Lediga jobb som Redovisningsekonomer i Lindesberg

Se lediga jobb som Redovisningsekonomer i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Redovisningskonsult

Ansök    Sep 2    LR Nolér AB    Redovisningsekonom
Om jobbet Jobbeskrivning Vi söker ytterligare en redovisningskonsult som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens, engagemang och gemenskap. Om jobbet och LR Vi är en kombibyrå med en härlig mix av auktoriserade lönekonsulter, revisorer och redovisningsekonomer. Vi har anor från långt bak i tiden när vi då hette Baskonsult. Vi sitter centralt på Kungsgatan dit det är enkelt att ta sig med både bil, cykel eller kollektivtrafik. LR Revisi... Visa mer
Om jobbet
Jobbeskrivning
Vi söker ytterligare en redovisningskonsult som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens, engagemang och gemenskap.
Om jobbet och LR
Vi är en kombibyrå med en härlig mix av auktoriserade lönekonsulter, revisorer och redovisningsekonomer. Vi har anor från långt bak i tiden när vi då hette Baskonsult. Vi sitter centralt på Kungsgatan dit det är enkelt att ta sig med både bil, cykel eller kollektivtrafik. LR Revision & Redovisning är ett nätverk av lokalt ägda byråer, med ca 70 kontor över hela Sverige. Vi ansvarar över kontoren i Örebro, Lindesberg och Vingåker.
Denna tjänst är tänkt att vara en förstärkning till kontoret i Lindesberg. Vi söker en självgående redovisningskonsult som vill ha eget kundansvar och utvecklas tillsammans med oss och kunderna.
Du kommer ingå i vårt redovisningsteam som idag består av 4 kompetenta medarbetare. Totalt i koncernen är vi ca 50 medarbetare och arbetar framför allt med små och medelstora ägarledda företag. Goda relationer är kärnan i företagets affärer och arbetet är därför inriktat på helhetsansvar och långsiktigt arbete. Som medarbetare får du därför ett större ansvar och en större roll, men också ett stort utrymme att skapa och styra din vardag.
I denna roll arbetar du med hantering av våra kunders ekonomi där redovisning utgör en stor del av arbetet, exempelvis genom upprättande av löpande bokföring, avstämningar, bokslutsarbete samt rådgivning. I din vardag får du arbeta både enskilt och i team, vilket ger dig en stor variation och ett brett nätverk. Du arbetar nära dina kollegor och har alltid någon att rådfråga och diskutera med.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med ekonomi. Du bör ha grundläggande kunskaper i Excel och erfarenhet av att jobba i affärssystem, exempelvis Fortnox eller Capego.
Vi värdesätter att du är kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Att ha jobbat på redovisningsbyrå är meriterande men inget krav, personer från ekonomiavdelningar som vill prova på att jobba varierat och utvecklas i ekonomyrket är också välkomna att söka!


Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering sker löpande.
Om du har några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta vår kontorschef på [email protected]
Ansökan
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected]
Sista ansökningsdag: 26 sep – men vänta inte, vi gör urval löpande.
Vi ser fram emot att träffa dig! Visa mindre

Vikarierande ekonomiansvarig och löneadministratör

Ansök    Feb 28    Besök Linde AB    Redovisningsekonom
Vi söker en engagerad och självgående ekonomiansvarig och löneadministratör som vikarie under föräldraledighet. I rollen arbetar du med både ekonomi och lön samt ingår i vår ledningsgrupp, vilket ger en unik chans att påverka och bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Om oss Besök Linde AB är Lindesbergs kommuns besöksnäringsbolag och ansvarar för de välkända verksamheterna Badhuset Energikällan, Lindesberg Arena och Lindesbergs Bio. Med över 400 000 ... Visa mer
Vi söker en engagerad och självgående ekonomiansvarig och löneadministratör som vikarie under föräldraledighet. I rollen arbetar du med både ekonomi och lön samt ingår i vår ledningsgrupp, vilket ger en unik chans att påverka och bidra till utvecklingen av vår verksamhet.
Om oss
Besök Linde AB är Lindesbergs kommuns besöksnäringsbolag och ansvarar för de välkända verksamheterna Badhuset Energikällan, Lindesberg Arena och Lindesbergs Bio. Med över 400 000 besökare årligen bidrar vi till att skapa en attraktiv och roligare kommun för invånare, företag och besökare. Våra ledord – hög servicenivå, tillgänglighet och enkelhet – genomsyrar vår verksamhet.
Om rollen
Som ekonomiansvarig och löneadministratör har du en nyckelroll i organisationen. Förutom att ansvara för ekonomiska processer och lönehantering, ingår du i vår ledningsgrupp tillsammans med VD, verksamhetschefer och strateg. Detta innebär att du bidrar strategiskt till bolagets utveckling och mål.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Ekonomi:
· All löpande bokföring.
· Moms- och skattedeklarationer.
· Månadsavslut, delårs- och årsbokslut samt årsredovisning.
· Samordning av budgetarbete tillsammans med verksamhetschefer och VD.
· Framtagning av ekonomiska rapporter och analysunderlag för styrelse och ledningsgrupp.
· Utveckling av ekonomiska rutiner och processer.
Löneadministration:
· Administration kring löneutbetalningar och pensionsrapportering.
· Stöd till chefer och anställda i lönefrågor.
· Framtagning av anställnings- och avtalsunderlag.
· Hantering av underlag kopplade till kollektivavtal.
· Utveckling av processer och rutiner inom löneområdet.
Denna kombinerade roll innebär både självständigt arbete och nära samarbete med verksamheterna, där du bidrar till att upprätthålla och utveckla bolagets ekonomiska och löneadministrativa processer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
· Har en relevant utbildning inom ekonomi och löneadministration.
· Har flera års erfarenhet av ekonomiarbete och lönehantering.
· Är van att arbeta både självständigt och i grupp, har förmågan att prioritera och strukturera sitt arbete.
· Behärskar svenska väl i både tal och skrift.
Erfarenhet av arbete i systemen Hogia Ekonomi, Capego och Flex HRM är meriterande.
Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat på heltid med månadslön och individuell lönesättning. Vi önskar att tjänsten tillsätts så snart som möjligt för att möjliggöra en överlämning och samarbete med nuvarande innehavare av rollen innan föräldraledigheten påbörjas. Vikariatet gäller fram till september 2026. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Nov 22    Lindesbergs kommun    Redovisningsekonom
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun, den lagom stora kommunen där du får möjlighet att jobba brett och omväxlande.  Om du är en redovisningsekonom som gillar siffror och redovisning, då kan du vara den vi söker! Ekonomienheten är en central stödfunktion som tillhör Kommunstyrelseförvaltningen där även upphandling ingår. Ekonomienheten arbetar med att ge stöd och service till chefer inom kommunens verksamheter så att de kan bedriva en så ... Visa mer
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun, den lagom stora kommunen där du får möjlighet att jobba brett och omväxlande. 

Om du är en redovisningsekonom som gillar siffror och redovisning, då kan du vara den vi söker!

Ekonomienheten är en central stödfunktion som tillhör Kommunstyrelseförvaltningen där även upphandling ingår. Ekonomienheten arbetar med att ge stöd och service till chefer inom kommunens verksamheter så att de kan bedriva en så bra verksamhet som möjligt. På vår enhet jobbar idag femton personer.

För att trivas hos oss trivs du med att arbeta i team med gemensamt ansvarstagande, samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Varje medarbetare är en viktig pusselbit hos oss.

