som på sikt kan påverka verksamheten. Som arbetsledare är du den som fångar upp behov av stöttning i den dagliga driften på anläggningen, samt bidrar i kompetens- och verksamhetsplanering. Även avvikelsehantering ingår i tjänsten.

Arbetsledaren är direkt underställd enhetschef för Avfall & Återvinning. Du företräder enheterna i kontakter med övriga verksamheter, tjänstemän, politiker, myndigheter och näringsliv. Du finner en utmaning i att utveckla enheterna genom att finna nya vägar för att skapa engagemang, delaktighet och arbetsglädje. I det dagliga arbetet har du stöd av olika datorprogram.

Du kommer att arbeta i en verksamhet som är inspirerande, i ständig förändring och där miljö och återbruksfrågor är i fokus. Givetvis är du en stor del i att tillsammans med övriga kollegor bidrar till förändringsarbeten med en lösningsfokuserad och positiv attityd. Du är med och skapar och följer upp rutiner samt är delaktig i arbetsmiljöansvaret i form av att hålla i skyddsronder, göra egenkontroller, riskbedömningar och säkerställa att rätt kompetens finns på plats.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med några års yrkeserfarenhet från arbete som arbetsledare eller någon form av ledande befattning och som har tidigare erfarenhet av att jobba med avfalls- och återvinningsfrågor. Du kan ha arbetat inom privat eller offentlig sektor och vill utvecklas vidare i en spännande verksamhet.

Du har för tjänsten en relevant utbildningsbakgrund, som lägst gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation, inom verksamhetsområdet Avfall och Återvinning och övrig avfallslagstiftning.

Som person är du en nytänkande ledare som tänker strategiskt, är drivande och kan fatta beslut. Du kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar och har förmåga att hitta lösningar som ser till helheten. Du är kommunikativ, har lätt för att samarbeta och visar gott omdöme vid uttalanden och beslut.

B-körkort erfordras för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Arbetsledare VA Ledningsnät Utredningsgrupp

Brinner du för ledarskap och vill arbeta i en operativ verksamhet? Sporras du dessutom av kompetenta och engagerade medarbetare och drivs av att leverera med hög servicenivå? Då kan du vara vår nya arbetsledare till Tekniska förvaltningen på Lindesbergs kommun. Skicka in din ansökan redan idag! I rollen som arbetsledare i enheten VA-Ledningsnät ingår både personal- och verksamhetsansvar för ansvarområdet vilket sträcker sig över fyra kommuner: Hällefors... Visa mer
Brinner du för ledarskap och vill arbeta i en operativ verksamhet?
Sporras du dessutom av kompetenta och engagerade medarbetare och drivs av att leverera med hög servicenivå?

Då kan du vara vår nya arbetsledare till Tekniska förvaltningen på Lindesbergs kommun. Skicka in din ansökan redan idag!

I rollen som arbetsledare i enheten VA-Ledningsnät ingår både personal- och verksamhetsansvar för ansvarområdet vilket sträcker sig över fyra kommuner: Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg samt Nora kommun. Du ingår tillsammans med övriga arbetsledare och enhetschef samt
administrativa medarbetare i enhetens ledningsgrupp. Vi ser att du i ditt ledarskap efterlever våra värderingar: Förtroende, Öppenhet, Respekt och Engagemang (FÖRE)

Som arbetsledare på VA Ledningsnät är du med och bidrar till att kommuninvånarna har tillgång till sitt viktigaste livsmedel, dricksvatten, och tillser att spill- och dagvatten avleds. Det gör du genom att vara med och bidra till att skapa en över lång tid hållbar infrastruktur. Ditt uppdrag är att tillsammans med dina medarbetare få verksamheten att fungera så effektivt som möjligt och bidra till kontinuerlig utveckling samt ett driftsäkert VA-ledningssystem.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att leda en nystartad gruppering med fyra utredningsresurser och vara med att rekrytera två av dina framtida medarbetare. Fokus på ert gemensamma uppdrag kommer att vara förnyelseplanering utav vårt VA-ledningsnät, samarbete med vår Gata-avdelning vid deras beläggningsplanering samt utföra VA-utredningar gällande olika typer av driftstörningar på vårt befintliga ca 180 mil långa ledningsnät. Du och din personal utgår från vårt VA-kontor på Stafettgatan i Lindesberg. Du kommer att leda medarbetare och verksamhet såväl i det dagliga operativa arbetet som mot långsiktiga mål.

Beredskap kan ingå i tjänsten.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår
• att ha personal- och verksamhetsansvar där du driver, utvecklar och följer upp verksamheten mot uppsatta mål
• att leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare
• att utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med ett driftsäkert VA-ledningssystem i fokus
• att ansvara för att gällande lagar, policys, riktlinjer och rutiner följs
• att skapa en bra arbetsmiljö och att bidra till att vara en attraktiv arbetsplats.

KVALIFIKATIONER
Som arbetsledare på Tekniska förvaltningen drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Att engagera och inspirera samt vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du uttrycker dig väl både i tal och i skrift och har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt har en god IT-vana. Du är en teamspelare som samarbetar och vill fortsätta det påbörjade utvecklingsarbetet inom enheten. Ditt ledarskap präglas av integritet och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar.

Vi söker dig med som lägst gymnasieutbildning, helst med inriktning mot teknisk verksamhet. B-körkort är ett krav för tjänsten, då vi arbetar över ett stort geografiskt område.

Har du dessutom tidigare innehaft chefsuppdrag och/eller har VA-kompetens ses detta som mycket meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig chefsutveckling och chefsstöd samt goda möjligheter till individuell utveckling.

ÖVRIGT
Lindesbergs kommun ingår i det finska förvaltningsområdet. Ange gärna i din ansökan om du har språkkunskaper i finska.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Arbetsledare VA ledningsnät

Brinner du för ledarskap och vill arbeta i en operativ verksamhet? Sporras du dessutom av kompetenta och engagerade medarbetare och drivs av att leverera med hög servicenivå? Då kan du vara vår nya arbetsledare till Tekniska nämnden på Lindesbergs kommun. Skicka in din ansökan redan idag! I rollen som arbetsledare i enheten VA-Ledningsnät ingår både personal- och verksamhetsansvar för ansvarområdet Lindesberg kommun. Du ingår tillsammans med övriga arbets... Visa mer
Brinner du för ledarskap och vill arbeta i en operativ verksamhet?
Sporras du dessutom av kompetenta och engagerade medarbetare och drivs av att leverera med hög servicenivå? Då kan du vara vår nya arbetsledare till Tekniska nämnden på Lindesbergs kommun. Skicka in din ansökan redan idag!

