Lediga jobb som Controller i Lindesberg

Se lediga jobb som Controller i Lindesberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lindesberg som finns hos arbetsgivaren.

Junior Controller till Billerud Frövi, Örebro

Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss! Vi söker nu en driven och proaktiv Junior Controller som är i början av karriären till vår produktionsenhet i Frövi. Billerud Frövi är en världsledande tillverkare av ... Visa mer
Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss!
Vi söker nu en driven och proaktiv Junior Controller som är i början av karriären till vår produktionsenhet i Frövi.
Billerud Frövi är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekartong avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar. Vi söker dig som är i början av din karriär som med hållbarhet i fokus vill vara med på vår förändringsresa mot att bli morgondagens kartongtillverkare.
Du kommer att ingå i vårt Finance team som utöver dig själv består av en Senior Controller och en Senior Manager Finance & Controlling. Tillsammans supporterar ni Billerud Frövi med sammanställningen av det ekonomiska resultatet inför månads-/kvartals-/årsbokslut, utredningar, projekt och förbättringar. I den här tjänsten så kommer du få ett eget ansvar att agera business partner gentemot några av Billerud Frövis avdelningar.
Du rapporterar till Senior Manager Finance & Controlling för Frövi. Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad på vår produktionsenhet i Frövi. Provanställning kan förekomma.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Agera business partner och stötta avdelningar med finansiell målstyrning.
Delta aktivt i bokslutsprocessen.
Supportera verksamheten i utredningar och projekt.
Administrera delar av vårt finanssystem.
Viss administration i form av exempelvis kontering av inkommande fakturor och rapportering mot myndigheter.

Vi sätter Safety First! Hos oss på Billerud ansvarar vi alla för att bidra till en säker arbetsmiljö.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Junior Controller tror vi att du har:
Slutförd högskolexamen motsvarande civilekonom. Du kan även ha examen som exempelvis civilingenjör inom industriell ekonomi.
Goda kunskaper inom excel och power point.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ett intresse för tillverkningsindustri och en vilja att lära sig förstå industriella processer och sammanhang.



Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att trivas i rollen tror vi att du är proaktiv och tar egna initiativ i syfte att ligga steget före. Du är analytisk och noggrann, med en god förmåga att analysera information både ur ett verksamhetsperspektiv och samtidigt vara uppmärksam på små detaljer, vilket gör att du kan dra korrekta slutsatser. Samarbete är en av dina starka sidor och du arbetar väl tillsammans med kollegor för att nå gemensamma mål. Ditt engagemang och din drivkraft för ditt arbete är påtaglig, och du har en naturlig förmåga att vara delaktig i förbättringsarbeten. Dessutom är du skicklig på att kommunicera och bygga förtroende genom hela organisationen, vilket bidrar till en positiv och effektiv arbetsmiljö.
Våra värderingar är viktiga för oss och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Sätt kunden i fokus, våga prova nytt, driv förändring och värna om varandra.


Kontakta oss
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att Jonas Björklund, Senior Manager Finance & Controlling, på +46791422972 eller [email protected].
Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du kan du också kontakta Marcus Blomberg, Talent Acquisition Partner på +46722207367 eller [email protected].


Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast 18 augusti 2024! Urval kan ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan. Under semesterperioden kommer återkoppling dröja längre än normalt.
Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater.
Frövi är en del av The Greater Örebro Area. Att arbeta hos Billerud Frövi innebär att du enkelt kan pendla mellan jobbet och alla upplevelser som Örebro har att erbjuda för att leva och bo. Vare sig det är till shopping i City, en picknick i Stadsparken, långfärdsskridskor på Hjälmaren eller en match med Örebro Hockey.
Varför det är smart att leva och bo i Region Örebro kan du lära dig mer om genom Smart Move - The Greater Örebro Area : www.thesmartmove.se


Varför oss?
En möjlighet att bidra till en mer hållbar framtid
Utvecklings- och karriärmöjligheter
Balans i arbetslivet
Prestationsbaserad bonus, tillgång till semester- och fritidsbostäder i Europa och Nordamerika, tjänstepension och en rad olika förmåner enligt företagets policy.
Möjlighet till hybridarbete enligt företagsstandard.


Rekryteringsprocessen:
Rekryteringstest
Första intervju med rekryterande chef & HR
Andra intervju
Referenser
Alkohol- & drogtest och bakgrundskontroll – ja, vi sätter säkerhet först!
Anställningsavtal
Välkommen till Billerud! Visa mindre

Finance & Business Controller

Ansök    Apr 9    Nammo Sweden AB    Finansiell controller
Vill du vara med och bidra i en verksamhet som jobbar med produkter som räddar liv? Som Finance & Business Controller hos oss får du just den möjligheten! Våra nödsignaler används över hela världen och med sin tekniska kompetens och avancerade teknik har Hansson PyroTech AB säkrat sin position som världsledande inom pyrotekniska nödsignaler. Hansson PyroTech AB grundades 1888 i Göteborg. Under 1890-talet blev företaget känt som en skicklig och pålitlig til... Visa mer
Vill du vara med och bidra i en verksamhet som jobbar med produkter som räddar liv? Som Finance & Business Controller hos oss får du just den möjligheten!
Våra nödsignaler används över hela världen och med sin tekniska kompetens och avancerade teknik har Hansson PyroTech AB säkrat sin position som världsledande inom pyrotekniska nödsignaler.
Hansson PyroTech AB grundades 1888 i Göteborg. Under 1890-talet blev företaget känt som en skicklig och pålitlig tillverkare av marina signalbloss. Produktsortimentet blev snart omfattande och redan i början av 1920-talet producerade företaget alla typer av nödsignaler som finns tillgängliga på marknaden, t.ex. fallskärmsraketer, handbloss och livbåtsrök. Sedan 2002 finns Hansson PyroTech AB i Lindesberg och ingår i Nammo koncernen. Närmsta moderföretaget är Nammo Sweden AB som har ca 450 anställda i Sverige.


Rollen
Som Finance & Business Controller hos oss finner du en nyinrättad och bred roll där du har stor möjlighet att påverka. Här blir du en viktig del i en mindre organisation, samtidigt som du interagerar och samarbetar med kollegorna inom Nammo koncernen.
I rollen äger du de finansiella rutinerna i företaget. Samtidigt har du ett ansvar för att bidra till måluppfyllnad och ständiga förbättringar i hela verksamheten. Då rollen innefattar både business och finance controlling kommer du arbeta nära affären och produktionen med analys och beslutsstöd. Vidare ansvarar du för redovisning och rapportering enligt lag och koncernens riktlinjer.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat innefatta:
- Ansvar för god intern finansiell kontroll i företaget, och att bistå intern och extern finansiell revision av företagets förvaltning och räkenskaper
- Redovisning av affärshändelser i affärssystem
- Rapportera finansiella data för periodiska utfall, prognoser, budget och strategisk plan i gruppens konsolideringssystem
- Leda processen för planering av förväntat finansiellt resultat för företaget
- Följa upp, analysera och presentera finansiellt utfall för företaget
Rollen är placerad hos oss i Lindesberg. Du kommer att rapportera till General Manager för Hansson PyroTech samt ha ett nära samarbete med Finance & IT Manager för Nammo Sweden.


Vår kandidat
Vi söker dig som finner motivation i att utveckla verksamheten genom dess finansiella processer och som uppskattar ett brett samarbete. Vidare ser vi att du har:
- Högskoleexamen med inriktning mot företagsekonomi och redovisning
- Tidigare erfarenhet inom redovisning och rapportering
- Tidigare erfarenhet av att arbeta inom tillverkningsindustri och i en koncern är meriterande
- Erfarenhet av ekonomistyrning, affärssystem och utveckling av finansiella processer är ett stort plus
- Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav
För att trivas i rollen tror du att du är en flexibel och nyfiken person som gärna arbetar lösningsorienterat. Vidare tror vi att du är strukturerad och ser nyttan i att arbeta transparant och kommunikativt för att driva ditt arbete framåt.