Lindesbergs kommun erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla för att få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

ARBETSUPPGIFTER
Detta är en spännande roll för dig som vill kombinera dina redovisningskunskaper och har ett intresse av att utveckla vårt ekonomisystem och ekonomiprocesser.  

Du blir en viktig medspelare i vårt team bestående av controller samt ekonomer som arbetar mot andra förvaltningar och nämnder. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Löpande bokföring och säkerställa korrekt redovisning
• Årsbokslut och delårsbokslut inklusive kontoavstämningar
• Stiftelser
• Systemansvar för ekonomisystemet

Du är van att jobba självständigt och tvekar inte att ta egna initiativ. Du bidrar gärna till problemlösning och har ett driv och vilja att utveckla samt förbättra processer och rutiner. 

Vad erbjuder vi dig? Möjlighet att utifrån din kompetens vara med och driva arbetet framåt inom enheten och kommunen på ett så kreativt sätt som möjligt. Hos oss får du chansen att fortsätta utveckla samt effektivisera arbetet framåt tillsammans med kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad ekonomiutbildning från högskola eller universitet. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, och vi ser helst att du har några års erfarenhet från arbete inom offentlig sektor och en politiskt styrd organisation. 

Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har god system- och datavana.

För att lyckas i rollen behövs en god analytisk förmåga och ett positivt tankesätt. Du är en noggrann och strukturerad person som både kan se helheten och detaljerna. Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och flexibel. Som person har du en förmåga att skapa förtroende och på ett pedagogiskt sätt stötta cheferna genom de ekonomiska processerna.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Ekonomichef sökes till AB Linde Maskiner

Ansök    Jan 9    AB Linde Maskiner    Redovisningsekonom
Ekonomichef till AB Linde Maskiner – En nyckelroll i ett anrikt företag Vill du ta steget in i en ansvarsfull och varierad roll som Ekonomichef? Vid Lindesjöns strand, i hjärtat av det vackra Bergslagen, verkar AB Linde Maskiner – ett företag med stolta traditioner sedan 1853. Vi levererar högkvalitativa plåtkomponenter till tunga lastvagnar och annan verkstadsindustri. Vi erbjuder en modern arbetsplats där innovation och kvalitet står i fokus. Om oss Hos ... Visa mer
Ekonomichef till AB Linde Maskiner – En nyckelroll i ett anrikt företag
Vill du ta steget in i en ansvarsfull och varierad roll som Ekonomichef? Vid Lindesjöns strand, i hjärtat av det vackra Bergslagen, verkar AB Linde Maskiner – ett företag med stolta traditioner sedan 1853. Vi levererar högkvalitativa plåtkomponenter till tunga lastvagnar och annan verkstadsindustri. Vi erbjuder en modern arbetsplats där innovation och kvalitet står i fokus.
Om oss
Hos AB Linde Maskiner automatpressar, laserskär, hydraulpressar, svetsar och monterar vi olika typer av plåtkomponenter. Med lång erfarenhet och stark framtidstro fortsätter vi att växa och utvecklas. Läs gärna mer om oss på www.lindemaskiner.se.
Om rollen
Som Ekonomichef på AB Linde Maskiner får du en central och strategisk roll i vår organisation. Du ansvarar för att säkerställa företagets ekonomiska stabilitet och utveckling genom att arbeta med daglig redovisning, likviditetsprognoser, budgetering, årsredovisning – både för moderbolaget och vårt systerbolag, Linde Bergslag Fastigheter AB. Du ansvarar även för koncernredovisning och rapportering till VD och styrelse. Rollen innebär att du ingår i företagets ledningsgrupp, där du bidrar till att forma vår långsiktiga strategi och utveckling.
I rollen ingår också personalansvar för en löneadministratör som ansvarar för lönehantering och andra uppgifter kopplade till personal, ekonomi samt administration.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning och ekonomisk planering.
Likviditetsprognoser och budgetarbete.
Årsredovisning, månadsbokslut och årsbokslut för båda bolagen.
Momsredovisning.
Koncernredovisning och finansiell rapportering.
Ekonomisk rapportering till VD och styrelse.
Vara sekreterare (adjungerad) vid styrelsemöten.
Aktivt bidra till företagets utveckling som medlem i ledningsgruppen.
Personalansvar för en löneadministratör.

Vem är du?
Vi söker dig som är analytisk, prestigelös och lösningsorienterad. Du har förmågan att arbeta självständigt, se helheten och samtidigt hantera detaljer i ekonomiska processer.
Krav och kvalifikationer:
Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av självständigt arbete med ovanstående uppgifter.
Goda kunskaper i Office-paketet.
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.

Meriterande:
Erfarenhet av affärssystemet Monitor.
Tidigare arbete i en liknande roll inom mindre eller medelstora företag.

Personliga egenskaper som vi värdesätter:
Flexibilitet – vi är ett mindre företag där vi ofta arbetar över våra ansvarsområden.
Initiativförmåga – du ser vad som behöver göras och tar ansvar för att driva arbetet framåt.
Laganda – vi löser utmaningar tillsammans.

Vad erbjuder vi?
Ett utvecklande och varierat arbete i en familjär företagskultur.
Möjlighet att arbeta strategiskt och operativt i ett företag med lång tradition och stark framtidstro.
En roll där du gör skillnad och får påverka företagets utveckling.
En plats i ledningsgruppen, där du är med och formar vår framtid.

Ansökan
Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen att bli en del av AB Linde Maskiner – ett företag med historia, hjärta och framtid! Visa mindre

Ekonom

Ansök    Feb 13    Lindesbergs kommun    Redovisningsekonom
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun! Vår nuvarande ekonom som stödjer chefer inom Samhällsbyggnadsförvaltningen går vidare för annat uppdrag, och vi söker därför dig som vill fortsätta det viktiga arbetet med att stödja cheferna inom förvaltningen för att de ska kunna bedriva en så bra verksamhet som möjligt. Samhällsbyggnadsförvaltningen är en samverkande förvaltning mellan de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora,... Visa mer
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun!

Vår nuvarande ekonom som stödjer chefer inom Samhällsbyggnadsförvaltningen går vidare för annat uppdrag, och vi söker därför dig som vill fortsätta det viktiga arbetet med att stödja cheferna inom förvaltningen för att de ska kunna bedriva en så bra verksamhet som möjligt. Samhällsbyggnadsförvaltningen är en samverkande förvaltning mellan de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora, men din anställning är placerad i Lindesbergs kommun.

Ekonomienheten är en central stödfunktion som tillhör Kommunstyrelseförvaltningen. Ekonomienheten arbetar med att ge stöd och service till chefer inom kommunens verksamheter så att de kan bedriva en så bra verksamhet som möjligt. På vår enhet jobbar idag tretton personer.

För att trivas hos oss trivs du med att arbeta i team med gemensamt ansvarstagande, samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Varje medarbetare är en viktig pusselbit hos oss.

Lindesbergs kommun erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla för att få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att i nära samarbete med chefer och andra inom ekonomienheten upprätta budget, delårsrapport, bokslut och årsredovisning. Du kommer fungera som kontaktperson gentemot de verksamheter du kommer ansvara för. Du har en viktig roll i att självständigt ansvara för att samordna ekonomiarbetet som budget, uppföljning, prognoser och ekonomiska analyser. I tjänsten ingår även ekonomiska utredningar, statistik, nyckeltal och jämförelser. Det ingår även att utbilda och informera chefer och verksamhetsansvariga inom det ekonomiska området. Vidare finns möjlighet att arbeta med olika projekt och driva utveckling samt förbättring.

