Lediga jobb som HR-konsult/PA-konsult i Lindesberg

Se lediga jobb som HR-konsult/PA-konsult i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

HR-konsult

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 18 personer inom HR, lön, hälsoutveckling, vikariesamordning och administration. Vi söker nu en nyfiken och driven HR-konsult som vill vara en del i vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred... Visa mer
Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 18 personer inom HR, lön, hälsoutveckling, vikariesamordning och administration.

Vi söker nu en nyfiken och driven HR-konsult som vill vara en del i vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens, där samarbete och kollegialt stöd är viktigt. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som HR-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa. Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer för att stärka dem i arbetsgivarrollen.

Ditt uppdrag kommer innefatta fördjupningsområde inom arbetsmiljö och rehabilitering. På sikt kommer du också arbeta brett med förvaltningsinriktat stöd, såsom att aktivt stödja chefer i individärenden, lönefrågor och löneöversyn, arbetstidsfrågor, rehabiliteringsärenden, arbetsmiljöarbetet och samverkan med fackliga organisationer samt olika insatser för att stärka ledarskap och medarbetarskapet i verksamheten. Arbetet är utåtriktat med många kontakter mot både chefer, skyddsombud och kollegor. Beroende av din erfarenhet kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor.

Vårt mål är att erbjuda ett uppdrag där det finns möjlighet att utvecklas vidare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad personalvetare, vill arbeta med ett brett HR uppdrag och har erfarenhet av eller intresseområde kopplat till arbetsmiljö och rehabilitering.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ditt förhållningssätt skapar förtroende i verksamheten. Du inhämtar perspektiv, ser möjligheter, förstår din roll och ser till hela organisationens bästa i både agerande och beslut.

Du är en duktig kommunikatör och har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Inom personalenheten får du ansvar men är aldrig ensam. Du erbjuds utveckling för att främja det bästa stödet till våra verksamheter. Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid, förmånscykel, miljöbil och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Visa mindre

HR-konsult

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 15 personer inom områdena personal, lön, vikariesamordning, hälsoutveckling och administration. Vi söker nu en HR-konsult som vill vara en del av vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred ko... Visa mer
Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 15 personer inom områdena personal, lön, vikariesamordning, hälsoutveckling och administration.

Vi söker nu en HR-konsult som vill vara en del av vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens, där samarbete och kollegialt stöd är viktigt. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer inom olika arbetsrättsliga frågor. Rollen är bred och innehåller stor variation och du kommer arbeta med både operativa och strategiska frågor som berör hela personalområdet.

Arbetet som HR-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa.

Ditt uppdrag kommer inledningsvis riktas mot att ge stöd till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen där verksamheterna Gata/Park/Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning ingår. Inom förbundet arbetar idag ca 200 medarbetare. Det finns förslag på förändringar som kan komma att påverka förbundets organisation och i denna roll kommer du vara ett viktigt stöd i fortsatt process och förändringsresa. Nuvarande HR-konsult som stödjer verksamheten ska vara föräldraledig så du tar över ett väl inarbetat uppdrag. Du kommer att arbeta brett med operativa frågor som t.ex. arbetsrätt, rekrytering, rehab, arbetsmiljö och det ingår allt från enkla rutinuppgifter, systemfrågor, förhandlingar till strategiska frågor.

I förlängningen kommer ditt uppdrag att kunna utvecklas vidare baserat på din kompetens och intresse inom HR-området. Vårt mål är att erbjuda dig en tjänst där möjligheten finns att växa, oavsett om det innebär att specialisera dig inom något HR-område eller ge stöd till andra verksamheter på sikt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad personalvetare och har tidigare erfarenhet av ett brett kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig sektor. För att lyckas i din roll ser vi att du har kunskap och erfarenhet av arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, rehab och samverkan.