Kontakt
För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Tommi Sjöberg på [email protected]
Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30/4-2024.
Varmt välkommen! Visa mindre

Nu söker vi en Projektcontroller till Vic Energy!

Om företaget Vic Energy AB, en del av Victor Energy, är ett företag inom elkraftsbranschen verksamt i Sverige, Norge, Kroatien, Polen och Tyskland. Bolaget är det snabbast växande på den svenska marknaden, där vi arbetar med stora och stabila kunder. Bolaget ägs ytterst av den kanadensiska Budzinskifamiljen via Java-koncernen, som även äger likartade bolag i USA och Kanada. Ägarna deltar mycket aktivt i de europeiska bolagen och stödjer expansionen fullt u... Visa mer
Om företaget
Vic Energy AB, en del av Victor Energy, är ett företag inom elkraftsbranschen verksamt i Sverige, Norge, Kroatien, Polen och Tyskland. Bolaget är det snabbast växande på den svenska marknaden, där vi arbetar med stora och stabila kunder. Bolaget ägs ytterst av den kanadensiska Budzinskifamiljen via Java-koncernen, som även äger likartade bolag i USA och Kanada. Ägarna deltar mycket aktivt i de europeiska bolagen och stödjer expansionen fullt ut, såväl finansiellt som tekniskt. Företaget bygger transmissions- och distributionsledningar samt transformatorstationer. Vi är över 250 medarbetare bestående av ingenjörer, projektledare, specialister och montörer. Arbetsklimatet är öppet och beslutsvägarna är korta. Bolagets styrning kännetecknas av långsiktighet.

Besök gärna Vic Energys hemsida www.victorenergy.com alternativt www.javaholdings.ca för att få reda på mer om deras verksamhet.

Dina arbetsuppgifter
Som Projektcontroller hos Vic Energy AB kommer du att vara en nyckelperson i projekten från offertskrivning till avslutat projekt i nära samarbete med interna kollegor och externa kontakter. Dina ansvarsområden inkluderar budget och prognos på projekt, utveckling av ekonomiska rutiner och processer, samt uppföljning och rapportering av avvikelser på projekten. En viktig del i rollen kommer även vara att analysera och utvärdera kassaflödet där du identifierar finansiella utmaningar och möjligheter.

Du kommer att utgå från Grängesberg och som en del av ett internationellt företag kan det även bli aktuellt med resor både till andra enheter och ut till projekten i Sverige.

Din profil
Vi söker dig med en relevant högskoleutbildning alternativt flerårig erfarenhet som projektcontroller eller liknande, gärna inom byggbranschen. För att trivas i rollen krävs det att du är en lagspelare som inte är rädd för att ta initiativ, ställa krav och utmana verksamheten. Du har god analytisk förmåga och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Erfarenhet av att utveckla ekonomiska rutiner och processer är meriterande, därutöver har du god datorvana och är en van användare av Excel. Vi tror att du som söker drivs av att utveckla och förbättra processer och rutiner, där du samarbetar resultatorienterat för att nå uppsatta mål. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vic Energy värdesätter ett öppet och prestigelöst arbetsklimat därför kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsglädje är viktigt och Vic Energy har ett stort fokus på utveckling, engagemang och affärsmässighet. I denna roll får du chansen att vara med i den omställning som krävs för att ta nästa steg till ett hållbart samhälle. Hos Vic Energy kommer du få arbeta tillsammans med några av branschens bästa medarbetare inom miljö, kvalitet, hälsa och säkerhet.

Vill du vara med på Vic Energy ABs resa? Tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Vic Energy AB med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Veronica Rönngren på telefon: 0733-51 27 67. Ansök senast 3 december 2023 via www.clockworkpeople.se Visa mindre

Nu söker vi en Projektcontroller till Vic Energy!

Om företaget Vic Energy AB, en del av Victor Energy, är ett företag inom elkraftsbranschen verksamt i Sverige, Norge, Kroatien, Polen och Tyskland. Bolaget är det snabbast växande på den svenska marknaden, där vi arbetar med stora och stabila kunder. Bolaget ägs ytterst av den kanadensiska Budzinskifamiljen via Java-koncernen, som även äger likartade bolag i USA och Kanada. Ägarna deltar mycket aktivt i de europeiska bolagen och stödjer expansionen fullt u... Visa mer
Om företaget
Vic Energy AB, en del av Victor Energy, är ett företag inom elkraftsbranschen verksamt i Sverige, Norge, Kroatien, Polen och Tyskland. Bolaget är det snabbast växande på den svenska marknaden, där vi arbetar med stora och stabila kunder. Bolaget ägs ytterst av den kanadensiska Budzinskifamiljen via Java-koncernen, som även äger likartade bolag i USA och Kanada. Ägarna deltar mycket aktivt i de europeiska bolagen och stödjer expansionen fullt ut, såväl finansiellt som tekniskt. Företaget bygger transmissions- och distributionsledningar samt transformatorstationer. Vi är över 250 medarbetare bestående av ingenjörer, projektledare, specialister och montörer. Arbetsklimatet är öppet och beslutsvägarna är korta. Bolagets styrning kännetecknas av långsiktighet.

Besök gärna Vic Energys hemsida www.victorenergy.com alternativt www.javaholdings.ca för att få reda på mer om deras verksamhet.

Dina arbetsuppgifter
Som Projektcontroller hos Vic Energy AB kommer du att vara en nyckelperson i projekten från offertskrivning till avslutat projekt i nära samarbete med interna kollegor och externa kontakter. Dina ansvarsområden inkluderar budget och prognos på projekt, utveckling av ekonomiska rutiner och processer, samt uppföljning och rapportering av avvikelser på projekten. En viktig del i rollen kommer även vara att analysera och utvärdera kassaflödet där du identifierar finansiella utmaningar och möjligheter.

Du kommer att utgå från Grängesberg och som en del av ett internationellt företag kan det även bli aktuellt med resor både till andra enheter och ut till projekten i Sverige.

Din profil
Vi söker dig med en relevant högskoleutbildning alternativt flerårig erfarenhet som projektcontroller eller liknande, gärna inom byggbranschen. För att trivas i rollen krävs det att du är en lagspelare som inte är rädd för att ta initiativ, ställa krav och utmana verksamheten. Du har god analytisk förmåga och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Erfarenhet av att utveckla ekonomiska rutiner och processer är meriterande, därutöver har du god datorvana och är en van användare av Excel. Vi tror att du som söker drivs av att utveckla och förbättra processer och rutiner, där du samarbetar resultatorienterat för att nå uppsatta mål. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vic Energy värdesätter ett öppet och prestigelöst arbetsklimat därför kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsglädje är viktigt och Vic Energy har ett stort fokus på utveckling, engagemang och affärsmässighet. I denna roll får du chansen att vara med i den omställning som krävs för att ta nästa steg till ett hållbart samhälle. Hos Vic Energy kommer du få arbeta tillsammans med några av branschens bästa medarbetare inom miljö, kvalitet, hälsa och säkerhet.

Vill du vara med på Vic Energy ABs resa? Tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Vic Energy AB med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Veronica Rönngren på telefon: 0733-51 27 67. Ansök senast 21 januari 2024 via www.clockworkpeople.se Visa mindre

Controller

Ansök    Dec 19    Lindesbergs kommun    Controller
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun! Vi söker dig som vill arbeta som controller i vår kommun. Ekonomienheten är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer inom kommunens verksamheter så de kan bedriva en så bra verksamhet som möjligt. Vid årsskiftet sker en organisationsförändring då Samhällsbyggnadsförbundets Bergslagen avvecklas och delar av dess verksamheter kommer ingå i Lindesbergs kom... Visa mer
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun!
Vi söker dig som vill arbeta som controller i vår kommun.
Ekonomienheten är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer inom kommunens verksamheter så de kan bedriva en så bra verksamhet som möjligt.

