Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Lindesberg

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Global supportspecialist

Vill du vara en nyckelperson i ett globalt IT-supportteam där du får kombinera teknisk kompetens med service i världsklass? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad Global Supportspecialist som vill vara med och stötta användare i en dynamisk och internationell miljö. Uppdraget sträcker sig från juni till december 2025 och passar dig som trivs med att arbeta både självständigt och i team, med fokus på förbättring och effektivitet. Placeringsort: Frö... Visa mer
Vill du vara en nyckelperson i ett globalt IT-supportteam där du får kombinera teknisk kompetens med service i världsklass? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad Global Supportspecialist som vill vara med och stötta användare i en dynamisk och internationell miljö.
Uppdraget sträcker sig från juni till december 2025 och passar dig som trivs med att arbeta både självständigt och i team, med fokus på förbättring och effektivitet.
Placeringsort: Frövi
Omfattning: 100%
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Som Global Supportspecialist kommer du att vara en viktig del av vårt IT-team och fungera som länken mellan användarna och IT. Du hanterar inkommande ärenden, både på plats och via fjärrsupport och säkerställer att användarna får snabb och korrekt hjälp. Du ansvarar även för beställning och leverans av IT-utrustning, samt dokumentation och förbättringsarbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

-     Ta emot och hantera supportärenden via ärendehanteringssystem

-     Prioritera och kategorisera ärenden enligt fastställda rutiner

-     Ge support på plats när fjärrstyrning inte räcker till

-     Beställa och leverera datorer, telefoner och tillbehör

-     Installera och konfigurera hårdvara samt mjukvara

-     Dokumentera lösningar i kunskapsdatabas och ärendehanteringssystem

-     Bidra till att servicenivåer hålls på respektive plats

-     Arbeta med incidentloggning och analys för förbättringsåtgärder

-     Säkerställa korrekt registerhållning

-     Delta i förbättringsarbete och arbeta kostnadseffektivt

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk support och som trivs i en roll där du får kombinera teknik med service. Du är pedagogisk, lösningsorienterad och har lätt för att skapa goda relationer. Du är stresstålig, flexibel och har förmåga att prioritera i en föränderlig vardag.
Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer:

-     Erfarenhet av teknisk support i nätverksmiljö

-     Goda kunskaper i Active Directory, EntraID och Intune

-     Erfarenhet av Windows-klienter och servrar

-     Kunskap om MS Office, skrivare och utskriftshantering

-     Erfarenhet av mobiltelefoni och hantering av mobila enheter

-     Förmåga att felsöka via fjärrstyrningsverktyg

-     God dokumentationsvana

-     Flytande svenska och engelska i tal och skrift

-     Erfarenhet av att delta i projekt och testplanering

-     Meriterande med kunskap om pappersindustrin och produktionsnära IT
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Elise Haglund
+46 733 571793
[email protected] Visa mindre

IT-supporttekniker till Billerud i Frövi!

Academic Work söker nu dig med teknisk kunskap och tidigare erfarenhet inom IT-support till rollen som IT-supporttekniker till Billerud. Trivs du i en roll där service, ansvar och problemlösning är ledord? Då kan detta vara en tjänst för dig! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Vi söker nu efter dig som tidigare har arbetat med teknisk support och felsökning av datorer och servrar i nätverksmiljö. Dina uppgifter i rollen kommer bla... Visa mer
Academic Work söker nu dig med teknisk kunskap och tidigare erfarenhet inom IT-support till rollen som IT-supporttekniker till Billerud. Trivs du i en roll där service, ansvar och problemlösning är ledord? Då kan detta vara en tjänst för dig! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Vi söker nu efter dig som tidigare har arbetat med teknisk support och felsökning av datorer och servrar i nätverksmiljö. Dina uppgifter i rollen kommer bland annat vara att preparera datorer samt installera program och tillbehör åt slutanvändaren. Du kommer även ha ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt ta fram nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT.

Du kommer att ansvara för drift och vidareutveckling av Billeruds tekniska IT-support där du kommer arbeta för att säkerställa att beslutade modeller och gemensamma processer införs och efterlevs. Du kommer hantera ärenden både inom hårdvara och mjukvara. Som person är det av största vikt att du har hög servicekänsla, är ansvarsfull och har en förmåga att ta egna initiativ. I rollen kommer det krävas av dig att du kan sätta dig in i användarnas situation på ett professionellt och pedagogiskt sätt och detta gör du givetvis med ett leende på läpparna. Supporten sker via telefon, chatt och ärendehanteringssystem. De problem som inte kan lösas på distans ska utföras fysiskt på plats.