I rollen som arbetsledare i enheten VA-Ledningsnät ingår både personal- och verksamhetsansvar för ansvarområdet Lindesberg kommun. Du ingår tillsammans med övriga arbetsledare och enhetschef samt administrativa medarbetare i enhetens ledningsgrupp. Vi ser att du i ditt ledarskap efterlever våra värderingar: Förtroende, Öppenhet, Respekt och Engagemang (FÖRE).

Som arbetsledare på VA Ledningsnät är du med och bidrar till att kommuninvånarna har tillgång till sitt viktigaste livsmedel, dricksvatten och tillser att spill- och dagvatten avleds. Det gör du genom att vara med och bidra till att skapa en över lång tid hållbar infrastruktur. Ditt uppdrag är att tillsammans med dina medarbetare få verksamheten att fungera så effektivt som möjligt och bidra till kontinuerlig utveckling samt ett driftsäkert VA-ledningssystem.

ARBETSUPPGIFTER
Du leder en engagerad grupp på fyra VA-anläggare samt en anläggningstekniker som utgår från vårt VA-kontor på Stafettgatan i Lindesberg. Du kommer att leda medarbetare och verksamhet såväl i det dagliga operativa arbetet som mot långsiktiga mål. I uppdraget ingår även mycket planering av och kontakt med entreprenörer samt även att inneha rollen som projektledare för interna VA-projekt.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår
• att ha personal- och verksamhetsansvar där du driver, utvecklar och följer upp verksamheten mot uppsatta mål
• att leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare
• att utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med ett driftsäkert VA-ledningssystem i fokus
• att ansvara för att gällande lagar, policys, riktlinjer och rutiner följs
• att skapa en bra arbetsmiljö och att bidra till att vara en attraktiv arbetsplats.

Beredskap kan ingå i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Som arbetsledare på Tekniska nämnden drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Att engagera och inspirera samt vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du uttrycker dig väl både i tal och i skrift och har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt har en god IT-vana. Du är en teamspelare som samarbetar och vill fortsätta det påbörjade utvecklingsarbetet inom enheten. Ditt ledarskap präglas av integritet och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar.

Vi söker dig med som lägst gymnasieutbildning, helst med inriktning mot teknisk verksamhet. Du har tidigare erfarenhet från anläggningsarbete, som i första hand berör ledningsnät. B-körkort är ett krav för tjänsten, då vi arbetar över ett stort geografiskt område.

Har du dessutom tidigare innehaft chefsuppdrag och/eller har VA-kompetens ses detta som meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig chefsutveckling och chefsstöd samt goda möjligheter till individuell utveckling.

ÖVRIGT
Lindesbergs kommun ingår i det finska förvaltningsområdet. Ange gärna i din ansökan om du har språkkunskaper i finska.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Arbetsledare VA Ledningsnät

Brinner du för ledarskap och vill arbeta i en operativ verksamhet? Sporras du dessutom av kompetenta och engagerade medarbetare och drivs av att leverera med hög servicenivå? Då kan du vara vår nya arbetsledare till Tekniska förvaltningen på Lindesbergs kommun. Skicka in din ansökan redan idag! I rollen som arbetsledare i enheten VA-Ledningsnät ingår både personal- och verksamhetsansvar för ansvarområdet vilket sträcker sig över fyra kommuner: Hällefors... Visa mer
Brinner du för ledarskap och vill arbeta i en operativ verksamhet?
Sporras du dessutom av kompetenta och engagerade medarbetare och drivs av att leverera med hög servicenivå?

Då kan du vara vår nya arbetsledare till Tekniska förvaltningen på Lindesbergs kommun. Skicka in din ansökan redan idag!

I rollen som arbetsledare i enheten VA-Ledningsnät ingår både personal- och verksamhetsansvar för ansvarområdet vilket sträcker sig över fyra kommuner: Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg samt Nora kommun. Du ingår tillsammans med övriga arbetsledare och enhetschef samt
administrativa medarbetare i enhetens ledningsgrupp. Vi ser att du i ditt ledarskap efterlever våra värderingar: Förtroende, Öppenhet, Respekt och Engagemang (FÖRE)

Som arbetsledare på VA Ledningsnät är du med och bidrar till att kommuninvånarna har tillgång till sitt viktigaste livsmedel, dricksvatten, och tillser att spill- och dagvatten avleds. Det gör du genom att vara med och bidra till att skapa en över lång tid hållbar infrastruktur. Ditt uppdrag är att tillsammans med dina medarbetare få verksamheten att fungera så effektivt som möjligt och bidra till kontinuerlig utveckling samt ett driftsäkert VA-ledningssystem.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att leda en nystartad gruppering med fyra utredningsresurser och vara med att rekrytera två av dina framtida medarbetare. Fokus på ert gemensamma uppdrag kommer att vara förnyelseplanering utav vårt VA-ledningsnät, samarbete med vår Gata-avdelning vid deras beläggningsplanering samt utföra VA-utredningar gällande olika typer av driftstörningar på vårt befintliga ca 180 mil långa ledningsnät. Du och din personal utgår från vårt VA-kontor på Stafettgatan i Lindesberg. Du kommer att leda medarbetare och verksamhet såväl i det dagliga operativa arbetet som mot långsiktiga mål.

Beredskap kan ingå i tjänsten.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår
• att ha personal- och verksamhetsansvar där du driver, utvecklar och följer upp verksamheten mot uppsatta mål
• att leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare
• att utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med ett driftsäkert VA-ledningssystem i fokus
• att ansvara för att gällande lagar, policys, riktlinjer och rutiner följs
• att skapa en bra arbetsmiljö och att bidra till att vara en attraktiv arbetsplats.

KVALIFIKATIONER
Som arbetsledare på Tekniska förvaltningen drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Att engagera och inspirera samt vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du uttrycker dig väl både i tal och i skrift och har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt har en god IT-vana. Du är en teamspelare som samarbetar och vill fortsätta det påbörjade utvecklingsarbetet inom enheten. Ditt ledarskap präglas av integritet och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar.

Vi söker dig med som lägst gymnasieutbildning, helst med inriktning mot teknisk verksamhet. B-körkort är ett krav för tjänsten, då vi arbetar över ett stort geografiskt område.

Har du dessutom tidigare innehaft chefsuppdrag och/eller har VA-kompetens ses detta som mycket meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig chefsutveckling och chefsstöd samt goda möjligheter till individuell utveckling.