Vid årsskiftet sker en organisationsförändring då Samhällsbyggnadsförbundets Bergslagen avvecklas och delar av dess verksamheter kommer ingå i Lindesbergs kommun. Detta innebär att tolv medarbetare arbetar på enheten fördelat sju ekonomer och fem ekonomiadministratörer efter årsskiftet. Din närmsta chef blir enhetschef för ekonomienheten.

För att trivas hos oss föredrar du att arbeta i team med gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Varje medarbetare är en viktig pusselbit.
Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid, du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

ARBETSUPPGIFTER
Från och med 1 januari 2023 bildas en gemensam teknisk nämnd för kommunerna i norra länsdelen där Lindesberg är värdkommun. Nämnden kommer att ha ansvar för VA (Vatten och avlopp), avfall och renhållning samt gata.

Vi söker nu en controller som vill vara med och stötta cheferna inom vissa delar inom tekniska förvaltningens verksamheter samt vara en del i exploaterings och investeringsprocesser på övergripande nivå.

Genom deltagande vid ledningsgrupps- och nämndmöten kommer du att vara ett stöd till förvaltningens chefer och ledningsgrupp samt till politikerna i tekniska nämnden och kommunstyrelsen i ekonomiska frågor.

Som controller kommer du arbeta både operativt och strategiskt med budget -uppföljning- ,prognos och analysarbete. Du förväntas kunna ta fram beslutsunderlag med tillhörande tjänsteskrivelser. Du förväntas omvärldsbevaka både i ekonomi- och verksamhetsförutsättningar rörande verksamhetsområdet.
Vill du vara en del av Lindesbergs kommuns utveckling och skapa förutsättningar för att bedriva en så bra verksamhet som möjligt?

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, med uppföljning och planering av ekonomi. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som ekonom eller controller i en politisk styrd organisation. För att lyckas i rollen behövs en god analytisk förmåga och ett positivt tankesätt. Du är en noggrann och strukturerad person som kan se både helheten och detaljerna. Du har en god samarbetsförmåga och är flexibel. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en förmåga att skapa förtroende och på ett pedagogiskt sätt stötta cheferna genom de ekonomiska processerna.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Controller

Ansök    Dec 2    Lindesbergs kommun    Controller
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun! Vi söker dig som vill arbeta som controller i vår kommun. Ekonomienheten är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer inom kommunens verksamheter så de kan bedriva en så bra verksamhet som möjligt. Vid årsskiftet sker en organisationsförändring då Samhällsbyggnadsförbundets Bergslagen avvecklas och delar av dess verksamheter kommer ingå i Lindesbergs kom... Visa mer
Välkommen till ekonomienheten vid Lindesbergs kommun!
Vi söker dig som vill arbeta som controller i vår kommun.
Ekonomienheten är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer inom kommunens verksamheter så de kan bedriva en så bra verksamhet som möjligt.

Vid årsskiftet sker en organisationsförändring då Samhällsbyggnadsförbundets Bergslagen avvecklas och delar av dess verksamheter kommer ingå i Lindesbergs kommun. Detta innebär att tolv medarbetare arbetar på enheten fördelat sju ekonomer och fem ekonomiadministratörer efter årsskiftet. Din närmsta chef blir enhetschef för ekonomienheten.

För att trivas hos oss föredrar du att arbeta i team med gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Varje medarbetare är en viktig pusselbit.
Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid, du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

ARBETSUPPGIFTER
Från och med 1 januari 2023 bildas en gemensam teknisk nämnd för kommunerna i norra länsdelen där Lindesberg är värdkommun. Nämnden kommer att ha ansvar för VA (Vatten och avlopp), avfall och renhållning samt gata.

Vi söker nu en controller som vill vara med och stötta cheferna inom vissa delar inom tekniska förvaltningens verksamheter samt vara en del i exploaterings och investeringsprocesser på övergripande nivå.

Genom deltagande vid ledningsgrupps- och nämndmöten kommer du att vara ett stöd till förvaltningens chefer och ledningsgrupp samt till politikerna i tekniska nämnden och kommunstyrelsen i ekonomiska frågor.

Som controller kommer du arbeta både operativt och strategiskt med budget -uppföljning- ,prognos och analysarbete. Du förväntas kunna ta fram beslutsunderlag med tillhörande tjänsteskrivelser. Du förväntas omvärldsbevaka både i ekonomi- och verksamhetsförutsättningar rörande verksamhetsområdet.
Vill du vara en del av Lindesbergs kommuns utveckling och skapa förutsättningar för att bedriva en så bra verksamhet som möjligt?

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, med uppföljning och planering av ekonomi. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som ekonom eller controller i en politisk styrd organisation. För att lyckas i rollen behövs en god analytisk förmåga och ett positivt tankesätt. Du är en noggrann och strukturerad person som kan se både helheten och detaljerna. Du har en god samarbetsförmåga och är flexibel. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en förmåga att skapa förtroende och på ett pedagogiskt sätt stötta cheferna genom de ekonomiska processerna.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss! Visa mindre

Ekonomicontroller

Ansök    Dec 8    Consensus Sverige AB    Controller
Bergslagens Sparbank erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Verksamheten bedrivs genom fem kontor i Bergslagen. Närhet, lokal förankring och samhällsengagemang är bankens viktigaste hörnstenar. Affärsvolymen uppgår till 23 miljarder kronor och antalet anställda är ca 55. Banken har sitt huvudkontor i Lindesberg och är marknadsledande i Bergslagen.  Bergslagens Sparbank erbjuder en stimulerande arbetsplat... Visa mer
Bergslagens Sparbank erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Verksamheten bedrivs genom fem kontor i Bergslagen. Närhet, lokal förankring och samhällsengagemang är bankens viktigaste hörnstenar. Affärsvolymen uppgår till 23 miljarder kronor och antalet anställda är ca 55. Banken har sitt huvudkontor i Lindesberg och är marknadsledande i Bergslagen. 

Bergslagens Sparbank erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas och skapa värden för såväl våra kunder som dig själv, banken och vår ägare Sparbanksstiftelsen Bergslagen. Vi arbetar med ett decentraliserat arbetssätt som innebär tydliga mandat, befogenheter och ansvar.

Vi söker nu en ekonomicontroller som får en viktig position i vår verksamhet. Du kommer till en arbetsplats med stort samhällsengagemang och med en affärsidé som bygger på lokal förankring och långsiktig hållbarhet.

Om rollen

Ekonomicontrollerns främsta syfte är att stötta ekonomi- och finanschefen i ekonomiarbetet. Tillsammans kollegorna på ekonomiavdelningen kommer du att:

Upprätta månadsbokslut




Upprätta årsbokslut och årsredovisning




Analysera, följa upp och kontrollera den ekonomiska redovisningen




Analysera och följa upp verksamheten




Riskanalys och riskrapportering




Rapportera till ledning och styrelse




Rapportera till myndigheter


Tjänsten rapporterar till ekonomi- och finanschef och är placerad vid huvudkontoret i Lindesberg.

Vår kandidat

Du kombinerar en relevant universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi med några års controller-erfarenhet. Du har också erfarenhet av redovisning, bokföring och bokslutsarbete, gärna från bank eller finansbranschen. Rollen kräver mycket goda kunskaper i Excel. Utbildning i finansiell ekonomi och makroekonomi ser vi som meriterande liksom kunskaper om kapitaltäckningsregler.

Som person är du analytisk, van att hantera stora datamängder och du kan också göra data förståelig för andra. Din förmåga att skapa struktur är god liksom att pendla mellan detaljer och övergripande frågeställningar av mer strategisk karaktär. Du utstrålar ett lugn men har en stark målinriktning och förmåga att slutföra. Dessutom är du en lagspelare som agerar prestigelöst och samarbetsinriktat.