Som IT-supporttekniker kommer du periodvis arbeta i högt tempo med hög arbetsbelastning, vilket kräver att du som person motiveras av ett sådant arbetssätt och är van att prioritera och ta beslut utifrån vad som är viktigast i stunden.

Detta är ett konsultuppdrag och du kommer således vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Billerud. Uppdraget kommer ursprungligen att vara på heltid under ett års tid, men kan bli förlängt om du presterar bra i rollen och visar god initiativförmåga.

Du erbjuds
- En spännande tjänst hos ett företag som högt värdesätter hållbarhet, kvalitet och kundvärde
- En konsultanställning hos Academic Work och fina möjligheter att få ta del av vårt stora nätverk
- Möjligheter att utveckla dina tekniska färdigheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot och hantera ärenden som inkommer via relevanta supportgrupper samt säkerställa att användarna använder rätt kanaler för att få korrekt support. Vara en ambassadör och ett ansikte utåt för IT gentemot verksamheten.
* Prioritera och kategorisera ärenden.
* Besöka de användare på siten som behöver support där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.
* Förmedla ärenden vidare till andra och tredje linjen.
* Beställa och förbereda datorer, telefoner och tillbehör till det lokala IT-lagret samt till gemensamma funktioner från standardutbudet.
* Leverera hårdvara till användare och gemensamma funktioner på respektive site.
* Dokumentera ärenden i kunskapsdatabasen och ärendehanteringssystemet – för både slutanvändare och IT-resurser.
* Som onsite-tekniker bidra till att säkerställa att ärendevolymerna ligger inom förväntad servicenivå.
* Arbeta med loggning av incidenter och serviceförfrågningar för att möjliggöra analyser och riktade förbättringsåtgärder baserade på tillförlitlig data.
* Säkerställa korrekt dokumentation genom aktiv registervård.
* Arbeta så kostnadseffektivt som möjligt med likvärdig service och resultat, oavsett geografisk plats.


VI SÖKER DIG SOM
- Arbetat med Active Directory, EntraID och/eller Intune
- Har goda kunskaper i MS Office
- Har arbetat med support inom skrivare, utskriftshantering, mobiltelefoni och mobila enheter/surfplattor
- Har tidigare erfarenhet av att felsöka datorer via fjärrstyrningsprogram
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper kring pappersindustri och produktionsnära IT funktioner

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Ansvarstagande
- Ordningsam

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Produktionsanläggningen ligger i Frövi/Rockhammar, ett par mil norr om Örebro, och är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekartong avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar. I Rockhammar produceras oblekt och blekt CTMP (kemitermomekanisk massa) för leverans i balad form till Frövi. Vätskekartongen används bland annat till förpackningar för mjölk, juice, yoghurt och andra flytande livsmedel. Förpackningskartongen används till högklassiga förpackningar för till exempel parfym, choklad, elektronik, exklusiva drycker, torra och frysta livsmedel. I Frövi/Rockhammar finns även ett utvecklingscenter och laboratorium med expertiskunskap inom förpackningsoptimering, trycksupport och konverteringssupport. Visa mindre

IT Support Specialist

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt för... Visa mer
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Söker du ett stimulerande och utvecklande arbete i ett innovativt företag med stort hållbarhetsfokus? Här finns möjligheten att tillsammans med oss växa i en spännande roll i ett av regionens största företag.

Vi söker nu en IT Support Specialist till vår IT-organisation med placering i Frövi, utanför Örebro. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en internationell miljö där du kommer att arbeta i BillerudKorsnäs koncerngemensamma IT organisation som består av ca 100 personer och ansvarar för att aktivt leverera och möjliggöra IT- tjänster, system och processer för att vinna, serva, och behålla affärspartners och kunder. Innovation, mångfald och engagemang är viktiga ledord för oss. Är du en driven tekniker? Då kan vi vara något för dig!

Om tjänsten 
Som IT Support Specialist kommer du främst arbeta med supportärenden i vår 2:nd line- och onsite funktion, både med vår standardiserade miljö men också mot våra bruksspecifika lösningar. Du kommer att arbeta med grundlig felsökning på dina ärenden och sedan skapa lösningsförslag till dina kollegor.