ÖVRIGT
Lindesbergs kommun ingår i det finska förvaltningsområdet. Ange gärna i din ansökan om du har språkkunskaper i finska.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Arbetsledare till Underhåll Mekanik, avdelning Fiber

Vill du vara med och skapa ett underhållsarbete i världsklass? BillerudKorsnäs Frövi / Rockhammar tillverkar vätske- och förpackningskartong av hög kvalitet motsvarande 50?000 en-liters förpackningar per minut. På Underhållsavdelningen och Sektion Mek är vår uppgift är att säkerställa en förutsägbar och stabil drift i vår produktion dygnet runt. Nu behöver vi stärka vår verksamhet med en arbetsledare till fiberavdelningen inom området mekanik. I rollen... Visa mer
Vill du vara med och skapa ett underhållsarbete i världsklass?
BillerudKorsnäs Frövi / Rockhammar tillverkar vätske- och förpackningskartong av hög kvalitet motsvarande 50?000 en-liters förpackningar per minut. På Underhållsavdelningen och Sektion Mek är vår uppgift är att säkerställa en förutsägbar och stabil drift i vår produktion dygnet runt.
Nu behöver vi stärka vår verksamhet med en arbetsledare till fiberavdelningen inom området mekanik.
I rollen som arbetsledare får du arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö där säkerhet alltid är högsta prioritet och där din insats är central för verksamhetens gemensamma resultat. Du kommer att styra och koordinera den dagliga verksamheten inom hela området i fiberavdelningen. Ansvarsområdet omfattar fabrikerna i Frövi och Rockhammar och du kommer ansvara för att planera bemanning och resursbehov, samtidigt som du vid behov samordnar olika underhållsinsatser med externa firmor.
Du kommer att leda ett arbetslag som består av ca. 10 medarbetare som är placerade i både Frövi och Rockhammar. Tillsammans kommer ni att utveckla underhållsarbetet och bryta ner våra mål till aktiviteter för att vi tillsammans ska nå våra mål inom avdelningen. Du kommer att arbeta tätt med övriga arbetsledare och stabsfunktioner inom underhållsorganisationen på Frövi Bruk.
Ett hållbart ledarskap
Medarbetare som skapar hållbara produkter behöver hållbara ledare. Som ledare hos BillerudKorsnäs kommer du få ta del av vår ledarskapsakademi och vårt ledarskapsprogram Sustainable Leadership (sv. Hållbart ledarskap), där du kommer få verktygen, utbildningarna och stödet för att kunna vara en hållbar ledare och uppfylla fyra löften till dina medarbetare:
· Jag bryr mig och leder en säker arbetsmiljö.
· Jag leder förändring och prestation.
· Jag engagerar och frigör potential.
· Jag kommunicerar effektivt.
Din framtida chef, Johan Bågling, är en av våra Hållbara Ledare. Läs mer om Johans syn på hållbart ledarskap här:
(https://www.billerudkorsnas.se/karriar/lar-kanna-oss/billerudkorsnas-sustainable-leaderhip/johan-bagling)
Kvalifikationer
Du har en teknisk gymnasial utbildning eller relevant yrkeserfarenhet inom industriellt underhåll. Vi ser gärna relevant erfarenhet från processindustri eller erfarenhet av underhåll med mekanisk kompetens.
Du har tidigare ledarskapserfarenhet.
Då vi är ett internationellt företag är det viktigt att du talar och skriver både svenska och engelska.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ett av BillerudKorsnäs främsta mål är att främja en god arbetsmiljö och personlig säkerhet. Vi ser att du i din roll har ett naturligt säkerhetstänk och bidrar aktivt till vår gemensamma säkerhetskultur.
För att passa i tjänsten som arbetsledare söker vi dig som är en strukturerad och positiv lagspelare med ett stort intresse för att arbeta med och utveckla människor för att de ska nå sin fulla potential. Man behöver även vara lyhörd för produktionens behov och vara en mycket god samarbetspartner. Vi tror även att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Du är även duktig på att kommunicera och skapa goda relationer genom hela organisationen. Din datorvana är god och du hanterar med van hand Office-paketet.
Personliga egenskaper
Din personlighet och ditt beteende samspelar med BillerudKorsnäs värderingar: Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring och Värna om varandra.


Vi erbjuder dig
· En attraktiv anställning med marknadsmässig lön, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
· En möjlighet att växa genom ditt arbete och utvecklas professionellt.
· Många kollegor att lära sig av, både lokalt och internationellt.
· Ett utmanande arbete med många kontaktytor.
· En informell, förbättringsinriktad företagskultur.
· En engagerad chef. Slå gärna Johan en signal så berättar han gärna mer.
Kontakt
Har du frågor eller funderingar om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Johan Bågling: [email protected] /070-793 77 02.
Har du frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig ta kontakt med Fredrik Jansson, HR Business Partner Frövi. Tel: 072-214 71 04
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast den 4 September 2022!
BillerudKorsnäs är en arbetsgivare med jämställda möjligheter. Vi uppmuntrar mångfald och strävar alltid efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vi använder psykologiska tester som en del av vår urvalsprocess, i syfte att ta objektiva beslut.
Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Arbetsledare Förråd, Maskinverkstad och Registervård

Tänk om ditt jobb bjöd på nya utmaningar varje dag? Vi erbjuder dig möjligheten att leda och engagera våra medarbetare för framgång. De förtjänar de bästa arbetsförutsättningarna – det kommer du att vara med i att skapa. Till Underhållsavdelningen på BillerudKorsnäs i Frövi söker vi nu en Arbetsledare till Förråd, Maskinverkstad och Registervård. Denna enhet av underhållsavdelningen arbetar med komponentförsörjning och registerhantering över hela bruket. A... Visa mer
Tänk om ditt jobb bjöd på nya utmaningar varje dag?
Vi erbjuder dig möjligheten att leda och engagera våra medarbetare för framgång. De förtjänar de bästa arbetsförutsättningarna – det kommer du att vara med i att skapa.
Till Underhållsavdelningen på BillerudKorsnäs i Frövi söker vi nu en Arbetsledare till Förråd, Maskinverkstad och Registervård. Denna enhet av underhållsavdelningen arbetar med komponentförsörjning och registerhantering över hela bruket. Avdelningens mål är att utrustningen i fabriken i Frövi ska ha en hög tillgänglighet och att rätt komponenter finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Maskinregistergruppen ansvarar för att rätt dokumentation och underlag finns för att säkerställa underhållsåtgärder och komponentförsörjning för bruket.
Vi söker dig som är intresserad av att vara med att leda, planera och strukturera den det dagliga arbetet, samt att driva och utveckla verksamheten. Detta samtidigt som du leder våra medarbetare genom förbättringsarbeten – och mot framgång.
Som ledare ansvarar du för att det förebyggande och avhjälpande underhållet på bruket kan utföras på bästa sätt och med hög kvalitet. Du kommer att initiera och delta i tillgänglighetshöjande åtgärder med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för en stabil produktion. Förutom att planera och leda det dagliga arbetet kommer du ha personalansvar. I det ansvaret ingår det bland annat att proaktivt arbeta med kompetensutveckling, att stödja och coacha dina medarbetare till att nå uppsatta mål och att bidra till det kontinuerliga arbetet med att förbättra arbetssätt. Du kommer också att tillsammans med dina medarbetare arbeta aktivt med frågor som rör säkerhet och skydd.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på dagtid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3 års teknisk gymnasial utbildning. Önskvärt är högre utbildning inom logistik och lager eller att du genom annan utbildning förvärvat motsvarande kunskaper. Vi vill att du har erfarenhet från en arbetsledande befattning. Har du även vana från logistik/lager eller underhållsbranschen är detta meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Du behärskar svenska både i tal och skrift och förstår engelska som är vårt koncernspråk.
Personliga egenskaper
Ett av BillerudKorsnäs främsta mål är att främja en god arbetsmiljö och personlig säkerhet. Vi ser att du som Arbetsledare har ett naturligt säkerhetstänk och en god omdömesförmåga. Du bidrar till en positiv och god arbetsmiljö.
För att lyckas i tjänsten krävs det att du är serviceinriktad, målinriktad, ansvarstagande och strukturerad. Du är engagerad och har förmåga att arbeta självständigt men även ser styrkan av att arbeta i team. Du har fallenheten att skapa ett gott arbetsklimat samt viljan att motivera, inspirera och utveckla dina medarbetare.
Viktigt för rollen är att du har tydliga ledaregenskaper och trivs bra i en ledande roll. Du uppskattar att ta dig an utmaningar och utveckla samarbete såväl internt som externt och är mån om att leverera resultat och uppfylla mål.
Din personlighet och ditt beteende samspelar med BillerudKorsnäs värderingar: Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring och Värna om varandra.
Kontakt
Har du frågor eller funderingar om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Jörgen Öhman, Director Maintenance: [email protected] / 0581–137330
Har du frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig ta kontakt med Natasha Anderberg, HR Business Partner Frövi: [email protected] / 072-205 71 66.
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast 19 juni 2022!
BillerudKorsnäs är en arbetsgivare med jämställda möjligheter. Vi uppmuntrar mångfald och strävar alltid efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vi använder psykologiska tester som en del av vår urvalsprocess, i syfte att ta objektiva beslut.
Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Visa mindre