Kontakt

Vi samarbetar med Consensus i den här rekryteringen. För mer information är du välkommen att kontakta Annie Engel 076-118 38 09 eller Lena Ottaway 070-547 36 00. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu senast 18 december. Visa mindre

Controller till Meritor

Ansök    Maj 5    Academic Work Sweden AB    Controller
Har du arbetat några år inom redovisning eller som controller och är redo för nästa kliv i karriären? Hos Meritor får du möjlighet att utvecklas och utmanas inom finansiell analys i en produktionsnära miljö på ett internationellt bolag. Här kommer du självständigt arbeta med ekonomisk analys, rapportering och uppföljning i nära samarbete med produktion. Vi arbetar med löpnade urval, skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Vi söker nu en Financial a... Visa mer
Har du arbetat några år inom redovisning eller som controller och är redo för nästa kliv i karriären? Hos Meritor får du möjlighet att utvecklas och utmanas inom finansiell analys i en produktionsnära miljö på ett internationellt bolag. Här kommer du självständigt arbeta med ekonomisk analys, rapportering och uppföljning i nära samarbete med produktion. Vi arbetar med löpnade urval, skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en Financial analyst till Meritor i Lindesberg. Här välkomnas du till ett stort industribolag med internationell anknytning med över 6000 anställda globalt, varav 1000 anställda i Lindesberg. Meritor har ett 30 tal produktionsenheter och Lindesbergsfabriken är den största enheten, både avseende omsättning och antal anställda.

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen där ni tillsammans kommer utgöra ett team om fyra kollegor. Här är samarbetet och prestigelösheten hög, där man i teamet utöver sina egna ansvarsområden samarbetar och hjälper varandra. Du kommer kontinuerligt växa in i större ansvar med stöd från den seniora kompetensen.

Du erbjuds


* Möjlighet att utvecklas i rollen som financial analyst
* Karriärmöjligheter på sikt inom bolaget
* Möjlighet att få arbeta på ett stort industriföretag med internationell anknytning
* Tillgång till gym på arbetsplatsen


Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Meritor.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Financial analyst hos Meritor kommer du att arbeta med ekonomisk analys, rapportering och uppföljning i nära kontakt med produktionen. Här arbetar man i en dynamisk miljö där du kommer att kastas in i olika projekt och arbeta enligt klyschan "många bollar i luften".

I rollen kommer du bland annat arbeta med:


* Prognosarbete
* Interna kontroller av processer och rutiner
* Bistå i bokslut
* Budgetering
* Kostnadsuppföljningar
* Stötta ekonomichefen med exempelvis bokslut och olika finansiella rapporter och kalkyler
* Stötta upp i delar av redovisningsarbete, exempelvis kontoavstämningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en examen inom företagsekonomi eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
- Har 1-2 års erfarenhet av redovisning eller controlling
- Har mycket goda kunskaper i excel där du är bekant med dem vanligaste formlerna och analysverktygen
- Har god vana av att arbeta i komplexa affärssystem
- Har erfarenhet av analysarbete i någon form
- Har ett kritiskt tänkande
- Har goda kunskaper i svenska och engelska

Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Initiativtagande
* Ansvarstagande
* Självgående


I denna process kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper

Det är meriterande om du har erfarenhet av tillverkande industri

Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överkommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Lindesberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Meritor är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Meritor har idag ca 10 000 anställda över hela världen med huvudkontoret i USA (Troy, Michigan). Meritor har ett 30 tal produktionsenheter och Lindesbergsfabriken är den största enheten, både avseende omsättning och antal anställda. Visa mindre

Senior business controller till Meritor

Ansök    Jun 16    Experis AB    Business controller
Är du en Senior business controller och vill jobba verksamhetsnära hos en global leverantör inom fordonsindustrin? Meritor bjuder på en spännande tjänst i Lindesberg. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Du kommer som senior business controller få ett stort ansvar mot verksamheten där du driver prognoser och affärsutveckling för den stora monteringsavdelningen samt försäljningssidan. Du gör kostnadsanalyser och tar fram stommen i prognoser utifrån mar... Visa mer
Är du en Senior business controller och vill jobba verksamhetsnära hos en global leverantör inom fordonsindustrin? Meritor bjuder på en spännande tjänst i Lindesberg. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer som senior business controller få ett stort ansvar mot verksamheten där du driver prognoser och affärsutveckling för den stora monteringsavdelningen samt försäljningssidan. Du gör kostnadsanalyser och tar fram stommen i prognoser utifrån marknadssidan för att anpassa kommande belastning av resurser i monteringen. Du har viss dialog med logistikavdelning för att få ännu träffsäkrare utfall. Du rapporterar in budgetöversikt och prognoser till den europeiska verksamheten inom koncernen enligt uppsatta mallar. Tillsammans med controllerteamet på fem personer kommer du driva verksamhetens samtliga ekonomiska processer framåt, samt vara del i en kompetent grupp som verkar för att utveckla och förbättra avdelningen.

Din roll kommer ha stort fokus på ren controlling med väldigt lite redovisning i rollen, uppskattningsvis max 5-10%. All redovisning och lönehantering sköts av en Shared servicefunktion utomlands. Du jobbar i nära dialog med Ekonomichef/Site controller på fabriken i Lindesberg.

Delar av din dag:

* Analys- och uppföljning av kostnader och intäkter
* Identifiera och driva förbättringsmöjligheter samt arbete med effektivisering och digitalisering av processer
* Medverkan vid månads- och årsbokslut
* Upprättande av årlig budget samt prognosarbete
* Delansvar för skatt- och momsdeklarationer
* Aktiv i hanteringen av valutaflöden

Vem är du?
Du jobbar troligtvis som business controller idag och vill ta ett större ansvar i ett stor industriellt företag i en internationell koncern. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi, alternativt lång erfarenhet inom liknande arbetsområden.
Du har minst 5 års erfarenhet som Controller och upplever att du har skaffat dig en senioritet så att du kan vägleda och stödja andra i din omgivning, både avdelningschefer och produktionsledare samt juniora controllers.

Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både i tal och skrift, samt besitter goda kunskaper inom Excel. Du är trygg inom internationell ekonomi och tillverkande industri och tycker om pulsen som finns i dessa företag.

Som person är du strukturerad och driven med stor vilja att alltid sträva framåt, även i ditt förbättringsarbete. Genom ditt ordningsamma och analytiska arbetssätt verkar du proaktivt och effektivt i dina arbetsuppgifter.
Du är van vid att ta eget ansvar och jobba självständigt, men kan anpassa ditt arbetssätt genom att vara en lagspelare och har lätt för att koordinera ditt arbete tillsammans med andra. Du motiveras i ett arbete där du får arbeta med ekonomiska analyser, komplexa regelverk och samtidigt vara aktiv i ditt team. Som lagspelare ser du till gruppens bästa och har mycket god motivations- och kommunikationsförmåga.

Om Verksamheten

Meritor är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Meritor har idag ca 10 000 anställda över hela världen med huvudkontoret i USA (Troy, Michigan). Meritor har ett 30 tal produktionsenheter och Lindesbergsfabriken är den största enheten, både avseende omsättning och antal anställda.

Även i Örebroregionen är Meritor en stor arbetsgivare med cirka 900 medarbetare.

