Lediga jobb som Ordersamordnare m.fl. i Lindesberg

Se lediga jobb som Ordersamordnare m.fl. i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Kundsupport och orderadministratör till Tormek i Lindesberg!

Innovation, engagemang och enkelhet är värdegrunden som Tormek bygger sin framgångsresa på. Med sina nära 20 patent är Tormek ett globalt och ledande varumärke inom slipning av eggverktyg med all tillverkning i hjärtat av Bergslagen - Lindesberg. Är du en serviceinriktad och kommunikativ person som är på jakt efter en ny utmaning? Nu har du chansen att bli en del av ett framgångsrikt och kvalitativt företag! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi a... Visa mer
Innovation, engagemang och enkelhet är värdegrunden som Tormek bygger sin framgångsresa på. Med sina nära 20 patent är Tormek ett globalt och ledande varumärke inom slipning av eggverktyg med all tillverkning i hjärtat av Bergslagen - Lindesberg. Är du en serviceinriktad och kommunikativ person som är på jakt efter en ny utmaning? Nu har du chansen att bli en del av ett framgångsrikt och kvalitativt företag! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Tormeks högkvalitativa och moderna produkter används och uppskattas av bland annat hantverkare, kockar, jägare och friluftsmänniskor. Med nöjda kunder världen över befinner sig Tormek i en spännande och expansiv fas, och firar dessutom 50 år 2023! Tormek vill bidra till en bättre värld och arbetar kontinuerligt med att säkra en hållbar produktions- och leveranskedja.

Tormek är ett företag som månar om sin personal vilket resulterat i mycket höga siffror i senaste medarbetarundersökningen vad gäller trivsel med såväl kollegor som chefer. Samtliga anställda är starkt engagerade i företaget och kulturen genomsyras av värdegrunden: innovation, engagemang och enkelhet. Till företaget i Lindesberg behövs nu förstärkning i form av en kundsupport och orderadministratör. Du välkomnas med öppen famn av ett 40-tal anställda och arbetar närmst fyra av dessa. I rollen ingår löpande dialog med företagets kommunikatörer, tekniker och säljare.

Du får en viktig roll inom företaget i en nyskapad roll där du dels arbetar med support gentemot kund, dels med orderadminstrering. För rätt person finns även goda möjligheter till ytterligare ansvar på sikt.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Tormek.

Du erbjuds


* Ett individuellt anpassat introduktionsprogram där du handleds av erfarna kollegor
* Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
* Flertalet förmåner så som ett generöst friskvårdsbidrag, massage, tillgång till bastu och gym i företagets lokaler för att nämna några


ARBETSUPPGIFTER
- Orderregistrering av inkommande ordrar, främst inrikes
- Frakthantering, främst inrikes
- Orderhantering och kundkommunikation för internationell E-Handel
- Kundsupport: hantera och besvara inkommande ärenden samt fördela ärenden vidare vid behov

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Talar och skriver flytande svenska och engelska, då båda språken förekommer regelbundet i arbetet

Vidare är det meriterande om du:


* Tidigare har arbetat i en kundcentrerad och/eller administrativ roll
* Har franska, tyska och/eller spanska språkkunskaper


För att lyckas i rollen tror vi att du är en prestigelös och lyhörd person som är duktig på att prioritera och självständigt driva ditt arbete framåt. Under rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper och du kommer att utvärderas på följande beteenden:


* Serviceinriktad
* Självgående
* Kommunikativ
* Anpassningsbar


Övrig information


* Start: Efter överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med en inledande provanställning på 6 månader
* Arbetstider: Vardagar 7-16 alternativt 8-17, flextid tillämpas
* Placering: Lindesberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Tormek här Visa mindre

CUSTOMER SUPPORT CO-ORDINATOR till utvecklande företag!!

Beskrivning Vi söker till vår fina kund i Fellingsbro en mångsidig medarbetare som kan sköta både kund, order och produktions administration. Ett mycket trevligt och utvecklande arbete som på sikt kan bli en fast tjänst hos kunden. Arbetsuppgifter - Ansvarar inför VD för inneförsäljning, ordermottagning och orderkontroll. - Besvarar förfrågningar från agenter, grossister och kunder angående produkter, priser enligt prislistor, lagerstatus, leverans... Visa mer
Beskrivning
Vi söker till vår fina kund i Fellingsbro en mångsidig medarbetare som kan sköta både kund, order och produktions administration.