Det är du själv som sätter begräsningen hur mycket du vill lära dig. Arbetet innebär ett nära samarbete med dina kollegor både inom och utanför IT.  Vi ser det som en självklarhet att vi vid behov hjälper till i andra funktioner inom IT.

Beredskap ingår i tjänsten och resor kan förekomma.

Kvalifikationer

- 3 års IT-utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kunskaper - Minst 2 års erfarenhet från supportarbete på telefon och remote - Erfarenhet från att ha arbetat i Microsoft-baserad miljö - Kunskap om den digitala arbetsplatsen (O365, OneDrive, Mobilitet, SharePoint) genom arbetslivserfarenhet eller genom utbildning - Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift - vi supporterar användare över hela världen och all vår dokumentation är på engelska - B-körkort   Det är meriterande om du har erfarenhet inom något av nedanstående;

- Mobila plattformar - ITIL - Produktions- och processkunskap   Personliga egenskaper
Som person är du driven, ansvarstagande och har förmågan att ta initiativ. Du brinner för support, är kommunikativ och har god samarbets- och organisationsförmåga. Du bör vara flexibel, stresstålig, kunna arbeta både självständigt och i grupp samt göra rätt prioriteringar utifrån rådande omständigheter.

För att trivas hos oss behöver du tycka om utveckling och förändring då vi har en förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt.  

Kontakt
För frågor gällande tjänsten kontakta Johan Wedin (IT Manager Technical Support) på [email protected] eller 0705164243.
För frågor rörande rekryteringsprocessen, kontakta Stefan Johansson (HR Business Partner) [email protected] eller  +46701677152

Välkommen med din ansökan senast den 6 januari! Vi kommer att hantera ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Larminstallatörer 2 tjänster

Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, avdelningen för E-hälsa och Myndighetsenheten söker Larminstallatörer till organisationen. Vi har inlett en spännande och utmanande digital resa där fokus är att föra tekniken framåt i våra verksamheter genom att hitta smarta och effektiva arbetssätt för våra medarbetare, enskilda och anhöriga. Detta medför att vi nu behöver säkra kompetensen inom det digitala området och söker härmed två larminstallatörer till vår ... Visa mer
Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, avdelningen för E-hälsa och Myndighetsenheten söker Larminstallatörer till organisationen. Vi har inlett en spännande och utmanande digital resa där fokus är att föra tekniken framåt i våra verksamheter genom att hitta smarta och effektiva arbetssätt för våra medarbetare, enskilda och anhöriga. Detta medför att vi nu behöver säkra kompetensen inom det digitala området och söker härmed två larminstallatörer till vår organisation. Vill du vara med på en spännande resa och bidra till digital utveckling inom Socialförvaltningen? Välkommen med din ansökan till oss på Lindesbergs kommun!

Avdelningen för E-hälsa och Myndighetsenheten söker nu Larminstallatörer som ska
arbeta med hela kommunen som arbetsplats.

Arbetet med digitalisering och välfärdsteknik inom Socialförvaltningen fortsätter och efter ett antal års utbyggnad ser vi nu över organisationen för att skapa förutsättningar för att förvalta den teknik vi fått ut till våra medborgare i form av t.ex. nyckelfri hemtjänst och digitala trygghetslarm.

Vi står inför ett stort uppdrag med att uppgradera alla trygghetslarm till senaste modell och under denna period kommer dessa 2 tjänster att arbeta primärt med det uppdraget. Samtidigt fortsätter implementeringen av nyckelfri hemtjänst där arbetet består i att fortlöpande montera och demontera larm och lås.

Du kommer arbeta med trygghetstjänster såsom trygghetslarm, digitala lås och tillsynskameror med fokus på registrering, installation, service samt nermontering inom hemtjänst, särskilda boenden och inom Funktionsstöds verksamheter. Du kommer att vara behjälplig vid felsökning och ger support via telefon eller på plats. I rollen ingår att vara delaktig och utveckla nya tjänster inom området. Du arbetar även administrativt med dokumentation av förbrukning och ersättningsmaterial. I arbetet utför du administrativa arbetsuppgifter i olika IT-system, samt sköter lagerhållning och inköp av teknisk utrustning och materiell från vår avtalsleverantör.

ARBETSUPPGIFTER
- Boka möten och montera digitala larm, nyckelfria lås och medicinskåp
- Dokumentation, delta i upprättandet av rutiner, checklistor, skapa broschyrer och register
-Hålla utbildningar och skapa utbildningsmaterial
- Drift och förvaltning av digitala larm och nyckelfria lås och nyckelskåp
- Fortlöpande montera och demontera larm och lås till nya/avslutade
användare
- Felsöka och åtgärda fel på monterade digitala larm, lås, kameror och tillbehör
- Ge service och support till vård- och omsorgspersonal som nyttjar tekniken
- Göra riskanalyser och riskbedömningar och tillsammans med chef
planera åtgärder
- Hantera support och service i kontakt med leverantören
- Kunna samverka med andra som till exempel att ha en dialog med
fastighetsägare kring nyckelfria lås, samt andra interna och
externa kontakter.
- Beställa och ta emot trygghetslarm, digitala lås samt tillbehör
- Fordonsskötsel

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med slutförd gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning. Vi ser gärna att du har arbetat med databaser, systemförvaltning eller nätverk i tidigare arbete. Har du erfarenhet av installation och service av trygghetslarm, och digitala låssystem är det meriterande.

Du måste ha goda tekniska kunskaper, vara händig och duktig på att bemöta människor då delar av ditt arbete sker hemma hos den enskilde. Som person är du självgående, lugn, engagerad och ansvarstagande. Du har en stark organisatorisk förmåga vilket genomsyrar ditt arbete och det är av stor vikt att kunna arbeta självständigt.

Som person är du ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann i ditt arbetssätt, serviceinriktad, samt har ett genuint intresse för teknik och digitalisering. God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Service Specialist Technical Support

BillerudKorsnäs är världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder. Vi levererar förpackningslösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vår IT-avdelning arbetar för och supporterar hela BillerudKorsnäs och nu söker vi vår nästa medarbetare till IT i Frövi, som Service Specialist Technical Support. I den här rollen blir ditt uppdrag att hela tiden sträva efter en effektiv och f... Visa mer
BillerudKorsnäs är världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder. Vi levererar förpackningslösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vår IT-avdelning arbetar för och supporterar hela BillerudKorsnäs och nu söker vi vår nästa medarbetare till IT i Frövi, som Service Specialist Technical Support.
I den här rollen blir ditt uppdrag att hela tiden sträva efter en effektiv och felfri datormiljö hos våra slutanvändare. Alla slutanvändare ska, oavsett plats eller befattning, kunna förvänta sig en bra och stabil datormiljö på både sin egen arbetsplats samt på gemensamma funktioner som till exempel konferensrum, skrivare mm.
Vår avdelning för Technical support ansvarar för att ge service och information, hantera frågor och avhjälpa incidenter och service requests från verksamheten. Du preparerar datorer, installerar program och tillbehör åt slutanvändaren och har ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT. Beredskap ingår i befattningen.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
Besöka användarna på siten som behöver support där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till
Leverera ut hårdvara till användarna och våra gemensamma funktioner på respektive site samt hålla register på hårdvaran
Preparera datorer samt installera program och tillbehör
Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser
Säkerställa att leveransen från den lokala Technical Support är hög inom alla ansvarsområden
Kontinuerligt arbeta för ständiga utvecklingar och förbättringar inom vårt område

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk support och vana från felsökning av datorer och servrar i nätverksmiljö.
Du har minst grundläggande kunskaper i ITIL.
Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att arbeta med klienter och servrar med Windows som operativsystem, samt god kunskap om Office365.
Har du dessutom erfarenhet av Active Directory och Exchange, samt lett och/eller deltagit i projekt och testplaner är detta starkt meriterande.
Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, och är också van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen och ser gärna att du som söker är en ansvarstagande person med hög servicekänsla och god initiativförmåga. Det är viktigt att du kan sätta dig in i användarens situation för att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa till där det behövs, trevligt bemötande och hjälpsamhet är nyckelord i vår verksamhet.
Tidvis kan det vara ett högt arbetstempo med många olika typer av ärenden samtidigt och det är då viktigt att kunna ta snabba beslut och prioritera i sitt ansvarsområde. Du jobbar både självständigt och i team med eget ansvar för din leverans och behöver vara både drivande och flexibel i dina arbetsuppgifter för att trivas och lyckas bra i rollen. Problemlösare och god kommunikatör är beskrivningar du känner igen dig i.
BillerudKorsnäs arbetar för att vara en organisation fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Wedin, Manager IT Technical Support. Tfn 070-516 42 43, [email protected]
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast 2022-01-16.
Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Tester förekommer i vår urvalsprocess, vilket gör processen mer träffsäker och mer rättvis för dig som söker arbete hos oss. Visa mindre