Arbetsledare Gatuverksamhet

ARBETSUPPGIFTER Vill du vara delaktig med att bygga framtidens samhälle på Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen? GPI-avdelningen söker nu en verksamhetsansvarig arbetsledare inom den dagliga driften av gatuverksamheten i våra fyra kommuner, med placering Lindesberg. Som arbetsledare koordinerar du den dagliga verksamheten avseende gatuunderhåll och arbetsleder egen personal och upphandlade entreprenörer i alla fyra kommuner. Utgångspunkten är Lindesberg m... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara delaktig med att bygga framtidens samhälle på Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen? GPI-avdelningen söker nu en verksamhetsansvarig arbetsledare inom den dagliga driften av gatuverksamheten i våra fyra kommuner, med placering Lindesberg.

Som arbetsledare koordinerar du den dagliga verksamheten avseende gatuunderhåll och arbetsleder egen personal och upphandlade entreprenörer i alla fyra kommuner. Utgångspunkten är Lindesberg men arbetsområdet innefattar alla våra kommuner. Du deltar i planering enligt årshjul, för bl.a. underhåll av gator, barmarksrenhållning, vinterväghållning, återställning m.m. I uppdraget ingår också inköp och fakturahantering, kostnadsuppföljning med stöd av enhetschef. I det dagliga arbetet har Du även stöd av olika datorprogram.

Arbetsledaren är direkt underställd enhetschefen för Gata och har ett nära samarbete med övriga arbetsledare inom avdelningen. Du bistår enhetschefen vid schemaläggning och beredskapsplanering. Du företräder verksamheten i kontakter med bland annat medborgare, entreprenörer och föreningar.

Beredskapstjänstgöring kan ingå i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig med några års yrkeserfarenhet från arbete som arbetsledare, som i första hand berör gatuverksamhet. Du kan också ha tidigare erfarenhet från arbete inom gatuverksamheten, i någon roll än arbetsledare. Du kan ha arbetat inom privat eller offentlig sektor och vill utvecklas vidare i en spännande verksamhet. God datorvana och B-körkort är ett krav. Du har för tjänsten en relevant utbildningsbakgrund, som lägst gymnasieutbildning.

Meriterande
Är om du har arbete på väg nivå 1-2, kunskaper inom AMA, C-körkort, erfarenhet inom vinterväghållning och praktisk erfarenhet av anläggningsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.

Egenskaper
Som arbetsledare hos oss ser vi att du har helhetsperspektiv, med ett lösningsfokuserat tänk och engagerat ledarskap. Du har förmågan att se människor, vara inlyssnande och tycker om att arbeta i team. I din roll som arbetsledare är du inte rädd för att fatta beslut och tar hjälp där du själv inte har kunskap eller erfarenhet som räcker till. Värdet att hitta samarbetsformer, synergieffekter tillsammans med kollegor är lika självklart som ett ekonomiskt tänk, där du arbetar utifrån en god ekonomisk hushållning.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen inom Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har förbundet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tack på förhand! Visa mindre

Arbetsledare Underhåll Mekanik: Fiber, KM och Lut och Kraft

Tänk om du kunde få driva en hållbar utveckling för våra medarbetare? Vi erbjuder dig möjligheten att leda och engagera våra medarbeta för framgång. De förtjänar de bästa arbetsförutsättningarna – det kommer du att vara med i att skapa. Vi söker dig som är intresserad av att vara med att leda, planera och strukturera den dagliga verksamheten, driva och utveckla underhållet inom Mekanik. Detta samtidigt som du leder våra medarbetare genom förbättringsarbete... Visa mer
Tänk om du kunde få driva en hållbar utveckling för våra medarbetare?
Vi erbjuder dig möjligheten att leda och engagera våra medarbeta för framgång. De förtjänar de bästa arbetsförutsättningarna – det kommer du att vara med i att skapa.
Vi söker dig som är intresserad av att vara med att leda, planera och strukturera den dagliga verksamheten, driva och utveckla underhållet inom Mekanik. Detta samtidigt som du leder våra medarbetare genom förbättringsarbeten – och mot framgång.
Som ledare har du ansvar för att det förebyggande och avhjälpande Mekanik underhållet utförs på bästa sätt och med hög kvalitet. Utöver att leda det dagliga arbetet så kommer du att ha ekonomiskt ansvar, respektive ett personalansvar för ett antal medarbetare. I det ansvaret ingår det bland annat att proaktivt arbeta med kompetensutveckling, att stödja och coacha dina medarbetare till nå uppsatta mål och att bidra till det kontinuerliga arbetet med ständiga förbättringar. Du kommer också att tillsammans med dina medarbetare arbeta aktivt med frågor som rör säkerhet och skydd.
Ange i ansökan vilket ansvarsområde som du är intresserad av:
Mekanik Fiber
Mekanik KM
Mekanik Lut och kraft