Ett mycket trevligt och utvecklande arbete som på sikt kan bli en fast tjänst hos kunden.

Arbetsuppgifter


- Ansvarar inför VD för inneförsäljning, ordermottagning och orderkontroll.
- Besvarar förfrågningar från agenter, grossister och kunder angående produkter, priser enligt prislistor, lagerstatus, leveranstider.
- Orderregistrering.
- Reklamation registrering
- Provbeställning
- Bokar transporter
- Göra dagens ej producerade order lista
- Planera och lägga order ut till produktionen
- Betalningspåminnelser till kunder.
- Attestera fraktfakturor/Skriva in i lev 2020.
- Utför vid behov andra uppgifter beordrade av VD eller CFO

Kvalifikationer
Ha erfarenhet av ovan uppgifter eller en del av dessa.
Vara en person som snabbt sätter sig in i nya utmaningar.
Upplärningen beräknas till 3-4 veckor
Kunna kommunicera och skriva obehindrat på svenska och engelska.
Bil och körkort då kunden ligger lite avsides

Villkor
Marknadsmässig lön och ev.övriga villkor
Du blir säkert nyfiken och har frågor? Ring gärna Henrik Nitz 070-160 20 91
Sök nu! Vi behöver dig NU!!



 

 





Q är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och medlem i branschorganisationen Almega Kompetensföretagen samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer. Visa mindre

Delivery Planner

Tänk om du kunde sommarjobba och bidra till en hållbar framtid? Vi söker nu efter Delivery Planner till Logistics som vill sommarjobba i Frövi. På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenh... Visa mer
Tänk om du kunde sommarjobba och bidra till en hållbar framtid? Vi söker nu efter Delivery Planner till Logistics som vill sommarjobba i Frövi.
På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter.
Tidsperioden för sommarjobbet är tidigast från vecka 18 och senast till vecka 37. Arbetstiden för denna tjänst är dagtid.
Beskrivning av tjänsten
Logistics är en verksamhetsfunktion som har i uppgift att ombesörja logistik av färdiga produkter från bruk till kund. På avdelningen har vi medarbetare som arbetar som Delivery Planner, en viktig roll som operativt hanterar brukets leveranser.
Som Delivery Planner kommer du få möjlighet att testa på ett varierande och roligt arbete där kunden alltid är i fokus. Du är en viktig del i ett team som tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål och vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli bättre.
Du kommer att arbeta med:
Planering av leveranser till kund
Planering av leveranser till externa terminaler
Beställning av material

Kvalifikationer
Avslutad eller pågående gymnasieutbildning med godkända betyg.
Goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Du måste ha fyllt 18 år

Vi ser det som meriterande att du fortsatt din utbildning efter gymnasiet med inriktning mot logistik, produktion eller ekonomi, alternativt liknande områden. Vi värdesätter även god datorvana samt systemförståelse. Det är till din fördel om du har arbetslivserfarenhet från liknande roller där service varit en central del. Stor vikt kommer även läggas vid dina personliga egenskaper som i kombination med tidigare erfarenheter avgör om du är rätt person för oss.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Delivery Planner är du är en positiv och driven person med hög servicekänsla och du ser möjligheter när utmaningar uppstår. Vi värdesätter att du förstår leveransprocessens olika delar och hur den bidrar till servicegraden. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och förstår värdet i en trygg och säker arbetsmiljö. Vi värderar även ett stort engagemang och en vilja att lära sig nya saker.
För oss är det viktigt att du känner igen dig i BillerudKorsnäs värdeord; tänka nytt, känna ansvar, samarbete och skapa värde.
Kontakt
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Peter K Olson, Senior Manager Strategic Logistics, Frövi/ Gävle. [email protected] /+46761253292
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt med Hanna Eriksson, Talent Acquisition Partner, [email protected] alt. +46722067033
Ansökningsinformation
Om du vill bli vår nästa medarbetare som tillsammans med oss utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid är du välkommen med din ansökan senast 28 februari 2021.
Urval sker löpande och vi kontaktar dig för nästa steg. Visa mindre