Kontaktperson

Du ansöker via www.jeffersonwells.se. För mer information om rollen eller processen kontakta rekryteringskonsult Thomas Andersson på 070-276 9953. Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kan ske löpande under sommaren. Visa mindre

Senior Controller

Vi söker nu till vårt Finance team inom Frövi en hungrig och proaktiv Senior Controller som kan bidra till den fortsatta utvecklingen inom Financefunktionen. I tjänsten som Senior Controller kommer du att bland annat bidra till sammanställningen av det ekonomiska resultatet inför månads-/kvartals-/årsbokslut samt ansvara för och utföra delar av annual plan samt prognos-processen. Utöver detta kommer du även agera business partner gentemot verksamheten. Bes... Visa mer
Vi söker nu till vårt Finance team inom Frövi en hungrig och proaktiv Senior Controller som kan bidra till den fortsatta utvecklingen inom Financefunktionen. I tjänsten som Senior Controller kommer du att bland annat bidra till sammanställningen av det ekonomiska resultatet inför månads-/kvartals-/årsbokslut samt ansvara för och utföra delar av annual plan samt prognos-processen. Utöver detta kommer du även agera business partner gentemot verksamheten.
Beskrivning av tjänsten
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
Agera business partner gentemot verksamheten inom Frövi
Ansvara för och utföra delområden inom bokslut
Ansvara för och utföra delar av annual plan samt kvartalsvisa prognoser
Medverka i framtagande av produktkalkyler och operativt resultat
Aktivt identifiera förbättringsmöjligheter internt
Viss administration av vårt finanssystem

Vi söker dig som trivs med många kontaktytor och som arbetar bra både självständigt och i team.
Kvalifikationer
• Högskoleexamen inom företagsekonomi, motsvarande Civilekonom
• Mycket goda kunskaper av Excel och Powerpoint
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• 5-7 års erfarenhet inom finance/controlling, bland annat som Business Controller
Du rapporterar till Senior Manager Finance & Controlling för Frövi. Tjänsten är placerad på vårt bruk i Frövi.
Personliga egenskaper
Du är proaktiv, analytisk, noggrann och har förmågan och se både helhet och detalj. Du drar rätt slutsatser och samarbetar med dina kollegor för att nå dina mål. Du är aktivt intresserad av ditt jobb och har ett naturligt driv att arbeta för ökat värdeskapande. Du är även duktig på att kommunicera och skapa goda relationer genom hela organisationen.
BillerudKorsnäs arbetar för att vara en organisation fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.
Kontakt
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Simon Markendahl, Senior Manager Finance & Controlling, på +46722113573 eller [email protected]
Ansökningsinformation
Sista dag för ansökan är 2021-08-22.
Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Tester förekommer i vår urvalsprocess, vilket gör processen mer träffsäker och mer rättvis för dig som söker arbete hos oss. Visa mindre

Junior Controller

Vi söker nu till vårt Finance team inom Frövi en hungrig och proaktiv Junior Controller i början av sin karriär som kan bidra till den fortsatta utvecklingen inom Financefunktionen. I tjänsten som Junior Controller kommer du att bland annat agera Business Partner mot flera avdelningar, bidra till sammanställningen av det ekonomiska resultatet inför månads-/kvartals-/årsbokslut samt stötta kollegor med utredningar, projekt och effektiviseringar. Dina huvuds... Visa mer
Vi söker nu till vårt Finance team inom Frövi en hungrig och proaktiv Junior Controller i början av sin karriär som kan bidra till den fortsatta utvecklingen inom Financefunktionen. I tjänsten som Junior Controller kommer du att bland annat agera Business Partner mot flera avdelningar, bidra till sammanställningen av det ekonomiska resultatet inför månads-/kvartals-/årsbokslut samt stötta kollegor med utredningar, projekt och effektiviseringar.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
Stötta flera avdelningar med finansiell målstyrning
Vara en aktiv deltagare i bokslutsprocessen
Stötta kollegor i utredningar och projekt
Administrera delar av vårt finanssystem
Viss administration, ex kontering av inkommande fakturor och rapportering mot myndigheter

Vi söker dig som trivs med många kontaktytor och som arbetar bra både självständigt och i team.
Kvalifikationer
Högskoleexamen inom företagsekonomi, motsvarande Civilekonom
Har goda kunskaper av Excel och Powerpoint
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Har ett intresse av tillverkningsindustrin och aktivt vill lära dig

Du rapporterar till Senior Manager Finance & Controlling för Frövi. Tjänsten är placerad på vårt bruk i Frövi.
Personliga egenskaper
Du är proaktiv, analytisk, noggrann och har förmågan och se både helhet och detalj. Du drar rätt slutsatser och samarbetar med dina kollegor för att nå dina mål. Du är aktivt intresserad av ditt jobb och har ett naturligt driv att vara delaktig i förändringsarbete. Du är även duktig på att kommunicera och skapa goda relationer genom hela organisationen.
BillerudKorsnäs arbetar för att vara en organisation fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.
Kontakt
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Simon Markendahl, Senior Manager Finance & Controlling, på 072-2113573 eller [email protected].
Har du frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig ta kontakt med Natasha Anderberg, HR Business Partner Frövi på 072-205 71 66 eller [email protected].
Ansökningsinformation
Sista dag för ansökan är 20 mars 2022.
Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Tester förekommer i vår urvalsprocess, vilket gör processen mer träffsäker och mer rättvis för dig som söker arbete hos oss.
Om BillerudKorsnäs
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid? Visa mindre

Projektcontroller

BillerudKorsnäs stärker sin projektverksamhet. Har du erfarenhet av att arbeta i omfattande och komplexa industriprojekt och samtidigt vill fortsätta din utveckling inom projektverksamhet är detta ett unikt tillfälle. Tjänsten utgår från Frövi men placeringsort går att diskutera. Vi söker en Projektcontroller för att arbeta i investeringsprojekt inom koncernen. Du kommer att ansvara för analys av det ekonomiska resultatet, ekonomisk uppföljning och rapport... Visa mer
BillerudKorsnäs stärker sin projektverksamhet. Har du erfarenhet av att arbeta i omfattande och komplexa industriprojekt och samtidigt vill fortsätta din utveckling inom projektverksamhet är detta ett unikt tillfälle. Tjänsten utgår från Frövi men placeringsort går att diskutera.
Vi söker en Projektcontroller för att arbeta i investeringsprojekt inom koncernen. Du kommer att ansvara för analys av det ekonomiska resultatet, ekonomisk uppföljning och rapportering för att förse beslutsfattare med den ekonomiska information som behövs för att driva projekten framåt på bästa sätt. Du kommer jobba nära såväl Projektledare som koncernens ekonomiska och finansiella funktioner.
Rollen innebär bland annat:
Att förbereda och följa upp prognosgenomgångar med projektansvariga.
Att tillsammans med projektansvariga bereda beslutsärenden.
Periodvis sammanställning och analys av prognosmaterial och rapporter.
Uppföljning, avstämning, analys och styrning av projektkostnader samt hantering av risker och möjligheter i projekten.
Upprätta och följa upp projektspecifika kassaflödesprognoser.
Vara projektens expertfunktion inom alla ekonomiska frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en civilekonomutbildning eller motsvarande. Du skall ha minst 3-5 års erfarenhet som Projektcontroller från projektintensiva verksamheter såsom exempelvis; entreprenad, anläggning eller industri. Ordervärde 500 MSEK och uppåt. För att lyckas i rollen ser vi även följande kvalifikationer vara viktiga:
Du skall ha arbetat med budget och budgetuppföljningar
Du skall ha erfarenhet av prognos och prognosuppföljningar.
Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint.
Erfarenhet av att ha arbetat i olika ekonomisystem.
Mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift.
Erfarenhet från att hantera komplexa finansiella frågor inom projektverksamhet.

Personliga egenskaper
För dig är det motiverande att arbeta strukturerat med hög kvalitet. Du är en ansvarstagande person som har lätt för att ta initiativ och visar en god social förmåga i ditt samarbete med både kollegor andra intressenter.
Du har förmågan att designa och etablera praktiska och genomförbara arbetsprocesser och du kan leda andra i dessa arbetssätt som trovärdig och inspirerande förebild gällande struktur och ordning.
Kontakt
Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas i första hand av Eva-Lotta Norbakk, Director Finance & Controlling. Tel:0702600427.
Har du frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig ta kontakt med Lisa Ardesjö, HR Business Partner Frövi. Tel: 0701677149.
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte för länge med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Visa mindre

Financial Analyst för konsultuppdrag hos Meritor HVS AB i Lindesberg!