Som person är du engagerad, driven och är självständig i ditt arbete. Du tilltalas av variation och tempo och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar. I mötet med andra är du serviceinriktad, lösningsfokuserad, lyhörd och förtroendeingivande. Du bidrar till gruppens framgång genom en stor initiativförmåga, samarbetsförmåga och positiv attityd. Du förväntas kunna skapa goda och långsiktiga relationer samt ha en helhetssyn på organisationen. Vi tror att struktur och planering är viktigt för dig samtidigt som du har förmågan att snabbt ställa om. Du är en duktig kommunikatör och har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

PA-konsult

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 15 personer inom områdena personal, lön, vikariesamordning, hälsoutveckling och administration. Vi söker nu en PA-konsult för ett vikariat på ca 1 år med möjlighet till förlängning. Vi söker dig som vill vara en del av vårt team. Du ... Visa mer
Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 15 personer inom områdena personal, lön, vikariesamordning, hälsoutveckling och administration.

Vi söker nu en PA-konsult för ett vikariat på ca 1 år med möjlighet till förlängning. Vi söker dig som vill vara en del av vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens. Här får du närhet till dina kollegor och vi har nära samarbete med varandra där dörren alltid står öppen för att kunna bolla olika frågor. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer inom olika arbetsrättsliga frågor. Rollen är bred och innehåller stor variation och du kommer arbeta med både operativa och strategiska frågor som berör stora delar av personalområdet. Vi har valt att öppna upp inriktningen för tjänsten för att kunna anpassa den efter din kompetens och dina intresseområden.

Arbetet som PA-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad personalvetare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom området men inget krav. Som person är du engagerad, driven och är självständig i ditt arbete. I mötet med andra är du serviceinriktad, lösningsfokuserad, lyhörd och förtroendeingivande. Du bidrar till gruppens framgång genom en stor initiativförmåga, samarbetsförmåga och positiv attityd. Du förväntas kunna skapa goda och långsiktiga relationer samt ha en helhetssyn på organisationen. Vi tror att struktur och planering är viktigt för dig samtidigt som du har förmågan att snabbt ställa om. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Chefsstöd / handläggare till anstalten Hinseberg

Ansök    Sep 14    Kriminalvården    HR-konsult/PA-konsult
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinse... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om

Hinseberg är Sveriges största anstalt för kvinnor med drygt 100 platser. Hinseberg har också ett häkte som inom kort kommer bestå av ca 60 häktesplatser, för både män och kvinnor, med och utan restriktioner.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att som kvalificerat chefsstöd och senior handläggare stödja kriminalvårdschefen att nå verksamhetens mål, bibehålla en god arbetsmiljö och möjliggöra ett närvarande ledarskap. Som chefsstöd ska du även bistå kriminalvårdsinspektörerna (första linjens chefer) med samordning av övergripande processer för verksamhetsområdet genom uppföljning, utredning, handläggning och administration enligt nedan arbetsuppgifter:

• Stötta kriminalvårdschef i olika processer genom att följa upp, analysera och lämna förslag till åtgärder
• Samordna, handlägga och bereda ärenden med olika tidsperspektiv
• På uppdrag av kriminalvårdschef och lokal ledningsgrupp stötta i vissa administrativa frågor.
• Tillsammans med lokal ledningsgrupp arbeta för enhetlighet inom verksamhetsområdet.
• Ta fram beslutsunderlag och andra underlag till ledningsgruppsmöten, skyddskommittéer och förhandlingar
• Genomföra och hantera remisser
• Bistå kriminalvårdschef samt kriminalvårdsinspektörer med lokalt HR arbete/frågor
• Praktisk samordning av processer gällande utbildning och rekrytering

Vid frånvaro eller tillfälligt förhöjd arbetsbelastning även stödja andra verksamhetsområden utifrån ett regionalt perspektiv.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar struktur. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar, påminner och följer upp. Du samarbetar bra med andra människor genom att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har lätt att arbeta mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Vi ser därför vikten av att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan förändra din inriktning när målen ändrar sig.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Akademisk examen alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant.
• Erfarenhet av att handlägga ärenden, genomföra utredningar och bereda beslut.
• Kunskap och erfarenhet av att driva, leda och underhålla processer med flera aktörer.
• Flerårig arbetslivserfarenhet som av Kriminalvården bedöms vara relevant för tjänsten
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• B-körkort.

Meriterande
• Akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, personal eller annan för tjänsten relevant inriktning.
• Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården eller annan rättsvårdande myndighet.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling.
• Erfarenhet av förändringsarbete.
• God datorvana i kriminalvårdens olika system/program

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre