Lediga jobb som Receptionist, telefonist i Lindesberg

Se lediga jobb som Receptionist, telefonist i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Student till Lindesbergs Kommuns telefonväxel!

Vi söker dig som vill bli en del av ett erfaret team som brinner för förstklassig service! Är du utåtriktad, lyhörd och tycker om problemlösning? Då är det dig vi letar efter. Välkommen in med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Som en del av telefonistteamet i Lindesbergs Kommuns växel kommer du att hantera internt och externt inkommande samtal och vara första kontakten för kommunens invånare som ringer in till växeln. Arbetet handlar främst om att hant... Visa mer
Vi söker dig som vill bli en del av ett erfaret team som brinner för förstklassig service! Är du utåtriktad, lyhörd och tycker om problemlösning? Då är det dig vi letar efter. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som en del av telefonistteamet i Lindesbergs Kommuns växel kommer du att hantera internt och externt inkommande samtal och vara första kontakten för kommunens invånare som ringer in till växeln. Arbetet handlar främst om att hantera och förmedla samtal och meddelanden, det är därför viktigt att du är en god lyssnare och har lätt för att tolka information. Som person ser vi att du kan prioritera, organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen behöver du vara uppmärksam på detaljer i arbetet och ta hänsyn till dessa. Det är viktigt att du kan agera effektivt även när förutsättningarna förändras och att du kan anpassa dig till nya omständigheter.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Lindesbergs Kommun. Uppdraget är på heltid under sommaren med goda möjligheter till deltid vid sidan om studier.

Du erbjuds
- Ett givande heltidsjobb under sommaren - perfekt för dig som är student och vill passa på att tjäna extra pengar eller samla erfarenhet från kommunal verksamhet
- Goda möjligheter till deltid vid sidan om studier

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera och förmedla inkommande samtal och meddelanden samt arbeta i katalogsystem vid interna samtal samt assistera vid lokalbokningar
* Vid behov kan andra arbetsuppgifter förekomma så som receptionsarbete där det bla. ingår att ta emot besökare, hänvisa till verksamheter, förmedla kontakt med handläggare, boka bilar/konferensrum/busskort/cyklar och lämna ut nycklar till bokade bilar


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av studierna, registreringsintyg behöver kunna uppvisas
- Har mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet
- Har körkort och tillgång till bil för att kunna komma in till jobbet på ett smidigt sätt med kort varsel

Det är meriterande om du
- Har erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller telefonväxel
- Pratar fler språk än svenska och engelska

I din ansökan vill vi även att du motiverar varför just denna tjänst intresserar dig!

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Samarbetsinriktad
- Kvalitetsmedveten

I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ett personlighetstest kommer att ingå i processen.

Övrigt
- Omfattning: Heltid v.25-32 med introduktion i mitten av maj, samt möjlighet till deltid vid sidan av studier
- Arbetstider: Förlagda dagtid under vardagar mellan 07.30-16.30, även kortare pass kan förekomma
- Start: Juni
- Placering: Kommunhuset i Lindesberg

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Lindesbergs Kommun HÄR. Visa mindre

Sommarjobb - Administratör till receptionen i Lindesberg

Är du redo för en större uppgift? Till lokalpolisområde Lindesberg söker vi nu administratör som är serviceinriktad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro som... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Till lokalpolisområde Lindesberg söker vi nu administratör som är serviceinriktad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro som tillsammans är indelade i elva lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Örebro sträcker sig över 12 kommuner med såväl storstadsmiljö som lantlig idyll och är regionens huvudsäte. Polisområdets verksamhet präglas av stor samverkan med andra myndigheter och externa aktörer. Polisområde Örebro är indelat i fyra lokalpolisområden: Lindesberg, Örebro, Karlskoga och Hallsberg. På polisområdesnivå finns en utredningssektion samt ett kansli beläget i Örebro.

Lokalpolisområde Lindesberg ingår i polisområde Örebro. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer ditt arbete bestå av att bemanna receptionen där du kommer att handlägga ansökningar för pass och nationellt ID-kort samt lämna ut resehandlingar. I rollen som administratör utgör du ett stöd till kärnverksamheten i olika typer av administrativa och praktiska arbetsuppgifter samt andra ärenden som inkommer via receptionen. Arbetet sker i direktkontakt med besökare och du blir på så sätt polisens ansikte utåt. Tillsammans med övriga medarbetare bidrar du till att vår verksamhet bedrivs effektivt och rättssäkert.

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha möjlighet att påbörja din anställning under maj månad. Detta för att kunna genomföra, samt blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen för passhandläggare.

Dessa arbetsuppgifter förekommer i arbetet:
• Passansökningar
• Receptionstjänstgöring
• Hittegodshantering
• Anmälningsupptagning

Arbetsuppgifterna utövas självständigt likväl som i grupp. Tunga lyft kan förekomma i arbetet. Tillfälligt arbete på annan ort i länet kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Minst godkänd gymnasieutbildning.
• God datorvana.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
• God förmåga att tala och förstå engelska

Det är meriterande om du även har:

• Erfarenhet att arbeta med kundservice eller liknande.
• Körkortsbehörighet B.
• Behörighet i polisens datasystem RES
• Kunskap i polisens datasystem DurTvå

Personliga egenskaper:

Vi värdesätter att du är prestigelös, representativ, serviceinriktad, flexibel samt har en hög känsla för rättssäkerhet. Du bör ha mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivas både med att arbeta självständigt som att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck och därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.

Din personlighet ska stämma överens med vår värdegrund: engagerad, effektiv och tillgänglig. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen genom att agera för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Lindesberg
Arbetstid: Veckoplanering 40h/v.
Tillträde: Maj månad.
Funktion: Administratör/passhandläggare
Anställningens omfattning: Visstidsanställning/säsongsanställning

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Josef Öborn
Telefonnummer: 070-2064146
Mejladress: [email protected]

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Gustav Yngerlöv
Mejladress: [email protected]

En förutsättning för att du ska kunna påbörja arbetet är att du genomför, samt blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen för passhandläggare (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik. Utbildningen är en del av din anställning och därmed utbetalas normal lön.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8 januari 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Telefonist/Receptionist med uppdrag som biträdande driftoperatör

Då en av våra medarbetare går i pension söker vi en ersättare till växeln på Lindesbergs kommun. Vi är en liten grupp på 4 personer som arbetar nära varandra i det dagliga arbetet, 3 telefonister/receptionister och 1 driftoperatör. Arbetsplatsen är placerad i kommunhuset i Lindesberg där vi också bemannar receptionen. Växeln vid Lindesbergs kommun samarbetar med övriga kommuner i norra Örebro län (Nora, Hällefors, Ljusnarsberg) samt Samhällsbyggnadsförb... Visa mer
Då en av våra medarbetare går i pension söker vi en ersättare till växeln på Lindesbergs kommun.

Vi är en liten grupp på 4 personer som arbetar nära varandra i det dagliga arbetet, 3 telefonister/receptionister och 1 driftoperatör. Arbetsplatsen är placerad i kommunhuset i Lindesberg där vi också bemannar receptionen.

Växeln vid Lindesbergs kommun samarbetar med övriga kommuner i norra Örebro län (Nora, Hällefors, Ljusnarsberg) samt Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen, Linde Energi, Libo/Falab och Nerikes Brandkår och betjänar ca 1 700 anknytningar. Du kommer ta emot samtal för hela området och får möjlighet till många olika kontakter.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är schemalagda mellan reception och växel.

I receptionsarbetet ingår bland annat:
• Ta emot besökare till Kommunhuset och Socialförvaltningen och se
till att de kommer till rätt person eller plats.
• Utlämning och bokning av bilnycklar, cykel och busskort m.m.
• Mottagning och utlämning av dokument, post och paket.

Som telefonist kommer du bland annat:
• Besvara inkommande telefonsamtal, analysera ärendet och koppla
till rätt person.
• Lägga in frånvaro och vidarekoppla anknytningar.

Utöver ovanstående arbetsuppgifter ingår också vissa rutiner som till exempel öppning och stängning av kommunhuset.

I tjänsten förväntas du också vara ett stöd för vår driftoperatör vid hennes frånvaro där du bland annat ska administrera internkatalogen, sköta telefonbeställningar och planera bemanningen av reception och växel.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker tjänsten har gymnasiekompetens och gärna erfarenhet av receptionist- och telefonistarbete sedan tidigare. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper då du kommer vara kommunens röst och ansikte utåt. Du har ett gott bemötande både internt och externt, en god serviceanda och en god kommunikativ förmåga. Du är noggrann i ditt arbete och har ett gott omdöme.

Kunskaper i telefonisystemet MITEL InAttend, MITEL CMG Directory Manager och Cisco Call Manager är starkt meriterande.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska både i tal och i skrift. Vi ser även gärna att du kan ett tredje språk, till exempel arabiska eller persiska.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre