Lediga jobb som Personal- och HR-specialister i Lindesberg

Se lediga jobb som Personal- och HR-specialister i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Interim HR Business Partner

Vi söker nu en erfaren Interim HR Business Partner till ett uppdrag hos ett tillverkande industriföretag i Örebroregionen. Uppdraget startar omgående och löper initialt över 3–6 månader. Som HR Business Partner kommer du att spela en nyckelroll i det dagliga HR-arbetet, med särskilt fokus på arbetsrättsliga frågor. Du blir en viktig partner i verksamheten och bidrar med både operativt stöd och strategisk rådgivning inom HR-området. Dina huvudsakliga ansvar... Visa mer
Vi söker nu en erfaren Interim HR Business Partner till ett uppdrag hos ett tillverkande industriföretag i Örebroregionen. Uppdraget startar omgående och löper initialt över 3–6 månader.
Som HR Business Partner kommer du att spela en nyckelroll i det dagliga HR-arbetet, med särskilt fokus på arbetsrättsliga frågor. Du blir en viktig partner i verksamheten och bidrar med både operativt stöd och strategisk rådgivning inom HR-området.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Ge kvalificerat stöd till chefer i arbetsrättsliga och fackliga frågor
Säkerställa att HR-processer och rutiner följer gällande lagar och kollektivavtal
Delta i förhandlingar och hantera ärenden kopplade till arbetsmiljö, rehabilitering och anställningar

Din profil
 
Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom HR, gärna från tillverkande industri eller annan produktionsnära verksamhet. Du är senior i din kompetens, trygg i din roll och har en djup förståelse för arbetsrätt och kollektivavtal. Du har vana att hantera komplexa personalärenden och trivs i en miljö där du snabbt behöver skapa förtroende och driva frågor framåt.
Om uppdraget
Start: Omgående
Plats: Örebro
Omfattning: Heltid
Uppdragets längd: 3–6 månader

Detta är ett uppdrag för dig som snabbt kan kliva in och bidra med trygghet, erfarenhet och professionalism i en verksamhet i förändring. Visa mindre

HR-konsult

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 18 personer inom HR, lön, hälsoutveckling, vikariesamordning och administration. Vi söker nu en nyfiken och driven HR-konsult som vill vara en del i vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred... Visa mer
Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 18 personer inom HR, lön, hälsoutveckling, vikariesamordning och administration.

Vi söker nu en nyfiken och driven HR-konsult som vill vara en del i vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens, där samarbete och kollegialt stöd är viktigt. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som HR-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa. Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer för att stärka dem i arbetsgivarrollen.

Ditt uppdrag kommer innefatta fördjupningsområde inom arbetsmiljö och rehabilitering. På sikt kommer du också arbeta brett med förvaltningsinriktat stöd, såsom att aktivt stödja chefer i individärenden, lönefrågor och löneöversyn, arbetstidsfrågor, rehabiliteringsärenden, arbetsmiljöarbetet och samverkan med fackliga organisationer samt olika insatser för att stärka ledarskap och medarbetarskapet i verksamheten. Arbetet är utåtriktat med många kontakter mot både chefer, skyddsombud och kollegor. Beroende av din erfarenhet kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor.

Vårt mål är att erbjuda ett uppdrag där det finns möjlighet att utvecklas vidare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad personalvetare, vill arbeta med ett brett HR uppdrag och har erfarenhet av eller intresseområde kopplat till arbetsmiljö och rehabilitering.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ditt förhållningssätt skapar förtroende i verksamheten. Du inhämtar perspektiv, ser möjligheter, förstår din roll och ser till hela organisationens bästa i både agerande och beslut.

Du är en duktig kommunikatör och har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Inom personalenheten får du ansvar men är aldrig ensam. Du erbjuds utveckling för att främja det bästa stödet till våra verksamheter. Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid, förmånscykel, miljöbil och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Visa mindre

Arbetslivsresurs söker nästa stjärna Lindesberg

Arbetslivsresurs söker drivna och målinriktade personer som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult/jobbcoach genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete e... Visa mer
Arbetslivsresurs söker drivna och målinriktade personer som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult/jobbcoach genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden.

Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du behöver därför ha körkort och tillgång till egen bil.

KRAV



Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden:
Arbetsliv
Organisation och personalarbete
Studie- och yrkesvägledning
Företagsekonomi
Psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeututbildning
Socionomutbildning
Samhällsvetenskap
Pedagogik
Juridik
Sociologi
Statsvetenskap
För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen
tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den
sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några
av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Af-2021/0076 0034 Kundval Rusta och matcha Publicerad 2021-10-14 15:09
Sida 28/44
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och grupp-psykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år.



Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete.

Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsten Rusta och Matcha tillsammans med oss!

Har du frågor - kontakta Edin Skorupan

[email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se (http://www.arbetslivsresurs.se/) Visa mindre

Arbetslivsresurs söker nästa stjärna Lindesberg

Arbetslivsresurs söker drivna och målinriktade personer som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult/jobbcoach genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete e... Visa mer
Arbetslivsresurs söker drivna och målinriktade personer som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult/jobbcoach genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden.

Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du behöver därför ha körkort och tillgång till egen bil.

KRAV



Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden:
Arbetsliv
Organisation och personalarbete
Studie- och yrkesvägledning
Företagsekonomi
Psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeututbildning
Socionomutbildning
Samhällsvetenskap
Pedagogik
Juridik
Sociologi
Statsvetenskap
För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen
tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den
sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några
av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Af-2021/0076 0034 Kundval Rusta och matcha Publicerad 2021-10-14 15:09
Sida 28/44
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och grupp-psykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år.



Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete.

Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsten Rusta och Matcha tillsammans med oss!

Har du frågor - kontakta Edin Skorupan

[email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se (http://www.arbetslivsresurs.se/) Visa mindre

Arbetslivsresurs söker nästa stjärna Lindesberg

Arbetslivsresurs söker drivna och målinriktade personer som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult/jobbcoach genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete e... Visa mer
Arbetslivsresurs söker drivna och målinriktade personer som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult/jobbcoach genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden.

Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du behöver därför ha körkort och tillgång till egen bil.

KRAV



Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden:
Arbetsliv
Organisation och personalarbete
Studie- och yrkesvägledning
Företagsekonomi
Psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeututbildning
Socionomutbildning
Samhällsvetenskap
Pedagogik
Juridik
Sociologi
Statsvetenskap
För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen
tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den
sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några
av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Af-2021/0076 0034 Kundval Rusta och matcha Publicerad 2021-10-14 15:09
Sida 28/44
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och grupp-psykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år.



Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete.

Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsten Rusta och Matcha tillsammans med oss!

Har du frågor - kontakta Edin Skorupan

[email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se (http://www.arbetslivsresurs.se/) Visa mindre

Personalansvarig på AB Lindemaskiner

Ansök    Aug 26    AB Linde Maskiner    Personalansvarig
Om jobbet Vid Lindesjöns strand i det vackra Bergslagen har AB Linde Maskiner verkat sedan 1853. Mer än hälften av alla tunga lastvagnar som tillverkas i Europa innehåller plåtkomponenter från AB Linde Maskiner. Vi automatpressar, laserskär, hydraulpressar, svetsar och monterar. Gå gärna in på vår hemsida för mer information : www.lindemaskiner.se För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös, kommunikativ, serviceinriktad och analytisk. Då du ska k... Visa mer
Om jobbet
Vid Lindesjöns strand i det vackra Bergslagen har AB Linde Maskiner verkat sedan 1853. Mer än hälften av alla tunga lastvagnar som tillverkas i Europa innehåller plåtkomponenter från AB Linde Maskiner. Vi automatpressar, laserskär, hydraulpressar, svetsar och monterar.
Gå gärna in på vår hemsida för mer information : www.lindemaskiner.se
För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös, kommunikativ, serviceinriktad och analytisk. Då du ska kunna hantera det dagliga flödet och det är det en stor fördel om du är. lösningsorienterad och gärna har erfarenhet av självständigt arbete. Vi ser även att du som söker har relevant utbildning inom Hr eller motsvarande erfarenhet. Det är meriterande om du har kunskaper av vårt affärssystemet Monitor. Självklart hanterar du också Office-paketet obehindrat. Du pratar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska.
Vi är ett mindre företag där vi ofta arbetar över våra tjänsteområden för att tillsammans lösa uppkomna problem. Vi ser därför att du är flexibel och kan biträda med andra arbetsuppgifter beroende på var arbetsinsatser behövs.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Driva rekryteringsprocessen från annonsering, urval, matchning och tillsättning.
- Personaladministration/HR administration
- Utöver klassisk annonsering vara uppdaterad på andra sätt att hitta kandidater på; exempelvis kontakt med skolor, arbetsförmedling eller dylikt.
- Då du är chefers stöd kommer du också att hantera personalärenden, så som rehabilitering, medarbetarsamtal etc.


Intervjuer kommer ske löpande under sökningsprocessen Visa mindre

Rekryterare till Bemanningsenheten

Bemanningsenheten är en stödfunktion inom Socialförvaltningen i Lindesbergs kommun. Enheten befinner sig just nu på förändringsresa med ökat fokus på rekrytering och bemanning av timanställda medarbetare. Därför söker vi nu två rekryterare som vill vara med på förändringsresan. Vi sitter just nu i lokaler i Vedevåg men flyttar under januari till nya lokaler i centrala Lindesberg nära tågstationen. ARBETSUPPGIFTER Brinner du rekrytering och att bidra t... Visa mer
Bemanningsenheten är en stödfunktion inom Socialförvaltningen i Lindesbergs kommun. Enheten befinner sig just nu på förändringsresa med ökat fokus på rekrytering och bemanning av timanställda medarbetare.

Därför söker vi nu två rekryterare som vill vara med på förändringsresan.
Vi sitter just nu i lokaler i Vedevåg men flyttar under januari till nya lokaler i centrala Lindesberg nära tågstationen.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du rekrytering och att bidra till att vi ger det absolut bästa stödet till våra chefer och verksamheter inom socialförvaltningen? Vill du vara med och bygga upp en ny stödfunktion? Då kan du vara den person vi söker.

Kompetensförsörjningen är en av kommunernas viktigaste frågor framöver och du kommer ha en viktig roll i det arbetet.

Som rekryterare arbetar du med rekryteringen av timanställd vikarier, är delaktig i att vidareutveckla Bemanningsenhetens arbete med rekrytering. Du kommer att vara inne och arbeta med rekryteringsprocessens alla delar, allt från marknadsföring, rekryteringsplanering, annonsutformning, urval, intervjuer och referenstagning samt till rekryteringen tillhörande administration. I arbetet kommer du ha tät kontakt med såväl chefer, dina kollegor och övriga stödfunktioner.

För rekrytering använder vi oss av Visma Recruit. Övriga systemstöd vi använder i vårt arbete är Personec, Time Cares planeringssystem Multi Access och Time Care Pool.

Tjänsterna är tidsbegränsade men goda möjligheter till förlängning finns. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering använder vi oss av löpande intervjuer!

KVALIFIKATIONER
Som person måste du kunna samarbeta, ta ansvar, vara noggrann och samtidigt hålla ett högt tempo. Du har en konsultativ roll och behöver ha lätt för att bygga relationer.