Mekanik Fiber – som arbetsledare för denna enhet ansvarar du för det mekaniska underhållsarbetet i både Frövi och Rockhammar, i teamet ingår ca 10 medarbetare med gruppledare.
Mekanik KM - som arbetsledare för denna enhet ansvarar du för det mekaniska underhållsarbetet på Kartongmaskinen och efterbearbetning i Frövi, i teamet ingår ca 10 medarbetare.
Mekanik Lut och kraft - som arbetsledare för denna enhet ansvarar du för det mekaniska underhållsarbetet på Lut och kraft i Frövi, i teamet ingår ca 5 personer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3 års gymnasial utbildning och ett intresse för området. Vi vill att du har erfarenhet från en arbetsledande befattning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av underhåll och processystem inom processindustri eller tillverkande industri. Du känner dig bekväm med att hantera olika IT-verktyg i din vardag. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Du behärskar svenska både i tal och skrift och förstår engelska som är vårt koncernspråk.
Personliga egenskaper
Ett av BillerudKorsnäs främsta mål är att främja en god arbetsmiljö och personlig säkerhet. Vi ser att du som Arbetsledare har ett naturligt säkerhetstänk och en god omdömesförmåga. Du bidrar till en positiv och god arbetsmiljö.
Som person är du bra på att kommunicera och du kan uttrycka dig på ett tydligt sätt. Du har ett engagerande och pedagogiskt förhållningssätt, där du bland annat vill stödja och underlätta för dina medarbetare att utvecklas i arbetet. Dessutom är du strukturerad, samtidigt som du har en helhetssyn kring ditt och dina medarbetares arbete i relation till verksamheten.
Viktigt för rollen är att du har goda ledaregenskaper och trivs bra i en ledande roll. Du uppskattar utmaningar och samarbetar väl såväl internt som externt och är mån om att leverera resultat och uppfylla mål.
Din personlighet och ditt beteende samspelar med BillerudKorsnäs värderingar: Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring och Värna om varandra.
Kontakt
Har du frågor eller funderingar om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Johan Bågling: [email protected] / 070-793 77 02.
Har du frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig ta kontakt med Natasha Anderberg, HR Business Partner Frövi: [email protected] / 072-205 71 66.
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast den 19 juni 2022!
BillerudKorsnäs är en arbetsgivare med jämställda möjligheter. Vi uppmuntrar mångfald och strävar alltid efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vi använder psykologiska tester som en del av vår urvalsprocess, i syfte att ta objektiva beslut.
Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Arbetsledare Gatuverksamhet

Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Park/Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003. Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora. Som medarbetare på Samhällsbyggnadsförbundet får du möjlighet att arbeta fritt, under ansvar. Du kan påverka båd... Visa mer
Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Park/Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003. Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora.

Som medarbetare på Samhällsbyggnadsförbundet får du möjlighet att arbeta fritt, under ansvar. Du kan påverka både din arbetsdag och dina arbetstider. Hos oss finner du en aktiv personalförening, god kamratanda, en stor variation på tjänster och kompetenser samt goda möjligheter till kompetensutveckling. Allt i samstämmighet med våra värdeord Förtroende Öppenhet Respekt och Engagemang (FÖRE). Här erbjuds du en möjlighet att vara del utav ett större sammanhang, då vi tillsammans arbetar för en välfungerande vardag för våra medborgare.

Inom avdelningen finns verksamheter såsom gata/trafik, park/idrott och skog och här arbetar ca 45 medarbetare för att underlätta din vardag.

Avdelningen ansvarar för stora delar av allmän platsmark inom våra kommuner. Såväl gator och torg, lekplatser, parker, idrottsplatser som tätortsnära skog och cykelvägar ingår i vårt uppdrag.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara delaktig med att bygga framtidens samhälle på Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen. GPI-avdelningen söker nu en verksamhetsansvarig arbetsledare med placering Lindesberg inom den dagliga driften av gatuverksamheten i våra fyra kommuner.

Som arbetsledare koordinerar du den dagliga arbetsledningen av personal i verksamheten och entreprenörer, som anlitas utifrån upphandlade avtal avseende gatuunderhållet i fyra kommuner. Du deltar i planering enligt årshjul, för bl.a. underhåll av gator, barmarksrenhållning, vinterväghållning, återställning m.m.
Inköp och fakturahantering, kostnadsuppföljning med stöd av enhetschef. I det dagliga arbetet har Du även stöd av olika datorprogram.

Arbetsledaren är direkt underställd enhetschefen för Gata och har ett nära samarbete med övriga arbetsledare inom avdelningen. Du bistår enhetschefen vid schemaläggning och beredskapsplanering. Du företräder verksamheten i kontakter med bland annat medborgare, entreprenörer och föreningar.

Beredskapstjänstgöring kan ingå i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig med några års yrkeserfarenhet från arbete som arbetsledare, som i första hand berör gatuverksamhet. Du kan ha arbetat inom privat eller offentlig sektor och vill utvecklas vidare i en spännande verksamhet. God datorvana, B-körkort samt arbete på väg nivå 1-2 är ett krav. Du har för tjänsten en relevant utbildningsbakgrund, som lägst gymnasieutbildning.

Meriterande
Är om du har C-körkort, kunskaper inom AMA, erfarenhet inom vinterväghållning och praktisk erfarenhet av anläggningsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.

Egenskaper
Som arbetsledare hos oss ser vi att du har helhetsperspektiv, med ett lösningsfokuserat tänk och engagerat ledarskap. Du har förmågan att se människor, vara inlyssnande och tycker om att arbeta i team. I din roll som arbetsledare är du inte rädd för att fatta beslut och tar hjälp där du själv inte har kunskap eller erfarenhet som räcker till. Värdet att hitta samarbetsformer, synergieffekter tillsammans med kollegor är lika självklart som ett ekonomiskt tänk, där du arbetar utifrån en god ekonomisk hushållning.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen inom Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har förbundet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tack på förhand! Visa mindre

Projektledare/ Koordinator till Maxi Door

Beskrivning MaxiDoor grundades 1950 i Frövi. 2019 omsatte bolaget ca 120 MSEK och hade ca 55 anställda. Företaget tillverkar ståldörrar och stålpartier i egen fabrik, enligt egna konstruktioner och är en komplett partner till byggbranschen. MaxiDoor är specialiserade på produkter och lösningar där hög säkerhet efterfrågas. Inriktningen mot säkerhet innebär att MaxiDoor har möjlighet att erbjuda konsultation, rådgivning och utbildning inom området som ko... Visa mer
Beskrivning
MaxiDoor grundades 1950 i Frövi.