Ansök    Jan 19    Poolia Sverige AB    Financial controller
Har du ett par års erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig bekväm i hela processen? Har du kanske dessutom arbetat med analys och affärsstöd? Då kan detta vara uppdraget för dig! Just nu söker vi en Financial Analyst för konsultuppdrag hos Meritor HVS AB i Lindesberg. Uppdraget gäller för ett föräldravikariat och förväntas starta under mars 2021 för att pågå till och med årsskiftet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tills... Visa mer
Har du ett par års erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig bekväm i hela processen? Har du kanske dessutom arbetat med analys och affärsstöd? Då kan detta vara uppdraget för dig! Just nu söker vi en Financial Analyst för konsultuppdrag hos Meritor HVS AB i Lindesberg. Uppdraget gäller för ett föräldravikariat och förväntas starta under mars 2021 för att pågå till och med årsskiftet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Financial Analyst får du eget ansvar med fokus på analys och uppföljning och du kommer kontinuerligt att växa i större ansvar, med stöd av dina kompetenta kollegor på avdelningen. Ert gemensamma ansvar är att ta fram finansiella rapporter och beslutsunderlag för siten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina främsta ansvarsområden kommer bland annat vara:

• Månadsbokslut
• Kostnadsanalyser
• Prognosarbete
• Rapporter till ledningen
• Intern kontroll av processer och rutiner
• Projektadministration/ -ekonomi
• Pensionsuppföljning, semesterlöneskuld, avstämningar för dessa till årsredovisning samt till deklarationer etc.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen söker vi dig med redovisningskompetensen i botten i form av akademisk examen. Som arbetserfarenhet har du ett par år i redovisningsverksamhet, helst från tillverkande bolag, och känner dig bekväm i hela processen. Det är ett stort plus om du redan jobbat med analys och affärsstöd utöver den löpande redovisningen, kanske till och med i en internationell verksamhet. Du har god systemvana och mycket goda kunskaper inom Excel. Vidare ser vi helst att du har vana från något större affärssystem, där kunskaper i Oracle är meriterande.

Som person är du både noggrann och strukturerad. Vid det här laget kan du din redovisning men det är analys, uppföljning och proaktivt användande av din redovisningskompetens som intresserar dig mest. Som person är du flexibel och prestigelös, driven i dina egna uppgifter likaväl som du stimuleras av utbytet med dina kollegor och de delar av organisationen du supportar. Vidare är du kommunikativ i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Business Controller till Bama Foods AB

Ansök    Sep 22    Nercia Bemanning AB    Controller
Vårt uppdrag Är du en Business Controller som trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig. Som Business Controller på Bama Foods arbetar du produktionsnära med verksamhetsstyrning och lönsamhetsmaximering. Bolaget står inför en spännande förändringsresa och bland pågående och planerade projekt ingår en harmonisering av koncernens redovisning och rapportering, implementering av nytt BI-sy... Visa mer
Vårt uppdrag
Är du en Business Controller som trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig.

Som Business Controller på Bama Foods arbetar du produktionsnära med verksamhetsstyrning och lönsamhetsmaximering. Bolaget står inför en spännande förändringsresa och bland pågående och planerade projekt ingår en harmonisering av koncernens redovisning och rapportering, implementering av nytt BI-system, implementering av nytt lön- och tidredovisningssystem samt en centralisering av redovisnings- och lönefunktionen till koncernens svenska huvudkontor.

Med andra ord, det finns goda utvecklingsmöjligheter och en portfölj av varierande och utmanande arbetsuppgifter!

Tjänsten är ett konsultuppdrag som förväntas starta 1 december och pågå till och med augusti 2021.



Arbetsuppgifter
Som Business Controller arbetar du både operativt och strategiskt med helheten i fokus. Några av uppgifterna är:

- Ansvar för budgetering, prognoser och månadsrapportering till koncernledningen
- Resultatanalys, sortimentanalys, säljanalys och lönsamhetsanalys
- Industriell kalkylering
- Analysera flöden i en komplex produktion
- Delta och säkerställa bolagets intressen i pågående koncernövergripande projekt
- Skapa arbetsprocesser och rutiner som säkerställer löpande ekonomisk kontroll i fabriken
- Lära ut kunskap om ekonomiska samband till medarbetare
- Ekonomiadministrativa arbetsuppgifter i affärssystem samt dokumentera och följa upp avvikelser

Som controller ingår du i den lokala fabriksledningen och rapporterar till fabrikschefen.



Din profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har starkt driv och gillar att ständigt utveckla och förbättra för att skapa resultat. Du bör vara flexibel för att kunna hantera förändringar, gilla högt tempo samt ha en förmåga att analysera och se logiska samband kopplat till helheten.

Vi ser också att du är stresstålig, lösningsorienterad och gillar att lära dig nya saker.

Meriterande är tidigare erfarenhet som operativ controller i livsmedelsproduktion eller liknande processindustri samt relevant utbildning.



Övrig information
Uppdraget innebär att du blir anställd av Nercia, men arbetet sker ute hos vår kund i Lindesberg. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ingela Klingvall, tel. 076-317 34 20.

Om kundföretaget
Bama Foods AB är en av nordens största producenter och leverantörer av färska on-the-go produkter, med egna varumärken och produktion av olika kunders egna märkesvaror.

Den huvudsakliga marknaden är den svenska, men det förekommer också export inom Norden. Med ett brett sortiment av on-the-go produkter producerar och distribuerar Bama Foods AB ett konkurrenskraftigt sortiment främst till servicehandeln, men även en del till dagligvaruhandeln.

Bama Foods AB ingår i den norska koncernen BAMA Gruppen AS som omsätter 19 miljarder kr och tillhör den svensk-finska underkoncernen Bama Nordic med huvudkontor i Helsingborg.

Utöver on-the-go produkter producerar och levererar Bama Foods AB också produkter av det veganska varumärket VegMe, ett nytt och ungt varumärke med ambitiösa planer.
I VegMes portfölj ingår färska proteiner, kalla såser och kylda färdigrätter, samtliga veganska och glutenfria. VegMe säljs främst till dagligvaruhandeln, men erbjuder också en del av sortimentet till HORECA grossister och servicehandeln.

Produktion och logistik sker via den nybyggda fabriken i Lindesberg, med ett marknads- och försäljningskontor i Stockholm.



Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Som anställd är du vår viktigaste resurs och du skall känna dig trygg i din anställning. Vi lägger stor vikt vid att skapa en god relation mellan medarbetare för att skapa en god stämning och arbetsklimat. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter, tillgång till kompetensutveckling och anställning på kollektivavtal. Visa mindre

Business Controller till Nordic Lunch

Ansök    Aug 26    Nercia Bemanning AB    Controller
Vårt uppdrag Är du en Business Controller som trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig. Som Business Controller på Nordic Lunch arbetar du produktionsnära med verksamhetsstyrning och lönsamhetsmaximering. Då denna roll är ny på företaget får du möjlighet att självständigt driva och utveckla controllerfunktionen för att skapa resultat för hela företaget. Nordic Lunch och varumärket V... Visa mer
Vårt uppdrag
Är du en Business Controller som trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig.

Som Business Controller på Nordic Lunch arbetar du produktionsnära med verksamhetsstyrning och lönsamhetsmaximering. Då denna roll är ny på företaget får du möjlighet att självständigt driva och utveckla controllerfunktionen för att skapa resultat för hela företaget.