Du har:
• Högskoleexamen inom personal-/beteendevetenskap eller annan motsvarande examen alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt
• Mycket duktig på Office-paketet

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av rekryteringsarbete
• Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• Erfarenhet från kommunal verksamhet (socialtjänst)
• Erfarenhet av Visma Recruit
• Erfarenhet av massrekrytering, dvs. många rekryteringar på kort tid (ex. sommarrekrytering till socialtjänsten)
• Erfarenhet av arbete som stödfunktion mot chefer
• B-körkort

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

HR-specialist till Billerud

”Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. Billerud är ett internationellt företa... Visa mer
”Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid.

Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. Billerud är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer.”

Vill du arbeta med HR på ett internationellt bolag med stark lokal förankring? Nu söker Billerud en trygg och erfaren HR-specialist till bruket i Frövi/Rockhammar. Billerud har idag tio produktionsenheter i Sverige, USA och Finland, cirka 5800 anställda och kunder i fler än 100 länder. Då Billerud är en internationell koncern kommer du att få jobba tillsammans med HR-kollegor från hela världen.

Du kommer att trivas hos Billerud om du delar deras värdegrund:

Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring, Värna om varandra.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Billerud.

Rollbeskrivning

På bruket i Frövi/Rockhammar arbetar idag cirka 600 medarbetare och 60 chefer. Som HR-specialist ingår du i det lokala HR-teamet som idag består av tre HR Business Partners och en HR administratör/Talent acquisition partner. Teamet leds av HR Manager.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:

- Verka som avdelningens arbetsrättsliga expert.
- Ansvara för utredningar samt vara rådgivande till organisationen i frågor som rör centrala och lokala avtal.
- Definiera och leverera utbildning i lokala avtal och riktlinjer till organisationens chefer.
- Underhålla och kvalitetsutveckla HR-policys och rutiner samt administration kopplat till olika frågor inom arbetsrätt, arbetsmiljö, auktorisation, ISO kvalitetsdokument, GDPR m.m.
- Säkerställa personaladministration inom relevant område.
- Ansvar för lokal personal- och lönestatistik, underlag för schemaläggning, ersättningsnivåer och att säkerställa korrekta underlag till payroll office.
- Delta i projekt inom HR-området både lokalt och mellan våra olika produktionsenheter samt vid behov även själv definiera, förankra och driva projekt och uppdrag med anknytning till olika HR-processer. 
- Stötta arbetet med Billeruds höga krav på säkerhet och arbetsmiljöfrågor.
- Stötta i arbetsrättsliga frågor, förhandlingar och protokoll inom både tjänstemanna- och pappers-avtalet samt identifiera konsekvenser på administration och i processer, i samband med löpande översyn och utveckling/förändring av centrala och lokala avtal.

Billerud har ett omfattande ledarskapsprogram som heter "Sustainable leadership" och detta utbildas samtliga chefer och alla som jobbar med HR i.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker tjänsten har en högskole- eller universitetsutbildning med HR-inriktning eller motsvarande likvärdig utbildning. Vidare har du:

- God kunskap och vana av att arbeta med HR-processer.
- Kompetens inom arbetsrätt och av att sätta dig in i olika avtal och att tolka dem.
- God IT-kompetens och kompetens att analysera underlag och data.
- Förmågan att stötta chefer och medarbetare och har ett naturligt intresse för att följa med i utvecklingen och trenderna inom HR.
- Erfarenhet projektledning och projektarbete.

Då Billerud är ett internationellt företag är det viktigt att du talar och skriver både svenska och engelska.

Personliga egenskaper
I denna roll är det viktigt att du är mycket analytisk, strukturerad, kvalitetsmedveten och noggrann. Du är trygg i dig själv, tålmodig och är bra på att lyssna, coacha och ge feedback. Du sätter en ära i att ge god service och att de som du ger rådgivning får bra vägledning som hjälper dem att lösa deras problem och utmaningar. Du företräder alltid företagets bästa, har hög integritet och vågar ta beslut. Du trivs i ett sammanhang där du självständigt får ta stort ansvar och där man, genom att ha kul tillsammans, skapar förutsättningar för ett gott samarbete både inom HR och Billerud som helhet.

Billerud eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.

Information om ansökan

Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Linda Axäng, AxÖ Consulting, på telefonnummer + 46 (0)79 340 54 42 eller via mejl [email protected]. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Billerud

Billerud tar fram papper och förpackningsmaterial som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är ett världsledande företag inom pappers- och förpackningsmaterial av premiumkvalitet tillverkade i nyfiber, och har ett starkt engagemang för hållbarhet, kvalitet och kundvärde. Företaget har tio produktionsenheter i Sverige, USA och Finland, cirka 5800 anställda i fler än 13 länder och kunder i fler än 100 länder. Billerud har en årlig omsättning på cirka SEK 37,2 miljarder och är noterat på Nasdaq Stockholm

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Human Resources Business Partner till BillerudKorsnäs? 

”Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt... Visa mer
”Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid.

Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer.” 

Vill du växa med BillerudKorsnäs och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid? Till bruket i Frövi/Rockhammar söker vi nu en HR Business Partner med engagemang och intresse för att driva och utveckla företagets HR-agenda tillsammans med bruksledningen. I rollen ingår att, på ett operativt och strategiskt sätt, coacha, stötta och utmana BillerudKorsnäs ledare i alla HR-processer och vara med och bidra till affären med ett nytänkande HR-perspektiv. 

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AXÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos BillerudKorsnäs. 

Arbetsbeskrivning 
I denna roll blir du en av tre HR Business Partners i det lokala HR-teamet som leds av en HR Manager. Bruket i Frövi/Rockhammar har ungefär 600 medarbetare och 60 chefer. Som HR Business Partner ingår du i chefsgrupperna inom ditt ansvarsområde. 
 