Vad erbjuder vi dig? Möjlighet att utifrån din kompetens vara med och driva arbetet framåt inom enheten och kommunen på ett så kreativt sätt som möjligt. Hos oss får du chansen att fortsätta utveckla samt effektivisera arbetet framåt tillsammans med kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad ekonomiutbildning från högskola eller universitet. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, och vi ser helst att du har några års erfarenhet från arbete inom offentlig sektor och en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att ha arbetat med taxor och avgifter tidigare är en fördel.
Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har god system- och datavana.

För att lyckas i rollen behövs en god analytisk förmåga och ett positivt tankesätt. Du är en noggrann och strukturerad person som kan se både helheten och detaljerna. Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och flexibel. Som person har du en förmåga att skapa förtroende och på ett pedagogiskt sätt stötta cheferna genom de ekonomiska processerna.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Vi söker Redovisningsansvarig till vår Ekonomiavdelning

Arbetsort: Lindesberg eller Hedemora. För mer information om tjänsten klicka på länken för ansökan. Välkommen med din ansökan! Visa mer
Arbetsort: Lindesberg eller Hedemora. För mer information om tjänsten klicka på länken för ansökan.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Jun 28    Randstad AB    Redovisningskonsult
Arbetsbeskrivning Vill du vara en viktig spelare för Linde Energis fortsatta framgång? Lockas du av att tillhöra en bransch på stark frammarsch? Är du en fena på siffror? Då hoppas vi att du söker rollen som Redovisningsekonom. Som Redovisningsekonom välkomnas du till en ekonomiavdelning bestående av fyra ytterst kompetenta och erfarna kollegor som värnar om det goda samarbetet inom och utanför gruppen. I din roll som Redovisningsekonom trivs du med att ha... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en viktig spelare för Linde Energis fortsatta framgång? Lockas du av att tillhöra en bransch på stark frammarsch? Är du en fena på siffror? Då hoppas vi att du söker rollen som Redovisningsekonom.
Som Redovisningsekonom välkomnas du till en ekonomiavdelning bestående av fyra ytterst kompetenta och erfarna kollegor som värnar om det goda samarbetet inom och utanför gruppen.
I din roll som Redovisningsekonom trivs du med att ha många kontaktytor inom företaget och att vara ett stöd för verksamheten i frågor kopplat till ekonomi. Ditt positiva och lösningsfokuserade arbetssätt gör dig till en tillgång då du bidrar till en ökad förståelse för ekonomiavdelningens uppgift.
För att trivas i rollen ser vi gärna att du har några års erfarenhet av liknande tjänst och därigenom har du en god förståelse för bland annat ekonomiska flöden, kund- och leverantörsreskontra samt resultat och balansräkning. Du har en vana och ett intresse av att sammanställa ekonomiska rapporter där mottagaren har lätt att ta till sig informationen. Din tålmodighet och prestigelöshet gör dig till en uppskattad kollega.
För Linde Energi är medarbetarskap ett viktigt begrepp som definierar det interna förhållningssättet till varandra som kollegor. Här välkomnas du till en tillitsbaserad arbetsplats, med närhet till beslut och möjlighet att arbeta under eget ansvar. Med avstamp i ledorden närvaro, trovärdighet och vilja arbetar Linde Energi tillsammans - månar om och lär av varandra - för att vara det självklara valet för energilösningar i Bergslagen. Som Redovisningsekonom blir du en del av en bransch i tillväxt och ett företag med stort utvecklings- och förbättringsfokus.
Du är varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se senast 18 augusti, urval kommer att påbörjas vecka 32. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Administrativ chef Marita Simpson, [email protected]. Provanställning kommer att tillämpas. 
Vid frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringskonsult Ann-Catrine Nilsson Gärd [email protected] alternativ Therese Wiberg [email protected] 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Vänligen observera att vi enbart ber om CV i våra rekryteringsprocesser. Önskar du trots det få med en personlig hälsning i din ansökan rekommenderar vi dig att lägga till en extra sida med denna text i ditt CV.



Ansvarsområden


Löpande redovisning
Momsredovisning och arbetsgivardeklarationer
Kund- och leverantörsreskontra
Avstämning och löpande bokföring
Periodisering och balansräkning
Bistå med att sammanställa ekonomiska rapporter
Delta i diverse ekonomiska utredningar




Kvalifikationer


Krav:
Ett par års erfarenhet av liknande tjänst
Du har en gymnasieutbildning alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi. 
Mycket goda kunskaper i Excel  
Du bör ha goda kunskaper generellt inom IT. 
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift



Meriterande:
Erfarenhet från liknande bransch
Kunskap i Hogia affärssystem
Projektredovisning
Investeringsredovisning




Om företaget

Linde Energi AB
Linde Energi producerar och levererar energi. Förutom el och värme vill vi också bidra med energi till omställningen genom att agera som kraften i framtidens Bergslagen.
Vi var bland de första att använda spillvärme till fjärrvärme, vi bidrar till solenergiforskning och vi möjliggör industriella spjutspetsprojekt.
Linde energi har en lång tradition av att ta ansvar för både vår omvärld och våra egna. Det ger resultat. Både våra kunder och medarbetare ger oss MVG i undersökningar, år efter år.

Välkommen till energibolaget med personlig värme! Visa mindre

Ekonomi och bokföringsansvar

Ansök    Okt 29    Samuel Karlsson KB    Redovisningsekonom
Vi söker nu efter dig som kan axla ett stort ansvar i ett medelstort företag med Fastigheter i Lindesberg. Dina arbetsuppgifter blir löpande bokföring och ansvar för inbetalningar, betala fakturor, ekonomi, annan fakturering, samt löner. Du kommer i nära samarbete med chef ha ansvar för att betala moms i tid och skatter månatligen, samt förbereda allt inför bokslut i god tid. Vi arbetar med Hogia Ekonomi och Lön, men ser inget hinder i om du saknar erfaren... Visa mer
Vi söker nu efter dig som kan axla ett stort ansvar i ett medelstort företag med Fastigheter i Lindesberg.
Dina arbetsuppgifter blir löpande bokföring och ansvar för inbetalningar, betala fakturor, ekonomi, annan fakturering, samt löner.
Du kommer i nära samarbete med chef ha ansvar för att betala moms i tid och skatter månatligen, samt förbereda allt inför bokslut i god tid.
Vi arbetar med Hogia Ekonomi och Lön, men ser inget hinder i om du saknar erfarenhet i just det programmet. En längre erfarenhet i yrket är önskvärt och meriterande.
Vårt företag förvaltar ungefär 25 hyreshus, 40 villor, samt stora lokaler. Vi har i dagsläget 3 olika bolag. Bokföring tillkommer också på Samuel Karlsson Motor & Fritid där vi säljer husbilar i liten skala.
Vi ser fram emot att ta del av ditt CV samt personliga brev inom kort. Tjänsten planeras tillsättas inom 1-2 månader. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Jan 22    Bas Konsult KB    Redovisningsekonom
Redovisningsekonom sökes till BAS Konsult i Lindesberg Vi söker en redovisningsekonom som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens, engagemang och gemenskap. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker! I vår organisation har vi lång erfarenhet och stor kunskap av revision & redovisning. Vi har kontor i Örebro, Vingåker, Kumla och Lindesberg. BAS Konsult är en del av LR Revision & Redovisning, som är ett ... Visa mer
Redovisningsekonom sökes till BAS Konsult i Lindesberg
Vi söker en redovisningsekonom som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens, engagemang och gemenskap. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker!
I vår organisation har vi lång erfarenhet och stor kunskap av revision & redovisning. Vi har kontor i Örebro, Vingåker, Kumla och Lindesberg. BAS Konsult är en del av LR Revision & Redovisning, som är ett nätverk av lokalt ägda byråer, med ca 70 kontor över hela Sverige. Nu letar vi efter förstärkning till kontoret i Lindesberg.
Arbetsuppgifter
Vi på BAS Konsult är idag 5 medarbetare och arbetar framför allt med små och medelstora ägarledda företag. Goda relationer är kärnan i företagets affärer och arbetet är därför inriktat på helhetsansvar och långsiktigt arbete. Som medarbetare får du därför ett större ansvar och en större roll, men också ett stort utrymme att skapa och styra din vardag.
I denna roll arbetar du med hantering av våra kunders ekonomi där redovisning utgör en stor del av arbetet, exempelvis genom upprättande av löpande redovisning, avstämningar samt årsbokslut.
Du arbetar i både större och mindre kundteam, med kollegor från kontoret men även med kundteam i koncernen, vilket ger dig en stor variation och ett brett nätverk. Du arbetar nära dina kollegor och har alltid någon att rådfråga och diskutera med.
Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.baskonsult.se
Din profil
Vi söker dig som gärna har erfarenhet av att jobba med ekonomi. Du får även gärna ha grundläggande kunskaper i Excel och erfarenhet av att jobba i affärssystem, exempelvis Fortnox eller Capego.
Vi värdesätter att du är kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Att ha jobbat på redovisningsbyrå är ett plus men inget krav, personer från ekonomiavdelningar som vill prova på att jobba varierat och utvecklas i ekonomyrket är också välkommet!
Bli en del av BAS Konsult du också!
Övrig information
Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning.
Körkort och tillgång till bil är ett plus.
Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering sker fortlöpande.
Välkommen med din ansökan märkt ” Redovisningsekonom” till [email protected]
Om du har några frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande Christin Eriksson på [email protected]. Sista ansökningsdagen är 11 februari. Urval sker löpande så e-posta din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att träffa dig! Visa mindre

