Lediga jobb som Orderadministratör i Lindesberg

Se lediga jobb som Orderadministratör i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Kundsupport och orderadministratör till Tormek i Lindesberg!

Innovation, engagemang och enkelhet är värdegrunden som Tormek bygger sin framgångsresa på. Med sina nära 20 patent är Tormek ett globalt och ledande varumärke inom slipning av eggverktyg med all tillverkning i hjärtat av Bergslagen - Lindesberg. Är du en serviceinriktad och kommunikativ person som är på jakt efter en ny utmaning? Nu har du chansen att bli en del av ett framgångsrikt och kvalitativt företag! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi a... Visa mer
Innovation, engagemang och enkelhet är värdegrunden som Tormek bygger sin framgångsresa på. Med sina nära 20 patent är Tormek ett globalt och ledande varumärke inom slipning av eggverktyg med all tillverkning i hjärtat av Bergslagen - Lindesberg. Är du en serviceinriktad och kommunikativ person som är på jakt efter en ny utmaning? Nu har du chansen att bli en del av ett framgångsrikt och kvalitativt företag! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Tormeks högkvalitativa och moderna produkter används och uppskattas av bland annat hantverkare, kockar, jägare och friluftsmänniskor. Med nöjda kunder världen över befinner sig Tormek i en spännande och expansiv fas, och firar dessutom 50 år 2023! Tormek vill bidra till en bättre värld och arbetar kontinuerligt med att säkra en hållbar produktions- och leveranskedja.

Tormek är ett företag som månar om sin personal vilket resulterat i mycket höga siffror i senaste medarbetarundersökningen vad gäller trivsel med såväl kollegor som chefer. Samtliga anställda är starkt engagerade i företaget och kulturen genomsyras av värdegrunden: innovation, engagemang och enkelhet. Till företaget i Lindesberg behövs nu förstärkning i form av en kundsupport och orderadministratör. Du välkomnas med öppen famn av ett 40-tal anställda och arbetar närmst fyra av dessa. I rollen ingår löpande dialog med företagets kommunikatörer, tekniker och säljare.

Du får en viktig roll inom företaget i en nyskapad roll där du dels arbetar med support gentemot kund, dels med orderadminstrering. För rätt person finns även goda möjligheter till ytterligare ansvar på sikt.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Tormek.

Du erbjuds


* Ett individuellt anpassat introduktionsprogram där du handleds av erfarna kollegor
* Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
* Flertalet förmåner så som ett generöst friskvårdsbidrag, massage, tillgång till bastu och gym i företagets lokaler för att nämna några


ARBETSUPPGIFTER
- Orderregistrering av inkommande ordrar, främst inrikes
- Frakthantering, främst inrikes
- Orderhantering och kundkommunikation för internationell E-Handel
- Kundsupport: hantera och besvara inkommande ärenden samt fördela ärenden vidare vid behov

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Talar och skriver flytande svenska och engelska, då båda språken förekommer regelbundet i arbetet

Vidare är det meriterande om du:


* Tidigare har arbetat i en kundcentrerad och/eller administrativ roll
* Har franska, tyska och/eller spanska språkkunskaper


För att lyckas i rollen tror vi att du är en prestigelös och lyhörd person som är duktig på att prioritera och självständigt driva ditt arbete framåt. Under rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper och du kommer att utvärderas på följande beteenden:


* Serviceinriktad
* Självgående
* Kommunikativ
* Anpassningsbar


Övrig information


* Start: Efter överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med en inledande provanställning på 6 månader
* Arbetstider: Vardagar 7-16 alternativt 8-17, flextid tillämpas
* Placering: Lindesberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Tormek här Visa mindre

CUSTOMER SUPPORT CO-ORDINATOR till utvecklande företag!!

Beskrivning Vi söker till vår fina kund i Fellingsbro en mångsidig medarbetare som kan sköta både kund, order och produktions administration. Ett mycket trevligt och utvecklande arbete som på sikt kan bli en fast tjänst hos kunden. Arbetsuppgifter - Ansvarar inför VD för inneförsäljning, ordermottagning och orderkontroll. - Besvarar förfrågningar från agenter, grossister och kunder angående produkter, priser enligt prislistor, lagerstatus, leverans... Visa mer
Beskrivning
Vi söker till vår fina kund i Fellingsbro en mångsidig medarbetare som kan sköta både kund, order och produktions administration.

Ett mycket trevligt och utvecklande arbete som på sikt kan bli en fast tjänst hos kunden.

Arbetsuppgifter


- Ansvarar inför VD för inneförsäljning, ordermottagning och orderkontroll.
- Besvarar förfrågningar från agenter, grossister och kunder angående produkter, priser enligt prislistor, lagerstatus, leveranstider.
- Orderregistrering.
- Reklamation registrering
- Provbeställning
- Bokar transporter
- Göra dagens ej producerade order lista
- Planera och lägga order ut till produktionen
- Betalningspåminnelser till kunder.
- Attestera fraktfakturor/Skriva in i lev 2020.
- Utför vid behov andra uppgifter beordrade av VD eller CFO

Kvalifikationer
Ha erfarenhet av ovan uppgifter eller en del av dessa.
Vara en person som snabbt sätter sig in i nya utmaningar.
Upplärningen beräknas till 3-4 veckor
Kunna kommunicera och skriva obehindrat på svenska och engelska.
Bil och körkort då kunden ligger lite avsides

Villkor
Marknadsmässig lön och ev.övriga villkor
Du blir säkert nyfiken och har frågor? Ring gärna Henrik Nitz 070-160 20 91
Sök nu! Vi behöver dig NU!!



 

 





Q är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och medlem i branschorganisationen Almega Kompetensföretagen samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer. Visa mindre