2019 omsatte bolaget ca 120 MSEK och hade ca 55 anställda. Företaget tillverkar ståldörrar och stålpartier i egen fabrik, enligt egna konstruktioner och är en komplett partner till byggbranschen. MaxiDoor är specialiserade på produkter och lösningar där hög säkerhet efterfrågas. Inriktningen mot säkerhet innebär att MaxiDoor har möjlighet att erbjuda konsultation, rådgivning och utbildning inom området som komplement till produkterna. Sedan 2018 är Pomona-gruppen, ett familjeägt utvecklings- och investmentbolag, huvudägare till MaxiDoor.



Arbetsuppgifter
Rollen som Projektledare/koordinator på MaxiDoor är en mycket viktig roll för att våra projekt skall ”flyta på” och att våra kunder skall vara nöjda. Du kommer att vara en riktig ”spindel- i – nätet” och dagarna kommer vara väldigt varierande. En stor och viktig del i ditt arbete är att hålla kontakt med våra montörer som är ute på olika projekt runt om i vårt land och säkerställa att de har material och övriga förutsättningar för att kunna utföra sitt arbete. Du har också en hel del kontakt med våra beställare om alla möjliga saker som kan uppstå i ett projekt.

En annan viktig del i ditt arbete är att ansvara för servicearbeten och kompletteringsjobb. Att dessa hanteras snabbt och professionellt är en framgångsfaktor för Maxi Door.

Du jobbar tight med de flesta funktioner på företaget, framförallt med säljare, projektledare och montörer.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen behöver du vara en serviceminded person. Du har en struktur i botten som gör att du kan vara flexibel. Du gillar att prata i telefon och lösa alla möjliga ”problem” som kan uppstå och är orädd att ta kontakter med olika människor.

Ibland kan det vara ganska hektiska dagar men du har ändå förmågan att behålla ditt lugn. Vi tror också att du behöver ha lite skinn på näsan och ha lätt för att skilja på sak och person.

Vi ser att du har jobbat några år i en liknande roll, gärna i ett företag inom bygg- eller teknikbranschen. Du är van att hantera MS Office dagligen. Kan du prata engelska är det meriterande.

Maxi Door erbjuder dig ett varierat jobb där du i denna roll får en god helhetsförståelse för företaget!

Villkor
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Har du frågor är du välkommen kontakta HR-konsult Helena Fiedler, 070-591 90 33. Sista ansökningsdagen är den 23 juni men vi vill gärna ha din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail Visa mindre

Arbetsledare Gatuverksamhet

Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Park/Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003. Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora. Som medarbetare på Samhällsbyggnadsförbundet får du möjlighet att arbeta fritt, under ansvar. Du kan påverka båd... Visa mer
Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Park/Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003. Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora.

Som medarbetare på Samhällsbyggnadsförbundet får du möjlighet att arbeta fritt, under ansvar. Du kan påverka både din arbetsdag och dina arbetstider. Hos oss finner du en aktiv personalförening, god kamratanda, en stor variation på tjänster och kompetenser samt goda möjligheter till kompetensutveckling. Allt i samstämmighet med våra värdeord Förtroende Öppenhet Respekt och Engagemang (FÖRE). Här erbjuds du en möjlighet att vara del utav ett större sammanhang, då vi tillsammans arbetar för en välfungerande vardag för våra medborgare.

Inom avdelningen finns verksamheter såsom gata/trafik, park/idrott och skog och här arbetar ca 45 medarbetare för att underlätta din vardag.

Avdelningen ansvarar för stora delar av allmän platsmark inom våra kommuner. Såväl gator och torg, lekplatser, parker, idrottsplatser som tätortsnära skog och cykelvägar ingår i vårt uppdrag.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara delaktig med att bygga framtidens samhälle på Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen. GPI-avdelningen Gata söker nu en verksamhetsansvarig arbetsledare med placering Lindesberg inom den dagliga driften av gatuunderhållet för fyra kommuner.

Som arbetsledare koordinerar du den dagliga arbetsledningen av personal i verksamheten och entreprenörer, som anlitas utifrån upphandlade avtal avseende gatuunderhållet i fyra kommuner. Du deltar i planering enligt årshjul, för bl.a. underhåll av gator, barmarksrenhållning, vinterväghållning, återställning m.m. Det innebär också ansvar för en mindre verkstad samt fordon och maskiner som disponeras. Inköp och fakturahantering, kostnadsuppföljning med stöd av enhetschef. I det dagliga arbetet har Du även stöd av olika datorprogram.

Arbetsledaren är direkt underställd enhetschefen för Gata/Park och har ett nära samarbete med övriga arbetsledare inom avdelningen. Du bistår enhetschefen vid schemaläggning och beredskapsplanering. Du företräder verksamheten i kontakter med bland annat medborgare och föreningar.

Beredskapstjänstgöring kan ingå i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig med några års yrkeserfarenhet från arbete som arbetsledare, som i första hand berör gatuverksamhet. Du kan ha arbetat inom privat eller offentlig sektor och vill utvecklas vidare i en spännande verksamhet. God datorvana, B-körkort samt arbete på väg nivå 1-2 är ett krav. Du har för tjänsten en relevant utbildningsbakgrund, som lägst gymnasieutbildning.

Meriterande
Är om du har C-körkort, kunskaper inom AMA, erfarenhet inom vinterväghållning och praktisk erfarenhet av anläggningsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.

Egenskaper
Som arbetsledare hos oss ser vi att du har helhetsperspektiv, med ett lösningsfokuserat tänk och engagerat ledarskap. Du har förmågan att se människor, vara inlyssnande och tycker om att arbeta i team. I din roll som arbetsledare är du inte rädd för att fatta beslut och tar hjälp där du själv inte har kunskap eller erfarenhet som räcker till. Värdet att hitta samarbetsformer, synergieffekter tillsammans med kollegor är lika självklart som ett ekonomiskt tänk, där du arbetar utifrån en god ekonomisk hushållning.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen inom Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har förbundet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tack på förhand! Visa mindre

Arbetsledare med intresse för digitala arbetssätt

Ansök    Dec 12    Svevia    Arbetsledare, anläggning
Svevia är landets ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. Vår kärnverksamhet är att utföra nybyggnation samt sköta drift, service och underhåll av Sveriges vägar och gator samt annan infrastruktur. Svevia som fick förtroendet att drifta och sköta om vägnätet i Örebros län söker förstärkning. Därför rekryterar vi en Arbetsledare med goda ledaregenskaper som antar utmaningen och vill driva verksamheten för vår ... Visa mer
Svevia är landets ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. Vår kärnverksamhet är att utföra nybyggnation samt sköta drift, service och underhåll av Sveriges vägar och gator samt annan infrastruktur. Svevia som fick förtroendet att drifta och sköta om vägnätet i Örebros län söker förstärkning. Därför rekryterar vi en Arbetsledare med goda ledaregenskaper som antar utmaningen och vill driva verksamheten för vår gatudrift framåt. Gå specialistens väg - sök dig till Svevia.