Jobba Som Ekonom

Ansök    Maj 25    Getdet AB    Redovisningsekonom
Sök jobbet som ekonom på Offshore It för att jobba som ekonom! Pratar du flytande svenska & vill jobba som ekonom? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som ekonom. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning ? Driven & ambitiös Visa mer
Sök jobbet som ekonom på Offshore It för att jobba som ekonom!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som ekonom? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som ekonom. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning
? Driven & ambitiös Visa mindre

Ekonomiansvarig

FoodVentures lanserades i Norden med sitt första projekt i Sverige och nu söker vi dig som vill vara med på vår tillväxtresa! Är du en erfaren ekonom med vana att driva ditt egna arbete framåt? Då kan det vara dig vi söker till rollen som ekonomiansvarig för FoodVentures i Frövi!   Om FoodVentures  Vi är övertygade om att vi har beprövade lösningar för att på ett hållbart sätt producera färska och välsmakande livsmedel. Nyckeln till att möta den växande ef... Visa mer
FoodVentures lanserades i Norden med sitt första projekt i Sverige och nu söker vi dig som vill vara med på vår tillväxtresa! Är du en erfaren ekonom med vana att driva ditt egna arbete framåt? Då kan det vara dig vi söker till rollen som ekonomiansvarig för FoodVentures i Frövi!
 
Om FoodVentures 
Vi är övertygade om att vi har beprövade lösningar för att på ett hållbart sätt producera färska och välsmakande livsmedel. Nyckeln till att möta den växande efterfrågan på livsmedel ligger inte bara i att öka produktionen, utan också i att minimera vår miljöpåverkan.

Genom att omfamna naturen och innovation förespråkar vi en övergång till växtbaserade dieter och ett globalt införande av moderna jordbruksmetoder (CEA), nära stora städer där konsumenterna behöver det mest.

CEA-industrin har förändrats i Nederländerna under de senaste 100 åren, vilket är något att vara mycket stolt över, men också något att föra vidare till resten av världen. Det är vårt uppdrag att visa vägen i denna transformativa resa, med rötter från Nederländerna till resten av världen.
 
Din roll hos oss
Som ekonom hos oss får du möjligheten att ta dig en an en riktigt rolig utmaning. Företaget har stora planer på tillväxt och söker nu en ekonomiansvarig som vill skapa förutsättningar för tillväxt. I den här rollen får du chansen att etablera och implementera nya rutiner för företagets ekonomifunktion. Tjänsten innebär ett helhetsansvar för den dagliga ekonomin, i stort och smått. Du kommer att jobba med företagets hela ekonomi, från ax till limpa. Du kommer att vara involverad i allt från att kontera fakturor till att sköta bokslut och rapporteringar. Samtidigt som du ansvarar för den operativa ekonomin kommer du arbeta strategiskt för att bygga upp rutiner för ekonomifunktionen.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Fakturahantering
Löpande bokföring
Månadsbokslut
Årsbokslut
Årsredovisning
Avstämningar
Rapportering

 
Vi ser gärna att du har
För att lyckas i rollen som ekonom hos oss behöver du ha en relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller redovisning samt några års erfarenhet av arbete inom redovisning och finans. Du behöver också ha goda kunskaper i ekonomisystem och Excel samt vara noggrann, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt. Du är inte rädd för att fatta beslut och är motiverad av att arbeta med att förbättra processer. Eftersom rollen innebär både operativt och strategiskt arbete är det viktigt att du är ödmjuk som person. Din analytiska förmåga gör att du kan förstå sambanden och effekterna mellan ekonomiska data och verksamheten. Dessutom är du skicklig på att presentera finansiella rapporter och är bra på att kommunicera. Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.
 
Din ansökan
Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan. Detta är en direktanställning hos FoodVentures som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup.  Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Johansson på telefonnummer 076-134 49 00. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Feb 2    Lindesbergs kommun    Redovisningsekonom
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun! Ekonomienheten är en central stödfunktion som tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Ekonomienheten arbetar med att ge stöd och service till chefer inom kommunens verksamheter så att de kan bedriva en så bra verksamhet som möjligt. På vår enhet jobbar idag tretton personer. Vår nuvarande ekonom som stödjer cheferna inom barn- ¨och utbildningsförvaltningen går vidare för annat uppdrag. Nu söker vi dig som... Visa mer
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun!
Ekonomienheten är en central stödfunktion som tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Ekonomienheten arbetar med att ge stöd och service till chefer inom kommunens verksamheter så att de kan bedriva en så bra verksamhet som möjligt. På vår enhet jobbar idag tretton personer.

Vår nuvarande ekonom som stödjer cheferna inom barn- ¨och utbildningsförvaltningen går vidare för annat uppdrag. Nu söker vi dig som vill fortsätta det viktiga arbetet med att stödja cheferna inom barn- och utbildningsförvaltningen samt chefer inom måltid och lokalvård för att kunna bedriva en så bra verksamhet som möjligt.
För att trivas hos oss föredrar du att arbeta i team med gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Varje medarbetare är en viktig pusselbit.

Lindesbergs kommun erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid, du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att i nära samarbete med chefer och andra inom ekonomienheten upprätta budget, delårsrapport, bokslut och årsredovisning. Du kommer fungera som kontaktperson gentemot de verksamheter du kommer ansvara för. Du får en viktig roll att självständigt ansvara för att samordna ekonomiarbetet som budget, uppföljning, prognoser och ekonomiska analyser men även trivs att arbeta i team. I tjänsten ingår även ekonomiska utredningar, statistik, nyckeltal och jämförelser. Utbilda och informera chefer och verksamhetsansvariga inom det ekonomiska området. Vidare finns möjlighet att arbeta med olika projekt och driva utveckling samt förbättring.