Nordic Lunch och varumärket VegMe, står inför en spännande tillväxtresa vilket ger goda möjligheter att utvecklas i rollen och växa i företaget!


Arbetsuppgifter
Som Business Controller arbetar du både operativt och strategiskt med helheten i fokus. Några av uppgifterna är:

- Resultatanalys, sortimentanalys, säljanalys och lönsamhetsanalys
- Industriell kalkylering
- Analysera flöden i en komplex produktion
- Skapa arbetsprocesser och rutiner som säkerställer löpande ekonomisk kontroll i fabriken
- Lära ut kunskap om ekonomiska samband till medarbetare
- Ekonomiadministrativa arbetsuppgifter i affärssystem samt dokumentera och följa upp avvikelser


Din profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har starkt driv och gillar att ständigt utveckla och förbättra för att skapa resultat. Du bör vara flexibel för att hantera förändringar, gilla högt tempo samt ha en förmåga att analysera och se logiska samband kopplat till helheten. Vi ser också att du är stresstålig, lösningsorienterad och gillar att lära dig nya saker.

Meriterande är tidigare erfarenhet som operativ controller i livsmedelsproduktion eller liknande processindustri samt relevant utbildning.

Som controller ingår du i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till fabrikschefen.


Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ingela Klingvall, tel. 076-3173420

Om kundföretaget
Nordic Lunch AB är en av nordens största producenter och leverantörer av färska on-the-go produkter, med egna varumärken och produktion av olika kunders egna märkesvaror.

Den huvudsakliga marknaden är den svenska, men det förekommer också export inom Norden. Med ett brett sortiment av on-the-go produkter producerar och distribuerar Nordic Lunch AB ett konkurrenskraftigt sortiment främst till servicehandeln, men även en del till dagligvaruhandeln.

Nordic Lunch AB ingår i den norska koncernen BAMA Gruppen AS som omsätter 16 miljarder kr per år. Utöver on-the-go produkter producerar och levererar Nordic Lunch AB också produkter av det veganska varumärket VegMe, ett nytt och ungt varumärke med ambitiösa planer.
I VegMes portfölj ingår färska proteiner, kalla såser och kylda färdigrätter, samtliga veganska och glutenfria. VegMe säljs främst till dagligvaruhandeln, men erbjuder också en del av sortimentet till HORECA grossister och servicehandeln. Produktion och logistik sker via den nybyggda fabriken i Lindesberg, med ett marknads- och försäljningskontor i Stockholm.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Visa mindre

Junior Controller till Meritor HVS i Lindesberg

Ansök    Aug 15    Meritor HVS AB    Business controller
Det här är rollen för dig som är ekonom med några års erfarenhet och vill både utvecklas i finansiell analys och jobba nära produktionsprocesserna.Meritmind har fått Meritor HVS förtroende att rekrytera nästa medarbetare till avdelning Business Control. Där blir du den juniora controllerkapaciteten med utvecklingspotential i ett team med fyra kollegor. Du får egna ansvar med fokus på analys och uppföljning och du kommer kontinuerligt att växa i större ansv... Visa mer
Det här är rollen för dig som är ekonom med några års erfarenhet och vill både utvecklas i finansiell analys och jobba nära produktionsprocesserna.Meritmind har fått Meritor HVS förtroende att rekrytera nästa medarbetare till avdelning Business Control. Där blir du den juniora controllerkapaciteten med utvecklingspotential i ett team med fyra kollegor. Du får egna ansvar med fokus på analys och uppföljning och du kommer kontinuerligt att växa i större ansvar, med stort stöd av den seniora kompetensen på avdelningen. Ert gemensamma ansvar är att ta fram finansiella rapporter och beslutsunderlag för siten i Lindesberg.Huvudsakliga arbetsuppgifter: KostnadsanalyserInvesteringskalkyleringGranskning av rekvisitionerPrognosarbeteRapporter till ledningenIntern kontroll av processer och rutinerProjektadministration/ -ekonomiKvalifikationer och erfarenhet:Du har redovisningskompetensen i botten i form av en akademisk examen. Därefter har du ett par års erfarenhet av redovisning i tillverkande bolag och känner dig bekväm i hela processen. Det är ett stort plus om du redan jobbat med analys och affärsstöd, kanske till och med i en internationell verksamhet. Vidare ser vi helst att du har vana från något större affärssystem. Om dina erfarenheter finns i Oracle är det meriterande. Att Excel är en av dina bästa vänner tar vi för givet.Personliga egenskaperDu valde garanterat redovisning för att det passar dig som är både noggrann och strukturerad. Vid det här laget kan du din redovisning men det är analys, uppföljning och proaktivt användande av din kompetens som intresserar dig mest. Som person är du flexibel och prestigelös, driven i dina egna uppgifter likaväl som du stimuleras av utbytet med dina kollegor i en dynamisk miljö. Kommunikativ är i sammanhanget en förutsättning.Att din position finns i en tekniskt framstående industriprocess med rättmätigt höga kundförväntningar ser du enbart som stimulerande. Likaså möjligheten till nätverkande och utbyte i en global koncern vars Europahuvudkontor ligger i Italien och systerbolag i olika delar av Europa.Ser du skillnad på en bak- och framaxel och gillar tanken på att dina kvalitetsprodukter sitter i lastbilen du möter så har du definitivt hamnat på rätt plats.Vad erbjuder företaget dig?På Meritor HVS kommer du in i en internationell organisation och en industriproduktion med lång historia. Företagets kunder ställer stora krav på kvalitet och logistik vilket avspeglas i synen på såväl processutveckling som kvalitetsuppföljning.Meritor HVS är ett modernt företag i synen på medarbetarskap och -utveckling. Ditt team på ekonomiavdelningen präglas av samarbete och ömsesidig stöttning.Och så får du jobba i hjärtat av vackra Bergslagen.Placeringsort: LindesbergOm företagetMeritor är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Meritor har idag ca 10 000 anställda över hela världen med huvudkontoret i USA (Troy, Michigan). Meritor har ett 30 tal produktionsenheter och Lindesbergsfabriken är den största enheten, både avseende omsättning och antal anställda.Även i Örebroregionen är Meritor en stor arbetsgivare med nästan 1000 medarbetare.AnsökanI denna rekryteringsprocess samarbetar Meritor HVS med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 september 2019. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Senior financial analyst till Meritor

Ansök    Dec 13    Poolia Örebro AB    Financial controller
Lockas du av att verka i en nyckelposition i en internationell miljö? Meritor bjuder på en spännande tjänst i Lindesberg. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten I rollen som senior financial analyst kommer du kommer du tillsammans med ditt team driva verksamhetens samtliga ekonomiska processer framåt, samt vara del i en kompetent grupp som verkar för att utveckla och förbättra avdelningen. Du får en viktig och intressant funktion i det operativa arbetet i... Visa mer
Lockas du av att verka i en nyckelposition i en internationell miljö? Meritor bjuder på en spännande tjänst i Lindesberg. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som senior financial analyst kommer du kommer du tillsammans med ditt team driva verksamhetens samtliga ekonomiska processer framåt, samt vara del i en kompetent grupp som verkar för att utveckla och förbättra avdelningen. Du får en viktig och intressant funktion i det operativa arbetet inom de ekonomiska- och administrativa funktionerna i företaget, och jobbar sida vid sida med Ekonomichef.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Övergripande funktion inom ekonomiavdelningen
• Medverkan vid månads- och årsbokslut
• Upprättande av årlig budget samt prognosarbete
• Delansvar för skatt- och momsdeklarationer
• Analys- och uppföljning av kostnader och intäkter
• Identifiera förbättringsmöjligheter och arbete med effektivisering och digitalisering av processer
• Aktiv i hanteringen av valutaflöden
• Kontinuerligt driva förbättringsområden



Vem är du?
För att lyckas i rollen som senior financial analyst tror vi att du har en akademisk utbildning inom ekonomi såsom civilekonom, alternativt lång erfarenhet inom liknande arbetsområden. Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både i tal och skrift, samt besitter goda kunskaper inom Officepaketen, främst Excel. Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenheter inom internationell ekonomi och tillverkande industri.