Om tjänsten
Som arbetsledare kommer du att arbeta med varierande och förekommande drift- och underhållsarbeten inom driftområdet. I ditt arbete som arbetsledare samordnar du ett antal underentreprenörer och leder samt planerar för din arbetsgrupp med yrkesarbetare. På dina projekt ansvarar du för produktion och ekonomin. Du biträder platschefen med digital uppföljning, mindre kalkylarbeten och administration. Eftersom vårt arbete är serviceinriktat utförs en del av verksamheten på obekväm arbetstid därför ingår beredskap i tjänsten.

Tjänsten är heltid tillsvidare och du utgår från Svevias etablering i Lindesberg.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är intresserad och bekväm med digitala arbetssätt och processer samt har god datavana. Då vi arbetar med drift- och underhåll av vägar och gator samt mindre anläggningsarbeten så är det självklart mycket meriterande. Du är trygg och förtroendeingivande i din ledarroll, har ett affärsmässigt arbetssätt med lönsamhet i fokus och förmåga att skapa goda samarbeten med kunder och medarbetare. Att självständigt ta dig an problemlösningar, ta initiativ och fatta beslut faller dig naturligt och du värdesätter tydlig kommunikation i alla led. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi erbjuder dig
Hos oss blir du snabbt en i gänget. Inom Svevia delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Det ger dig unika utvecklingsmöjligheter och öppnar för spännande utmaningar i ett företag i snabb förändring. Med tydliga prestationsmål och krävande arbetsuppgifter får du utrymme att vässa din spetskompetens och göra skillnad. I Lindesberg väntar spännande tider, ansluter du dig till vårt team kan vi erbjuda ett roligt arbete i stimulerande miljö, varierande arbetsuppgifter och ett ledarskap med individen i fokus. Häng med oss på vår tillväxtresa!

Vem du än är så kommer du vara omgiven av mycket duktiga och härliga medarbetare som gärna vägleder dig och delar med sig av sina erfarenheter. Du kommer bli en del av en stark gemenskap och en inspirerande kultur där alla är fokuserade på att tillsammans utveckla individen, teamet och affären.

Var med på vägen och gör skillnad!

Ansökan Varmt välkommen med din ansökan, vi går igenom urvalet löpande och sista ansökningsdag är 15 januari. Tillträde sker efter överenskommelse. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande Platschef Tomas Nilsson på telefon 010-4581384 eller HR-Partner Ebba Antin 08-7642322. Fackliga företrädare nås via vår växel, tel. 08-404 10 00.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare annonsering vänligt men bestämt. Visa mindre

Vikarierande Arbetsledare VA-verk

Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003. Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora. Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen! VA-avdelningen ansvarar för att leverera ... Visa mer
Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003.
Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora.
Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen!

VA-avdelningen ansvarar för att leverera dricksvatten och rena avloppsvatten inom våra kommuner. Avdelningen har idag ca 300 anläggningar fördelat på avloppsreningsverk, vattenverk och pumpstationer samt ca 150 mil ledningsnät.

På avdelningen arbetar ca 42 kvalitetsinriktade medarbetare för att säkerställa att våra medborgare har tillgång till vårt viktigaste livsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsledaren ansvarar för att drift- och underhåll inom VA-verk upprätthålls. Som arbetsledare ska du delta i planerings- och uppföljningsarbete. I tjänsten ingår även ett samordningsansvar, både med interna och externa samarbetspartners.

I arbetsuppgifterna ingår att leda och fördela arbetet inom angiven personalgrupp, ett personalansvar med bland annat systematiskt arbetsmiljöarbete och beredskapsplanering.

Arbetsledaren företräder verksamhetsområdet i kontakter med medborgare, tjänstemän, myndigheter och näringsliv. I tjänsten ansvarar du för egna projekt samt ingår som sakkunnig i andra projekt- och arbetsgrupper. i det dagliga arbetet har du stöd av olika dataprogram, exempelvis VA-operatör, MimerVA med flera.

Arbetet ska genomsyras av ett helhetsperspektiv och drivas i samstämmighet med vår värdegrund FÖRE - förtroende, öppenhet, respekt och engagemang.

Beredskapstjänstgöring kan ingå i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, helst med inriktning mot teknisk verksamhet. Tjänsten kräver även utbildning som ingenjör eller motsvarande teknisk utbildning, alternativt erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdigt. Du har erfarenhet från VA-verk, exempelvis genom projektarbete eller ombyggnationer. Du behöver också ha erfarenhet av personalledning. Har du dessutom erfarenhet av driftövervakning samt kunskap om miljöfrågor inom VA-branschen är detta meriterande.

Vi utgår från att du är intresserad av samhällsfrågor, kommunikativ, initiativtagande och ansvarstagande. Du är strukturerad, serviceinriktad och har ett gediget intresse för människor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort och tillgång till egen bil erfordras. Innehar du C-körkort är detta meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen inom Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har förbundet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tack på förhand! Visa mindre

Arbetsledare till Underhåll Centralverkstad

Om Tjänsten Vi söker dig som är intresserad av att vara med att leda, planera och strukturera den dagliga verksamheten, driva och utveckla underhållet inom givet område. Som ledare har du ansvar för att det förebyggande och avhjälpande underhållet inom ansvarsområdet utförs på bästa sätt och med kvalitet. Du initierar och deltar i tillgänglighetshöjande åtgärder med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för en stabil produktion. Förutom att planera... Visa mer
Om Tjänsten
Vi söker dig som är intresserad av att vara med att leda, planera och strukturera den dagliga verksamheten, driva och utveckla underhållet inom givet område. Som ledare har du ansvar för att det förebyggande och avhjälpande underhållet inom ansvarsområdet utförs på bästa sätt och med kvalitet.
Du initierar och deltar i tillgänglighetshöjande åtgärder med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för en stabil produktion. Förutom att planera och leda det dagliga arbetet kommer du ha personalansvar för ett antal medarbetare i Verkstad och Skiftunderhåll. I det ansvaret ingår bland annat att aktivt jobba med kompetensutveckling, att förbättra och effektivisera arbetssätt samt att jobba aktivt med frågor som berör skydd och säkerhet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på dagtid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3 års teknisk gymnasial utbildning önskvärt inom el eller genom annan utbildning förvärvat motsvarande kunskaper. Vi vill att du har erfarenhet från en arbetsledande befattning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av underhåll inom processindustri eller tillverkande industri. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Personliga egenskaper
För att lyckas i tjänsten krävs att du är serviceinriktad, målinriktad, ansvarstagande och strukturerad. Du är engagerad och har förmågan att arbeta självständigt men även ser styrkan av att arbeta i team. Du har förmågan att skapa ett gott arbetsklimat samt viljan att motivera, inspirera och utveckla dina medarbetare och medarbetarskapet.
Viktigt för rollen är att du har tydliga ledaregenskaper och trivs bra i en ledande roll. Du uppskattar att ta dig an utmaningar och utveckla samarbete såväl internt som externt och är mån om att leverera resultat och uppfylla mål. För att uppnå uppställda mål bör du ha ett strukturerat arbetssätt, intresse för ledarskap och en vilja att vidareutveckla dig inom området.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan C Andersson Sektionschef Centralt Underhåll, 0581-37165 eller [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Lisa Ardesjö, HR Business Partner 0581-371 49 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan senast den 8 juni 2020. Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Visa mindre

Nu söker vi en arbetsledare till VA ledningsnät

Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003. Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora. Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen! Samhällsbyggnad Bergslagen strävar efter ... Visa mer
Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003.
Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora.
Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen!