Vad erbjuder vi dig? Möjlighet att utifrån din kompetens vara med och driva arbetet framåt inom enheten och kommunen på ett så kreativt sätt som möjligt. Hos oss får du chansen att fortsätta utveckla samt effektivisera arbetet framåt tillsammans med kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ekonomiutbildning från högskola eller universitet Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter och vi ser helst att du har några års erfarenhet från arbete inom offentlig sektor och politiskt styrd organisation.
Du ska behärska svenska väl i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har god system- och datavana.

För att lyckas i rollen behövs en god analytisk förmåga och ett positivt tankesätt. Du är en noggrann och strukturerad person som kan se både helheten och detaljerna, en god samarbetsförmåga, är kommunikativ och flexibel. Som person har du en förmåga att skapa förtroende och på ett pedagogiskt sätt stötta cheferna genom de ekonomiska processerna.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Erfaren redovisningskonsult

Ansök    Mar 1    Bas Konsult KB    Redovisningskonsult
Erfaren redovisningskonsult sökes till BAS Konsult i Lindesberg Vi söker en erfaren redovisningskonsult som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens, engagemang och gemenskap. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker! I vår organisation har vi lång erfarenhet och stor kunskap av revision & redovisning. Vi har kontor i Örebro, Vingåker, Kumla och Lindesberg. BAS Konsult är en del av LR Revision & Redovi... Visa mer
Erfaren redovisningskonsult sökes till BAS Konsult i Lindesberg
Vi söker en erfaren redovisningskonsult som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens, engagemang och gemenskap. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker!
I vår organisation har vi lång erfarenhet och stor kunskap av revision & redovisning. Vi har kontor i Örebro, Vingåker, Kumla och Lindesberg. BAS Konsult är en del av LR Revision & Redovisning, som är ett nätverk av lokalt ägda byråer, med ca 70 kontor över hela Sverige. Nu letar vi efter förstärkning till kontoret i Lindesberg.
Arbetsuppgifter
Vi på BAS Konsult är idag 5 medarbetare och arbetar framför allt med små och medelstora ägarledda företag. Goda relationer är kärnan i företagets affärer och arbetet är därför inriktat på helhetsansvar och långsiktigt arbete. Som medarbetare får du därför ett större ansvar och en större roll, men också ett stort utrymme att skapa och styra din vardag.
I denna roll får du ett eget kundansvar och hanterar bland annat löpande bokföring, rapportering, bokslut och inkomstdeklarationer. Du har en konsultativ roll och fungerar som rådgivare i hela kundens ekonomiprocess. Som en del i det arbetet kommer du även att hjälpa våra kunder att digitalisera och effektivisera sin ekonomifunktion. Då varje företag har olika behov anpassar du arbetet så att varje kund får det ekonomiska stöd som den är i behov av. Du arbetar nära dina kollegor och har alltid någon att rådfråga och diskutera med.
Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.baskonsult.se
Din profil
Vi söker dig som har ett intresse för företagande och näringsliv samt en vilja av att skapa och leverera kundvärde med stort yrkesmässigt engagemang. Du har eftergymnasial utbildning inom redovisning samt erfarenhet och 2-5 års erfarenhet i en roll som redovisningskonsult.
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är mån om att arbeta kundorienterat. Som person är du social och serviceinriktad och kan hantera många uppdrag samtidigt. Du trivs med att ta eget ansvar för din planering och dina arbetsuppgifter. Vi värdesätter att du är kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Bli en del av BAS Konsult du också!
Övrig information
Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning.
Körkort och tillgång till bil är ett plus.
Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering sker fortlöpande.
Välkommen med din ansökan märkt ” Erfaren redovisningskonsult” till [email protected]
Om du har några frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande Christin Eriksson på [email protected]. Sista ansökningsdagen är 31 mars. Urval sker löpande så e-posta din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att träffa dig! Visa mindre

Söker du en ny utmaning inom redovisning?

Om företaget Vic Energy AB, en del av Victor Energy, är ett företag inom elkraftsbranschen verksamt i Sverige, Norge, Kroatien, Polen och Tyskland. Bolaget är det snabbast växande på den svenska marknaden, där vi arbetar med stora och stabila kunder. Bolaget ägs ytterst av den kanadensiska Budzinskifamiljen via Java-koncernen,, som även äger likartade bolag i USA och Kanada. Ägarna deltar mycket aktivt i de Europeiska bolagen och stödjer expansionen fullt... Visa mer
Om företaget
Vic Energy AB, en del av Victor Energy, är ett företag inom elkraftsbranschen verksamt i Sverige, Norge, Kroatien, Polen och Tyskland. Bolaget är det snabbast växande på den svenska marknaden, där vi arbetar med stora och stabila kunder.

Bolaget ägs ytterst av den kanadensiska Budzinskifamiljen via Java-koncernen,, som även äger likartade bolag i USA och Kanada. Ägarna deltar mycket aktivt i de Europeiska bolagen och stödjer expansionen fullt ut, finansiellt och tekniskt.

Företaget bygger transmissions- och distributionsledningar samt transformatorstationer. Vi är över 250 medarbetare bestående av ingenjörer, projektledare, specialister, logistikchefer, och arbetare. Victor Energy är ett företag i JAVA-koncernen.

Arbetsklimatet är öppet och beslutsvägarna är korta. Bolagets styrning kännetecknas av långsiktighet.

Dina arbetsuppgifter
Är du en lagspelare som brinner för siffror, ekonomi och analyser? Då kan rollen som redovisningsansvarig hos Vic Energy passa dig. Rollen bjuder på varierade arbetsdagar där du självständigt jobbar med bolagets ekonomi samtidigt som du har ett nära samarbete med andra kollegor både i Sverige och i andra länder. Huvudsakliga arbetsuppgifter är operativt arbete, så som löpande redovisning, prognosarbete och på sikt även bokslutsarbete. Strategiskt arbete, så som förbättring och utveckling av bolagets ekonomi präglar rollen. Din vardag består även av avstämningar, fakturering, hantering av moms med mera.
Eftersom Vic Energy är ett internationellt företag förekommer resor till andra länder samt inom Sverige ett antal gånger per år.

Arbetsomfattning: Heltid
Tjänstgöringsort: Grängesberg

Din profil
Det här jobbet passar dig som är initiativtagande, strukturerad och kvalitetsmedveten i de arbetsuppgifter du tar dig an. Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med redovisning och vill bli en del av ett framgångsrikt företag. Denna roll passar både dig som har längre erfarenhet och vill ta nästa kliv i karriären men kan även anpassas för dig som saknar vissa delar och vill växa in i rollen. Vi tar för givet att du är en organiserad och prestigelös person som är mån om att göra ett bra jobb. Då arbetet innebär nära arbete med kollegor från andra arbetsområden är det viktigt att du är flexibel att göra olika typer av arbetsuppgifter och trivs med att samarbeta.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, vi värdesätter driv engagemang och viljan att utvecklas.

I denna roll kommer du få chansen att vara med i den omställning som krävs för att ta nästa steg till ett hållbart samhälle. Hos Vic Energy kommer du få arbeta tillsammans med några av branschens bästa medarbetare inom miljö, kvalitet, hälsa och säkerhet.

Vill du bli en viktig medarbetare för Vic Energys framgång? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Vic Energy AB med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Veronica Rönngren på telefon: 0733-51 27 67. Återkoppling under mellandagarna kan dröja men samtliga kandidater kommer att få återkoppling.
Ansök via www.clockworkpeople.se senast den 17 januari. Visa mindre

Redovisningskonsult

Ansök    Okt 19    Ludvig & Co AB    Redovisningskonsult
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare.  Om tjänsten I nära samarbete med våra kunder kommer du arb... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare. 