BillerudKorsnäs är en internationell koncern och du kommer att jobba tillsammans med HR-kollegor från hela världen. I din roll förväntas du att bidra i HR-projekt för hela koncernen och det finns goda möjligheter till utveckling. Det finns bland annat ett stort fokus på ledarskapsutveckling och du kommer att vara mycket delaktigt i arbetet att utveckla brukets chefer och medarbetare. Övriga exempel på arbetsuppgifter kan vara: 

- Löpande ingå i projekt- och utvecklingsarbeten som pågår i funktionen 
- Arbetsrätt, ex samverkan/förhandling med de fackliga organisationerna 
- Performance och Talent Management 
- Organisationsutveckling och förändringsarbete 
- Rekrytering av både tjänstemän och arbetare 
- Kompetensutveckling 
- Årlig medarbetarundersökning 

BillerudKorsnäs har ett omfattande ledarskapsprogram som heter "Sustainable leadership" och i detta utbildas samtliga chefer och alla som jobbar med HR i. Du kommer även att stötta arbetet med BillerudKorsnäs höga krav på säkerhet och arbetsmiljöfrågor inklusive rehabiliteringsfrågor. 

Kvalifikationer 
Vi ser att du har en högskole- eller universitetsutbildning med HR-inriktning eller motsvarande likvärdig utbildning. Vi ser också att du har några års erfarenhet av att arbeta brett med HR, gärna inom ett större företag eller organisation. Du har därmed god kunskap och vana av att arbeta med HR-processer inom till exempel rekrytering, Performance Management, Talent Management och ledarskap. Du brinner för att stötta chefer och medarbetare och har ett naturligt intresse för att följa med utvecklingen och trenderna inom HR. Då BillerudKorsnäs är ett internationellt företag är det viktigt att du talar och skriver både svenska och engelska. Vi ser även att du har en god IT-kompetens.?  
 
Dina personliga egenskaper 
Många kontaktytor är vardag hos BillerudKorsnäs. Vi ser dig därför som en relationsskapande person som arbetar proaktivt och som har lätt för att skapa nätverk och förtroende i organisationen. Vidare är det viktigt att du är analytisk, strukturerad och att du snabbt hittar lösningar och kommer med idéer. Du är trygg i dig själv och är bra på att lyssna, coacha och ge feedback. Du företräder alltid företagets bästa, har hög integritet och vågar ta beslut. Du trivs i ett sammanhang där du självständigt får ta stort ansvar och där man, genom att ha kul tillsammans, skapar förutsättningar för ett gott samarbete både inom HR och BillerudKorsnäs som helhet. 
 
BillerudKorsnäs eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. 

Information om ansökan  

Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna-Lena Danielsson på telefon + 46 (0)70 377 01 50 eller mejl [email protected] alternativt till Linda Axäng, + 46 (0)79 340 54 42 eller [email protected]. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. 

Varmt välkommen med din ansökan! 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

HR-ansvarig

Bergslagens Sparbank erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Verksamheten bedrivs genom sju kontor i Bergslagen. Närhet och lokal förankring är två av bankens viktigaste hörnstenar. Affärsvolymen uppgår till 23 miljarder kronor och antalet anställda är ca 55. Banken har sitt huvudkontor i Lindesberg och är marknadsledande i Bergslagen.  Bergslagens Sparbank erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda mö... Visa mer
Bergslagens Sparbank erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Verksamheten bedrivs genom sju kontor i Bergslagen. Närhet och lokal förankring är två av bankens viktigaste hörnstenar. Affärsvolymen uppgår till 23 miljarder kronor och antalet anställda är ca 55. Banken har sitt huvudkontor i Lindesberg och är marknadsledande i Bergslagen. 

Bergslagens Sparbank erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas och skapa värden för såväl våra kunder som dig själv, banken och vår ägare Sparbanksstiftelsen Bergslagen. Här kan ditt engagemang berika hela Bergslagen, såväl direkt som på sikt. Vi arbetar med ett decentraliserat arbetssätt som innebär tydliga mandat, befogenheter och ansvar.

Vi söker nu en HR-ansvarig som får en central roll i vår verksamhet. Du kommer till en arbetsplats med stort samhällsengagemang och med en affärsidé som bygger på lokal förankring och hållbar affärsidé.

Om rollen

Som HR-ansvarig arbetar du nära ledningen och blir delaktig i att bygga ett verksamhetsnära arbete för framtiden inom HR-området. Du kommer att vara med och kvalitetssäkra samt driva det operativa HR-arbetet på våra kontor i Lindesberg, Kopparberg, Nora/Storfors. Arbetet innehåller administrativa delar inom hela HR området, exempelvis uppföljning av utbildningar, beställningar av behörigheter och regelbundna kontakter med vår leverantör av lönehantering.

Som HR-ansvarig arbetar du i partnerskap med chefer och medarbetare och ger ett brett stöd i frågor rörande rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, systemfrågor, organisationsförändringar, utbildning, medarbetarsamtal, löner och förmåner med mera. Du kommer även att samarbeta med den lokala fackklubben

Tjänsten rapporterar till VD och du blir placerad vid vårt huvudkontor i Lindesberg.

Vår kandidat

Vår kandidat har några års erfarenhet av brett operativt HR-arbete, gärna från bank. Du är van att självständigt driva HR-processer och att arbeta konsultativt som partner till chefer, gärna inom bankväsendet. Det är önskvärt att du har personal- eller beteendevetenskaplig utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet.

Som person är du kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om att arbeta med människor, är bra på att utveckla och bibehålla relationer med personer i din omgivning. Ditt engagemang bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen.

Därutöver är du ansvarstagande, noggrann och har ett sinne för ordning & reda samt har förmåga att skapa struktur och effektiva processer. Du är en doer som är flexibel i arbetssättet och trivs i en familjär, prestigelös omgivning där uppgifterna är varierande.

Välkommen till en attraktiv arbetsplats där du får goda möjligheter till såväl professionell som personlig utveckling!