Samhällsbyggnad Bergslagen strävar efter en balanserad köns- och åldersfördelning och värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Avdelningen
Tjänsten som Arbetsledare VA ledningsnät kommer huvudsakligen att ansvara för verksamheterna i Lindesberg. VA-avdelningen ansvarar för att leverera dricksvatten och rena avloppsvatten inom verksamhetens geografiska arbetsområde. VA-verksamheten har idag ca 300 anläggningar fördelat på avloppsreningsverk, vattenverk och pumpstationer, och ca 180 mil ledningsnät.

Uppdrag
Arbetsledaren ansvarar för att drift- och underhåll inom VA ledningsnät upprätthålls. Som arbetsledare ska du delta i planerings- och uppföljningsarbete. I tjänsten ingår även samordningsansvar både med interna och externa samarbetspartners. Samverkan mellan de olika verksamheterna inom avdelningen är en naturlig del av det dagliga arbetet.

I arbetsuppgifterna ingår att leda och fördela arbetet inom angiven personalgrupp, ett personalansvar med bland annat systematiskt arbetsmiljöarbete och beredskapsplanering.

Arbetsledaren företräder verksamhetsområdet i kontakter med medborgare, tjänstemän, myndigheter och näringsliv. I tjänsten ansvarar du för egna projekt samt ingår som expert i andra projekt- och arbetsgrupper. I det dagliga arbetet har du stöd av olika dataprogram, exempelvis VA-Banken, Future, VA-operatör med flera.

Arbetet ska genomsyras av ett helhetsperspektiv och drivas i samstämmighet med vår värdegrund FÖRE - förtroende, öppenhet, respekt och engagemang.

Beredskapstjänstgöring kan ingå i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, helst med inriktning mot teknisk verksamhet. Tjänsten kräver även utbildning som ingenjör eller motsvarande teknisk utbildning, alternativt erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdigt. Du har erfarenhet av anläggningsprojekt som i första hand berör ledningsnät, men även byggnation av gator och vägar. Du behöver också ha erfarenhet av personalledning.

Vi utgår från att du är intresserad av samhällsfrågor, kommunikativ, initiativtagande och ansvarstagande. Du är strukturerad, serviceinriktad och har ett gediget intresse för människor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort
B-körkort och tillgång till egen bil erfordras. Innehar du C-körkort är detta meriterande.

Arbetstid/Varaktighet
100 % tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Kontaktpersoner
Mer information angående tjänsten får du av avdelningschef Markus Orre
0587 ? 55 00 22

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Fackliga kontaktpersoner
Vid Samhällsbyggnad Bergslagen finns Kommunal, Ledarna, Saco och Vision representerade. De nås via kommunens växel 0587-55 00 00.

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 2019-10-18

Ansökan:
görs endast via länk: http://www.hrsupporten.se/bkt.php Visa mindre

Vikarierande Arbetsledare VA anläggning

Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003. Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora. Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen! Samhällsbyggnad Bergslagen strävar efter ... Visa mer
Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003.
Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora.
Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen!

Samhällsbyggnad Bergslagen strävar efter en balanserad köns- och åldersfördelning och värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Avdelningen
Tjänsten som Arbetsledare VA anläggning kommer huvudsakligen att ansvara för verksamheterna i Hällefors, Ljusnarsberg och Nora. VA-avdelningen ansvarar för att leverera dricksvatten och rena avloppsvatten inom verksamhetens geografiska arbetsområde. VA-verksamheten har idag ca 300 anläggningar fördelat på avloppsreningsverk, vattenverk och pumpstationer, och ca 180 mil ledningsnät.

Uppdrag
Arbetsledaren ansvarar för att drift- och underhåll inom VA anläggning upprätthålls. Som arbetsledare ska du delta i planerings- och uppföljningsarbete. I tjänsten ingår även samordningsansvar både med interna och externa samarbetspartners. Samverkan mellan de olika verksamheterna inom avdelningen är en naturlig del av det dagliga arbetet.

I arbetsuppgifterna ingår att leda och fördela arbetet inom angiven personalgrupp, ett personalansvar med bland annat systematiskt arbetsmiljöarbete och beredskapsplanering.

Arbetsledaren företräder verksamhetsområdet i kontakter med medborgare, tjänstemän, myndigheter och näringsliv. I tjänsten ansvarar du för egna projekt samt ingår som expert i andra projekt- och arbetsgrupper. I det dagliga arbetet har du stöd av olika dataprogram, exempelvis VA-operatör, MimerVA med flera.

Arbetet ska genomsyras av ett helhetsperspektiv och drivas i samstämmighet med vår värdegrund FÖRE - förtroende, öppenhet, respekt och engagemang.

Beredskapstjänstgöring kan ingå i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, helst med inriktning mot teknisk verksamhet. Tjänsten kräver även utbildning som ingenjör eller motsvarande teknisk utbildning, alternativt erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdigt. Du har erfarenhet från VA-verk, exempelvis genom projektarbete eller ombyggnationer. Du behöver också ha erfarenhet av personalledning. Har du dessutom erfarenhet av driftövervakning samt kunskap om miljöfrågor inom VA-branschen är detta meriterande.

Vi utgår från att du är intresserad av samhällsfrågor, kommunikativ, initiativtagande och ansvarstagande. Du är strukturerad, serviceinriktad och har ett gediget intresse för människor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort
B-körkort och tillgång till egen bil erfordras. Innehar du C-körkort är detta meriterande.

Arbetstid/Varaktighet
100 % visstidsanställning t.o.m. 31 juli 2020. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Kontaktpersoner
Mer information angående tjänsten får du av avdelningschef Markus Orre
0587 ? 55 00 22

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Fackliga kontaktpersoner
Vid Samhällsbyggnad Bergslagen finns Kommunal, Ledarna, Saco och Vision representerade. De nås via kommunens växel 0587-55 00 00.

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 2019-10-18

Ansökan:
görs endast via länk: http://www.hrsupporten.se/bkt.php Visa mindre