Om tjänsten

I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: 


• Uppdragsansvar och ev. kundansvar
• Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning.

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Jesper Johansson berättar:

På kontoret i Lindesberg blir du en del av vårat fantastiska gäng om 7 medarbetare. Som team värdesätter vi samarbete och tillsammans så strävar vi efter ett proaktivt arbetsätt med mycket engagemang i det vi gör. Som chef drivs jag av att få medarbetare att växa och att skapa engagemang, med våra gemensamma mål i sikte.

Vi ska nu bli fler medarbetare och även växa på fler marknader. Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till större aktiebolag eller lantbruksföretag. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara. Våra kunder ger oss 9 av 10 på frågan "Hur nöjd är du med rådgivningen?".

För att lyckas behöver du


• Erfarenhet som redovisningskonsult med några år i branchen
• Stort yrkesmässigt engagemang
• Kundrelationer är en naturlig del av vardag

För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund.

Du har hög social kompetens, är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners. 

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Kontorschef [email protected] eller tel. 0581-185 66.

Vi ser fram emot din ansökan!  

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Redovisningskonsult, redovisning, senior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, senior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, senior accountant, senior redovisningsekonom Visa mindre

Ekonomi och bokföringsansvar

Ansök    Jun 23    Samuel Karlsson KB    Redovisningsekonom
Vi söker nu efter dig som kan axla ett stort ansvar i ett medelstort företag med Fastigheter i Lindesberg. Dina arbetsuppgifter blir löpande bokföring och ansvar för betalningar, fakturor, ekonomi, bokslut, fakturering samt löner. Du kommer i nära samarbete med chefer ha ansvar för att betala moms i tid och skatter månatligen, samt förbereda allt inför bokslut i god tid. Vi arbetar med Hogia Ekonomi och Lön, men ser inget hinder i om du saknar erfarenhet ... Visa mer
Vi söker nu efter dig som kan axla ett stort ansvar i ett medelstort företag med Fastigheter i Lindesberg.
Dina arbetsuppgifter blir löpande bokföring och ansvar för betalningar, fakturor, ekonomi, bokslut, fakturering samt löner.
Du kommer i nära samarbete med chefer ha ansvar för att betala moms i tid och skatter månatligen, samt förbereda allt inför bokslut i god tid.
Vi arbetar med Hogia Ekonomi och Lön, men ser inget hinder i om du saknar erfarenhet i just det programmet. En längre erfarenhet i yrket är önskvärt och meriterande.
Vårt företag förvaltar ungefär 25 hyreshus, 40 villor, samt stora lokaler. Vi har i dagsläget 3 olika bolag. Bokföring tillkommer också på Samuel Karlsson Motor & Fritid där vi säljer husbilar i liten skala.
Vi ser fram emot att ta del av ditt CV samt personliga brev inom kort. Tjänsten planeras tillsättas inom 1-2 månader. Visa mindre

Kontorschef till Ludvig & Co i Lindesberg

Ansök    Feb 11    Ludvig & Co AB    Redovisningsekonom
Vill du vara den som driver och utvecklar vårt kontor i Lindesberg tillsammans med kontorets sju medarbetare? Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) är Sveriges största rådgivningsföretag. Just nu är hela organisationen på en stor resa inom digitalisering, nya arbetssätt och tillväxt. Vi söker dig med hjärtat på rätt ställe och passion för att hela tiden fortsätta utmana våra medarbetare till att ge Sveriges bästa rådgivning.  För att skapa framgångsrika företagar... Visa mer
Vill du vara den som driver och utvecklar vårt kontor i Lindesberg tillsammans med kontorets sju medarbetare? Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) är Sveriges största rådgivningsföretag. Just nu är hela organisationen på en stor resa inom digitalisering, nya arbetssätt och tillväxt. Vi söker dig med hjärtat på rätt ställe och passion för att hela tiden fortsätta utmana våra medarbetare till att ge Sveriges bästa rådgivning. 

För att skapa framgångsrika företagare är det viktigt för oss att vara genuin och professionell i kundmötet och att vi arbetar med ett stort engagemang för det vi gör. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

Därför skulle du trivas!

Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande från en enskild frisörsalong eller byggfirma till större lantbruksföretag. Vi är på en spännande utvecklingsresa och söker dig som har ett stort intresse för tillväxt och digitalisering. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. En bred kompetensbas!

Tillsammans kan vi alltid hjälpa kunderna med ett extra steg. Och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas. 

Om tjänsten 

Som kontorschef har du peronalansvar för kontorets medarbetare och ekonomiskt ansvar för kontorets resultat. Din viktigaste uppgift är att bygga starka team genom att coacha och inspirera medarbetare som i sin tur kan leverera god lönsamhet och tillväxt. Dina uppgifter består bl.a. i att: 


• Driva försäljnings- och marknadsföringsarbetet
• Kund och leveransansvar 
• Fördela och tillsätta rätt resurser för rätt uppdrag
• Tillsammans med medarbetarna hjälpa kunder att driva och utveckla deras verksamheter

I rollen som kontorschef har du även ansvar för att upprätthålla ett gott arbetsklimat och informationsflödet i din grupp. Du kommer att erbjudas utbildningar, nätverksträffar och möjlighet att dela erfarenheter med andra kollegor inom företaget. Kontoret ingår tillsammans med trettiotalet andra kontor i region Väst där ni tillsammans arbetar aktivt med kompetensutbyte inom regionen och träffas regelbundet i både större och mindre grupper. 

För att lyckas behöver du


• Utbildning inom ekonomi, juridik, affärsrådgivning eller fastighetsförmedling
• Bred arbetslivserfarenhet inom något av våra tjänsteområden
• Ett stort yrkesmässigt engagemang
• Förmågan att leda, sprida energi och motivera andra människor

Som person är du driven, kommunikativ och förtroendeingivande både i rollen som ledare och som operativ konsult.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista datum för ansökan är dock senast 11 mars. Vid frågor kring tjänsten kontakta regionchef Helena Iacono, tel. 0515-723036 alt. [email protected]

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

 

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Kontorschef, biträdande kontorschef, Redovisningskonsult, Accountant, Senior accountant, Sr. accountant, Manager, Financial accountant, Financial controller, Accounting specialist, Controller, redovisningsekonom, senior redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningsspecialist, rådgivare, auktoriserad redovisningskonsult, bokslut, årsredovisning, jobb, arbete, karriär, entreprenör, ägarledda företag, konsult, ekonomi, ekonom, civilekonom, ekonomiservice, rådgivning, redovisningsassistent, lantmästare, agronom, skatt Visa mindre

Rådgivare ekonomi och skatt | Redovisningskonsult, Ludvig & Co Lindesberg

Ansök    Aug 16    Ludvig & Co AB    Redovisningskonsult
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare.  Om tjänsten I nära samarbete med våra k... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare. 

Om tjänsten

I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: 


• Uppdragsansvar och ev. kundansvar
• Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning.
• Tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelning

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Helena Löthgren berättar:

På kontoret i Lindesberg blir du en del av ett team på 10 medarbetare. Vi värdesätter en stark egen drivkraft och tillsammans så strävar vi efter ett proaktivt arbetsätt med mycket engagemang i det vi gör. Som chef drivs jag av engagemang och nyfikenhet och förväntar mig medarbetare med stort fokus på att ta ansvar för sitt arbete.