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar vi med Consensus. För mer information är du välkommen att kontakta Lena Ottaway 070-547 36 00, Finansförbundet Kari Aurén – lokala fackklubbens ordförande [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu senast 8 maj. Visa mindre

Human Resources Business Partner till BillerudKorsnäs? 

”Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt... Visa mer
”Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid.

Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer.” 

Vill du växa med BillerudKorsnäs och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid? Till bruket i Frövi/Rockhammar söker vi nu en HR Business Partner med engagemang och intresse för att driva och utveckla företagets HR-agenda tillsammans med bruksledningen. I rollen ingår att, på ett operativt och strategiskt sätt, coacha, stötta och utmana BillerudKorsnäs ledare i alla HR-processer och vara med och bidra till affären med ett nytänkande HR-perspektiv. 

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AXÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos BillerudKorsnäs. 

Arbetsbeskrivning 
I denna roll blir du en av tre HR Business Partners i det lokala HR-teamet som leds av en HR Manager. Bruket i Frövi/Rockhammar har ungefär 600 medarbetare och 60 chefer. Som HR Business Partner ingår du i chefsgrupperna inom ditt ansvarsområde. 
 
BillerudKorsnäs är en internationell koncern och du kommer att jobba tillsammans med HR-kollegor från hela världen. I din roll förväntas du att bidra i HR-projekt för hela koncernen och det finns goda möjligheter till utveckling. Det finns bland annat ett stort fokus på ledarskapsutveckling och du kommer att vara mycket delaktigt i arbetet att utveckla brukets chefer och medarbetare. Övriga exempel på arbetsuppgifter kan vara: 

- Löpande ingå i projekt- och utvecklingsarbeten som pågår i funktionen 
- Arbetsrätt, ex samverkan/förhandling med de fackliga organisationerna 
- Performance och Talent Management 
- Organisationsutveckling och förändringsarbete 
- Rekrytering av både tjänstemän och arbetare 
- Kompetensutveckling 
- Årlig medarbetarundersökning 

BillerudKorsnäs har ett omfattande ledarskapsprogram som heter "Sustainable leadership" och i detta utbildas samtliga chefer och alla som jobbar med HR i. Du kommer även att stötta arbetet med BillerudKorsnäs höga krav på säkerhet och arbetsmiljöfrågor inklusive rehabiliteringsfrågor. 

Kvalifikationer 
Vi ser att du har en högskole- eller universitetsutbildning med HR-inriktning eller motsvarande likvärdig utbildning. Vi ser också att du har några års erfarenhet av att arbeta brett med HR, gärna inom ett större företag eller organisation. Du har därmed god kunskap och vana av att arbeta med HR-processer inom till exempel rekrytering, Performance Management, Talent Management och ledarskap. Du brinner för att stötta chefer och medarbetare och har ett naturligt intresse för att följa med utvecklingen och trenderna inom HR. Då BillerudKorsnäs är ett internationellt företag är det viktigt att du talar och skriver både svenska och engelska. Vi ser även att du har en god IT-kompetens.?  
 
Dina personliga egenskaper 
Många kontaktytor är vardag hos BillerudKorsnäs. Vi ser dig därför som en relationsskapande person som arbetar proaktivt och som har lätt för att skapa nätverk och förtroende i organisationen. Vidare är det viktigt att du är analytisk, strukturerad och att du snabbt hittar lösningar och kommer med idéer. Du är trygg i dig själv och är bra på att lyssna, coacha och ge feedback. Du företräder alltid företagets bästa, har hög integritet och vågar ta beslut. Du trivs i ett sammanhang där du självständigt får ta stort ansvar och där man, genom att ha kul tillsammans, skapar förutsättningar för ett gott samarbete både inom HR och BillerudKorsnäs som helhet. 
 
BillerudKorsnäs eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. 

Information om ansökan  

Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna-Lena Danielsson på telefon + 46 (0)70 377 01 50 eller mejl [email protected] alternativt till Linda Axäng, + 46 (0)79 340 54 42 eller [email protected]. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. 

Varmt välkommen med din ansökan! 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

HR-generalist till Samhällsbyggnad Bergslagen

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta brett med HR? Nu söker vi dig som trivs i en roll med mycket fart och fläkt och där den ena dagen inte är den andra lik. Här kommer du arbeta i en operativ roll med stöd till chefer samt med breda personaladministrativa arbetsuppgifter. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund som arbetar inom områdena Gata/... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta brett med HR? Nu söker vi dig som trivs i en roll med mycket fart och fläkt och där den ena dagen inte är den andra lik. Här kommer du arbeta i en operativ roll med stöd till chefer samt med breda personaladministrativa arbetsuppgifter. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund som arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog/Naturvård, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och grundades 2003 och består idag av cirka 220 anställda varav 20 chefer.

Här kommer du att tillhöra ett litet HR-team bestående av dig och HR-chefen. Du blir en central del i HR-arbetet och kommer att arbeta både djupt och brett där din arbetsdag varierar och där du hela tiden kommer att växla mellan arbetsuppgifter. Vi söker därför dig som trivs i en vardag som inte alltid blir som planerat och där du måste kastas in i olika ärenden.

Uppdraget är ett vikariat ungefär mellan mars och december 2022.

Du erbjuds:


* En omväxlande roll där du kommer att arbeta mycket brett inom HR
* Möjlighet till att delvis arbeta hemifrån


ARBETSUPPGIFTER
Rollen som HR-generalist hos Samhällsbyggnad bergslagen är bred och du kommer arbeta med de flesta HR-frågor som kan förekomma på en HR-avdelning. Exempel på arbetsuppgifter:


* Chefsstöd och vissa medarbetarkontakter
* Samordna samverkansmöten med fackliga parter
* Skriva och publicera nyhetsbrev samt uppdatera intranätet
* Systemadministration
* Anställningsadministration
* Avtalstolkning av kollektivavtal
* Agera bollplank till chefer vid rekrytering, bland annat annonsskrivning och systemadministration
* Löneadministration


VI SÖKER DIG SOM
* Har en akademisk utbildning inom HR/personalområdet eller som har kvalifikationer som bedöms likvärdiga.
* Har minst ett års tidigare erfarenhet av en liknande tjänst där du har arbetat brett med HR
* För att lyckas i rollen ser vi att du har kunskap och erfarenhet av arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, rehab och samverkan.
* Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både tal & skrift. I rollen ingår bland annat skrivande av nyhetsbrev

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i en offentlig organisation/sektor.