Som person är du strukturerad och driven med stor vilja att alltid sträva framåt, även i ditt förbättringsarbete. Genom ditt ordningsamma och analytiska arbetssätt verkar du proaktivt och effektivt i dina arbetsuppgifter. Med ditt ansvarsfulla sätt ser du en ära i att leverera i utsatt tid. Du är van vid att ta eget ansvar och jobba självständigt, men kan anpassa ditt arbetssätt genom att vara en lagspelare och har lätt för att koordinera ditt arbete tillsammans med andra. Du motiveras i ett arbete där du får arbeta med ekonomiska analyser, komplexa regelverk och samtidigt vara aktiv i ditt team. Som lagspelare ser du till gruppens bästa och har mycket god motivations- och kommunikationsförmåga. Då arbetet i perioder är mycket deadlinestyrt har du goda erfarenheter av att hantera stundtals intensivare arbetsperioder.


Om verksamheten
Meritor är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Meritor har idag ca 10 000 anställda över hela världen med huvudkontoret i USA (Troy, Michigan). Meritor har ett 30 tal produktionsenheter och Lindesbergsfabriken är den största enheten, både avseende omsättning och antal anställda. Även i Örebroregionen är Meritor en stor arbetsgivare med cirka 900 medarbetare. Visa mindre

Controller till växande Nordic Lunch

Ansök    Mar 26    Nercia Bemanning AB    Controller
Vårt uppdrag Är du en Business Controller som trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig. Som Business Controller på Nordic Lunch arbetar du produktionsnära med verksamhetsstyrning och lönsamhetsmaximering. Då denna roll är ny på företaget får du möjlighet att självständigt driva och utveckla controllerfunktionen för att skapa resultat för hela företaget. Nordic Lunch står inför ... Visa mer
Vårt uppdrag
Är du en Business Controller som trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig.

Som Business Controller på Nordic Lunch arbetar du produktionsnära med verksamhetsstyrning och lönsamhetsmaximering. Då denna roll är ny på företaget får du möjlighet att självständigt driva och utveckla controllerfunktionen för att skapa resultat för hela företaget.

Nordic Lunch står inför en spännande tillväxtresa, vilket ger goda möjligheter att utvecklas i rollen och växa i företaget!


Arbetsuppgifter
Som business Controller arbetar du både operativt och strategiskt med helheten i fokus. Några av uppgifterna är:


- Resultatanalys, sortimentanalys, säljanalys och lönsamhetsanalys.
- Industriell kalkylering
- Analysera flöden i en komplex produktion.
- Skapa arbetsprocesser och rutiner som säkerställer löpande ekonomisk kontroll i fabriken.
- Lära ut kunskap om ekonomiska samband till medarbetare.
- Ekonomiadministrativa arbetsuppgifter i affärssystem samt dokumentera och följa upp avvikelser.


Din profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har starkt driv och gillar att ständigt utveckla och förbättra för att skapa resultat. Du bör vara flexibel för att hantera förändringar, gilla högt tempo samt ha en förmåga att analysera och se logiska samband kopplat till helheten.

Vi ser också att du är stresstålig, lösningsorienterad och gillar att lära dig nya saker.

Meriterande är tidigare erfarenhet som operativ controller i livsmedelsproduktion eller liknande processindustri samt relevant utbildning.


Som controller ingår du i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till fabrikschefen.


Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 14 april 2019. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Lihagen, tel. 076-0006303 eller Ingela Klingvall, tel. 076-3173420

Om kundföretaget
Nordic Lunch AB är ett företag som jobbar med livsmedelsproduktion främst på den svenska marknaden, men även med export inom Skandinavien. Nordic Lunch jobbar huvudsakligen mot de stora kedjorna som finns inom servicehandeln, dagligvaruhandeln och grossister.

Verksamhetens huvudsakliga produktområden är chilled food to go, produktion av vegansk mat och majonnäser. Fabriken håller till i nybyggda lokaler i Lindesberg och har säljkontor i Stockholm. Totalt har verksamhet över 100 medarbetare och omsätter ca 200MSEK/år.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Visa mindre

Business Controller till Nordic Lunch

Ansök    Maj 21    Nercia Bemanning AB    Controller
Vårt uppdrag Är du en Business Controller som trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig. Som Business Controller på Nordic Lunch arbetar du produktionsnära med verksamhetsstyrning och lönsamhetsmaximering. Då denna roll är ny på företaget får du möjlighet att självständigt driva och utveckla controllerfunktionen för att skapa resultat för hela företaget. Nordic Lunch och varumärket V... Visa mer
Vårt uppdrag
Är du en Business Controller som trivs att arbeta med högt tempo, spännande utmaningar och en omväxlande vardag? Då är det här rätt roll för dig.

Som Business Controller på Nordic Lunch arbetar du produktionsnära med verksamhetsstyrning och lönsamhetsmaximering. Då denna roll är ny på företaget får du möjlighet att självständigt driva och utveckla controllerfunktionen för att skapa resultat för hela företaget.

Nordic Lunch och varumärket VegMe, står inför en spännande tillväxtresa vilket ger goda möjligheter att utvecklas i rollen och växa i företaget!


Arbetsuppgifter
Som Business Controller arbetar du både operativt och strategiskt med helheten i fokus. Några av uppgifterna är:


- Resultatanalys, sortimentanalys, säljanalys och lönsamhetsanalys.
- Industriell kalkylering
- Analysera flöden i en komplex produktion.
- Skapa arbetsprocesser och rutiner som säkerställer löpande ekonomisk kontroll i fabriken.
- Lära ut kunskap om ekonomiska samband till medarbetare.
- Ekonomiadministrativa arbetsuppgifter i affärssystem samt dokumentera och följa upp avvikelser.


Din profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har starkt driv och gillar att ständigt utveckla och förbättra för att skapa resultat. Du bör vara flexibel för att hantera förändringar, gilla högt tempo samt ha en förmåga att analysera och se logiska samband kopplat till helheten.

Vi ser också att du är stresstålig, lösningsorienterad och gillar att lära dig nya saker.

Meriterande är tidigare erfarenhet som operativ controller i livsmedelsproduktion eller liknande processindustri samt relevant utbildning.


Som controller ingår du i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till fabrikschefen.


Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Lihagen, tel. 076-0006303 eller Ingela Klingvall, tel. 076-3173420

Om kundföretaget
Nordic Lunch AB är en av nordens största producenter och leverantörer av färska on-the-go produkter, med egna varumärken och produktion av olika kunders egna märkesvaror.

Den huvudsakliga marknaden är den svenska, men det förekommer också export inom Norden. Med ett brett sortiment av on-the-go produkter producerar och distribuerar Nordic Lunch AB ett konkurrenskraftigt sortiment främst till servicehandeln, men även en del till dagligvaruhandeln.

Nordic Lunch AB ingår i den norska koncernen BAMA Gruppen AS som omsätter 16 miljarder kr per år. Utöver on-the-go produkter producerar och levererar Nordic Lunch AB också produkter av det veganska varumärket VegMe, ett nytt och ungt varumärke med ambitiösa planer.
I VegMes portfölj ingår färska proteiner, kalla såser och kylda färdigrätter, samtliga veganska och glutenfria. VegMe säljs främst till dagligvaruhandeln, men erbjuder också en del av sortimentet till HORECA grossister och servicehandeln. Produktion och logistik sker via den nybyggda fabriken i Lindesberg, med ett marknads- och försäljningskontor i Stockholm.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Visa mindre