Vi ska nu bli fler medarbetare och även växa på fler marknader. Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till större lantbruksföretag. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

För att lyckas behöver du


• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Stort yrkesmässigt engagemang
• Tidigare arbetat i en konsulterande roll, inom service eller liknande erfarenhet

Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund.

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Kontorschef Helena Löthgren, [email protected] eller tel. 0581-185 62.

Vi ser fram emot din ansökan!  

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Redovisningskonsult, redovisning, senior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, senior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, senior accountant, senior redovisningsekonom Visa mindre

Redovisningsekonom

Vi växer och söker nu en redovisningsekonom för att komplettera vårt team! Tommy Allström Byggproduktion är ett byggföretag med basen i Bergslagen men med hela Mellansverige som marknad. Vi erbjuder allt inom bygg för så väl industrier som privatpersoner. Vår kärnverksamhet bygger på entreprenadprojekt, där vi främst specialiserar oss på logistikhallar. Vi inriktar oss även mot Byggservice, där vi gör allt från nybyggnationer till försäkringsarbeten. B... Visa mer
Vi växer och söker nu en redovisningsekonom för att komplettera vårt team!


Tommy Allström Byggproduktion är ett byggföretag med basen i Bergslagen men med hela Mellansverige som marknad. Vi erbjuder allt inom bygg för så väl industrier som privatpersoner.
Vår kärnverksamhet bygger på entreprenadprojekt, där vi främst specialiserar oss på logistikhallar. Vi inriktar oss även mot Byggservice, där vi gör allt från nybyggnationer till försäkringsarbeten. Bolaget har växt mycket de senaste åren och vår vision är att fortsätta den utvecklingen.
Om tjänsten,
I rollen kommer du fungera som spindeln i nätet gällande de ekonomiska delarna för både vårt moderbolag samt våra dotterbolag. Du kommer även få möjlighet att vara med och förbättra, påverka de processer och rutiner som tillämpas.
Arbetsuppgifter,
– Löpande redovisning
– Leverantörsbetalningar
– Skatter
– Momsdeklarationer
– Kundfakturering
– Månadsavstämningar
– Upprätta bokslut
– Stöd till verksamheten i ekonomiska frågor
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter samt en relevant utbildning. Har du tidigare arbetat med redovisning inom koncern är det meriterande.
Du har goda kunskaper i excel.
Din förmåga att kommunicera på svenska och engelska är mycket god.
Vi ser att du som person är noggrann, analytisk och trivs i samarbetet med andra samtidigt som du är trygg och driven att arbeta på egen hand. Du har en prestigelös inställning och positiv attityd, samt kan hantera stor variation av arbetsuppgifter då du kommer vara den som ansvarar för att flera funktioner fungerar samtidigt. Vi ser att du har ett lösningsorienterande arbetssätt och sporras av en hög presterande miljö där du får agera rådgivande i din specialistroll.
Övrigt om tjänsten,
– Start omgående
– Heltid
– Tillsvidare, med 6 mån provanställning
– Fast månadslön
Ansökan,
Låter rollen intressant och passande? Ansök i sådana fall omgående då vi intervjuar löpande.
Välkommen med din ansökan till Stefan Gryth, [email protected] Visa mindre

Ekonomiansvarig sökes till AB Linde Maskiner

Ansök    Jul 12    AB Linde Maskiner    Redovisningsekonom
Om jobbet Vid Lindesjöns strand i det vackra Bergslagen har AB Linde Maskiner verkat sedan 1853. Mer än hälften av alla tunga lastvagnar som tillverkas i Europa innehåller plåtkomponenter från AB Linde Maskiner. Vi automatpressar, laserskär, hydraulpressar, svetsar och monterar. Gå gärna in på vår hemsida för mer information : www.lindemaskiner.se För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös, kommunikativ och analytisk. Då du ska kunna hantera det... Visa mer
Om jobbet
Vid Lindesjöns strand i det vackra Bergslagen har AB Linde Maskiner verkat sedan 1853. Mer än hälften av alla tunga lastvagnar som tillverkas i Europa innehåller plåtkomponenter från AB Linde Maskiner. Vi automatpressar, laserskär, hydraulpressar, svetsar och monterar.
Gå gärna in på vår hemsida för mer information : www.lindemaskiner.se
För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös, kommunikativ och analytisk. Då du ska kunna hantera det dagliga ekonomiflödet och det är det en stor fördel om du är lösningsorienterad och gärna har erfarenhet av självständigt ekonomiarbete. Vi ser även att du som söker har relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Det är meriterande om du har kunskaper av vårt affärssystemet Monitor. Självklart hanterar du också Office-paketet obehindrat. Du pratar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska.
Vi är ett mindre företag där vi ofta arbetar över våra tjänsteområden för att tillsammans lösa uppkomna problem. Vi ser därför att du är flexibel och kan biträda med andra arbetsuppgifter beroende på var arbetsinsatser behövs.
I rollen som ekonomansvarig kommer du att arbeta med alla förekommande ekonomiärenden, från fakturahantering till bokslut, vilket bland annat innebär: årsbokslut, månadsbokslut, likviditetsprognoser, definitivboka levfakturor, kontera fakturor, betalningar momsredovisning mm. Redovisning och årsbokslut i Linde Bergslag Fastigheter ingår också.
Du ansvarar för ekonomirapportering, till VD och styrelse, samt ingår i ledningsgruppen.
Sekreterare på styrelsemöten (adjungerad)
Intervjuer kommer ske löpande under sökningsprocessen Visa mindre

Ekonom på deltid till Waterman

Nu söker Waterman i Lindesberg en driven och kunnig ekonom på 40%. Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisning och även arbetat med Rot & Rut-fakturering. Du kommer att arbeta med allt från att fakturera våra produkter till utförda tjänster som både kan vara mot avtalskunder likväl som privata kunder. I dina arbetsuppgifterna ingår bl a - löpande bokföring - avstämningar - momsredovisning - leverantörsreskontra - kundreskontra - inskanning av... Visa mer
Nu söker Waterman i Lindesberg en driven och kunnig ekonom på 40%. Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisning och även arbetat med Rot & Rut-fakturering. Du kommer att arbeta med allt från att fakturera våra produkter till utförda tjänster som både kan vara mot avtalskunder likväl som privata kunder. I dina arbetsuppgifterna ingår bl a

- löpande bokföring
- avstämningar
- momsredovisning
- leverantörsreskontra
- kundreskontra
- inskanning av fakturor
- husavdrag Rut och Rot
- kontering
- kvartalsbokslut

Vi tror att du har någon form av ekonomiinriktad utbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. En merit är om du har erfarenhet av ekonomisystemet Visma.net.

Som person är du prestigelös och flexibel. Du tycker om att arbeta med siffror och är noga och ansvarstagande. Viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra men även att du trivs i en självständig roll. Då det är ett mindre kontor är det viktigt att man är öppen för att hjälpa till med övriga allmänna kontorsgöromål vid behov. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift och behärskar Office-paketet, främst Excel.

Uppdraget är via Best Bemanning och Rekrytering i första hand och med mycket goda möjligheter att övergå till anställning direkt hos Waterman i Lindesberg.
Tjänsten är på 40%, placering: Lindesberg. Önskad start omgående.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till Ulrika Goldkuhl, Best Bemanning & Rekrytering på telefon 019-12 60 01. Låter detta intressant önskar vi din ansökan med CV senast den 27/6 2021. Sök redan idag då urvalet sker löpande.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Rådgivare ekonomi och skatt | Redovisningskonsult, Ludvig & Co Lindesberg

Ansök    Okt 14    Ludvig & Co AB    Redovisningskonsult
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare.  Om tjänsten I nära samarbete med våra kunder kom... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare. 