Som person är du:


* Självgående, detta då ni kommer vara ett litet HR-team och kommer kräva eget driv
* Orädd när det kommer till att prova på nytt och kasta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter
* Initiativtagande
* Bra på att samarbeta


Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information


* Start: Ungefär Mars 2022 – December 2022
* Omfattning: Heltid vikariat mars-november/december
* Placeringsort: Lindesberg Visa mindre

HR-konsult

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 15 personer inom områdena personal, lön, vikariesamordning, hälsoutveckling och administration. Vi söker nu en HR-konsult som vill vara en del av vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred ko... Visa mer
Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 15 personer inom områdena personal, lön, vikariesamordning, hälsoutveckling och administration.

Vi söker nu en HR-konsult som vill vara en del av vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens, där samarbete och kollegialt stöd är viktigt. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer inom olika arbetsrättsliga frågor. Rollen är bred och innehåller stor variation och du kommer arbeta med både operativa och strategiska frågor som berör hela personalområdet.

Arbetet som HR-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa.

Ditt uppdrag kommer inledningsvis riktas mot att ge stöd till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen där verksamheterna Gata/Park/Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning ingår. Inom förbundet arbetar idag ca 200 medarbetare. Det finns förslag på förändringar som kan komma att påverka förbundets organisation och i denna roll kommer du vara ett viktigt stöd i fortsatt process och förändringsresa. Nuvarande HR-konsult som stödjer verksamheten ska vara föräldraledig så du tar över ett väl inarbetat uppdrag. Du kommer att arbeta brett med operativa frågor som t.ex. arbetsrätt, rekrytering, rehab, arbetsmiljö och det ingår allt från enkla rutinuppgifter, systemfrågor, förhandlingar till strategiska frågor.

I förlängningen kommer ditt uppdrag att kunna utvecklas vidare baserat på din kompetens och intresse inom HR-området. Vårt mål är att erbjuda dig en tjänst där möjligheten finns att växa, oavsett om det innebär att specialisera dig inom något HR-område eller ge stöd till andra verksamheter på sikt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad personalvetare och har tidigare erfarenhet av ett brett kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig sektor. För att lyckas i din roll ser vi att du har kunskap och erfarenhet av arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, rehab och samverkan.

Som person är du engagerad, driven och är självständig i ditt arbete. Du tilltalas av variation och tempo och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar. I mötet med andra är du serviceinriktad, lösningsfokuserad, lyhörd och förtroendeingivande. Du bidrar till gruppens framgång genom en stor initiativförmåga, samarbetsförmåga och positiv attityd. Du förväntas kunna skapa goda och långsiktiga relationer samt ha en helhetssyn på organisationen. Vi tror att struktur och planering är viktigt för dig samtidigt som du har förmågan att snabbt ställa om. Du är en duktig kommunikatör och har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Chefsstöd / handläggare till anstalten Hinseberg

Ansök    Sep 14    Kriminalvården    HR-konsult/PA-konsult
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinse... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om

Hinseberg är Sveriges största anstalt för kvinnor med drygt 100 platser. Hinseberg har också ett häkte som inom kort kommer bestå av ca 60 häktesplatser, för både män och kvinnor, med och utan restriktioner.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att som kvalificerat chefsstöd och senior handläggare stödja kriminalvårdschefen att nå verksamhetens mål, bibehålla en god arbetsmiljö och möjliggöra ett närvarande ledarskap. Som chefsstöd ska du även bistå kriminalvårdsinspektörerna (första linjens chefer) med samordning av övergripande processer för verksamhetsområdet genom uppföljning, utredning, handläggning och administration enligt nedan arbetsuppgifter:

• Stötta kriminalvårdschef i olika processer genom att följa upp, analysera och lämna förslag till åtgärder
• Samordna, handlägga och bereda ärenden med olika tidsperspektiv
• På uppdrag av kriminalvårdschef och lokal ledningsgrupp stötta i vissa administrativa frågor.
• Tillsammans med lokal ledningsgrupp arbeta för enhetlighet inom verksamhetsområdet.
• Ta fram beslutsunderlag och andra underlag till ledningsgruppsmöten, skyddskommittéer och förhandlingar
• Genomföra och hantera remisser
• Bistå kriminalvårdschef samt kriminalvårdsinspektörer med lokalt HR arbete/frågor
• Praktisk samordning av processer gällande utbildning och rekrytering

Vid frånvaro eller tillfälligt förhöjd arbetsbelastning även stödja andra verksamhetsområden utifrån ett regionalt perspektiv.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar struktur. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar, påminner och följer upp. Du samarbetar bra med andra människor genom att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har lätt att arbeta mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Vi ser därför vikten av att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan förändra din inriktning när målen ändrar sig.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Akademisk examen alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant.
• Erfarenhet av att handlägga ärenden, genomföra utredningar och bereda beslut.
• Kunskap och erfarenhet av att driva, leda och underhålla processer med flera aktörer.
• Flerårig arbetslivserfarenhet som av Kriminalvården bedöms vara relevant för tjänsten
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• B-körkort.

Meriterande
• Akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, personal eller annan för tjänsten relevant inriktning.
• Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården eller annan rättsvårdande myndighet.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling.
• Erfarenhet av förändringsarbete.
• God datorvana i kriminalvårdens olika system/program

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

HR-generalist för långsiktigt uppdrag i Lindesberg!