Om tjänsten

I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: 


• Uppdragsansvar och ev. kundansvar
• Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning.
• Tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelning

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Helena Löthgren berättar:

På kontoret i Lindesberg blir du en del av ett team på 10 medarbetare. Som grupp värdesätter vi prestigelöshet och vi strävar efter ett proaktivt arbetsätt med mycket engagemang i det vi gör. Som chef drivs jag av utveckling och förväntar mig ett stort engagemang och ansvarstagande av mina medarbetare.

Vi ska nu bli fler medarbetare och även växa på fler marknader. Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till ett stort lantbruksföretag med flera hundra anställda. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

För att lyckas behöver du


• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Stort yrkesmässigt engagemang
• Tidigare arbetat i en konsulterande roll, inom service eller liknande erfarenhet

Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund.

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Kontorschef Helena Löthgren, [email protected] eller tel. 0581-185 62.

Vi ser fram emot din ansökan!  

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Redovisningskonsult, redovisning, senior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, senior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, senior accountant, senior redovisningsekonom Visa mindre

Redovisningskonsult sökes!

Ansök    Okt 6    Bas Konsult KB    Redovisningskonsult
Till vårt kontor i Lindesberg söker vi en redovisningskonsult. Du ska ha gedigen erfarenhet från arbete med redovisning, särskilt meriterande är om du tidigare arbetat på redovisningsbyrå. På kontoret i Lindesberg arbetar idag tre konsulter, nu letar vi förstärkning och kompetens genom ytterligare anställning. Vi är en del av LR Revision & Redovisning som är ett nätverk av lokalt ägda redovisningsbyråer, med fler än 70 kontor i organisationen som finns öve... Visa mer
Till vårt kontor i Lindesberg söker vi en redovisningskonsult. Du ska ha gedigen erfarenhet från arbete med redovisning, särskilt meriterande är om du tidigare arbetat på redovisningsbyrå. På kontoret i Lindesberg arbetar idag tre konsulter, nu letar vi förstärkning och kompetens genom ytterligare anställning. Vi är en del av LR Revision & Redovisning som är ett nätverk av lokalt ägda redovisningsbyråer, med fler än 70 kontor i organisationen som finns över hela Sverige. På kontoret i Lindesberg finns stor kunskap och lång erfarenhet.
Är Du öppen och social med goda kunskaper inom redovisning och tidigare erfarenheter från redovisningsbyrå? Då är Du precis den vi söker som vår nya redovisningskonsult.


VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Som redovisningskonsult hos oss kommer Du att arbeta med löpande bokföring, avstämningar, rapportering, skattefrågor, bokslut, deklarationsarbete och en fortlöpande kontakt med kunder. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med varierande uppgifter samt kunder i många olika branscher.
Vår bransch är under stor förändring inom både redovisning och revision. Vi vill vara med i framkant och arbetar med de senaste tekniska lösningarna och de bästa programleverantörerna. Hos oss ser vi gärna att Du engagerar dig i framtidsfrågor och deltar i vår strävan efter att vara en ledande framtidsbyrå. Här möts du av den lilla byrån med de stora resurserna. Vi vill vara arbetsplatsen där man stöttar varandra i utmaningar och lyfter i framgång.


VEM ÄR DU?
För att trivas som redovisningskonsult hos oss är du en siffermänniska med
· utåtriktat, uthålligt och nyfiket synsätt,
· god förmåga att planera och strukturera ditt arbete,
· serviceinriktad och prestigelös inställning,
· eget driv och som är flexibel i ditt arbetssätt,
· förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift,
· god kommunikationsförmåga,
· eftergymnasial utbildning inom redovisning,
· erfarenhet av motsvarande arbete.


ANSÖKAN
Sista ansökningsdag 5 november. Urval sker löpande så e-posta Din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att träffa Dig!
Ansökan eller ev frågor skickas till: [email protected] Visa mindre

Ekonom

Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003. Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora. Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen! Söker du intressanta och varierande arbet... Visa mer
Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen är ett tekniskt kommunalförbund och vi arbetar inom områdena Gata/Trafik, Park/Skog, Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommuner och startade 2003.
Idag är vi ca 200 anställda, och huvudkontoret hittar du i Pershyttan, Nora.
Välkommen till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen!

Söker du intressanta och varierande arbetsuppgifter inom ekonomiområdet? Trivs du bra med att arbeta i en liten grupp som präglas av ansvarstagande och hög servicenivå?

Samhällsbyggnadsförbundet arbetar med stor bredd i de tekniska uppdragen för våra 4 medlemskommuner. Hos oss erbjuds du utmanande arbetsuppgifter och en möjlighet att vara en viktig del av ett större sammanhang. Vi tillsammans arbetar för en väl fungerande vardag för våra medborgare.
Mer information om oss hittar du via länken Samhällsbyggnadsförbundet på www.sbbergslagen.se

Uppdrag
Som ekonom hos oss är du en del av ekonomiavdelningen som i dagsläget består av 5 medarbetare som leds av ekonomichef. Du kommer att ha dagliga kontakter med medarbetare från olika delar av förbundets verksamheter, med syfte att underlätta för rapportering och redovisning.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att ta fram interna analyser och rapporter, sammanställa budget och prognoser, delta i bokslutsarbete, göra drifts- och investeringsuppföljningar, vara ett stöd för verksamheterna samt hantera andra på en ekonomiavdelning vanligen förekommande arbetsuppgifter.

I tjänsten ges också möjlighet till arbete i effektiviseringsprojekt.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha examen på högskolenivå inom ekonomiområdet alternativt ekonomisk utbildning på gymnasienivå med flera års kvalificerad arbetslivserfarenhet inom ekonomi och budget som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att trivas i rollen som ekonom är det nödvändigt att du har ett intresse för arbetsområdet och trivs med många och varierande kontaktytor. Du har en god analytisk och digital förmåga samt arbetar strukturerat, välorganiserat med god prioriteringsförmåga.

Du har ett positivt förhållningssätt, är förändringsbenägen och du vill leverera kvalitativ service till de du möter. Du är självgående och tar egna initiativ men samtidigt förstår du vikten av ett gott samarbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi förutsätter att Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda kunskaper i Excel. Arbetet ställer krav på att Du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Organisation
Som medarbetare hos oss får du många trevliga och kunniga medarbetare samt möjlighet att arbeta fritt, under ansvar. Hos oss finner du en aktiv personalförening, god kamratanda samt goda möjligheter till kompetensutveckling. Allt i samstämmighet med vår värdegrund FÖRE (Förtroende Öppenhet Respekt Engagemang).

Vi strävar efter en balanserad köns- och åldersfördelning och värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Arbetstid/Varaktighet och Lön
Heltid, 100 % tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.

Kontaktpersoner
För mer information angående tjänsten kontakta ekonomichef
Mattias Sjöberg 070-724 00 03

Fackliga kontaktpersoner
Vid Samhällsbyggnad Bergslagen finns Kommunal, Ledarna, Saco och Vision representerade. De nås via kommunens växel 0587-55 00 00.

Sista ansökningsdag
Urval och intervjuer kommer att ske löpande ansök senast 2019-07-28.

Vi har gjort vårt val av annonseringskanaler för denna tjänst och undanber oss därför kontakt med annonssäljare, samt säljare av andra rekryteringstjänster.

Ansökan:
görs via länk: http://www.hrsupporten.se/bkt.php Visa mindre