Har du några års erfarenhet inom HR-området med god vana vid att supporta chefer och arbeta administrativt? Vi söker just nu en HR-generalist för spännande uppdrag i Lindesberg! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under sex till nio månader, med möjlighet till förlängning eller eventuell anställning på sikt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka d... Visa mer
Har du några års erfarenhet inom HR-området med god vana vid att supporta chefer och arbeta administrativt? Vi söker just nu en HR-generalist för spännande uppdrag i Lindesberg! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under sex till nio månader, med möjlighet till förlängning eller eventuell anställning på sikt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som HR-generalist kommer du till stor del arbeta med att supporta chefer inom HR-processer, främst rörande rehabiliteringsärenden. Din roll innefattar mycket administration rörande dokumenthantering och registreringar i företagets interna system. Vidare innefattar rollen arbete kring rekrytering och till viss del även utbildning.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som HR-generalist söker vi dig med:
• 3-5 års erfarenhet inom brett HR-arbete
• Gärna utbildning inom HR på universitetsnivå
• Mycket god datorvana och förståelse för diverse affärssystem – gärna duktig inom Excel
• Mycket god kunskap i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.
• Tidigare erfarenhet från tillverkande industri anses meriterande för tjänsten

Som person är du positiv och glad med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har god kommunikativ förmåga, affärsmässigt förhållningssätt och en naturlig känsla för service. Vidare är du flexibel och prestigelös med förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter och kontakter samtidigt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

HR-generalist för långsiktigt uppdrag i Lindesberg!

Har du några års erfarenhet inom HR-området med god vana vid att supporta chefer och arbeta administrativt? Vi söker just nu en HR-generalist för spännande uppdrag i Lindesberg! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under sex till nio månader, med möjlighet till förlängning eller eventuell anställning på sikt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka d... Visa mer
Har du några års erfarenhet inom HR-området med god vana vid att supporta chefer och arbeta administrativt? Vi söker just nu en HR-generalist för spännande uppdrag i Lindesberg! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under sex till nio månader, med möjlighet till förlängning eller eventuell anställning på sikt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som HR-generalist kommer du till stor del arbeta med att supporta chefer inom HR-processer, främst rörande rehabiliteringsärenden. Din roll innefattar mycket administration rörande dokumenthantering och registreringar i företagets interna system. Vidare innefattar rollen arbete kring rekrytering och till viss del även utbildning.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som HR-generalist söker vi dig med:
• 3-5 års erfarenhet inom brett HR-arbete
• Gärna utbildning inom HR på universitetsnivå
• Mycket god datorvana och förståelse för diverse affärssystem – gärna duktig inom Excel
• Mycket god kunskap i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.
• Tidigare erfarenhet från tillverkande industri anses meriterande för tjänsten

Som person är du positiv och glad med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har god kommunikativ förmåga, affärsmässigt förhållningssätt och en naturlig känsla för service. Vidare är du flexibel och prestigelös med förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter och kontakter samtidigt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Operativ HR-ansvarig till byggkoncern

Ansök    Aug 19    AxÖ Consulting AB    Personalansvarig
Vill du vara en del av en expansiv koncern, drivs du av att leverera service med fingertoppskänsla och noggrannhet? Då har vi rollen för dig! Vi söker nu en driven HR-ansvarig som vill utveckla en HR-funktion från grunden. Tjänsten passar dig som drivs av att utveckla både HR och affär. Varmt välkommen med din ansökan! Byggbetjänten erbjuder dig - En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och påverka. - En viktig plat... Visa mer
Vill du vara en del av en expansiv koncern, drivs du av att leverera service med fingertoppskänsla och noggrannhet? Då har vi rollen för dig!

Vi söker nu en driven HR-ansvarig som vill utveckla en HR-funktion från grunden.

Tjänsten passar dig som drivs av att utveckla både HR och affär.

Varmt välkommen med din ansökan!

Byggbetjänten erbjuder dig

- En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och påverka.
- En viktig plats i en lyhörd och utvecklande ledningsgrupp där du har stort inflytande för verksamheten och utveckling utav koncernen.
- Erfarna och engagerande kollegor med gedigen support inom koncernen.
- Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som HR ansvarig arbetar du strategiskt och operativt inom alla HR-processer i koncernen och får ett tydligt mandat med stora möjligheter att utveckla arbetet inom verksamheten och ditt ansvarsområde. De dagliga arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:

- Driva och utveckla verksamhetsstödjande processer.
- Omvärldsbevaka och vidareutveckla HR-funktionen i enlighet med Byggbetjäntens behov och utifrån gällande lagstiftning.
- Rekrytering av både kollektivanställda och tjänstemän.
- Hantera och stötta i ledarskaps- och arbetsrättsliga frågor.

Samt ansvar för i övrig förekommande personalrelaterade arbetsuppgifter.

Du kommer inte till ett dukat bord men i gengäld får du ett stort inflytande på hur koncernens HR-arbete ska bedrivas framöver.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen har du en akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Vi ser även att du har:

- Flerårig erfarenhet utav övergripande och brett HR-arbete, såväl strategiskt som operativt med fördel inom byggbranschen.
- Erfarenhet utav att ha drivit förändrings- och utvecklingsarbete som är stödjande för medarbetarna, samt vana utav att bygga strukturer och förädla processer inom HR.
- Erfarenhet av rekrytering

Du har stort intresse för människor och brinner för HR och dess betydelse för verksamheten. Vi förutsätter att du är mycket kommunikativ, har förmåga att skapa engagemang genom nära relationer och att du drivs av att skapa värde tillsammans med andra. Med hög integritet och smidighet bygger du förtroende och samarbete. Du uppfattas som en trygg och inspirerande person och stimuleras av ledarskap i förändring. Initiativtagande och självständig men samtidigt strukturerad och uthållig är andra viktiga karaktärsdrag som du känner igen dig i.

Vi ser även att du är en person som arbetar bäst i en dynamisk miljö med högt tempo och med många kontaktytor.

Ansökan och information

Tjänsten är placerad på koncernens huvudkontor i Lindesberg och för tjänsten som HR-ansvarig rapporterar du till koncernens VD. Resor förekommer mellan bolagen inom koncernen.

Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Axäng, AxÖ Consulting, på telefonnummer 079-340 54 42.

Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om byggbetjänten http://byggbetjanten.se/

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Human Resources Business Partner till BillerudKorsnäs

”Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt... Visa mer
”Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid.

Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer.”

Vill du växa med BillerudKorsnäs och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid? Till bruket i Frövi/Rockhammar söker vi nu en HR Business Partner med engagemang och intresse för att driva och utveckla företagets HR-agenda tillsammans med bruksledningen. I rollen ingår att, på ett operativt och strategiskt sätt, coacha, stötta och utmana BillerudKorsnäs ledare i alla HR-processer och vara med och bidra till affären med ett nytänkande HR-perspektiv.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AXÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos BillerudKorsnäs.

Arbetsbeskrivning
I denna roll blir du en av tre HR business partners i det lokala HR-teamet som leds av en HR Manager. Bruket i Frövi/Rockhammar har ungefär 600 medarbetare och 60 chefer. Som HR business partner ingår du i chefsgrupperna inom ditt ansvarsområde.

BillerudKorsnäs är en internationell koncern och du kommer att jobba tillsammans med HR-kollegor från hela världen. I din roll förväntas du att bidra i HR-projekt för hela koncernen och det finns goda möjligheter till utveckling. Det finns bland annat ett stort fokus på ledarskapsutveckling och du kommer att vara mycket delaktigt i arbetet att utveckla brukets chefer och medarbetare. Övriga exempel på arbetsuppgifter kan vara:

- Löpande ingå i projekt- och utvecklingsarbeten som pågår i funktionen
- Arbetsrätt, ex samverkan/förhandling med de fackliga organisationerna
- Performance och Talent Management
- Organisationsutveckling och förändringsarbete
- Rekrytering av både tjänstemän och arbetare
- Kompetensutveckling
- Årlig medarbetarundersökning

BillerudKorsnäs har ett omfattande ledarskapsprogram som heter "Sustainable leadership" och detta utbildas samtliga chefer och alla som jobbar med HR i. Du kommer även att stötta arbetet med BillerudKorsnäs höga krav på säkerhet och arbetsmiljöfrågor inklusive rehabiliteringsfrågor.

Kvalifikationer
Vi ser att du har en högskole- eller universitetsutbildning med HR-inriktning eller motsvarande likvärdig utbildning. Vi ser också att du har några års erfarenhet av att arbeta brett med HR, gärna inom ett större företag eller organisation. Du har därmed god kunskap och vana av att arbeta med HR-processer inom till exempel rekrytering, performance management, talent management och ledarskap. Du brinner för att stötta chefer och medarbetare och har ett naturligt intresse för att följa med utvecklingen och trenderna inom HR. Då BillerudKorsnäs är ett internationellt företag är det viktigt att du talar och skriver både svenska och engelska. Vi ser även att du har en god IT-kompetens. 

Dina personliga egenskaper
Många kontaktytor är vardag hos BillerudKorsnäs. Vi ser dig därför som en relationsskapande person som arbetar proaktivt och som har lätt för att skapa nätverk och förtroende i organisationen. Vidare är det viktigt att du är analytisk, strukturerad och att du snabbt hittar lösningar och kommer med idéer. Du är trygg i dig själv och är bra på att lyssna, coacha och ge feedback. Du företräder alltid företagets bästa, har hög integritet och vågar ta beslut. Du trivs i ett sammanhang där du självständigt får ta stort ansvar och där man, genom att ha kul tillsammans, skapar förutsättningar för ett gott samarbete både inom HR och BillerudKorsnäs som helhet.

BillerudKorsnäs eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.

Information om ansökan

Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Linda Axäng, AxÖ Consulting, på telefonnummer + 46 (0)79 340 54 42 eller via mejl [email protected]. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

PA-konsult

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 15 personer inom områdena personal, lön, vikariesamordning, hälsoutveckling och administration. Vi söker nu en PA-konsult för ett vikariat på ca 1 år med möjlighet till förlängning. Vi söker dig som vill vara en del av vårt team. Du ... Visa mer
Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 15 personer inom områdena personal, lön, vikariesamordning, hälsoutveckling och administration.

Vi söker nu en PA-konsult för ett vikariat på ca 1 år med möjlighet till förlängning. Vi söker dig som vill vara en del av vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens. Här får du närhet till dina kollegor och vi har nära samarbete med varandra där dörren alltid står öppen för att kunna bolla olika frågor. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer inom olika arbetsrättsliga frågor. Rollen är bred och innehåller stor variation och du kommer arbeta med både operativa och strategiska frågor som berör stora delar av personalområdet. Vi har valt att öppna upp inriktningen för tjänsten för att kunna anpassa den efter din kompetens och dina intresseområden.

Arbetet som PA-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad personalvetare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom området men inget krav. Som person är du engagerad, driven och är självständig i ditt arbete. I mötet med andra är du serviceinriktad, lösningsfokuserad, lyhörd och förtroendeingivande. Du bidrar till gruppens framgång genom en stor initiativförmåga, samarbetsförmåga och positiv attityd. Du förväntas kunna skapa goda och långsiktiga relationer samt ha en helhetssyn på organisationen. Vi tror att struktur och planering är viktigt för dig samtidigt som du har förmågan att snabbt ställa om. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre